Synkältä näyttää VW:n tulevaisuus

synkistelijä

VW:t olivat -05 alkuun kohtalaisen hyviä ja kestäviä vikavapaita autoja, mutta sitten tuli romahdus. Nykyään ne ovat teknilliseltä laatutasoltaan entisen neukkulan autoihin verrattavissa. Lisäksi erittäin härskin hintaisia kilpailevien merkkeihin verraten ja kun viellä varustetason ottaa huomion niin suorastaan sikamaisesti hinnoiteltu.
Opelin kohtalo odottaa tai oikeastaan viellä synkempi tulevaisuus. Opel sentään huijaamaan alentunut ja nyt nousussa. Liekkö opiksi ottanut, epäilen totuttua euro kuraa.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KyykmanAhertaaTaas

      Myynti kasvaa ja rahaa tulee kassaan, en oikein ymmärrä pointtiasi.

      • huijari-mikä-huijari

        tulee mitä tulee nekin menee korvauksiin ja miljardi sakkojen maksuun USA.ssa.


    • GermanEngineeringg

      Jos Suomen kansalta kysyy niin vastaus on selvä. VWn autoja myydään vuodesta toiseen noin kolme kertaa enemmän kuin toiseksi suurimman valmistajan autoja.
      Paskaa tekemällä voisi menestyä muutaman vuoden mutta vuodesta 05 on jo 11 vuotta. Missä romahdus?
      Aloittajsn päässä nähtävästi kun ei kestä sipuli volsun ylivoimaista dominointia vuodesta toiseen.
      Volsu nimenomaan krhittää adioita ja sen R&D budjetti on reilut 15 miljardia kun toisen sinnittelevä tojo jää reilusti alle 10.

      VW dominoi teknisen osaamisen ja innovaatioiden kautta. Kansa tykkää ja ostaa.

      • Volkkari_on_hyvä

        Juuri näin. Saksalaiset kehitelee autot ja japsit kopioivat ne, kun patenttisuoja raukeaa, eli 10 vuotta jäljessä.


      • Volsu-on-BASKA

        Esimerkki Volsun osaamisen tasosta PUMPPUSUUTTIMET diisseleissä jotka vähin äänin vaijettiin hiljaiseksi. Tässä vain yksi esimerkki sen puljun suunnittelun tasosta.
        Kuka tämmöistä sontaa kopioi? Ei edes neukkulan koipoijat.


      • Eimitäänkopioitavaa
        Volkkari_on_hyvä kirjoitti:

        Juuri näin. Saksalaiset kehitelee autot ja japsit kopioivat ne, kun patenttisuoja raukeaa, eli 10 vuotta jäljessä.

        Japsit ja Korealaiset testataan tehtaalla ja toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun todetaan, että ne kestävät kovaa ajoa.Ymmärsitkö?Siis tehdas testaa, ei asiakas.


      • edelläkulkija
        Eimitäänkopioitavaa kirjoitti:

        Japsit ja Korealaiset testataan tehtaalla ja toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun todetaan, että ne kestävät kovaa ajoa.Ymmärsitkö?Siis tehdas testaa, ei asiakas.

        Näitä perässävedettäviä riittää niin valmistajien kuin asiakkaidenkin puolella. Jos kaikki olisivat tuollaisia perässävedettäviä niin me asuisimme edelleen luolissa ja pelkäisimme tulta.
        Onneksi on Volkkarin kaltaisia innovaattoreita ja asiakkaita jotka vaativat parempaa eivätkä tyydy muiden jätteisiin.


      • ElämäOnValintoja

        Onneksi volkkarin omistajat maksavat saksalaisinsinöörien innovaatiot itse omasta lompakostaan, eikä meidän muun merkkisten omistajien tarvitse osallistua niiden maksamiseen omalla lompakollamme.


      • GermanEngineeringg
        ElämäOnValintoja kirjoitti:

        Onneksi volkkarin omistajat maksavat saksalaisinsinöörien innovaatiot itse omasta lompakostaan, eikä meidän muun merkkisten omistajien tarvitse osallistua niiden maksamiseen omalla lompakollamme.

        Aivan ilmaiseksiko te perässävedettävät saatte ne vuosikymmenen jäljessä olevat riisikipponne? Minusta näyttää siltä että teiltä lunastetaan ylihintaa vanhasta teknologiasta. Ja päälle tulee vielä tuplasti huoltokulut ja isompi bensalasku.


      • ElämäOnValintoja

        Sinun mielestäsi siis kaikki muut merkit, paitsi Saksalaiset ovat ns. "riisikippoja". Tiesitkö, että autoja valmistetaan monessa muussakin maassa, kuin Saksassa, tai Japanissa?.....


      • Grematorio
        GermanEngineeringg kirjoitti:

        Aivan ilmaiseksiko te perässävedettävät saatte ne vuosikymmenen jäljessä olevat riisikipponne? Minusta näyttää siltä että teiltä lunastetaan ylihintaa vanhasta teknologiasta. Ja päälle tulee vielä tuplasti huoltokulut ja isompi bensalasku.

        Siis enemmän bensaa ja vähemmän öljyä, sopii mulle.


    • kasvuaJaUutuksia

      Pirun paljon noita VW groupin autoja tulee päivittäin vastaa, uusia ja vanhoja. Ihmettelen miten se on mahdollista kun Kyykmanin ja muiden röllien mukaan ne seisoo jatkuvasti korjaamolla.
      Uutta mallia pukkaa ja sähköauto tulossa pitkällä toimintasäteellä, oma akkutehdas tuossa jne...
      Taitaa Toyotan myyjällä olla jännäkakka pöksyssä ja ainut asia mitä pystyy tekemään on provoilu pahimman kilpailijan nimiin, säälittävää.

      • Helpporasti

        Vw on pyyhkinyt mattoa Tojolla jo pitkään. Jännäkakka pyörähti myyjän housuun jo vuosia sitten.
        Fakta on se että VW-autoja myydään joka kuukausi noin kolme kertaa tojoon nähden. Mieti siinä kannattaako yrittää myydä paremmin vanhentuneita tojoja vai päästä myymään volsuja jotka menevät oikeasti kaupaksi.


    • BratwurstitPaaliinSäätiö
    • NerokasKuksmanni

      Onkohan tuon VW:n vähäpäästöisyyteen laskettu mukaan mahdollisesti myös pajalla seisotettu aika? Silloinhan ei päästöjä tule lainkaan, kun vehje lepää korjaamonosturin päällä. On se kuksmanni kyllä ovela, ja nerokas.......

    • vaikeuksia_on

      Aloittaja on oikeassa. Synkältä näyttää, ei ehdi tehdas valmistaa uusia Volkkareita myynnin tahdissa. Jonotusaika pitenee.
      Sama vaikeus on myös samaan konserniin kuuluvassa Skodan tehtaassa. Pitäisi ehtiä tekemään nopeammin autoja.

      • SaksalainenParasKaikessa

        Tuohan muistuttaa Neuvostoliiton systeemiä lähes kirjaimellisesti. Määrällä yritetään korvata laatu, mutta kuten kaikki tiedämme sen tänäpäivänä, niin se ei ole vaihtoehto enää edes entisessä Itäblokin emämaassa.....


      • vaikeuksia_on
        SaksalainenParasKaikessa kirjoitti:

        Tuohan muistuttaa Neuvostoliiton systeemiä lähes kirjaimellisesti. Määrällä yritetään korvata laatu, mutta kuten kaikki tiedämme sen tänäpäivänä, niin se ei ole vaihtoehto enää edes entisessä Itäblokin emämaassa.....

        Sinulla on näkemä ymmärryksessä vaikeuksia


      • SaksalainenParasKaikessa

      • kapitalisti-realisti

        Tuo on ainostaan jutun kirjoittajan oma mielipide.

        Miksi VW:n osake on laskenut 3 vuodessa -29%, vuodessa -28% ja tänä kesänä pelkästään -12%? Eikö markkinat luota VW:hen? Jostain kumman syystä Toyotan osake on vain nousussa: Kuukaudessa 8%, 3kk 16% jne...

        Vai osaako suolikirjoittajat spekuloida autovalmistajien menestystä paremmin kuin markkinat?


      • UBSaccount
        kapitalisti-realisti kirjoitti:

        Tuo on ainostaan jutun kirjoittajan oma mielipide.

        Miksi VW:n osake on laskenut 3 vuodessa -29%, vuodessa -28% ja tänä kesänä pelkästään -12%? Eikö markkinat luota VW:hen? Jostain kumman syystä Toyotan osake on vain nousussa: Kuukaudessa 8%, 3kk 16% jne...

        Vai osaako suolikirjoittajat spekuloida autovalmistajien menestystä paremmin kuin markkinat?

        Riippuu aikajänteestä jolla haluaa katsoa. Toyota on dyykannyt pahasti vuodentakaisesta noteraaksestaan.

        http://www.bloomberg.com/quote/7203:JP

        Voihan noita pörssikursseja ja tuloskuntoja spekuloida jos haluaa. Pääsääntöisesti tällä palstalla se on persaukisten wannabe-lässytystä. Pörssikurssit ei oikeasti kosketa tätä porukkaa millään tavalla. Tärkein asia on keppanan hinta lähisiwassa.

        Täällä on vain pari pelleä jotka heittelevät jotain tunnuslukuja ilman sen suurempaa ymmärrystä niiden merkityksistä. Ensimmäinen pörssikauppa on heillä vielä pitkän matkan päässä. Sen näkee otsallaankin.


      • vw_joukkokanne
        UBSaccount kirjoitti:

        Riippuu aikajänteestä jolla haluaa katsoa. Toyota on dyykannyt pahasti vuodentakaisesta noteraaksestaan.

        http://www.bloomberg.com/quote/7203:JP

        Voihan noita pörssikursseja ja tuloskuntoja spekuloida jos haluaa. Pääsääntöisesti tällä palstalla se on persaukisten wannabe-lässytystä. Pörssikurssit ei oikeasti kosketa tätä porukkaa millään tavalla. Tärkein asia on keppanan hinta lähisiwassa.

        Täällä on vain pari pelleä jotka heittelevät jotain tunnuslukuja ilman sen suurempaa ymmärrystä niiden merkityksistä. Ensimmäinen pörssikauppa on heillä vielä pitkän matkan päässä. Sen näkee otsallaankin.

        Aika pientä tuo Toyotan lasku 6,9 -> 6 jos vertaa VW jonka arvosta suli puolet


      • realiteettejä.jormille

    • miksikadehditte

      Aina se on näin ollut: Suosituimmilla autoilla on pisimmät jonotusajat. Se on vain faktaa, eikä muuksi muutu. Se on sitä positiivistä myyntiä. Ja piste sille.

      • skoda-itäauto

        Ladaakin piti jonottaa pitkään


      • uusipoloilija
        skoda-itäauto kirjoitti:

        Ladaakin piti jonottaa pitkään

        Niin piti silloin, kun autojen tuontia oli rajoitettu tai ei ollut muuhun varaa. Nykyään saa ostaa vapaasti ihan niin paljon kuin rahkeet riittävät.


      • joseph_mccarthy
        uusipoloilija kirjoitti:

        Niin piti silloin, kun autojen tuontia oli rajoitettu tai ei ollut muuhun varaa. Nykyään saa ostaa vapaasti ihan niin paljon kuin rahkeet riittävät.

        Saa ostaa vain jos joku myy ja päin vastoin.

        Skoda on itäeurooppalainen, kommunistinen merkki ja sikäläisistä yhteiskunnallisista oloista johtuen sen tuotantoa on säännelty. Kalugan ja Nizhni Novgorodin tuotannossa on varmasti Putinin lähipiirin kosketus


      • uusipoloilija
        joseph_mccarthy kirjoitti:

        Saa ostaa vain jos joku myy ja päin vastoin.

        Skoda on itäeurooppalainen, kommunistinen merkki ja sikäläisistä yhteiskunnallisista oloista johtuen sen tuotantoa on säännelty. Kalugan ja Nizhni Novgorodin tuotannossa on varmasti Putinin lähipiirin kosketus

        Jos jonotus haittaa, voi marssia jonkin toisen merkin liikkeeseen. Niin helppoa se on.


      • uusipoloilija kirjoitti:

        Jos jonotus haittaa, voi marssia jonkin toisen merkin liikkeeseen. Niin helppoa se on.

        Yhtään VW:tä ei valmisteta ellei ole tilaajaa ja tilaaja taas ei halua tilata olematonta autoa

        niin yksinkertaista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe