Moiks!
Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Jos ostan asunnon joka ei ole hyvässä kunnossa, voinko laittaa sen vuokralle muutamaksi kuukaudeksi ja sinä aikana teettää sinne remontin ja saada nuo remonttikulut verotukseen?
Tarkoitus olisi siis lopulta saada itselle uusi asunto ja laittaa tämä nykyinen sen jälkeen vuokralle.
Tuttavani on muuttamassa 6 kuukaudeksi asumaan tälle paikkakunnalle töiden takia ja tarvitsisi asunnon siksi aikaa. Ajattelin josko siis vuokraisin hänelle asunnon jota olen miettinyt itselleni ja joka vaatii täyden pintaremontin. Onko joku aika kauanko asunnon pitää olla vuokrattuna remontin jälkeen, jotta remonttikulut saa vähennyksiin?
Tai jos teetän remontin ennen vuokra-ajan alkamista, onko merkitystä onko asunto vuokralla kuukauden vai pitempään?
Valaiskaahan tietäjät, kuinka kannattaisi toimia?
Kiitos
Asunnon vuokraaminen remontin ajaksi - verotus?
vuokranantaja
1
132
Vastaukset
- NickNailer
"Tai jos teetän remontin ennen vuokra-ajan alkamista, onko merkitystä onko asunto vuokralla kuukauden vai pitempään?"
On. Verottaja jakaa vähennysoikeuden perusparannuksiin ja vuosikorjauksiin. Edellisestä saa tehdä poistoja pikku hiljaa 4 % jäljellä olevasta arvosta, kun taas jälkimmäiset saa käyttää verotuksen keventämisee kyseisenä verovuonna.
Ja vaikka verottaja hyväksyisikin vuosikorjaukset, tulee omasta käytöstä niihin vähennys joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374