Nisan kauppaa Xtronic-automaattivaihteistoa manuaalivaihteiston hinnalla. Joko vaihteisto on saatu toimimaan? Kestotestin vaihteisto-ongelmat olivat niin karmeita, etten ole aiemmin edes vaivautunut Nissania miettimän.
http://tekniikanmaailma.fi/testit/kayttotesti-60-000-km-nissan-qashqai-16-dci-xtronic-business-360/
Qashqain automaatti
19
24806
Vastaukset
- koekaniinit
ei tieteskään, vaan sysätty sukan kuluttujan vastuulle, saavat romut pois seisomasta
- Rahatpoisromuista
Ei kaikki valmistajat toimi niin kuin VW-konserni!!
- KestääTaiEi
Valitettavasti variaattori ei kuulu autoon. Variaattori kuuluu moottorikelkkaan, ruohonleikkuriin, pylväsporakoneeseen, puimuriin, ei autoon. Ei kiitos. Aika paljon on ollut ongelmia, varsinkin Nissanin laatikkojen kanssa. Toyota on ilmeisesti ollut hieman kestävämpi.
- McGyuver
Olen ajanut kahdella Toyota dieselillä ja ne jää taatusti viimeisiksi. 2.2 turbo moottori hajosi 130 000km:n kohdalla, mutta uusi moottori meni takuuseen, vaikka aika oli ummessa. Myyjä sai puhuttua ympäri vaihtamaan samaan malliin jossa on nyt uusi 2.0 turbo. Kun takuuaika meni umpeen posahti taas moottori 120 000 km:n kohdalla aivan samalla tavoin. Korjauskustannukset arvioitiin merkkiliikkeessä 4700-5000€ väliin. Takuuaika ohittui juuri 4 kuukautta. Tampereella vaihtoivat kolariautosta siihen moottorin 2500€ töineen. Kertoivat, että näitä koneita saa korjata aivan solkenaan. Nyt se auto on myynnissä jobbarilla, kun Mercedeksen myyjälle kerroin mitä sille on tehty.
- xTronic
Tuo kestotestin sisältö ei auennut ilman tilausmaksuja, eli pitäkööt tunkkinsa.
Itse en ole kuullut Nissanin CVT-automaatista muuta negatiivistä kuin sen, ett'ei sen kuminauhamaisuus kaikkia mielytä, joka sekin on kuulema ainakin osin korjaantunut viimeisimmän uudistuksen myötä.
CVT: http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/new_cvt.html
Aiemmin Nissan on antanut lisä-takuuajan ongelma-tapauksille, eli vaikuttaisi, että Nissan ei kiemurtele asian kansa:
- http://www.nissanassist.com/ProgramDetails.php?menu=2
- http://nissanassist.com/faqs.php
"If you purchased/leased a 2012 - 2016 Nissan Sentra, Versa, Versa Note, Altima, Rogue, Murano, Quest, or Pathfinder, your vehicle may be equipped with a “CVT” type of automatic transmission."
- http://nissancvtproblems.com/
Nissan ohjeistaa CVT:lle huollot joko joka 12 kk tai 30 tkm riippuen kumpi tulee umpeen ensin.
Ps. Aloin hieman kaivella ja lötyi mm. oheinen artikkeli kahden vuoden takaa.
"Nissanilla ongelmia automaattivaihteistojen kanssa - Maahantuoja: Tietoon tullut pieni määrä tapauksia"
Julkaistu: 25.9.2014 10:49
"Nissanilla on ilmennyt vakavia ongelmia Xtronic-vaihteistojen kanssa.
IS:n tietojen mukaan vika on kohtalaisen laaja ja se koskee osaa Nissanin vaihteistoja."
- http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000812247.html
Aihe kiinnosta koska Nissan Qashqai on ollut yhtenä listalla seuraavaksi käytettynä ostettavaksi. - Kolme_vuotta_ok
Kakkosautolla 2014 1,6 dci Xtonicilla ajettu nyt 45tkm, josta valtaosa moottoritiellä ajettu. Vaihteistossa ei ongelmia. Maahantuja pyysi huoltoon alle vuoden ikäisenä. Laatikkoon tehtiin vain softapäivitys. Huoltoaikaa varatessa ongelma oli vasta löydetty. Piti odottaa pari kuukautta softan valmistumista, testausta, kokemuksia muutoksesta, huoltomiehen koulutusta tms. Ei kuluja.
Epäilin päivityksen vaikuttavan kulutukseen tai kulkuun. Mutta kummassakaan ei ole tapahtunut havaittavaa muutosta. Sen jälkeen on parhammillaan päässyt 4.4 l/100. Lyhyessä muutaman korttelin pätkäajossa kylmällä koneella kulutus tietysti aivan eri luokkaa. Alhainen kulutus ja ajamisen helppous ilman vaihtonykäisyä ovat Xtronic-vaihteiston valttikortteja.
Kestävyyttä ei kannata pelätä. On kokonaan eri asia, pitääkö Xtonic-vaihteistosta vai ei. Cruiserin kanssa pitkällä taipaleella pelaa todella hienosti. Mäet menevät huomaamattomasti. Nopeus ei muutu - vain välitys ja moottorista otettava voima. Mukava ajaa leppoisasti. Tarvittaessa kiihtyy rivakasti. Vain kaupungissa kylmänä aluksi verkkainen Eco-moodissa. Lämpimänä toimii jouhevasti. Peugeotin robottivaihteiston jälkeen tuntuu silti jopa mainiolta.
Oman bensiinimoottorisen auton momentinmuunninautomaatilla on nautinnollisin ajaa. Kylmänä tosin sekin verkkaisempi vaihdoissaan. Eikä ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa 16v:n aikana. Mutta kulutuskin on jo yli tuplat Qasqaihin verrattuna.- xTronic
"Kakkosautolla 2014 1,6 dci Xtonicilla ajettu nyt 45tkm, josta valtaosa moottoritiellä ajettu. Vaihteistossa ei ongelmia."
Onko tuo 130 hv:n kone?
"Kestävyyttä ei kannata pelätä."
Osasa XTroniceja nimeomaan on ollut kestävyysongelmia, joiden vuoksi tehdas on taannoin antanut osalle malleja pidennetyn takuun ja lisäksi tuokin 45 tkm on vasta vähän ja senkin ajettu ei-rasittavissa olosuhteisa. Vaikkapa 70% kaupunkia ja loput vapaata baanaa, sekä 150 tkm takana antaa jo paremman kuvan kestävyydestä.
"Lämpimänä toimii jouhevasti. Peugeotin robottivaihteiston jälkeen tuntuu silti jopa mainiolta."
Luonnollista, sillä PSA:n robotin ohjaama manuaali on tekniikaltaan aivan eri vaihteisto.
Mikäli verrata haluaa, niin tulisi ottaa verrokikksi PSA:n perinteinen automaatti, joka on Aisinin valmistama ja jonka suhteen ainakaan itse en ole kuullut mitään erityismurheita.
"Oman bensiinimoottorisen auton momentinmuunninautomaatilla on nautinnollisin ajaa. Kylmänä tosin sekin verkkaisempi vaihdoissaan. ... Mutta kulutuskin on jo yli tuplat Qasqaihin verrattuna."
Luonnollista. Jälleen verrokiksi tulisi ottaa jokin nyky-CVT-aikakauden perinteinen automaatti pultattuna vastaavaan koneeseen kuin Qashqaissa ja vastaavaan autoon. - osta_pois
Kyllä eri automaattityyppejä voi ja pitää verrata keskenään kun on hankkimassa uutta autoa.
Jos pitää Xtronic-vaihteistosta, ei kestävyys ole se ensimmäinen huoli. Särkyy niitä vatkattaviakin. Tuo Xtronicin vaihteiston "karmea vika" vaikuttaa väärältä parametrilta alkuperäisessä ohjelmistossa. Ohjelmistopäivityksellä selvittiin takaisinkutsussa.
Olen omistanut automaattivaihteisia ja vain automaattivaihteisia autoja vuodesta 1988 lähtien. Aiemmat kaikki manuaaleja. Niihin vaihdettiin työsylintereitä, kytkinlevyjä ja painelaakereita. Jo silloin sain kuulla, että automaatti ei kestä. Mutta automaateissa yhdessäkään ei ole ollut minkäänlaista vikaa vaihteistossa. Ajokilometrit enimmillään 350tkm. Nissanissakaan ei ollut käyttäjän havaitsemaa vikaa. Maahantuoja halusi päivittää ohjelmiston varmuuden vuoksi.
Jos nyt kuitenkin sattuisi niin huono tuuri, että todellinen vika ilmenisi, takuu tai tuotevastuu antaa jonkinlaisen turvan ensimmäiset 3 vuotta. Sen jälkeen on otettava riski tai vaihdettava uuteen. Mikäs vaihtaessa kun jälleenmyyntiarvo on kohtuullisen hyvä esim. ranskalaisiin menopeleihin verrattuna.
Uuden korimallin 2014 Nissan on palvellut Xtronicin osalta moitteetta meidän perheessä. Eikä yhtään pelota kestävyys. Mutta silti pidän enemmän 16 vuotta vanhan oman autoni automaatista sen mukavuuden vuoksi. Toistaiseksi kumpikin on kestänyt yhtä hyvin. Ei moitteita kummankaan kestävyydestä,
Aloittajalle: käy koejolla. Jos pidät siitä, osta. - Osta_pois
Tässä vielä lisätietoja takuusta ja virhevastuusta, Ne suojaavat kuluttajaa autokaupassa esimerkiksi vaihteiston vikaantumistilanteessa.
http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa/
Poimittuja linjauksia em. aineistosta:
"50 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu ilman, että olisi kyse käyttövirheestä tai muusta vastavasta ostajan puolella olevasta syystä. Vaihteisto on ollut huonommassa kunnossa kuin ostajalla on tämän verran ajetun auton osalta ollut aihetta edellyttää.
Jos sama vika ilmenee 200 000 kilometriä ajetussa autossa, korjaustarpeen voidaan katsoa johtuvan luonnollisesta kulumisesta. Korjauskustannukset jäävät tässä tapauksessa siis ostajan vastuulle." - xTronic
osta_pois kirjoitti:
Kyllä eri automaattityyppejä voi ja pitää verrata keskenään kun on hankkimassa uutta autoa.
Jos pitää Xtronic-vaihteistosta, ei kestävyys ole se ensimmäinen huoli. Särkyy niitä vatkattaviakin. Tuo Xtronicin vaihteiston "karmea vika" vaikuttaa väärältä parametrilta alkuperäisessä ohjelmistossa. Ohjelmistopäivityksellä selvittiin takaisinkutsussa.
Olen omistanut automaattivaihteisia ja vain automaattivaihteisia autoja vuodesta 1988 lähtien. Aiemmat kaikki manuaaleja. Niihin vaihdettiin työsylintereitä, kytkinlevyjä ja painelaakereita. Jo silloin sain kuulla, että automaatti ei kestä. Mutta automaateissa yhdessäkään ei ole ollut minkäänlaista vikaa vaihteistossa. Ajokilometrit enimmillään 350tkm. Nissanissakaan ei ollut käyttäjän havaitsemaa vikaa. Maahantuoja halusi päivittää ohjelmiston varmuuden vuoksi.
Jos nyt kuitenkin sattuisi niin huono tuuri, että todellinen vika ilmenisi, takuu tai tuotevastuu antaa jonkinlaisen turvan ensimmäiset 3 vuotta. Sen jälkeen on otettava riski tai vaihdettava uuteen. Mikäs vaihtaessa kun jälleenmyyntiarvo on kohtuullisen hyvä esim. ranskalaisiin menopeleihin verrattuna.
Uuden korimallin 2014 Nissan on palvellut Xtronicin osalta moitteetta meidän perheessä. Eikä yhtään pelota kestävyys. Mutta silti pidän enemmän 16 vuotta vanhan oman autoni automaatista sen mukavuuden vuoksi. Toistaiseksi kumpikin on kestänyt yhtä hyvin. Ei moitteita kummankaan kestävyydestä,
Aloittajalle: käy koejolla. Jos pidät siitä, osta.Mutta onhan jo itsestään selvää, että robotin ohjaama manuaalivaiheisto ja perinteinen automaatti ovat toimintansa luonteeltaankin varsin erilaisia.
"Jos pitää Xtronic-vaihteistosta, ei kestävyys ole se ensimmäinen huoli. Särkyy niitä vatkattaviakin."
Automaattivaihteista autoa ostaessa juurikin automaatin kestävyysmaine on kriteerinä se aivan ensimmäinen asia, sillä kun ja jos se hajoaa, niin lasku on aivan liian raskas.
Perinteisenkin automaatin huolloista tulee huolehtia varmistaakseen sen mahdollisimman hyvän toiminnan ja pitkäikäisyyden.
Itse olen vaihtanut tai vaihdattanut öljyt myös manuaaliin, sillä eivät ne öljyt ikuisesti hyvinä säily. Sama takavetooisten periin.
Miksi edes ostaa huonomaista automaattia, kuten Audi-VW konsernin DSG-laatikollista autoa vain lototakseen sen kestävyydellä voimatta nauttia autosta rauhallisin mielin?
Juuri näin ilmoituksen X-Trialista vm. 2015 - 1.6 dCi 130 hv ja 60 tkm ajetusta, ensimmäiseltä omistajalta ja ja johon oli juuri vaihdettu automaatti, joka ei ole normaalia. Ilmoitus ei kertonut oliko vaihdettu takuuna vai ei ja vaikea sanoa onko se rikkoutunut teknisesti heikon konseptin vuoksi vai virheellisten käyttötapojen vuoksi. Kuvissa itse auto oli erittäin siisti ulkoa ja sisältä. - Se_ei_pelaa_joka_pelkää
On parempi, että et tosiaan harkitse automaattia. Öistä voi tulla unettomia, kun pohtii että auto voi hajota jo huomenna. Tai vähintään sen vaihteisto. Mitä, jos sittenkin... On selvää, että mikä tahansa ihmisen rakentama särkyyy ennemmin tai myöhemmin.
On eri asia hallita pelkonsa. Kun pelko alkaa rajoitaa elämää ja valintoja, puhutaan jo fobiasta. On jo sinänsä varoittava merkki tarttua jokaiseen edellä kirjoitettuun sanaan tai lauseeseen ja kommentoida kaikkia niitä erikseen irrallaan asiayhteydestä.
Kirjoituksen aloittaja pohti uuden auton hankkimista ja automaatin valitsemista siihen manualin asemesta. Kuten edellä on vasin selvästi kerrottu, uuden auton ostajaa suojelee takuu ja virhevastuu. Kuluttaja ei joudu kokonaan maksumieheksi, vaikka auto tai sen vaihteisto särkyisi normaalikäytössä aiemmin kun kuluttajalla on syytä olettaa. Siksi uuden auton vaihteistoa ei tarvitse pelätä. Automerkki saatta tarjota lisäksi palveluturvaa matkan keskeytyksen varalle. Jos auto hajoaa kesken matkan, soitat vain palvelunumeroon ja lavetti tuo sinulle uuden auton ja vie vanhan korjaamolle. Tarvittaessa pääset hotelliin yöksi. Ei pelota yhtään. Ei särkyminen eikä lasku.
Käytetyn ostossa on jo enemmän riskejä mutta virhevastuu on siinäkin kuluttajan tukena tietyy rajaan saakka, Näitä linjauksia on edellä lueteltu joten ei niistä tässä sen enempää. - xTronic
Se_ei_pelaa_joka_pelkää kirjoitti:
On parempi, että et tosiaan harkitse automaattia. Öistä voi tulla unettomia, kun pohtii että auto voi hajota jo huomenna. Tai vähintään sen vaihteisto. Mitä, jos sittenkin... On selvää, että mikä tahansa ihmisen rakentama särkyyy ennemmin tai myöhemmin.
On eri asia hallita pelkonsa. Kun pelko alkaa rajoitaa elämää ja valintoja, puhutaan jo fobiasta. On jo sinänsä varoittava merkki tarttua jokaiseen edellä kirjoitettuun sanaan tai lauseeseen ja kommentoida kaikkia niitä erikseen irrallaan asiayhteydestä.
Kirjoituksen aloittaja pohti uuden auton hankkimista ja automaatin valitsemista siihen manualin asemesta. Kuten edellä on vasin selvästi kerrottu, uuden auton ostajaa suojelee takuu ja virhevastuu. Kuluttaja ei joudu kokonaan maksumieheksi, vaikka auto tai sen vaihteisto särkyisi normaalikäytössä aiemmin kun kuluttajalla on syytä olettaa. Siksi uuden auton vaihteistoa ei tarvitse pelätä. Automerkki saatta tarjota lisäksi palveluturvaa matkan keskeytyksen varalle. Jos auto hajoaa kesken matkan, soitat vain palvelunumeroon ja lavetti tuo sinulle uuden auton ja vie vanhan korjaamolle. Tarvittaessa pääset hotelliin yöksi. Ei pelota yhtään. Ei särkyminen eikä lasku.
Käytetyn ostossa on jo enemmän riskejä mutta virhevastuu on siinäkin kuluttajan tukena tietyy rajaan saakka, Näitä linjauksia on edellä lueteltu joten ei niistä tässä sen enempää.Anteeksi, mutta nyt on pakko todeta reaktioidesi olevan suoranaista idiotismia.
Harvemmalle auton ostaminen ja omasta lompakostaan maksavalle se on pelaamista.
Normaali ja täysijärkinen henkilö automerkkiä, mallia ja automaatti-sellaista katsellesaan koettaa selivttää laitteen mekaanisen maineen, oli sitten kyse uudesta tai käytetystä.
Mitä automaatteihin tulee, niin niitä ei kovin runsaasti ajettuina oikein uskalla ostaakaan, edes hyvämainisia, koska ei voi tietää onko sitä osattu oikein käyttää tai jos ei voi varmistua sen marmorilla tehdyistä huolloista.
***
"5 Things You Should Never Do In An Automatic Transmission Vehicle"
- https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y
***
"Ajatko kaksoiskytkin-periaatteella toimivalla automaatilla? Varo: Näitä ohjeita rikkomalla saat laatikkosi taatusti hajalle"
- http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215599.html
***
- omneameamecum
Minulla petti eilen Qashqai Teknan 1,6 CVT-vaihteisto - alkoi kuulua kovaa kahinaa ja hankaavaa ääntä, sekä ajossa että parkissa. Huolto: pitää vaihtaa, maksaa noin 9000 euroa. Ajettu 45.000 km. Ikää marraskuussa 5 vuotta. Vaihteisto on huoltovapaa, voi vain vaihtaa uuteen. Nissan kuulema tulee vastaan, ehkä noin puolet, koska on niin vähän ajettu. Mitähän kuluttaja-asiamies tästä sanoo, mikään kone ei ole minulla hajonnut näin pian, kakkosautolla on ajettu 220.000 km, ei mitään pulmaa (käsivaihteinen diesel mb paku 1991). Pahuksen pahus. Siihen hintaan loppui se nautiskelu.
- vaihteeksi_asiaa
Nimimerkistäsi päätellen nautintosi loppui jostakin muusta syystä.
Et usko itsekään tuota juttuasi. Valehtelusta jää aina kiinni. Automaattiavihteiston hinta yli puolet autosi nykyisestä arvosta! Olisiko myyjäliike kertonut kulut kolmella ja pyytänyt sinua maksamaan siitä puolet. Jos näin on, kannattaa katso peiliin. Ei edes autoista tietämätön mene tuollaiseen miinaan.
Vaikka vaihteistosi olisikin rikkoontunut, et kai tosissasi usko tuota hintaa. Nissan niin kuin ei muidenkaan automerkkien vaihteistoa ei ole tehty kullasta. Ei nimittäin kestäisi. Vanhaan autoon kustannustehokas vaihtoehto on kunnostettu laatikko. Edellä jo kerrottu kuluttajan oikeuksista joten ei niistä enempää. Jos ei viitsi selvittää, joutuu maksamaan turhasta.
http://cvt-parts.co.nz/nissan-jf011-reof10-a-2wd-cvt-transmission/
https://www.ebay.co.uk/itm/NISSAN-QASHQAI-2009-2015-J10-2-0-DCI-DIESEL-AUTOMATIC-GEARBOX-COMPLETE-1XN5CVA-/252728604854
Jos työkulut liian kalliit Suomessa kannatta suunnata Eestiin. Siellä tuntihinta on huomattavasti halvempi mutta lopputulos yhtä hyvä kuin Suomessa. Sieltä saa vaihteistonkin halvemmalla. - EienääkoskaanCVT
vaihteeksi_asiaa kirjoitti:
Nimimerkistäsi päätellen nautintosi loppui jostakin muusta syystä.
Et usko itsekään tuota juttuasi. Valehtelusta jää aina kiinni. Automaattiavihteiston hinta yli puolet autosi nykyisestä arvosta! Olisiko myyjäliike kertonut kulut kolmella ja pyytänyt sinua maksamaan siitä puolet. Jos näin on, kannattaa katso peiliin. Ei edes autoista tietämätön mene tuollaiseen miinaan.
Vaikka vaihteistosi olisikin rikkoontunut, et kai tosissasi usko tuota hintaa. Nissan niin kuin ei muidenkaan automerkkien vaihteistoa ei ole tehty kullasta. Ei nimittäin kestäisi. Vanhaan autoon kustannustehokas vaihtoehto on kunnostettu laatikko. Edellä jo kerrottu kuluttajan oikeuksista joten ei niistä enempää. Jos ei viitsi selvittää, joutuu maksamaan turhasta.
http://cvt-parts.co.nz/nissan-jf011-reof10-a-2wd-cvt-transmission/
https://www.ebay.co.uk/itm/NISSAN-QASHQAI-2009-2015-J10-2-0-DCI-DIESEL-AUTOMATIC-GEARBOX-COMPLETE-1XN5CVA-/252728604854
Jos työkulut liian kalliit Suomessa kannatta suunnata Eestiin. Siellä tuntihinta on huomattavasti halvempi mutta lopputulos yhtä hyvä kuin Suomessa. Sieltä saa vaihteistonkin halvemmalla.Enpähän sanoisi noinkaan, että tyhmiä päätöksiä on olemassa, kun auto on paskana ja korjaus on tehtävä.
2017 vaihdettiin CVT uuteen 2011 mallin neliveto QQ. Ajettu 88 tkm. Sitten ne vaihtoehdot: Haet autohajottamolta käytettyä, jossa voi olla jo sama vika (Suomesta todella haasteellista saada muutenkin). Viet korjattavaksi jonnekin (kuljetus, purku , kasaaminen, mikä on rikki ym.) tai väännät kättä Nissanin kanssa kuluttajasuojaan vedoten ja lopulta maksat. Itselle jäi maksettavaa lähes 5 donaa kaikkine vaiheineen ja Nissan vei vielä rikkinäisen vaihdelaatikon. Omistinhan minä siitä sen puolikkaan. Nyt niitä kaupitellaan Nissanin kautta takuukunnostettuina.
Ps. QQ CVT maksaa 8000,- Subarun CVT 14000,- marmoritiskillä ilman asennusta.
Sanoin lähtiessä hyvästi ja se pitää. Auto on uudella omistajalla.
- tehthetheh
Pelkästään Passattikin raivostuttaa kun risteys ja nousu ylämäkeen ja liian isoa vaihdetta tarjoaa ja hyökkää sitten kun äkkiä pudottaa mäessä pykälän kun sitten samantien isompaa kierroksilla sisään.
- McGyuver
Meillä on ollut 2015 Qashqai automaatti ja nyt 2017 ja kummatkin "moottoripyörän" moottorila, eli 1.2 ja kumpikin olleet tienpäällä, ei tallissa. Ensimmäisen kassun tie katkesi n.135 000km. kohdalla hirvikolariin, josta selvisin itse ongelmitta.
Nykyisessä on siinäkin jo lähes 50 000km. eikä automaatti ole ongelma. 1.2 ei ole raketti, mutta toimii ja nykyinen malli oli liikkeessä se jonka joku jätti lunastamatta. Siinä on neliveto ja kaikki mitä ko. malliin saa lisävarusteita. (Se mm. pysäköi rattiin koskematta taskuun ja vinoparkkiin) Vaihtoraha ratkaisi ja ongelmia ei ole ollut.
Hinta/laatu/ajettavuus/kulutus aivan kohdillaan. Automaatti vaihtuu nyt DSG malliin, jota en aivan heti ymmärrä. Meillä on toinen auto Toyota Yaris Hybrid 2016, jossa vieterivaihteisto toimii, mutta vaatii opettelua. Siinä on viivettä. Qashqain automaattissa ei ole. Kummallisinta on, että Yaris kuluttaa mökkireissulla(150 km/suunta) enemmän bensaa hybridistään huolimatta kuin Qashqai, jossa ajettavuus/äänieristys/tilat ovat täysin eri luokkaa.
En ole autokauppias. - Anonyymi
Jeepissä pelaa cvt laatikko.
- Anonyymi
Mölli täysin vanhaan aloitukseen vastasit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882