Neuvoja kaivattaisiin

Ninni

Hei,

Minkä kokoista häkkiä suositellaan Neitokakadulle ? tai Kaijasille?

Onko lintuja aina oltava 2 kpl, etteivät tunne oloaan yksinäiseksi.

Onko Neitokakadu helppohoitoinen ?

Entäs minkäkokoista häkkiä suositellaan
seeprapeipoille ?

Minulla olisi kiikarissa sellainen jonka mitat
55 x 65 x 162, onko passeli?

Entä tiedättekö kuinka allergiasoivia linnut yleensä on ?

Kiitos :)

2

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Taulukko lintujen häkkikokosuosituksista löytyy esim. täältä:
      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=48&mode=thread&order=0&thold=0

Et kerro miten nuo mainitsemasi mitat ovat suhteessa toisiinsa, mutta jos tuo 162 cm on korkeus jää häkin pinta-alaksi noin 0,4m2 eli käy maksimissaan kaijasten/undulaattien kokoisille linnuille. Tietystikin koon lisäksi häkin silmäkoko/pinnaväli vaikuttaa siihen minkä kokoisia lintuja siinä voi pitää.

Huonosti kesyyntyviä peippolintuja pitää aina olla pari tai parvi. Papukaijalinnuille voi kaveriksi kelvata ihminenkin, mutta yksinäisen linnun seuranpitoon pitää olla todella paljon aikaa. Käytännössä yksin lintua kannattaa pitää vain jos se joutuu olemaan korkeintaan muutaman tunnin päivässä yksin.

Neitokakadu on lemmikkilinnuista niitä helppohoitoisimpia undulaattien, kanarianhemppojen ja seeprapeippojen ohella, mutta toki siitäkin oma vaivansa on ja huolehtia pitää päivittäin.

Linnuista irtoaa runsaasti hienoa lintupölyä, eli jos taipumusta allergiaan tai astmaan on perheessä todettu kannattaa valita joku muu lemmikki.

• Ninni

Kiitos M - vastauksista:):)

Juu, kyllä toi häkin korkeus oli tuo 162 cm, joten ei siinä tosiaan ole sitten sitä pinta-alaa kamalasti, ja jos eläimiä hankin haluan että niillä on e h d o t t o m a s t i hyvät oltavat.
        Tuosta allergisuudesta, että täyttä varmuutta asiaan ei ole, mutta enpä taida ottaa riskiä, että jos allergisuus puhkeaakin, on linnulle (linnuille) liian julmaa joutua kodista kotiin.
        Joten keskityn sitten ruokkimana ihan oman pihan ulkolintuja:)

Hyvää Talven jatkoa sinulle:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe