Moi!
Olen opiskellut 1 vuoden koulussa ja minulle on myönnetty 2 vuoden mittainen opintotuki ja opintolaina (koska tutkinto on 2 vuoden mittainen) tähän kyseiseen kouluun/tutkintoon.
Lähden nyt syksyllä vaihtoon, joten hain opintotuet uudelleen, jotta ne vastaavat tätä vaihto opiskelua. Päätöstä ei ole vielä tehty, mutta mietin että voinko minä nostaa minulle myönnettyä opintolainaa (myönnetty siis siihen alkuperäiseen kouluun, ei vaihto-opiskeluun) vaikka uutta päätöstä ei ole vielä tehty?
Ja sitten toinen kysymys, liittyen tuohon tekemääni vaihto-opiskelu tuki hakemukseen: olen siihen lähettänyt kaikki tarvittavat liitteet, mutta kun kelan henkilökohtaisesta asiointipalvelusta katson hakemuksen tilaa, se sanoo että odottaa tarvittavia liitteitä. Liite osiossa kyllä näkyy, että olen kaiken tarivttavan lähettäny. Eikö liiteet ole menneet perille, vai vaihtuuko hakemuksen tilanne vasta kun joku ottaa sen käsittelyyn?
Iso kiitos jo etukäteen jos joku osaisi neuvoa asiasta. Kelaan soitin ja 15 min odotin, mutta en saanut sieltä ketään kinni, joten käännyn nyt avuliaiden kansalaisten puoleen :)
Apuva oisin vailla vaihto-opiskelu tukien kanssa!!
avunehtijä
2
110
Vastaukset
- 457
Voit toimia sen päätöksen pohjalta, mikä sinulla tällä hetkellä on voimassa. Jos sinulla on voimassaoleva takaus, voit nostaa lainaa pankista.
Liitteiden osalta tilanne päivittyy vasta, kun hakemuksen joku nappaa käsittelyyn. Olettaen siis, että olet todellakin oikesti laittanut kaikki tarvittavat liitteet mukaan. Se järjestelmä itsessään ei voi tarkistaa, että lähettämäsi liite on tosiaan oikea ja kaikki on mukana. Vasta joku henkilö voi sen tehdä ottaessaan hakemuksesi työjonosta.- avunehtijälöysiavun
Mahtavaa!! Kiitos todella paljon vastauksesta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817