Minut ryöstettiin sairaalassa

rtyerfd

Oin 1990- luvulla lääkeriippuvuuden takia katkaisuhoidossa Pitkänniemen sairaalassa Nokialla.

Samassa huoneessa kanssani oli lääkäri Itä-Suomesta. Hän sanoi, että minun pitäisi tulla hänen kanssaan Jaakko Leskinen nimisen lääkärin huoneeseen.

Lääkäri antoi siellä minulle muutamia pillereitä jotka käski ottaa veden kanssa.

Sen jälkeisistä tapahtumista minulla on hämäriä muistikuvia. Makasin yläruumis paljaana selällään sängyssä ja ympärilläni oli ihmisiä jotka puhuivat mm, että haudataan se tuohon sänkyyn. Ja näyttää heikolta, mutta on vahva.

Harhailin sekavana sairaalan käytävälläkin. Aamulla huomasin, että patjan alla olleista rahoistani oli hävinny 90000 markkaa rahaa.

Itä-Suomesta ollut lääkäri ja sairaalan lääkäri ilmeisesti olivat yhteistyössä laatineet ryöstösuunnitelman. Eli huumasivat minut tyrmäyspillereillä ja veivät rahani patjan alta.

Tämä asia painaa raskaana mieltäni elämäni loppuun saakka.

8

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rytgere

      Erityisen raskasta on se, ettei tuollaisesta voi mennä puhumaan poliisille. Lääkäri vastaan potilas tapauksissa potilas häviää aina.

      • 65terfd

        Erityisen erityisen raskasta asiassa on se, että poliisi ei tutki harhakuvitelmia.


      • tyrtertt
        65terfd kirjoitti:

        Erityisen erityisen raskasta asiassa on se, että poliisi ei tutki harhakuvitelmia.

        Minulla oli rahat patjan alla ja lääkäriltä saamani pillerit veivät minulta tajun kankaalle ja sen jälkeen minulla ei ollut rahaa patjan alla.

        Se ei ole harhaa.


      • 65terfd
        tyrtertt kirjoitti:

        Minulla oli rahat patjan alla ja lääkäriltä saamani pillerit veivät minulta tajun kankaalle ja sen jälkeen minulla ei ollut rahaa patjan alla.

        Se ei ole harhaa.

        Oli se.


    • tyrtgdf

      Hoidossa ollut lääkäri Itä-Suomesta oli innokas tenniksen pelaaja. Ehkä hänellä oli sairastumisen takia rahapulaa ja päätti ryöstää rahani.

    • ghdfgdfg

      http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/848886/Potilaita pahoinpideltiin vuosien ajan Turussa

      Potilaita pahoinpideltiin vuosien ajan Turussa

      Tyypillisesti väkivalta G1-osastolla tapahtui arkirutiinien lomassa, kun hoitaja vei veltoksi lääkittyä potilasta suihkuun tai huoneeseen.

      Se oli tarkoituksellisen kovakouraista repimistä ja riuhtomista. Potilaan pään ja jalkojen kolhimista sängyn kaiteisiin. Erittäin rajua tarttumista, potilaan tönimistä ja heittämistä lattialle.

      Iso osa ilmi tulleista väärinkäytöksistä olisi kuulunut poliisin tutkittaviksi.

      ”Jos et saatana ota sitä lääkettä, haen aseen ja ammun sinut.” Esimerkiksi tällä tavalla yksi hoitajista puhutteli vanhuspotilasta.

      Yöhoitajat nukkuivat 4–6 tunnin yöunet työvuorossaan, mikä oli vakiintunut tapa. Nukkuminen työvuorossa on psykiatrisilla osastoilla ehdottomasti kiellettyä.

      Lääkkeitä osastolla kului jatkuvasti jopa kolminkertainen määrä siihen verrattuna, mitä lääkärit olivat potilaille määränneet. Osaa huumausaineiksi luokiteltavien lääkkeiden hävikistä selittää jatkuva potilaiden ylilääkitseminen, loppua lääkevarkaudet.

      Kaiken kaikkiaan kuva G1-osaston potilaille tarjoamasta hoidosta on surkea.

      Työvuoronsa valtaosa G1-osaston hoitajista vietti tietokoneella pelaten, kahvilla, tupakalla, kansliassa tai nukkuen.

      Turun Sanomien selvitys keskittyi osastoon G1. Selvityksen aikana kuitenkin ilmeni, että myös Turun kaupunginsairaalan kolmella muulla psykiatrisella suljetulla osastolla on esiintynyt vastaavan kaltaisia väärinkäytöksiä.

      Väärinkäytöksiä tapahtuu lähdemateriaalin mukaan edelleen.

    • thyretert

      Ensireaktio luonnollisesti on, ettei tuollaista kuin Turussa tapahdu sehän on vain potilaiden harhaa.

      Poliisikin uskoo hoitajia ja lääkäreitä, että kyse on vain harhoista.

      Jos potilaat kertovat poliisille. Arvostetun sanomalehden selvitystä on vaikea leimata harhaksi.

    • ihminenonväärälläalalla

      No osa heistä vanhana joutuu itse samanlaisen kohtelun kohteeksi sitä saa mitä tilasivat.Pitäkääs omaiset vanhuksien puolta noissa väärinkäytöksissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe