Tilanne on tämä:
Olen asentanut fedora 3:n jo aikaisemmin ilman että siinä oli levyke-asemaa kiinni. Nyt sain sen koneeseen kaverilta. Ongelma on että sitä ei vaan näy missään.
Nämä jutut on mulla selvillä:
kernel löytää sen (Jan 15 18:02:21 bora kernel: Floppy drive(s): fd0 is 1.44M)
udev tekee device tiedostot (/dev/fb ja /dev/fb0)
lsmod näyttää että floppylle ei ole mitään modulia ladattuna eikä /etc/modprobe.conf:ssa ole mitään floppyyn viittaavaa? enkä onnistu lataamaan floppy.ko modulia?
jos yritän liittä levykkeen (mount -t vfat /dev/fd0 /media/floppy) käsin saan virheen
mount: erikoislaite /dev/fd0 ei ole olemassa
Tässä vaiheessa olisi pienet neuvot tarpeen.
fedora 3 ja floppy hukassa
R_e_o
2
169
Vastaukset
Jos cat /proc/devices tulostaa block devicesin kohdalla fd:n, niin tuki on olemassa. Ehkä tuki on käännetty kiinteästi mukaan.
Katso näkyykö dmesg-komennon tulosteessa mitään mountin jälkeen. Onko levy oikeasti vfat ?- oma moka osittain
Kun lisäsin modprobe.conf:n tälläisen rivin
alias block-major-2 floppy sain selville lokeista että floppydisk controller puuttuu, mikä taasen oli Biosista otettu pois päältä. Tosi typerä munaus!
Nyt toimii tuo mounttaus ja fd löytyy /proc/devices:stä ja lsmod löytää floppyn kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921806- 851272
- 1101133
- 741004
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683