Magneettikuvauksessa havaittu munasarjoissa toiminnallisia kystia (munarakkuloita). Kuulemma hyvinkin normaalia hedelmällisessä iässä olevalla naisella. Olen 24-vuotias. Mietin että tarkoittavatko nuo kystat sitä että minulla on sairaus nimeltä pcos (poly cystic ovary syndrome)? Lääkäri ei kyllä maininnut mitään muuta kuin että se on normaalia että munasarjoissa on pikkuisia kystia ja että ne häviävät itsekseen.. Huolettaa koska mulla on 11-vuotiaasta asti ollut paha akne joka on yksi tuon sairauden oireista.. Muita pcos:n oireita mulla ei siis ole.
Toiminnalliset kystat munasarjoissa?
2
199
Vastaukset
- cvbcvbcvb
Lääkärit saisivat selittää asiat paremmin. Mutta eipä sitä kiireessä lääkäri tajua tai potilas osaa kysyä. Joka tapauksessa lääkärisi rauhoitteli sinua, että tilanne on normaali, joten usko se. Lääkäri olisi huomannut, jos sinulla on PCO. Se aiheuttaa monenlaista hormoniepätasapainoa, ja saattaa näkyä ulkonäössäkin (karvojen liikakasvua, keskivartalolihavuutta, epäsäännölliset vuodot).
Itsellänikin on joskus katsottu, että on hieman rakkulaiset munasarjat. Olen kuitenkin ollut koko aikuisiän normaalipainossa, karvoitus normaali, kuukautiskierto normaali. Monesti sairauksien diagnosointi edellyttää useampia oireita tietyltä listalta. Yksi yksittäinen oire voi viitata useaan eri sairauteen. Eiköhän aknesi ole itsenäinen ilmiö, joka ei johdu munasarjojen rakenteesta. - BellePelokas
Kiitos vastauksesta, helpotti oloa kummasti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845247Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283498Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402854Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin182031Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581830Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861596- 471586
- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71115