Suoraan sanoen minua on pitkään ärsyttänyt nämä ns. "loiset", jotka hakevat kaikenlaisia etuuksia, kuten esim. "asumistuki". Vuokralaiseni sai asumistukea, muttei maksanut vuokraa. Eipä tuo liiemmin vastannut puheluihin. Eleli vaan asunnossani kuin "poro pellossa" työttömyyskorvausten, asumistuen, toimeentulotuen ja pimeän pyykinpesu-bisneksen voimin. Käräjöinnin jälkeen äijä lähti pihalle. Vähän siitä jäi itellekin kuluja, ja kohonnut verenpaine. Nykyään entinen vuokralaiseni asustaa mustalaisten siivellä ja etsii vuokra-asuntoa. Arvatenkin hän ei itse ilmoita asiasta Kelaan, tai sosiaalitoimistoon. Nauttii vaan edelleen riemurinnoin kaikista eduista, mitä valtiolta saa. Eivätkä ne taatusti mene siihen tarkoitukseen kuin on myönnetty.
Ehdotan, että täst edes Kelatoimisto tarkistaa näiden henkilöiden tilanteet ainakin kerran kuussa (mieluummin siinä puolen kuun paikkeilla). Tuntuu varmaan hullulta ajatukselta, mutta eipä paljon hymyilytä, kun verotus nousee koko ajan, ja "loiset" elävät normaalin, rehellisen työssäkäyvän ihmisen verorahoilla. Tässäkin olisi ihan hyvä vinkki, ettei menisi verorahat aina väärään tarkoitukseen sitä mukaa, kun Suomen valtion velka jo muutenkin nousee ihan tarpeeksi.
Vähän tarkkuutta "tukiaisten" maksuun, hyvä Kela
10
66
Vastaukset
- nyt_pallo_huomenna_ope
Lapseni koululla ei ole varaa ostaa liikuntaan välineeksi jalkapalloa.
Raha kiertää varmasti ministeriön näkemyksen perusteela paremmin yhteiskuntaa palvelevasti, kun se päätyy lähikuppilan kaljaan, tai rahansiirtona Afrikkan tai jollekin lähi-idän solulle.- L-opettaja
Pallojen ostamisesta pitää tehdä projekti.
- Häpee
Miksi et itse osta sitä palloa?
Oletko muka niin köyhä?
- rgegrrg
Ai kun työtön antoi rahat Kreikkaan ?
- aktivoiskansaa
asumis tuki pitää poistaa se ei ole kuin tulon siirtoa vuokraajille. näkis aikamonta pelleä kuutamonkin kun pihalla yönsä vittäs. siinä vois tulla ihan töihin menokin mieleen. kaikkien etu on kun tuki poistetaan
- trtrrth
Ei tuo työpaikkoja sekään. Paviaani. Suomes sitä paitsi on nytkin 7000 asunnotonta eikä niitä pitäs olla tälläsesä maassa yhtään. Työnnä sä ne tonnin vuokrat hanuriis. Niitä kukaan ei maksa.
- Tyhmyydestä_sakotetaan
Aloittaja voi itse tehdä ilmoituksen Kelaan ja Toimeentulotukiyksikköön vuokrasuhteen päättymisestä. Olisi voinut jo vuokrasuhteen kestäessä esittää vaatimuksen, että asumistuki maksetaan tuensaajan sijasta vuokranantajalle.
- xbvcfd
Ap. wittutttaa kun elätti miestä ja mies jätti..that..is.
- Voimatontunnollinen
Jos vuokralainen ei hoida vuokraansa, niin ei se paljon vaivaa tee soittaa Kelaan ja ilmoittaa ettei vuokria ole hoidettu.
Sanon tämän ihan vuokralaisena :)
Minulle esim. on suunnaton apu se reilu 200€ asumistuki vajaa 500€ tyydyttävä kuntoiseen pikkukaksioon(otin eron jälk.halvimman mahdollisen minkä sain, yksiöt täälpäin ovat kalliimpia). Pitkäaikaissairaana kun kukaan ei huoli töihin eikä leikkausten välissä juuri voimia olisikaan.. Hengissä olen vielä, pahoitteluni siitä. Sossusta en saa latiakaan.
Saampahan lääkkeet, joista osa ei-kelakorv.piirissä ostettua.
Ne, jotka eivät hoida velvoitteitaan kuten vuokranmaksua pilaavat muidenkin "maineen". :/ - rahanreikiä-löytyy
Kyllä kuntien pitäisi järjestää edullisia asuntoja niin runsaasti, että se kattaisi tarpeen. Minusta on kohtuutonta, että menee asumistuet yksityisten asuntosijoittajien taskuun. Ne ovat niitä kalliita verorahoja, joita me itsekukin maksamme niska limassa. Jos niillä on vielä se vaikutus, että nostaa yleistä vuokratasoa, niin senkin puolesta ne olisi laitettava minimiin. Sijoittajien ahneus kostautuu.
Tällaisen vuokralaisen pitäisi tyytyä asumaan kunnan vuokrataloissa, joka tukia kaipaa. Yksityiseltä vuokraava maksakoon vuokransa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433020Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262949Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342856Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4422555Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1541871Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51241- 301156
- 741149