kiusaaminen

hidif

Onko teillä minkälaisia kokemuksia kiusaamisesta?
Mua itteäni kiusattiin 2. luokalta asti. Meiän luokalle tuli yks saamelainen, joka sitte keräs itelle semmosen porukan. Mulla ei ollu ku yks kaveri ja sitäki kiusattiin.
Aluksi mie en uskaltanu puhua muille mitään. Sitte tuli yks päivä, ku tulin itku kurkussa kotia. Tehtiin ilmotus koululle, muttei kukaan ottanu sitä tosissaan.
Mua haukuttiin, tönittiin, syrjittiin ja uhkailtiin. En ois halunnu mennä kouluun, mutta mie pakotin itteni menemään sinne. Sitte mie menin kuraattorin juttusille, ku aattelin että se auttais. Ja vitut se auttanu, ku seki sano että puhua vanhemmille. Kestin sitä paskaa vuosikausia, yritin saaha opet tajuamaan, että mulla on paha olla.
Opettajat oli puolueellisia, eikä niitä kiinnostanu muu ku että sai repiä jostaki syntipukin ja jatkaa elämää hyvällä omallatunnolla...

Niin oisko jollaki teistä vastaavanlaisia kokemuksia?

10

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ghjkkhgddghj

      Poikaani kiusattiin ja otin poikani koulusta pois ja ilmoitin koulutoinenjohtajalle, ettei poikani tule kouluun, ennenkuin kiusaamiseen puututaan. Vahinko, ettei sinun kiusaamiseen ole puututtu. Ovatko vanhempasi tehneet tarpeeksi... myös koulukuraattori on aivan turha, jos ei osaa hoitaa asioita. Minusta sellaiset tahot, jotka eivät puutu kiusaamiseen tekevät väärin. Ainoa vaihtoehto on ilmoittaa näille, ettet käy enää koulua sillä ketään ei voi pakottaa menemään joka päivä kiusattavaksi, miettiköön sitten.

    • Trololo

      En oo ollu kiusattu tai kiusaaja. Miltä kiusaaminen tuntuu?😊

    • Crue.life

      Mua on kiusattu 2lk lähtien ja oon nyt nelosella. On aika ärsyttävää/turhauttavaa lähtee vaan joka päivä haukuttavaks ja tuhottavaks sisältä. En itekkää enää ymmärrä xD. Ni mun itsetunto on jo ihan maassa vaikka oon vasta nelosella, kiitos kiusaajien!

    • jottanäin

      Muakin on kiusattu aikoinaan,piti jossain vaiheessa käsitellä asia niin pääsin elämässä eteenpäin.No enää ei vaivaa ja olen vahvempi ja puolustan kiusattuja jos näen sellaista.Eräskin ikävätyyppi monien vuosien jälkeen tunnisti minut ja ylimielinen hymy tuli kasvoille mut osaan mäkin katsoa nenänvartta pitkin jäätävästi niin että sekin kiusaaaja sit häkeltyi mun itsevarmuudesta.Älkää alistuko kiusaamiselle,jos ette ite pysty puolustautua niin opella ja vanhemmilla on velvollisuus puuttua kiusaamiseen.

    • Tosi monet sanoo aina että kuraattori "ei auta mitään" tai "on ihan turha". Onko kenelläkään mitään hyviä kokemuksia kuraattorista vai onko se lähea aina vain ajanhukkaa?

    • Aloneri

      Mua on kiusattu viimeiset 11 vuotta. Siihen ei saada loppua. Mua on kiusattu 1lk:lta amikseen. Oon nyt amiksen toka luokalla ja mua nyt on alettu jopa kiristää, jonka takia en opelle voi valittaa. Ja tuskin se muutenkaan mitään tekis. Mua ihan suoraan sanoen vituttaa. Eikö tää paska lopu ikinä? Ku pääsin peruskoulusta ja samalla vanhoista kiusaajista eroon niin heti tuli uusia. Jos teillä on mahdollisuus tehdä kiusaamisesta loppu, tehkää siitä loppu ennen kuin se menee liian pitkälle.

      • Millä sinua kiristetään?


      • Aloneri

        Ne nyt sai pari noloa kuvaa ja uhkaa levittää ne eteenpäin jos kerron. Mut.. Uskon et loppuu sit joskus armeijan jälkeen.


    • Anonyymi

      kiusaaminen tapahtui mustasaaren keskuskoulussa ala-asteella ja kun koulun opetus siirtyi tilapäisesti toiseen paikkaan myöhemmin myös siellä.

      kun olin matkalla kotiin koulusta kahden muun oppilaan kanssa niin alikulkusillan yläpuolella missä menee myös autotie odotti kaksi poikaa isot kivet kädessä. yksi heistä, joka oli samalla luokalla huusi jotain nopeasti ja piti kiveä molemmin käsin kuin aikomuksenaan pudottaa se. sitä en muista pudottiko hän sen ja väistin vai eikö heittänyt ollenkaan. ennemmin muistelisin niin, että väistin ja kädet oli pään edessä suojataakseni mahdollista heittoa. kun olin jo sillan alla lähdin juoksemaan. kuulin miten tämä heittäjä alkoi huutamaan. he tulivat vielä katsomaan meitä sillan toisella puolella. järkyttävää oli. tästä kummatkin saivat 15 minuuttia jälki-istuntoa ala-asteella.

      istunnon jälkeen juoksivat vielä näköetäisyydelle ja huusivat jotain. toinen kivenheittäjä potkaisi palloa hiekkakentällä niin, että hiekat ja pienet kivet lensi silmiin. jouduin käymään tämän vuoksi terveysasemalla tarkastuksessa. sama löi liikuntatunnilla jääkiekkomailalla naamaan pallon tavoittelutilanteessa luistellessa niin että iho repesi huulesta ja siinä oli verestävä kohta. "rehtori" joka oli liikuntatunnin opettajana vain sanoi että tämän vuoksi tulisi olla verkko kypärässä. se oli siis minun vika.

      tästä rehtorista oli liikkunut huhuja, että olisi kähminyt tyttöoppilasta. näin itse kun hän kiikkasi tytön tuolia ja sanoi näin sitten teet vanhainkodissa. ei kai siinä mitään erikoista vähän outoa vain koska naama oli lähellä. luokkaretkellä kylpylässä "rehtori" pyysi tekemään jonon kuten juna liukumäkeen. tämä tuntui oudolta, eikö valvojan tulisi valvoa eikä leikkiä. olin sitten hänen edessä ja kun tuli kohdalle antoi potkun niin, että menisin lujempaa. vauhtia tuli liikaa, olin lentää koko liukumäestä ulos reunasta. pudotusta olisi varmaan ollut noin 4-5 metriä, ei niin paljoa, tosin en tiedä missä kulmassa olisi tippunut. olisi voinut olla pää edellä. liukumäki oli kapea, liuin tämän jälkeen selkä edellä veteen, en pystynyt kääntymään. kaiken lisäksi tuli vielä jalat edellä minun jalkojen päälle vedessä. ei käynyt mitenkään. kysyi, että kävikö pahasti. en nyt usko, että tahallaan yritti potkaista pois liukumäestä. oli silti hieman outo tapahtuma.

      eräs toinen pyysi menemään maton päälle, hän veti sen nopeasti pois niin että heittäydyin maahan. sama laittoi jalan eteen kun juoksin käytävällä. eihän tietenkään saisi juosta koulun käytävillä, ei siellä nyt kampatakkaan saa. leikin "kukkulan kuningas" aikana heitti rajusti alas lumihankea kun yritin päästä ylös. hän oli ikäisekseen iso. sellainen fyysinen kiusaaja.

      yksi oli hieman vanhempi. istui kivellä ja kai leikki oli saada hänet pois siltä kiveltä. potkaisi tylysti naamaan. odotin ehkä enemmän jotain leikkimielistä kevyttä painia. en kengänpohjaa naamaan.

      hieman hämmentävää oli kun eräs tyttö tönäisi aika rajusti takaapäin ilman selvää syytä.

      eräs naisopettaja tuntui nauttivan poikalasten henkisestä alistamisesta. outoa oli, että hänen aikana arvosana oli kaksi kertaa huonompi samasta aineesta kuin myöhemmin yläasteella.

      joukko kokoontui nopeasti ja aivan kuin ei mistään. laittoivat kädet limittäin/päällekkäin ja heittivät ilmaan muutaman kerran, olin siinä keskellä. viimeinen kerta oli kovin ja sitten kädet irroitettiin. tipuin jäälle maahan. tapahtui kaksi kertaa. jotkut olivat tehneet pieniä paperilennokkeja joissa oli neula päässä, heittivät toisiansa ja muita. sillä heitettiin muutaman kerran.

      • Anonyymi

        Erikoisia ihmisiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe