Miksi Madrake kirjaa mut välittömästi takaisin kun yritän lopettaa istuntoa? Jos haluaisin mennä rootin puolelle väsäämään niin uloskirjautumisen jälkeen Linux kirjaa mut heti takaisin tavalliseksi käyttäjäksi.
Toki mulla on sisäänkirjautumisasetuksissa automaattinen kirjautuminen ilman salasanaa tavalliselle käyttäjälle sekä automaattinen kirjautuminen X:n kaatuessa mutta niin oli aiemminkin ja silti mä pystyin kirjautumaan ulos ja tulin siis siihen sisäänkirjautumisruutuun, nyt se ei onnistu. Ymmärtääkseni olen edelleen ajotasolla 5. Ctrl Alt Backspace aiheuttaa saman, näyttö menee mustaksi ja sitten olenkin jo kirjautunut takaisin tavikseksi. Sammutusoikeudet on annettu kaikille.
Pystyn nyt siis kirjautumaan ulos ja käyttäjän valintaruutuun jos otan automaattisen kirjautumisen pois mutta se on turhan hankalaa. Aikaisemmin systeemi toimi eri tavalla? Osaisiko joku neuvoa?
Mitähän nyt tapahtui?
4
341
Vastaukset
- aa/
En tiedä kuviosta.
Myös Fedorassa graafisessa loginissa voi mennä roottina desktop-ympäristöön (kuulostaa että loggailet edes takaisin desktopeissa, kuten aloittelijat usein tekevät), mutta mulla ei ole ihmeemmin käyttöä sille. Jos haluan jonkin graafisen sovelluksen rootin oikeuksilla, käynnistän sen terminaalista käyttäjä-sessiossa.
su, password, vaikka gedit, jos haluat vaikka editoida urpmiin conffia. Mikset voi vain avata uutta xtermiä ja käyttää su-komentoa ? Ei tarvitsi loggailla edestakaisin. Tai sitten voi logata konsolinkin kautta rootiksi.
- aa/
Niin siis "su" rootin oikeuksille ja "su -" rootin reitille, jos ihmettelet "bash: command not found" -ilmoitusta.
Suoraan roottina logatessa en suosittelesi netin käyttöä. aa/ kirjoitti:
Niin siis "su" rootin oikeuksille ja "su -" rootin reitille, jos ihmettelet "bash: command not found" -ilmoitusta.
Suoraan roottina logatessa en suosittelesi netin käyttöä.Niin, kyllä mä tuon "su root /psswrd" tiesinkin, oikeammin olisin kirjautunut toisena taviksena eli siis Ctrl Alt F7 -F8 lataamaan aMulella siveettömiä elokuvia ja samalla ollut toisena käyttäjänä siveellisen oloisena. Sorry, tulee ihan huono omatunto kun te yritätte auttaa ja mä vaan rötöstelen.. kiitoksia kuitenkin ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458670Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472479Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282297- 382182
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811757Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221550Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik71050Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni51034