Miten tuette adhd lapsenne opiskelua? käytättekö paljon aikaa yhdessä opiskeluun kotona, teettekö läksyt yhdessä, "kuulustetletteko" läksyjä, luetteko yhdessä kokeisiin? Mitä tukitoimia käytössä?
ADHD-lapsen opinnot
1
148
Vastaukset
- uttra
Mulla on pian 9v lapsi jolla ADHD. Hän osasta läksyjä selviää itse vallan ja osin tarvitsee tukea niiden tekemiseen. Esim matikassa pärjää itse lähestulkoon, sanalliset välillä tuottavat hankaluutta lukivaikeuksista johtuen. Kuullessaan tehtävän luettuna,osaa ratkoa. Äidinkielessä muutenkin tarvitsee tukea,olemme kyllä saatavilla muttemme tee puolesta tehtäviä. Keskittymisen kanssa on haasteita ja jaksamisen kun ensin on koulussa pinnistellyt ja tehnyt. Nyt kolmannella ei vielä kauheasti ole semmosta opiskelua ollut, lähinnä sitä laskujen laskemista ja jotain kirjoitustehtävää. Englannissa huomaa että hyvä'sillä on sanapää ja muistaa,ääntämys on tosi vaikeaa,saati kirjoittaminen kun pitäisi opetella ja oppia kielen erilainen systeemi.Äidinkielikin kun on hankalaa. Nyt tuntuu että läksyhomma alkaa sujua, ensimmäiset kaksi kouluvuotta olivat todella hirveitä kaikille osapuolille. Kokeitakaan ei vielä semmosia ole ollut mihin pitäisi päntätä. Toki kuulustelen sitten aikanaan jos sille näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1943899Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512772Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per771350Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181266Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101179Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2020971- 46954
- 48881
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt217863Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä107676