Hybridin takuu

kuumeissa

Harkinnassa, siis vakavassa harkinnassa, Toyota Prius 2010 tai uudempi. Jostain olen kuullut että hybriditekniikalla olisi oma takuu, jopa 8 vuotta/ 200000 km, pitääkö tuo paikkaansa? Miten takuu käytännössä toimii ja mitä takuu kattaa? Oletteko joutuneet/saaneet käyttää tuota takuuta ja millaiset kokemukset? Pitkään mietin dieselin ostoa, mutta vertailtuani Priuksen ja vastaavan kokoluokan dsl-automaattien kulutuksia, päädyin vakavasti hybridin kannalle. Käyttömaksuissa lienee myös jonkinmoinen ero hybridin hyväksi.

6

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässävastausta

Minulla on jo kolmas hybridi ja akut kestävät oikeastaan koko auton 15 vuotisen elinkaaren ja vaihtohyvitykset ovat jopa monia muita autoja korkeammat, koska käytetyt hybridit menevät heti kaupaksi. Akut on suunniteltu kestämään ajoneuvon eliniän. Toyota antaa hybridiakuille peräti 10 vuoden tai 350.000 km:n akkuturvan. Akku on nykyään pieni ja takaistuimen alla, jossa se ei vie lainkaan ylimääräistä tilaa.

https://www.toyota.fi/hybrid/usein-kysyttya.json

Hybrideillä on normaalin 3 vuoden takuun lisäksi 5 vuoden / 150 000 km hybridijärjestelmän takuu, jonka lisäksi siis vielä tuo mainittu 10 vuoden / 350 000 km hybridiakkuturva.

https://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/hybridiakun-kuntotarkastus.json

Lisäksi Toyota Prius on osoittautunut kaikkien aikojen kestävimmäksi autoksi:

"Koeajoautolla taitetut 210 000 kilometriä eivät juuri tunnu ajossa. Toyota on selvästi ottanut Priuksen suunnittelussa varman päälle. Sen alusta on teknisesti yksinkertainen ja toimiva. Hybridin ympärille on rakennettu auto, joka toimii idioottivarmasti. Näin Toyotan imagolle tärkeä ekoauto ei kompastu ainakaan teknisiin murheisiin."

http://www.hs.fi/autot/a1382678837713

• kuumeissa

Kiitos rohkaisevasta kommentista. Sen verran kiinnostaa, kun sinulla on kokemusta hybrideistä, kuinka paljon olet ajanut per auto (tai paljonko autossa on ollut kilometrejä) kun olet vaihtanut?

• Priuksella

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta omasta kokemuksesta voin vastata. n. 60tkm takana Priuksella, ja tänäkesänä on joka tankin kulutus ollut alle 4l/100km.

• Tässävastausta
        kuumeissa kirjoitti:

Kiitos rohkaisevasta kommentista. Sen verran kiinnostaa, kun sinulla on kokemusta hybrideistä, kuinka paljon olet ajanut per auto (tai paljonko autossa on ollut kilometrejä) kun olet vaihtanut?

Olen ostanut ne uutena. Olen ajanut niillä noin 60.000- 70.000 kilometriä auto eikä niissä ole ollut mitään vikaa. Pelkät huollot olen teetättänyt. Nykyisessä autossa mittarissa n. 52500 km. Käytetyn ostaja on saanut täysin viattoman auton.

• muusash

Toinen hybridi.Tavalliset huollot huollot ja yksi lamppu vaihdettu.Kulutus 4,6litraa satasella.Ajan noin 100 kilsaa päivässä,motaria,maatietä ja taajamaa.

• kuumeissa

Kiitos jälleen vastauksista. Kyllä se nyt on päätetty, että Prius on seuraava auto. Ja näyttää siltä, että uskaltaa ostaa käytettynäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      82
      3250
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2060
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      169
      1830
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      299
      1376
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      34
      1278
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1200
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      109
      1196
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1090
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1084
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1061
    Aihe