Avensis talvella?

autonvaihtaja

Minkälaisia kokemuksia diesel autosta, onko lämmin, kuinka pärjää huonosti auratuilla teillä?

7

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikilla_pärjää

      Kyllä dieselauto on aivan lämmin, kunhan siinä on polttoainekäyttöinen lisälämmiin. Kannattaa valita auto, jossa tämä lisälämmitin saadaan lämmittämään autoa myös ennen moottorin käynnistämistä, mielummin kaukosäädöllä. Tavallisilla huonosti auratuilla teillä pärjää hyvin millä tahansa normaalilla autolla, mutta Helsingin keskutassa suosittelen vähintään katumaasturia. Eikä nelivadostakaan haittaa ole.

      • YleensäEberi

        Toimii myös hyvin kun on normaali sähköinen moottorinlämmitin ja sisätilan lämmitin, silloin tuota vakiona olevaa eberiä tarvitaan vain oikein kovilla pakkasilla maantieajossa tai kun haluaa auton nopeasti lämpöiseksi.
        Jos "tolppaa" ei ole käytettävissä, niin sitten lisukkeeksi kake tai kello-ohjaus.

        Ei niin uusien kanssa pitää huomioida että polttoainekäyttöisten lisälämmittimien kanssa tulee aikaa myöten oikkunsa tai vaihto eteen.


    • kokemuksesta_tiedän

      Ajoin kerran talvella bensa Tojoa (Ave tai Corolla, en muista tarkkaan). Yksi todella ikävä puoli oli se, että auton sai puhaltamaan lämmintä ilmaa joko tuulilasiin tai jalkatilaan. Pakkasta oli -12 astetta. Oli aika kurja ajella, kun tuulisai jäätyi, jos panin puhalluksen jalkatilaan ja kun panin puhalluksen tuulilasiin, alkoi jalkoja palella.
      Tosin, miksi lähdin "heikoissa talvikamppeissa" liikenteeseen. Karvalakki, koirannahkakintaat ja huopatossut olisivat olleet tarpeen.

      • omastakokemuksesta

        No olen omistanut 2013 mallin aven dieselin jolla ajoin noin 100tkm.
        Auto on lämmin, yli 20 asteen pakkasella on hyvä käyttää webastoa.
        Ihan hyvin pärjäsin autolla kelissä kuin kelissä, vaikka ajoni on varmaan keskivertoa reippaampaa...
        Auto pelasi erittäin hyvin, kuten japseilla yleensäkin, ai niin rekisterikilven polttimon joutui vaihtamaan....


      • kokemuksesta_tiedän
        omastakokemuksesta kirjoitti:

        No olen omistanut 2013 mallin aven dieselin jolla ajoin noin 100tkm.
        Auto on lämmin, yli 20 asteen pakkasella on hyvä käyttää webastoa.
        Ihan hyvin pärjäsin autolla kelissä kuin kelissä, vaikka ajoni on varmaan keskivertoa reippaampaa...
        Auto pelasi erittäin hyvin, kuten japseilla yleensäkin, ai niin rekisterikilven polttimon joutui vaihtamaan....

        Ajamani Tojo oli bensa-auto ja kritisoin sitä, että puhallusta ei voi säätää yhtä aikaa tuulilasiin ja jalkatilaan. Kyllä siinä lämpö riitti joten kuten -12 asteen pakkasella.


      • KE20olijo
        kokemuksesta_tiedän kirjoitti:

        Ajamani Tojo oli bensa-auto ja kritisoin sitä, että puhallusta ei voi säätää yhtä aikaa tuulilasiin ja jalkatilaan. Kyllä siinä lämpö riitti joten kuten -12 asteen pakkasella.

        Ainakin näissä mitä olen ajanut ja omistanut viimeisen 10 v aikana on saanut puhalluksen yhtäaikaa kumpaankin manuaalilla halutessaan ja automatiikkakin sen osaa säädellä hyvin. Ja oli se mahdollista jo 70-luvun KE20 Corollassakin.


      • ihan_vaan
        KE20olijo kirjoitti:

        Ainakin näissä mitä olen ajanut ja omistanut viimeisen 10 v aikana on saanut puhalluksen yhtäaikaa kumpaankin manuaalilla halutessaan ja automatiikkakin sen osaa säädellä hyvin. Ja oli se mahdollista jo 70-luvun KE20 Corollassakin.

        Höh, niissä vanhoissa autoissahan saa puhalluksen myös jalkatilaan ku avaa mekaanisen läpän. Onko uusissakin Tojoissa vielä saman lainen mekaanisesti avattava läppä, jolla voi ohjata puhallusta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1621
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1206
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1092
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      807
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 67
      728
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      598
    Aihe