Mitähän nyt tapahtui?

exergy

Miksi Madrake kirjaa mut välittömästi takaisin kun yritän lopettaa istuntoa? Jos haluaisin mennä rootin puolelle väsäämään niin uloskirjautumisen jälkeen Linux kirjaa mut heti takaisin tavalliseksi käyttäjäksi.
Toki mulla on sisäänkirjautumisasetuksissa automaattinen kirjautuminen ilman salasanaa tavalliselle käyttäjälle sekä automaattinen kirjautuminen X:n kaatuessa mutta niin oli aiemminkin ja silti mä pystyin kirjautumaan ulos ja tulin siis siihen sisäänkirjautumisruutuun, nyt se ei onnistu. Ymmärtääkseni olen edelleen ajotasolla 5. Ctrl Alt Backspace aiheuttaa saman, näyttö menee mustaksi ja sitten olenkin jo kirjautunut takaisin tavikseksi. Sammutusoikeudet on annettu kaikille.
Pystyn nyt siis kirjautumaan ulos ja käyttäjän valintaruutuun jos otan automaattisen kirjautumisen pois mutta se on turhan hankalaa. Aikaisemmin systeemi toimi eri tavalla? Osaisiko joku neuvoa?

4

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aa/

En tiedä kuviosta.
      Myös Fedorassa graafisessa loginissa voi mennä roottina desktop-ympäristöön (kuulostaa että loggailet edes takaisin desktopeissa, kuten aloittelijat usein tekevät), mutta mulla ei ole ihmeemmin käyttöä sille. Jos haluan jonkin graafisen sovelluksen rootin oikeuksilla, käynnistän sen terminaalista käyttäjä-sessiossa.
      su, password, vaikka gedit, jos haluat vaikka editoida urpmiin conffia.

• Mikset voi vain avata uutta xtermiä ja käyttää su-komentoa ? Ei tarvitsi loggailla edestakaisin. Tai sitten voi logata konsolinkin kautta rootiksi.

• aa/

Niin siis "su" rootin oikeuksille ja "su -" rootin reitille, jos ihmettelet "bash: command not found" -ilmoitusta.
        Suoraan roottina logatessa en suosittelesi netin käyttöä.

• aa/ kirjoitti:

Niin siis "su" rootin oikeuksille ja "su -" rootin reitille, jos ihmettelet "bash: command not found" -ilmoitusta.
        Suoraan roottina logatessa en suosittelesi netin käyttöä.

Niin, kyllä mä tuon "su root /psswrd" tiesinkin, oikeammin olisin kirjautunut toisena taviksena eli siis Ctrl Alt F7 -F8 lataamaan aMulella siveettömiä elokuvia ja samalla ollut toisena käyttäjänä siveellisen oloisena. Sorry, tulee ihan huono omatunto kun te yritätte auttaa ja mä vaan rötöstelen.. kiitoksia kuitenkin ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe