Toiminnalliset kystat munasarjoissa?

BellePelokas

Magneettikuvauksessa havaittu munasarjoissa toiminnallisia kystia (munarakkuloita). Kuulemma hyvinkin normaalia hedelmällisessä iässä olevalla naisella. Olen 24-vuotias. Mietin että tarkoittavatko nuo kystat sitä että minulla on sairaus nimeltä pcos (poly cystic ovary syndrome)? Lääkäri ei kyllä maininnut mitään muuta kuin että se on normaalia että munasarjoissa on pikkuisia kystia ja että ne häviävät itsekseen.. Huolettaa koska mulla on 11-vuotiaasta asti ollut paha akne joka on yksi tuon sairauden oireista.. Muita pcos:n oireita mulla ei siis ole.

2

226

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvbcvbcvb

Lääkärit saisivat selittää asiat paremmin. Mutta eipä sitä kiireessä lääkäri tajua tai potilas osaa kysyä. Joka tapauksessa lääkärisi rauhoitteli sinua, että tilanne on normaali, joten usko se. Lääkäri olisi huomannut, jos sinulla on PCO. Se aiheuttaa monenlaista hormoniepätasapainoa, ja saattaa näkyä ulkonäössäkin (karvojen liikakasvua, keskivartalolihavuutta, epäsäännölliset vuodot).

Itsellänikin on joskus katsottu, että on hieman rakkulaiset munasarjat. Olen kuitenkin ollut koko aikuisiän normaalipainossa, karvoitus normaali, kuukautiskierto normaali. Monesti sairauksien diagnosointi edellyttää useampia oireita tietyltä listalta. Yksi yksittäinen oire voi viitata useaan eri sairauteen. Eiköhän aknesi ole itsenäinen ilmiö, joka ei johdu munasarjojen rakenteesta.

• BellePelokas

Kiitos vastauksesta, helpotti oloa kummasti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      157
      2475
    2. Ketä haluaisit suudella?

🤣
      Ikävä
      79
      1056
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      997
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      966
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      803
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      76
      635
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      91
      573
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      556
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      532
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36