Apuva oisin vailla vaihto-opiskelu tukien kanssa!!

avunehtijä

Moi!
Olen opiskellut 1 vuoden koulussa ja minulle on myönnetty 2 vuoden mittainen opintotuki ja opintolaina (koska tutkinto on 2 vuoden mittainen) tähän kyseiseen kouluun/tutkintoon.
Lähden nyt syksyllä vaihtoon, joten hain opintotuet uudelleen, jotta ne vastaavat tätä vaihto opiskelua. Päätöstä ei ole vielä tehty, mutta mietin että voinko minä nostaa minulle myönnettyä opintolainaa (myönnetty siis siihen alkuperäiseen kouluun, ei vaihto-opiskeluun) vaikka uutta päätöstä ei ole vielä tehty?

Ja sitten toinen kysymys, liittyen tuohon tekemääni vaihto-opiskelu tuki hakemukseen: olen siihen lähettänyt kaikki tarvittavat liitteet, mutta kun kelan henkilökohtaisesta asiointipalvelusta katson hakemuksen tilaa, se sanoo että odottaa tarvittavia liitteitä. Liite osiossa kyllä näkyy, että olen kaiken tarivttavan lähettäny. Eikö liiteet ole menneet perille, vai vaihtuuko hakemuksen tilanne vasta kun joku ottaa sen käsittelyyn?

Iso kiitos jo etukäteen jos joku osaisi neuvoa asiasta. Kelaan soitin ja 15 min odotin, mutta en saanut sieltä ketään kinni, joten käännyn nyt avuliaiden kansalaisten puoleen :)

2

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 457

Voit toimia sen päätöksen pohjalta, mikä sinulla tällä hetkellä on voimassa. Jos sinulla on voimassaoleva takaus, voit nostaa lainaa pankista.

Liitteiden osalta tilanne päivittyy vasta, kun hakemuksen joku nappaa käsittelyyn. Olettaen siis, että olet todellakin oikesti laittanut kaikki tarvittavat liitteet mukaan. Se järjestelmä itsessään ei voi tarkistaa, että lähettämäsi liite on tosiaan oikea ja kaikki on mukana. Vasta joku henkilö voi sen tehdä ottaessaan hakemuksesi työjonosta.

• avunehtijälöysiavun

Mahtavaa!! Kiitos todella paljon vastauksesta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      31
      3147
    2. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      61
      2589
    3. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      42
      2377
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1328
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      301
      1251
    6. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      1006
    7. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      987
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      100
      972
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      79
      948
    10. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      94
      858
    Aihe