Avensis talvella?

autonvaihtaja

Minkälaisia kokemuksia diesel autosta, onko lämmin, kuinka pärjää huonosti auratuilla teillä?

7

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikilla_pärjää

      Kyllä dieselauto on aivan lämmin, kunhan siinä on polttoainekäyttöinen lisälämmiin. Kannattaa valita auto, jossa tämä lisälämmitin saadaan lämmittämään autoa myös ennen moottorin käynnistämistä, mielummin kaukosäädöllä. Tavallisilla huonosti auratuilla teillä pärjää hyvin millä tahansa normaalilla autolla, mutta Helsingin keskutassa suosittelen vähintään katumaasturia. Eikä nelivadostakaan haittaa ole.

      • YleensäEberi

        Toimii myös hyvin kun on normaali sähköinen moottorinlämmitin ja sisätilan lämmitin, silloin tuota vakiona olevaa eberiä tarvitaan vain oikein kovilla pakkasilla maantieajossa tai kun haluaa auton nopeasti lämpöiseksi.
        Jos "tolppaa" ei ole käytettävissä, niin sitten lisukkeeksi kake tai kello-ohjaus.

        Ei niin uusien kanssa pitää huomioida että polttoainekäyttöisten lisälämmittimien kanssa tulee aikaa myöten oikkunsa tai vaihto eteen.


    • kokemuksesta_tiedän

      Ajoin kerran talvella bensa Tojoa (Ave tai Corolla, en muista tarkkaan). Yksi todella ikävä puoli oli se, että auton sai puhaltamaan lämmintä ilmaa joko tuulilasiin tai jalkatilaan. Pakkasta oli -12 astetta. Oli aika kurja ajella, kun tuulisai jäätyi, jos panin puhalluksen jalkatilaan ja kun panin puhalluksen tuulilasiin, alkoi jalkoja palella.
      Tosin, miksi lähdin "heikoissa talvikamppeissa" liikenteeseen. Karvalakki, koirannahkakintaat ja huopatossut olisivat olleet tarpeen.

      • omastakokemuksesta

        No olen omistanut 2013 mallin aven dieselin jolla ajoin noin 100tkm.
        Auto on lämmin, yli 20 asteen pakkasella on hyvä käyttää webastoa.
        Ihan hyvin pärjäsin autolla kelissä kuin kelissä, vaikka ajoni on varmaan keskivertoa reippaampaa...
        Auto pelasi erittäin hyvin, kuten japseilla yleensäkin, ai niin rekisterikilven polttimon joutui vaihtamaan....


      • kokemuksesta_tiedän
        omastakokemuksesta kirjoitti:

        No olen omistanut 2013 mallin aven dieselin jolla ajoin noin 100tkm.
        Auto on lämmin, yli 20 asteen pakkasella on hyvä käyttää webastoa.
        Ihan hyvin pärjäsin autolla kelissä kuin kelissä, vaikka ajoni on varmaan keskivertoa reippaampaa...
        Auto pelasi erittäin hyvin, kuten japseilla yleensäkin, ai niin rekisterikilven polttimon joutui vaihtamaan....

        Ajamani Tojo oli bensa-auto ja kritisoin sitä, että puhallusta ei voi säätää yhtä aikaa tuulilasiin ja jalkatilaan. Kyllä siinä lämpö riitti joten kuten -12 asteen pakkasella.


      • KE20olijo
        kokemuksesta_tiedän kirjoitti:

        Ajamani Tojo oli bensa-auto ja kritisoin sitä, että puhallusta ei voi säätää yhtä aikaa tuulilasiin ja jalkatilaan. Kyllä siinä lämpö riitti joten kuten -12 asteen pakkasella.

        Ainakin näissä mitä olen ajanut ja omistanut viimeisen 10 v aikana on saanut puhalluksen yhtäaikaa kumpaankin manuaalilla halutessaan ja automatiikkakin sen osaa säädellä hyvin. Ja oli se mahdollista jo 70-luvun KE20 Corollassakin.


      • ihan_vaan
        KE20olijo kirjoitti:

        Ainakin näissä mitä olen ajanut ja omistanut viimeisen 10 v aikana on saanut puhalluksen yhtäaikaa kumpaankin manuaalilla halutessaan ja automatiikkakin sen osaa säädellä hyvin. Ja oli se mahdollista jo 70-luvun KE20 Corollassakin.

        Höh, niissä vanhoissa autoissahan saa puhalluksen myös jalkatilaan ku avaa mekaanisen läpän. Onko uusissakin Tojoissa vielä saman lainen mekaanisesti avattava läppä, jolla voi ohjata puhallusta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2844
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      964
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      12
      955
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      82
      818
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      92
      695
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      596
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      575
    Aihe