Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen

Toyotakestää

Eniten ajetut autot

Kolme yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km

Volvo / 48 384
Mercedes-Benz / 41 758
Toyota / 38 385

Vain taksiautoilla ajetaan enemmän kuin Toyotalla. Taksiautolla suurten kilometrimäärien ajaminen tapahtuu muutaman käyttöön ottoa seuraavan vuoden aikana. Toyotat kestävät yksityiskäytössä vuosikymmeniä.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. 80 prosenttia Toyotista on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml

.

117

1719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläsekestää
    • kyäSeSiäläPysyy

      Juu ei tojotia haittaa yhtää kuinka valtavia kilometrimääriä autoilla ajetaan. Siitä ne suhahtaa ohi. Kyllä tojotat kestää. Ladon takana pukeilla. Minkä se siittä Tojo kuluu kun se sielä pyörättömänä on paikallaa. Ei maantiellä menevä liikenne sitä kuluta yhtää

    • nostetaan.rajaa

      Yli 500000 km pudottaa jo Tojon neljänneksi vaikka tuo km-määrä on fanien mielestä vasta sisäänajoa ja kaikki osatkin siinä vaiheessa vielä alkuperäisiä.
      Mercedes-Benz / 8 852
      Volvo / 4 083
      Volkswagen / 3 817
      Toyota / 2 296

      • EliPaljonkoAjettu

        Muistelen, että on saksalainen (paikallinen) tutkimus, jossa on selvitetty autojen kestävyyttä elinkaaren aikana. Toyota taisi olla hyvin korkealla kestävyydessä alle 100tkm ajetuissa. Peruseuroppalaiset menivät yllätys yllätys ohi sen rajapyykin jälkeen. Eli eurooppalaisissa sittenkin jonkinlainen kontruktiivinen kestävyys parempi kuin Toyotassa?


      • Enmuistas
        EliPaljonkoAjettu kirjoitti:

        Muistelen, että on saksalainen (paikallinen) tutkimus, jossa on selvitetty autojen kestävyyttä elinkaaren aikana. Toyota taisi olla hyvin korkealla kestävyydessä alle 100tkm ajetuissa. Peruseuroppalaiset menivät yllätys yllätys ohi sen rajapyykin jälkeen. Eli eurooppalaisissa sittenkin jonkinlainen kontruktiivinen kestävyys parempi kuin Toyotassa?

        Saahan sitä muka muistella. Minä en muista tuollaista, vaikka olen ikäni autoalaa seurannut.


      • häivysieltätakaa
        Enmuistas kirjoitti:

        Saahan sitä muka muistella. Minä en muista tuollaista, vaikka olen ikäni autoalaa seurannut.

        kuinka pitkän matkan perästä takaa

        ?


      • joseiparemmastatiedä
        Enmuistas kirjoitti:

        Saahan sitä muka muistella. Minä en muista tuollaista, vaikka olen ikäni autoalaa seurannut.

        Tojorillit päässä kun elämänsä kulkee, jää moni fakta pimentoon. No jokainen tyylillään.


    • AinaPäinVastoin

      On se naurettavaa, kuinka väittämää, että Toyota ei kestä kilometrejä on käytetty myös Toyotan mustaamiseen. Totuus väitteille näyttää olevan aina päivastainen kuten tuo lista Toyotan 24 ylivopimaisesta asiasta osoittaa.

      • Hiace542tkm

        Kansa tietää Toyotan legendaarisen kestävyyden. Kateelliset vain keksivät hassuja selityksiä faktoille. Tuolla maantiellä etenee valtava määrä Toyotia, joilla on yli 500 000 km mittarissa ja kaikki pelaa. Vaihtaa tarvitsee vain kulutusosia kuten jarrupaloja. Ei näitä kultakimpaleita kukaan halua myydä, siksi autotalli.comista on turha tehdä päätelmiä. Millään muulla vanhalla autolla autoilu ei ole yhtä edullista ja huoletonta kuin Toyotalla. Kaksikymmentä vuotta vanha Toyota on taatusti luotettavampi kuin kolmevuotias europpalainen.


      • hyvä.muttei.paras
        Hiace542tkm kirjoitti:

        Kansa tietää Toyotan legendaarisen kestävyyden. Kateelliset vain keksivät hassuja selityksiä faktoille. Tuolla maantiellä etenee valtava määrä Toyotia, joilla on yli 500 000 km mittarissa ja kaikki pelaa. Vaihtaa tarvitsee vain kulutusosia kuten jarrupaloja. Ei näitä kultakimpaleita kukaan halua myydä, siksi autotalli.comista on turha tehdä päätelmiä. Millään muulla vanhalla autolla autoilu ei ole yhtä edullista ja huoletonta kuin Toyotalla. Kaksikymmentä vuotta vanha Toyota on taatusti luotettavampi kuin kolmevuotias europpalainen.

        "Tuolla maantiellä etenee valtava määrä Toyotia, joilla on yli 500 000 km mittarissa ja kaikki pelaa. "

        Näin on, mutta yli puolen miljoonan kilometrin volkkareita on reilut puolet enemmän.

        Volkswagen / 3 817
        Toyota / 2 296

        Että sillätavalla silakat ovat kovin pieniä joulukaloiksi.


      • h.anuri
        Hiace542tkm kirjoitti:

        Kansa tietää Toyotan legendaarisen kestävyyden. Kateelliset vain keksivät hassuja selityksiä faktoille. Tuolla maantiellä etenee valtava määrä Toyotia, joilla on yli 500 000 km mittarissa ja kaikki pelaa. Vaihtaa tarvitsee vain kulutusosia kuten jarrupaloja. Ei näitä kultakimpaleita kukaan halua myydä, siksi autotalli.comista on turha tehdä päätelmiä. Millään muulla vanhalla autolla autoilu ei ole yhtä edullista ja huoletonta kuin Toyotalla. Kaksikymmentä vuotta vanha Toyota on taatusti luotettavampi kuin kolmevuotias europpalainen.

        Uskotaan että Tojo kestää ja se on valitettavaa- eikö näitä alinopeutta ajavia paskoja saada pois tieltä?


    • kauan.saatte.kitua

      A-katsastuksen mukaan 14 vuotta vanhoilla Corollilla on ajettu keskimäärin 188 tkm ja Avella 242 tkm. On siitä matkaa hehkutettuihin "helposti yli 500 tkm" määriin.

      • Keskiikä

        Tuo 14 vuotta on Toyotan kleski-ikä. Älä ihmettele.


      • ihmettelen.juu
        Keskiikä kirjoitti:

        Tuo 14 vuotta on Toyotan kleski-ikä. Älä ihmettele.

        Kertoo varmaan enemmän omistajista kuin autoista.


    • surkeaAjaaJaEpämukava

      Sori Terot, nykyiset Toyotat ruostuvat siihen tahtiin ettei 200tkm ole mahdollinen kuin korkeitaan taksina ja siihen se ei oikein kelpaa.

      • Seonhelppoa

        Vai että nykyiset. Se on niin helppo sanoa, että nykyiset. Näyttöä kun ei kuitenikaan löydy.


      • Noeiruostu

        Nykyiset Toyotat ruostuvat tosi vähän. Tuo ruostumisväite on silkkaa pötyä. Jos ruostuisivat, niin vanhoja Tojoja ei tiellä näkisi. Sen sijaan monet eurooppalaiset kuten ranskalaiset ruostuvat edelleen hyvin nopeasti. Tässä


      • ruosteenNarsketta
        Noeiruostu kirjoitti:

        Nykyiset Toyotat ruostuvat tosi vähän. Tuo ruostumisväite on silkkaa pötyä. Jos ruostuisivat, niin vanhoja Tojoja ei tiellä näkisi. Sen sijaan monet eurooppalaiset kuten ranskalaiset ruostuvat edelleen hyvin nopeasti. Tässä

        Ihan arkitodellisuudessa näyttäisi menevän Tojojen ruoste samaan tapaan kuin mainitsemissasi ranskiksissa. Mutta eihän se normitojota-asiakasta heilauta kun vaihtelee vinkaimensa taajaan uuteen. Se on ne seuraavat omistajat, joita ilmiö hätyyttää.


      • Turhatuotahehkuttaa
        ruosteenNarsketta kirjoitti:

        Ihan arkitodellisuudessa näyttäisi menevän Tojojen ruoste samaan tapaan kuin mainitsemissasi ranskiksissa. Mutta eihän se normitojota-asiakasta heilauta kun vaihtelee vinkaimensa taajaan uuteen. Se on ne seuraavat omistajat, joita ilmiö hätyyttää.

        Toyota ei ruostu sen enempää kuin mikään muukan normiauto. Olen sen verran autojen kanssa tekemisissä päivittäin, etten ole huomannut uusien enkä vanhojen Toyotien kohdalla mitään muista poikkeavaa ruostumista.


      • Migihitsaaja

        Jos tarkkoja ollaan, niin Toyota vastustaa ruostetta erittäin hyvin, tilanne on ollut sama jo 90-luvun alusta saakka. Yksi vähiten ruostuvista merkeistä ja päihittää nykyisin kaikki eurooppalaiset valmistajat Mersua lukuunottamatta.


      • katso.tarkemmin
        Turhatuotahehkuttaa kirjoitti:

        Toyota ei ruostu sen enempää kuin mikään muukan normiauto. Olen sen verran autojen kanssa tekemisissä päivittäin, etten ole huomannut uusien enkä vanhojen Toyotien kohdalla mitään muista poikkeavaa ruostumista.

        Vertaa vaikka G-Astroja ja samanikäisiä Corollia niin huomaat selvän eron.


      • arvaa.merkki
        Migihitsaaja kirjoitti:

        Jos tarkkoja ollaan, niin Toyota vastustaa ruostetta erittäin hyvin, tilanne on ollut sama jo 90-luvun alusta saakka. Yksi vähiten ruostuvista merkeistä ja päihittää nykyisin kaikki eurooppalaiset valmistajat Mersua lukuunottamatta.

        "Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu."


      • lopultaruskea
        arvaa.merkki kirjoitti:

        "Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu."

        toijotaa pukkaa

        ruoste


      • TojonPalvoja
        arvaa.merkki kirjoitti:

        "Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu."

        Ford tai Opel


      • Arvataan
        arvaa.merkki kirjoitti:

        "Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu."

        sitten että merkki on Volkswagen. Tuosta muuten puuttui että etuovien etummaiset alakulmat vääntyneet reunan alle valuvan ja jäätyvän veden vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        UUSI

        Varmasti kelpaa vuonna 2025,tuossa kun pyörähtää kaupungille niin taksissa on corollat ja camry sekä lexus joka on toyota käytännössä.


    • asioillaEroa

      "80 prosenttia Toyotista on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan."

      Ladon tai suulin takana nuupallaan hapettumassa oleminen ei ole tien päällä olemista. Vaikka rekisterissä vielä keikuttaisiinkin.

      • peräkylän.poijaat

        Osalla ajellaan ilman vakuutusta katsastamattomina.


      • Onkinenemmän
        peräkylän.poijaat kirjoitti:

        Osalla ajellaan ilman vakuutusta katsastamattomina.

        Ei eivät ole edes rekisterissä. Ne vielä puuttuvat tuosta prosenttiluvusta.


      • tollouttaan.esittelee
        Onkinenemmän kirjoitti:

        Ei eivät ole edes rekisterissä. Ne vielä puuttuvat tuosta prosenttiluvusta.

        Nyt et taida tietää kovin paljon mistä puhut. Katsastamaton auto ilman vakuutusta ei poistu rekisteristä automaattisesti.


      • maakunnassaNIITÄ
        tollouttaan.esittelee kirjoitti:

        Nyt et taida tietää kovin paljon mistä puhut. Katsastamaton auto ilman vakuutusta ei poistu rekisteristä automaattisesti.

        nykyään pitää nähdä jonkin verran vaivaa että saa auton rekisteristä. sen takia toijotiakin on rekisterissä enemmän kuin millä oikeesti ajetaan

        kun toijotan ajokunto alkaa hiipua, tuumataan, että laitellaan kun keriitään

        sitten odotellaat sitä kerkiämistä

        toijota ruskistuu odotellessa, rekisterissä yhä


    • pakumies671

      Tällaisesta asiasta väittely on ihan turhaa.
      Se vaan kiinnittää huomiota miten tyhmää kansaa numeroilla huijataan.

      Esimerkki.
      Jos automerkkiä A on myyty 10 000 kpl, ja niistä 100 on selvinnyt 500tkm paalun ohi, mutta automerkkiä B, jota on myyty 100 kpl on saavuttanut saman rajapyykin 10 auton osuudella.

      Tästä kun kerrotaan kansalle että 100 kpl automerkki A.ta on selvinnyt yli 500 000 km, kun taas merkistä B vain 10 kpl. tyhmä kansa luulee että A on parempi, vaikka A on selvinnyt pitkälle vain 1% osuudella myydyistä autoista kun taas B autoista 10% on pystynyt tähän.

      Samalla tyhmän miehen logiikalla puolustellaan vanhusten kolareiden vähyyttä, vaikka suhteutettuna ajettuihin kilometreihin totuus tulee vasta esiin.

      • Tämäonoikein

        Aivan oikein. Tämä vain vahvistaa Toyotan ylivoimaisuutta.


    • ei.kestä.ajoa

      Tässä Toyotan ylivoimaa. Toyota paalataan pienemmillä kilometreillä kuin kaikkien autojen keskiarvo on. Toyota on siis keskimääräistä heikompi auto.
      Tämä ei ole lahjottujen lehtien kertomaa vaan suoraan katsastustilastosta ja Suomen teiltä.
      Vain noin yksi kolmesta tojosta on edes yli 200.000km auto. VAIN YKSI KOLMESTA.

      http://www.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml

      • Tämäonseoikea

        Nyt eletään vuotta 2016 eikä sinun historiellisen linkkisi aikaa. Tässä on oikeaa tietoa tältä vuodelta:

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

        Kolme yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km

        Volvo / 48 384
        Mercedes-Benz / 41 758
        Toyota / 38 385

        Siinä on vain kaksi taksiautoa edellä, jolla ajetaan heti oston jälkeen muutamassa vuodessa 800.000 km. Toyotat kestävät yksityiskäytössä vuosikymmeniä.


      • etteiEnääKykene

        Paikallinen ymmärrys Afrikassa näköjään sellainen, että tulee pysymäänkin köyhänä. Suomessakin käytetyllä Tojotanreuhulla körräävä köyhä Peksujehvi pysyy köyhänä Peksujehvinä. Se on se käytettyyn Tojotanreuhuun haksahtaminen usein se viimeinen niitti, ettei mistään tule mitään.

        Zambooooo!!!!


      • VWllä.pidemmälle
        Tämäonseoikea kirjoitti:

        Nyt eletään vuotta 2016 eikä sinun historiellisen linkkisi aikaa. Tässä on oikeaa tietoa tältä vuodelta:

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

        Kolme yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km

        Volvo / 48 384
        Mercedes-Benz / 41 758
        Toyota / 38 385

        Siinä on vain kaksi taksiautoa edellä, jolla ajetaan heti oston jälkeen muutamassa vuodessa 800.000 km. Toyotat kestävät yksityiskäytössä vuosikymmeniä.

        Sama tilastokertoo että kyllä Tojoja vielä siellä 300.000km kieppeillä näkyy, mutta kato on kova kun jatketaan pidemmälle. Puolen millin kohdalla volsuja on jo puolet enemmän kuin tojoja.

        15 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 500 000–800 000 km

        Mercedes-Benz / 8 852
        Volvo / 4 083
        Volkswagen / 3 817
        Toyota / 2 296


      • määrät_ja_määrät
        VWllä.pidemmälle kirjoitti:

        Sama tilastokertoo että kyllä Tojoja vielä siellä 300.000km kieppeillä näkyy, mutta kato on kova kun jatketaan pidemmälle. Puolen millin kohdalla volsuja on jo puolet enemmän kuin tojoja.

        15 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 500 000–800 000 km

        Mercedes-Benz / 8 852
        Volvo / 4 083
        Volkswagen / 3 817
        Toyota / 2 296

        Tojon isosta rekisteröintimäärästä jää mitättömän vähän jäljelle. Volvon ja Mersun pienistä määristä taas erittäin suuri osuus.


      • 216543115
        Tämäonseoikea kirjoitti:

        Nyt eletään vuotta 2016 eikä sinun historiellisen linkkisi aikaa. Tässä on oikeaa tietoa tältä vuodelta:

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

        Kolme yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km

        Volvo / 48 384
        Mercedes-Benz / 41 758
        Toyota / 38 385

        Siinä on vain kaksi taksiautoa edellä, jolla ajetaan heti oston jälkeen muutamassa vuodessa 800.000 km. Toyotat kestävät yksityiskäytössä vuosikymmeniä.

        "Siinä on vain kaksi taksiautoa edellä" ..paljon takseja?!?!?


    • Tojoforevertero
      • Muistellen

        Eipä tuo sen kummemmalta näytä kuin mikä tahansa kulkine vaihtoautohallin rivistössä. On siellä vaihtoautoihin erikoistuneissa liikkeissä tuon ikäisiä ja vanhempiakin. Ja siistimpiä. Oli itsellä vielä äsken kakkosautona liki puoli miljoonaa ajettu Volvo. Ei se tuolle Camrylle hävinnyt missään.

        Ehkä tuota on pidetty enemmän sisällä kuin camryjä keskimäärin. Camry kun ei oikein sovi esimerkiksi ruosteettomuudesta. Missähän tehtaassa mahdettiin ne tehdä ja millä laatujärjestelmällä? Itse ainakin aikoinaan huokasin kun olin ostanut Carinan, joka kesti pelleltäänkin normaalisti. Lähipiirissä olleet camryt olivat sitten toinen juttu. Itsekin ehdin Camryä harkita. Mikähän muuten syynä, ettei camryjä tuoda enää? Joku vissi syy siihen on!

        Ajettavuutta kannattaa kyllä testata ennen kuin tuollaisia ostaa. 80-luvun lopun Camryn malli oli japanilaiseksi oikeinkin hyvä ajaa. Seuraava malli (joka taitaa olla tuon linkin näyttämä) oli taas ihan jotain muuta. Kannattaa lukea, mitä sai arvioita Tekniikan Maailman testissä, ajettavuudeltaan. Jos joku menee sen ajettavuutta kehumaan, niin olkoon uskossaan onnellinen.


      • Tojoforevertero

        Myynnissä hintaan 1900€. Halvalta kuulostaa. En ole itse koskaan ostanut käytettyä, aina vaan uusia, joten en tiedä hintatasoista.
        Luulisi tuon olevan kuitenkin oivallinen ensiauto?
        Makea kärry!


      • ilmaiseksi.ehkä

        Kukaan ei tollasta bensarosvoa halua. Vakuutuskin on järkyttävän korkea ikään ja arvoon nähden.


      • Wanhassa_wara_parempi
        ilmaiseksi.ehkä kirjoitti:

        Kukaan ei tollasta bensarosvoa halua. Vakuutuskin on järkyttävän korkea ikään ja arvoon nähden.

        Kulutus 8-10 l/100km ajotyylistä riippuen.
        Bonarit maksimissa, 75% en tiedä paljo liikennevakuutus kustantaa.
        Halpa käyttöauto tuo linkin peli.


      • eimahdueipärise
        Wanhassa_wara_parempi kirjoitti:

        Kulutus 8-10 l/100km ajotyylistä riippuen.
        Bonarit maksimissa, 75% en tiedä paljo liikennevakuutus kustantaa.
        Halpa käyttöauto tuo linkin peli.

        Jos se hyvä olisi niin olisi jo mennyt.


      • lisääPensaa
        Wanhassa_wara_parempi kirjoitti:

        Kulutus 8-10 l/100km ajotyylistä riippuen.
        Bonarit maksimissa, 75% en tiedä paljo liikennevakuutus kustantaa.
        Halpa käyttöauto tuo linkin peli.

        --Kulutus 8-10 l/100km ajotyylistä riippuen.------

        Jos oikein yltiösiisti ajotyyli, niin maantiellä voi tosiaan päästä juurijajuuri noille lukemille. Kaupunkipelinä tuo hörppii AIWAN eri tavalla. Ja jos yhtään muistan oikein, niin konehan taisi olla tuossa kierrospuoleinen. Että kaupunkijonotteluissa elo kettumaista.
        Niin vähän myyty noita, että kun on lähinnä harrasteikäinen auto, niin harrasteluun tulee haastetta kun et tahdo löytää käytettyä osaa oikein mistään. Tai kalliilla tietysti saa. Käytettyä sekä uutta. Siitä voit olla varma, että osaostoksille kuitenkin joudut.


    • friikkien.autoja

      Olkoon automerkki mikä tahansa niin nämä 300.000km autot ovat keskimäärin noin yksi kymmenestä ja 400.000km pääsee enää kolme autoa sadasta.
      Nämä autot ovat poikkeustapauksia ja kertovat enemmän omistajan asenteesta kuin auton kestävyydestä. Moni samassa kunnossa oleva auto poistetaan liikenteestä koska omistaja ei halua enää ajaa vanhalla roiskolla vaikka sen saisi liikenteessä pidettyäkin.

      • SeliSeliSeli

        Toisinhan se pitää aina Toyotan kestävyys selittää. Siitähän tuossa selityksessä on kysymys. Ei mistään muusta.


      • ei.auta.inttäminen
        SeliSeliSeli kirjoitti:

        Toisinhan se pitää aina Toyotan kestävyys selittää. Siitähän tuossa selityksessä on kysymys. Ei mistään muusta.

        Mikä kestävyys. Missään tilastossa koskaan Toyota ei ole ollut se auto jolla ajetaan pisimmälle. Päinvastoin Suomen katsastustilasto osoittaa selvästi että Toyota poistuu tieliikenteestä pienemmillä kilometreillä kuin kaikkien autojen keskiarvo. Siitä ei pääse yli eikä ympäri millään inttämisellä.


      • TerohanEI_hellitä
        ei.auta.inttäminen kirjoitti:

        Mikä kestävyys. Missään tilastossa koskaan Toyota ei ole ollut se auto jolla ajetaan pisimmälle. Päinvastoin Suomen katsastustilasto osoittaa selvästi että Toyota poistuu tieliikenteestä pienemmillä kilometreillä kuin kaikkien autojen keskiarvo. Siitä ei pääse yli eikä ympäri millään inttämisellä.

        Kyllä Tojoteero tuohonkin jonkun vastalauseen löytää. Vaikka niin, että Tojo jää paalauksen jälkeen vielä olemaan semmoisena kummitusautona, jolla voi ainakin kuutamolla ajella ihan kivasti.


      • helpottaa
        TerohanEI_hellitä kirjoitti:

        Kyllä Tojoteero tuohonkin jonkun vastalauseen löytää. Vaikka niin, että Tojo jää paalauksen jälkeen vielä olemaan semmoisena kummitusautona, jolla voi ainakin kuutamolla ajella ihan kivasti.

        Synkkaa kyllä. Moni tojoterohan on ihan vakituisesti kuutamolla.


    • Näinpähänseon

      "Toyota tai mikä muu merkki tahansa kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen." Olisiko tämä lopultakaan osoitus jonkun automerkin kestävyydestä, vai pikemmin siitä maamme köyhyydestä, että ei varaa ajaa uudehkoilla autolla. Tiedämmehän kaikki, että Suomessa Europan vanhimmat autot. Eihän ns. hyvänkään auton tarkoitus kestää loputtomasti, kuluvaa tavaraa kun ovat - ja siitäkin huolimatta, että Väyrysiä ja muita varaosilla täällä maassamme kovin tilkitäänkin.

      • ruosteinenAve

        Kyse on todellakin varallisuuteen liittyvä asia. Saksassa samoilla autoilla ajetaan keskimäärin monta vuotta vähemmän kuin Suomessa. Ovatko autot kestävämpiä Suomessa?. Ei todellakaan, täällä autot ovat kalliimpia ja persaukisia on enemmän. Autoilumielessä Suomi on Euroopan Afrikka.


      • ei.kannata.kehuskella
        ruosteinenAve kirjoitti:

        Kyse on todellakin varallisuuteen liittyvä asia. Saksassa samoilla autoilla ajetaan keskimäärin monta vuotta vähemmän kuin Suomessa. Ovatko autot kestävämpiä Suomessa?. Ei todellakaan, täällä autot ovat kalliimpia ja persaukisia on enemmän. Autoilumielessä Suomi on Euroopan Afrikka.

        Onhan se säälittävää, jos joutuu ajamaan 25v/500 tkm ajetulla ruosteisella kotterolla. Ei siinä enää paljon oma eikä kyydissäolevien henki ole kallis, jos joutuu kolariin.


      • EiVaikuta

        "Olisiko tämä lopultakaan osoitus jonkun automerkin kestävyydestä, vai pikemmin siitä maamme köyhyydestä, että ei varaa ajaa uudehkoilla autolla."

        Se, että täällä ajetaan nimenomaan Toyotilla kaikkein pisimpään ja ne kestävät parhaiten ei liity mitenkään varallisuuteen. Liikenteessä on paljon eri merkkisiä autoja, mutta niillä ei kuitenkaan ajeta jumalattomia kilometrimääriä kuten Toyotalla. Ei ne muut merkit silloin käytettynä ole sen kalliimpia kuin Toyotatkaan.


      • samaa.paskaa.taas
        EiVaikuta kirjoitti:

        "Olisiko tämä lopultakaan osoitus jonkun automerkin kestävyydestä, vai pikemmin siitä maamme köyhyydestä, että ei varaa ajaa uudehkoilla autolla."

        Se, että täällä ajetaan nimenomaan Toyotilla kaikkein pisimpään ja ne kestävät parhaiten ei liity mitenkään varallisuuteen. Liikenteessä on paljon eri merkkisiä autoja, mutta niillä ei kuitenkaan ajeta jumalattomia kilometrimääriä kuten Toyotalla. Ei ne muut merkit silloin käytettynä ole sen kalliimpia kuin Toyotatkaan.

        "Se, että täällä ajetaan nimenomaan Toyotilla kaikkein pisimpään ja ne kestävät parhaiten ei liity mitenkään varallisuuteen."

        Taas livahti paskapuhetta kirjoitukseen. Tässä todellisia määriä Suomen maanteillä olevista yli 500.000km henkilöautoista.

        Mercedes-Benz / 8 852
        Volvo / 4 083
        Volkswagen / 3 817
        Toyota / 2 296

        Toyotaa on noista merkeistä rekisteröisty ylivoimaisesti eniten, silti niitä ei puoleen miljoonaan ole jaksanut kuin neljänneksi eniten. Täysin paskapuhetta että Toyota olisi jotenkin erityisen kestävä auto.


      • tiedetäänTiedetään
        samaa.paskaa.taas kirjoitti:

        "Se, että täällä ajetaan nimenomaan Toyotilla kaikkein pisimpään ja ne kestävät parhaiten ei liity mitenkään varallisuuteen."

        Taas livahti paskapuhetta kirjoitukseen. Tässä todellisia määriä Suomen maanteillä olevista yli 500.000km henkilöautoista.

        Mercedes-Benz / 8 852
        Volvo / 4 083
        Volkswagen / 3 817
        Toyota / 2 296

        Toyotaa on noista merkeistä rekisteröisty ylivoimaisesti eniten, silti niitä ei puoleen miljoonaan ole jaksanut kuin neljänneksi eniten. Täysin paskapuhetta että Toyota olisi jotenkin erityisen kestävä auto.

        "Täysin paskapuhetta että Toyota olisi jotenkin erityisen kestävä auto. "

        Eihän se mitattuna olekaan. Tojoteerojen puheissa kyllä.


      • Ei.pelkkää.mutua

        Tero luulee että kaikki ovat yhtä tynnyrissä kasvaneita kuin he itse ja maailman autotietämys on keskittynyt Esson baariin.
        Mä voin paljastaa että maailmassa on paljon parempiakin autotiedon lähteitä.
        Vaikka terot yrittävät hukuttaa netin mututieto-paskaan niin kyllä netistä löytyy etsimällä aivan oikeaakin tietoa.


      • SeOnKestävyyttäSe
        samaa.paskaa.taas kirjoitti:

        "Se, että täällä ajetaan nimenomaan Toyotilla kaikkein pisimpään ja ne kestävät parhaiten ei liity mitenkään varallisuuteen."

        Taas livahti paskapuhetta kirjoitukseen. Tässä todellisia määriä Suomen maanteillä olevista yli 500.000km henkilöautoista.

        Mercedes-Benz / 8 852
        Volvo / 4 083
        Volkswagen / 3 817
        Toyota / 2 296

        Toyotaa on noista merkeistä rekisteröisty ylivoimaisesti eniten, silti niitä ei puoleen miljoonaan ole jaksanut kuin neljänneksi eniten. Täysin paskapuhetta että Toyota olisi jotenkin erityisen kestävä auto.

        Nimen omaan Toyota on kestävä auto. Siinä on edellä taksiautoja, joilla ajetaan muutaman käyttöönottovuoden jälkeisen vuoden aikana nuo kilometrit. Kyllähän se uusi auto kestää, kun se huolletaan hyvin ammattikäytössä ja heti korjataankin tarvittaessa, mutta Toyotalla kilometrit ajetaan kolmen vuosikymmenen aikana.

        Se jos mikä on kestävyyttä.

        Kaikkialla on osoitusta siitä, että Toyotaa on kestävä auto. Se ei ole mitään kuvitelmaa. Siitä on yksi esimerkki vain tämän ketjun aloittajan teksti.


    • siksiToyota

      Toyotan kestävyydestä kertoo esim. se, että kaikki alustaosat on tehty laadukkaasti ja parhaista materiaaleista. Niinpä Toyotassa jarrulevyt kestävät helposti 250 000 -300 000 kilometriä ihan normaaliajolla. Monissa muissa nuokin pitää vaihtaa viimeistään 150 000 tietämissä.

      Iskarit pysyvät terässään erinomaisesti, vaikka jollakin Avella olisi ajettu huonoilla teillä 15 vuotta ja 400 000 km, niin kas kummaa, alkuperäiset iskarit ne siellä vain on.

      Ja raidetangot/nivelet ovat sellaisia, että ajamalla niitä ei tahdo rikki saada, monessa eurooppalaisissa ne pomppaavat katsastuksessa lähes vuosittain.

      Eikö tämä ole sitä tosi kovaa laatua ja kestävyyttä?

      • parastaRöhnää

        "Niinpä Toyotassa jarrulevyt kestävät helposti 250 000 -300 000 kilometriä ihan normaaliajolla. "

        Tuskin. Minulla oli ihan uudesta alkaen kippurat. Ja aikamoinen puhuminen oli ennenkuin sain takuuseen vaihdettua. Hirveä tärinä jarratessa. Syyttivät renkaita. Jarrulevyjen vaihdolla loppui tärinä. Tietty.


      • taas.tätä.schaissea

        On absurdia kertoa kuinka Tojon iskarit kestävät 400.000km kun tilastot kertovat että 400.000km selviää vain kolme tojoa sadasta. Olkoon niiden 97 paalatun iskarit aivan missä tahansa kunnossa niin ne tojo on jo poistettu liikenteestä.
        Paalattu, unohdettu ladontaakse, viety zamboille, aivan sama. Jos auto lahoaa ympäriltä niin pelkillä iskareilla ei pitkälle pötkitä.
        Totuus on se ettei Tojoista pääse edes 200.000km kuin yksi kolmesta. Olkoon iskarit kuinka hyvässä kunnossa tahansa,

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml


      • ghnffghujuygb
        taas.tätä.schaissea kirjoitti:

        On absurdia kertoa kuinka Tojon iskarit kestävät 400.000km kun tilastot kertovat että 400.000km selviää vain kolme tojoa sadasta. Olkoon niiden 97 paalatun iskarit aivan missä tahansa kunnossa niin ne tojo on jo poistettu liikenteestä.
        Paalattu, unohdettu ladontaakse, viety zamboille, aivan sama. Jos auto lahoaa ympäriltä niin pelkillä iskareilla ei pitkälle pötkitä.
        Totuus on se ettei Tojoista pääse edes 200.000km kuin yksi kolmesta. Olkoon iskarit kuinka hyvässä kunnossa tahansa,

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml

        kertakäyttövehkeiksihän peruskorollat tehää. suomessa köyhät joutuu kinnaamaan yli normikäyttöiän. Silti paali kutsuu jo aika pienillä kilometreillä valtaosan


      • kestää.mitä.kestää

        Näyttäkää mulle 90-luvun alun Corolla, jota ei ole hitsailtu.


      • yhtävailleNolla
        kestää.mitä.kestää kirjoitti:

        Näyttäkää mulle 90-luvun alun Corolla, jota ei ole hitsailtu.

        Ei ole mistä näyttää. Paitsi tehtaan museossa ehkä. Ajamaton.

        Hitsaamattomia voi olla niitä, joissa reikiä ei ole paikattu.


      • raikastuvaa
        yhtävailleNolla kirjoitti:

        Ei ole mistä näyttää. Paitsi tehtaan museossa ehkä. Ajamaton.

        Hitsaamattomia voi olla niitä, joissa reikiä ei ole paikattu.

        jokainen haitta voi tuoda muassaan myös edun

        ruostereijissä se on parempi tuuletus


    • eikoskaannissania

      Eihän Toyota osaa edes dieselmoottoria valmistaa. Ostaa saksalaisilta.

      • AnnettuMuille

        Tojoteerojen ylistämä pakunsa muuttui yxkaxyllättäen ranskalaiseksi.


      • Patonki-tojo
        AnnettuMuille kirjoitti:

        Tojoteerojen ylistämä pakunsa muuttui yxkaxyllättäen ranskalaiseksi.

        Tämä on tapahtunut jo monta vuotta sitten.


      • yhäRanskis
        Patonki-tojo kirjoitti:

        Tämä on tapahtunut jo monta vuotta sitten.

        Ja linja pysyy.


      • Pro1ace

        ProAce on kyllä aito Toyota, moni paikka on tehty erilailla ja eri osista kuin noissa Pösöissä. Ja iso ero on se, että kun Pösöt ruostuu, niin ProAce ei, on ihan eri luokan ruosteenesto.


      • outo.höpöttäjä
        Pro1ace kirjoitti:

        ProAce on kyllä aito Toyota, moni paikka on tehty erilailla ja eri osista kuin noissa Pösöissä. Ja iso ero on se, että kun Pösöt ruostuu, niin ProAce ei, on ihan eri luokan ruosteenesto.

        Uskotko pälli edes itse mitä kirjoittelet?


      • eimitäänuutta
        outo.höpöttäjä kirjoitti:

        Uskotko pälli edes itse mitä kirjoittelet?

        Joka tapauksessa Tojoteron pirtaan sopii paasata puutaheinää alati


    • Tojo.on.hojo

      Kyllä minä mieluummin haen Virosta 50 lavaa kaljaa ja 20 litraa kossua kuin vaihdan vanhan mädän Tojoni muuhun merkkiin. Täytyy elämässä olla jokin tärkeysjärjestys.

      • ewrrtyretyre

        vähänkin vanhemman Tohjon kanssa temuavalle ruoste tuleekin tutuksi


      • h.anuri

        Sä taitatkin olla ainoa järkimies tällä palstalla!


    • pugfan72
    • Tsööts

      Olen ostanut kaksi yli 200 000 ajettua priusta.Molemmilla ajellut noin sata tuhatta.Mitään mainintaa ei katsastuksissa kunnosta ole tullut,mutta toiseen vaihdettiin jarrupalat eteen ja yksi lamppu.Ruostetta ne eivät ole nähneetkään.Hyviä ja edullisia talviautoja ovat.Huollot tehty kilometrien mukaisesti,kilpailuttaen eri liikkeitä.

      • kiva.jos.maistuu

        Näinhän se tojo-miehen maailma makaa. Auton tärkein ja ekaksi mainittava ominaisuus on se että auto menee läpi katsastuksesta.
        Ei ole rima korkealla, mutta meitä on moneksi. Jokatapauksessa kiva että olet tyytyväinen. Jotkut eivät ole olleet kovinkaan innoissaan Priusin ajo-ominaisuuksista tai melutasosta.


      • peräpuikelo
        kiva.jos.maistuu kirjoitti:

        Näinhän se tojo-miehen maailma makaa. Auton tärkein ja ekaksi mainittava ominaisuus on se että auto menee läpi katsastuksesta.
        Ei ole rima korkealla, mutta meitä on moneksi. Jokatapauksessa kiva että olet tyytyväinen. Jotkut eivät ole olleet kovinkaan innoissaan Priusin ajo-ominaisuuksista tai melutasosta.

        Prius on kauttaaltaan yhtä mälsä kuin ulkonäkönsä


      • RumaTero
        peräpuikelo kirjoitti:

        Prius on kauttaaltaan yhtä mälsä kuin ulkonäkönsä

        Ainakin nokaksi saa Tojotan suunnitteluosastolla piirtää näköjään mitä tahansa.


      • tsööts
        kiva.jos.maistuu kirjoitti:

        Näinhän se tojo-miehen maailma makaa. Auton tärkein ja ekaksi mainittava ominaisuus on se että auto menee läpi katsastuksesta.
        Ei ole rima korkealla, mutta meitä on moneksi. Jokatapauksessa kiva että olet tyytyväinen. Jotkut eivät ole olleet kovinkaan innoissaan Priusin ajo-ominaisuuksista tai melutasosta.

        Niin aiemmin ajelin Passatilla ja Volvo V50 kärryillä.Kalliiksi tuli remontteineen kumpikin.Prius nyt on sentään ollut viaton.Ajo ominaisuudet riittää minulle hyvin,ajelen yli 30.000km vuodessa.


      • MäkituvaltaOSUUSKAUPALLE
        tsööts kirjoitti:

        Niin aiemmin ajelin Passatilla ja Volvo V50 kärryillä.Kalliiksi tuli remontteineen kumpikin.Prius nyt on sentään ollut viaton.Ajo ominaisuudet riittää minulle hyvin,ajelen yli 30.000km vuodessa.

        Terollehan kelpaa vaatimattomatkin ajo-ominaisuudet. Sehän juuri on osa Terouden perustaa.

        Mutta kilometrimäärä tuossa on kuvitelmaa. Moni Tero ei ikänäänkään aja tuommoista määrää.


    • tojo.ei.kelpaa.isoillekm

      "Nimen omaan Toyota on kestävä auto. Siinä on edellä taksiautoja, joilla ajetaan muutaman käyttöönottovuoden jälkeisen vuoden aikana nuo kilometrit. Kyllähän se uusi auto kestää, kun se huolletaan hyvin ammattikäytössä ja heti korjataankin tarvittaessa, mutta Toyotalla kilometrit ajetaan kolmen vuosikymmenen aikana. "

      Jos Toyota olisi hyvä ajaa ja kestävä auto niin se olisi yksi taksiauto-merkki. Se että se ei ole taksiauto kertoo paljon Toyotan kestävyydestä. Kyseessä on ammatikseen ajavat ja elantonsa autosta hankkivat yrittäjät, joten heidän valintansa kertoma tarina kannattaa ottaa vakavasti.

      • SuomeenSopivaToyota

        Höpsistä, jos Toyotalla eli maahantuojalla olisi sellaiset palvelut taksiyrittäjille kuin vaikka Mersulla, niin se olisi taksissa yksi yleisimmistä. Mutta kun ei, niin siksi Toyotaa on vähän taksissa, vaikka taksiyrittäjät kyllä tietävät, että auto kestää erinomaisesti ja on ajettavuudeltaan erinomainen suomalaisiin olosuhteisiin. Jonnekin Saksan autobaanoille ei sitten niinkään, mutta Toyotan vaivattoman helppo ajettavuus sopii meidän tiestölle ja liikenteeseen loistavasti.


      • MiesJaTaksi

        "Kyseessä on ammatikseen ajavat ja elantonsa autosta hankkivat yrittäjät, joten heidän valintansa kertoma tarina kannattaa ottaa vakavasti."

        AIVAN OIKEIN. Ottakaa kaikki heidän kertomansa Toyotasta vakavasti, sillä se on pelkkää kehumista, kuten taksifoorumin keskusteluissakin.

        OTTAKAA VAKAVASTI:

        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/miljoona-kilometria-hybridilla

        https://www.youtube.com/watch?v=-UnAdNy20kQ&feature=youtu.be


      • hauska.mies.paskanpuhuja
        SuomeenSopivaToyota kirjoitti:

        Höpsistä, jos Toyotalla eli maahantuojalla olisi sellaiset palvelut taksiyrittäjille kuin vaikka Mersulla, niin se olisi taksissa yksi yleisimmistä. Mutta kun ei, niin siksi Toyotaa on vähän taksissa, vaikka taksiyrittäjät kyllä tietävät, että auto kestää erinomaisesti ja on ajettavuudeltaan erinomainen suomalaisiin olosuhteisiin. Jonnekin Saksan autobaanoille ei sitten niinkään, mutta Toyotan vaivattoman helppo ajettavuus sopii meidän tiestölle ja liikenteeseen loistavasti.

        Voi tätä selittelyn ja paskanjauhannan juhlaa. Luulin että kalamiehet ja golfarit olisivat jotenkin paskanjauhanna mestareita mutta kyllä he ovat aivan nöösipoikia näihin teroihin verrattuna.
        Voitko oikeasti lukea oman tekstisi nauramatta? Taksikuskit tietävät että auto on loistava mutta eivät sitä osta kun ei ole taksipalveluja. Ja Toyota tietää että autoja menisi taksiksi vaikka kuinka paljon jos olisi kunnon taksipalvelut mutta eivät viitsi sellaista järjestää. Ei hyvää päivää taas.
        Tojohan yrittää tyrkyttää Priuksia taksiksi vaikka väkisin, mutta kysyntä on ollut vähän laimeampaa. Samoin tojon dieseleiden kohdalla ongelmat eivät todellakaan ole taksipalveluissa vaan koneiden kestävyydessä, Kyllä sen kaikki tietävät.


      • Määrä.kertoo.totuuden
        MiesJaTaksi kirjoitti:

        "Kyseessä on ammatikseen ajavat ja elantonsa autosta hankkivat yrittäjät, joten heidän valintansa kertoma tarina kannattaa ottaa vakavasti."

        AIVAN OIKEIN. Ottakaa kaikki heidän kertomansa Toyotasta vakavasti, sillä se on pelkkää kehumista, kuten taksifoorumin keskusteluissakin.

        OTTAKAA VAKAVASTI:

        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/miljoona-kilometria-hybridilla

        https://www.youtube.com/watch?v=-UnAdNy20kQ&feature=youtu.be

        "joten heidän valintansa kertoma tarina kannattaa ottaa vakavasti."

        VALINTANSA KERTOMA, ei maksettujen tojomannekiinni-kuskien höpinöitä. Priuksia ja Tojoja on taksina promilleja taksikannasta. Se on se tarina jota kannattaa kuunnella.


      • AikasHakusessa
        Määrä.kertoo.totuuden kirjoitti:

        "joten heidän valintansa kertoma tarina kannattaa ottaa vakavasti."

        VALINTANSA KERTOMA, ei maksettujen tojomannekiinni-kuskien höpinöitä. Priuksia ja Tojoja on taksina promilleja taksikannasta. Se on se tarina jota kannattaa kuunnella.

        Jos johonkin keskustelupalstalle on ilmestynyt vuolaita tojotakehuja, niin se on yksi asia. Sitten pitää miettiä, ovatko omaehtoisia. Vai ovatko promotointia. Eli kauppiaan aikaansaannosta. Se onkin sitten toinen asia. Totuushan on, että runsaallakaan taksinkäytöllä Etelä-Suomessa aika harvoin osuu Tojon kyytiin. Jos niitä tojotatakseja jossain on, niin ilmeisesti sitten Perä-Savossa. Missä en vieraile.

        Priuksen taksikyytiin en ole osunut ikinä. Mersuja, passatteja, joku Kian Optimakin joskus. Hyundaitakin on, I40. Olisiko ollut joku bensa-Avensis sentään. Että missä se Tojotan taksisuosio, jos noin randomina haetaan?


    • pieneen.ajoon.tojo

      Toyotan kestävyysmyyti on parin kolmen höyrähtäneen palsta-addiktin rakentama tarina. Oikeassa elämässä Toyota on vähänajavien ja autoista vähätvälittävien kulkuneuvo. Ihmisille jotka vain v´haluavat päästä paikasta A paikkaan B ilman dösää tai fillaria,
      Kun kilomeyrejä kertyy vähän ja on aivan sama mikä katiska siinä pihassa seisoo niin Toyotalle kertyy helposti pitkäkin käyttöikä. Varsinkin kun vaihtaminen uudempaan maksaa rahaa. Siinä se tojon pitkän iän salaisuus. Pienet kilometrit. Ne jotka ajavat paljon valitsevat täysin toiset merkit.
      Jos ihminen on kiinnostunut autoista ja haluaa matkata mukavasti niin valinta osuu takuuvarmasti johonkin toiseen merkkiin. Palstan muka Toyota-fanaatikot eivät todennäköisesti edes aja tojolla, kunhan haluavat vain hämmentää ja ruokkivat nettiriippuvaisuuttaan näillä provokaatioilla jotka uppoavat suotuisaan maaperään.
      Oikea tojokuski ei autostan juurikaan puhu koska se ei häntä oikeasti kiinnosta vitun vertaa.

      Tässä aito tojokuski:
      – Parasta Toyotassa on ehkä se, että se on sen verran ruma ja mä arvostan sitä sen verran vähän, että mulle on ihan sama, mitä mä sinne heitän tai ketä mä siellä kuskaan,

      http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/lumilautatahden-vaatimaton-auto-herattaa-hilpeytta-esittelyssa-eero-ettalan-toyota/5639314

      • provoGaattori

        Mistähän johtuu, että Tojoa ylistävä provo saa aikaan suuria tunteita? On muuten saletti, että fanaattiset ylistykset ovat provoja, ei nyt kukaan tojomies voi olla ihan uskonnollisesti hurmioitunut Toyotasta, vai voiko sittenkin...


      • folioPÄÄSSÄ
        provoGaattori kirjoitti:

        Mistähän johtuu, että Tojoa ylistävä provo saa aikaan suuria tunteita? On muuten saletti, että fanaattiset ylistykset ovat provoja, ei nyt kukaan tojomies voi olla ihan uskonnollisesti hurmioitunut Toyotasta, vai voiko sittenkin...

        Tero on uskossaan luja.


      • Aikaoutonäkemys
        provoGaattori kirjoitti:

        Mistähän johtuu, että Tojoa ylistävä provo saa aikaan suuria tunteita? On muuten saletti, että fanaattiset ylistykset ovat provoja, ei nyt kukaan tojomies voi olla ihan uskonnollisesti hurmioitunut Toyotasta, vai voiko sittenkin...

        25 rovoiltua kohtaa, jotka on mediasta poimittu kuten tämä kilometriasiakin. Niinkö??

        Onko mediasta poimittu provoilua????


      • AikaEpeliseon

        Uskomatonta, että täällä yksi kirjoittaja voi kumiota kaiken sen mitä suuria kehuja maailman lehdistö kirjoittaa huippukestävästä Toyotasta.


    • Toyotaonluotetuin

      Toyotan suuruus näkyy kaikessa uutisoinnissa. Sitä ei juurikaan ole moitittu mistään. Takaisinkutsuja on jonkin verran muuta se ei ole moitittavaa vaan se on hyvää huolenpitoa.

      • vain.saludon.noutoon

        Hyvä peli pieneen ajoon korttelin ympäri ja sivuteille. Isolla tiellä ajo-ominaisuudet loppuvat kesken ja enemmän ajaville se ei myöskään sovi. Huoltoja tulisi tuhkatiheään ja myös kestävyys on kaikkien autojen keskiarvon alapuolella.
        A-katsastus pitää kirjaa siitä millaisia autoja katsastukseen tuodaan ja tilastot näyttävät selkeästi että Toyotat poistuvat Suomen liikenteestä aikaisemmin kuin autot keskimäärin. Jopa vikapesä VW kestää pidemmälle kuin Toyota.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg


    • Surkeeta

      Toyota tosiaan kestää mutta kestäkö kuskin hermot kamalaa penkkiä, tehotonta moottoria ja muovista sisustaa? Volvossa ja mersussa ei ole edellämainittuja ongelmia ja siksi ne onkin suosittuja taksissa. Puhumattakaan toyota nelivedon puutteesta, ja surkeasta automaatista jota ei saa edes kaikkien koneiden yhteyteen.

    • SeKestää
      • kaverit_koolla

        Jonkun fiatpunton tai foordfokuksen kanssa rintarinnan paaliin


    • tuhnu.hajoaa

      Nämä automerkit kestävät enemmän kilometrejä kuin Toyota:

      Mercedes
      Volvo
      Audi
      Mazda
      Mitsu
      Saab
      VW
      Opel
      Saab
      Seat
      Chrysler

      Ilmeisesti sitten kestävät hirvittävän valtavia kilometrimääriä.

    • Anonyymi

      Nyt on kaikki viat korjattu sanoo Kuusakosken paalaaja kun Volkswagenin paalasi ja piti silppuriin.

    • Anonyymi

      Kyllä Toyota kestää. Harvalla taksilla ajetaan yli miljoona kilometriä mutta Euroopassa Wien Taxi konsernilla on jo monta Toyota Prius taksia millä on ajettu yli miljoona kilometriä. Ensimmäisissä Priuksissa on 1,5 litran bensa kone ja ne vaan kestää.
      Kokeilevat niillä ensimmäisillä että pääsekö niillä jopa 2 miljoona kilometriä.
      Kyllä niillä kilometreillä on jo Mersut ja Volvot paalattu jo moneen kertaan.
      Että näin se vaan hybridi toimii ja toimii.

    • Anonyymi

      Mercedeksellä ajetaan ylivoimaisesti suurimmat kilometri määrät. Autona muutenkin täysin eriluokan auto kuin joku ämpärimuovilla sisustettu nariseva ja nitisevä Toyota.

      • Anonyymi

        Mersulla ajetaan isoimmat kilometrit mutta se ei tarkoita etteikö muillakin voisi ajaa ilman ongelmia.
        Jos haluaa selvittää voiko niillä muilla ajaa samat matkaa, pitää tarkastella tilastoja maista missä niillä muilla merkeillä ajetaan isoja kilometrejä. Tutkippa vaikka USAn tialstoja niin huomaat että TOjoillakin ajetaan Suomalaisittain aivan käsittämättömiä määriä.
        Se ettei Suomessa ajeta on eri asia ettei pysyisi koossa.


        Eikö teille pojille opeteta koulussa analyyttistä päättelyä ja logiikkaa?


    • Anonyymi

      Liikenteestä poistettujen keskikilometrit kertoo vasta jotain ja silloinkin pitää ottaa huomioon millaisia ja millaiseen käyttöön kyseisien merkin autoja on tarkoitettu käytettävän ja tietenkin myös ikäryhmä pitää huomioida.

    • Anonyymi

      Katsastustilastot kertovat Toyotan olevan vähävikaisin vaikka sillä ajetaan paljon.

      • Anonyymi

        Trapin tilastot kertovat hyvin selkeästi miten vähän tojoilla ajetaan.
        Ajettujen kilometrien keskiarvo Ajettujen kilometrien mediaani
        2020-2010
        Toyota COROLLA 136 215 129 140
        Volkswagen GOLF 174 692 166 480
        Skoda OCTAVIA 200 948 192 442

        Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.
        Näkee mihin autoon paljon ajavat luottavat ja mitä käyttävät. Papat käyvät hakemassa Saludonsa Corollalla kerran viikossa kirkonkylältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trapin tilastot kertovat hyvin selkeästi miten vähän tojoilla ajetaan.
        Ajettujen kilometrien keskiarvo Ajettujen kilometrien mediaani
        2020-2010
        Toyota COROLLA 136 215 129 140
        Volkswagen GOLF 174 692 166 480
        Skoda OCTAVIA 200 948 192 442

        Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.
        Näkee mihin autoon paljon ajavat luottavat ja mitä käyttävät. Papat käyvät hakemassa Saludonsa Corollalla kerran viikossa kirkonkylältä.

        Pappa voi ajaa kerran viikossa Saludo-paketin hakuun ja naapurin Tero ajaa Toyota-taksillaan 100 000 km vuodessa että oliko sulla ymmärryksessä vikaa?
        Toyota on siitä huolimatta omaa luokkaansa viattomuudessa, kts. tilastot ja tule kertomaan mikä komeili ykkösenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappa voi ajaa kerran viikossa Saludo-paketin hakuun ja naapurin Tero ajaa Toyota-taksillaan 100 000 km vuodessa että oliko sulla ymmärryksessä vikaa?
        Toyota on siitä huolimatta omaa luokkaansa viattomuudessa, kts. tilastot ja tule kertomaan mikä komeili ykkösenä.

        Minun Toyotani moottori kesti 90 tkm ja takuuna laitettiin uusi. Ilmeisesti ei lasketa viaksi, kun meni takuuseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappa voi ajaa kerran viikossa Saludo-paketin hakuun ja naapurin Tero ajaa Toyota-taksillaan 100 000 km vuodessa että oliko sulla ymmärryksessä vikaa?
        Toyota on siitä huolimatta omaa luokkaansa viattomuudessa, kts. tilastot ja tule kertomaan mikä komeili ykkösenä.

        Sorppa, Toyota oli/on ykkösenä.


    • Anonyymi

      Jos tutkisitte 600-900 tkm ajettuja, niin on Toijotat jo paalattu listalta pois.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei kansa ostaisi sellaista autoa niinkuin Toyotaa ostetaan jos ei olisi kestävä , huoleton ja luotettava niinkuin vainToyota on! Kyllä kansa tietää eikä sitä pysty lahjomaan niinkuin autojulkaisuja ja toimittajia.
        Toyota on valikoitunut monelle papalle viimeiseksi autoksi kun on pitkän elämänsä aikana tullut lukuisia merkkejä omistaneena ja vikamaailman kokeneena päätynyt Toyotaan. Näinhän tuo menee kun on vapaus itse päättää omasta autostaan ja itse kulut siitä maksamaan. Saludoa ostavat vain skodistit. Vanha OTK:n paahtimon vasurikakvi vasemman äärilaidan kulkijoille !


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kansa ostaisi sellaista autoa niinkuin Toyotaa ostetaan jos ei olisi kestävä , huoleton ja luotettava niinkuin vainToyota on! Kyllä kansa tietää eikä sitä pysty lahjomaan niinkuin autojulkaisuja ja toimittajia.
        Toyota on valikoitunut monelle papalle viimeiseksi autoksi kun on pitkän elämänsä aikana tullut lukuisia merkkejä omistaneena ja vikamaailman kokeneena päätynyt Toyotaan. Näinhän tuo menee kun on vapaus itse päättää omasta autostaan ja itse kulut siitä maksamaan. Saludoa ostavat vain skodistit. Vanha OTK:n paahtimon vasurikakvi vasemman äärilaidan kulkijoille !

        Tojokansa on ihan oma omituinen rotunsa. Ihan kuin kävisivät hitaalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojokansa on ihan oma omituinen rotunsa. Ihan kuin kävisivät hitaalla.

        Tottakai kun jonnea harmittaa Toyotan ylivoima ja etumatka


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kun jonnea harmittaa Toyotan ylivoima ja etumatka

        Harmittaa se että Tojota päätyy lunastukseen jo pikkuosumasta?
        https://www.copart.fi/lot/50471468


      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi
      UUSI

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kukas siellä Jokijärvellä paukutteli?

      Onko tietoo henkilöstä?
      Taivalkoski
      94
      5755
    2. Mitäs persut nyt kun poliisit menee lakkoon?

      Jatkaako kok.pers. hallitus yhä kyykytyslinjaa ja palkkojen polkemista? Vai onko hallituksen tarkoistuskin antaa rikolli
      Maailman menoa
      236
      1928
    3. Sano kulta jotain

      Kivaa😘.
      Ikävä
      222
      1565
    4. Tänään tuli uskoa

      Siihen että kyllä me ehkä uskalletaan sanoa toisille nämä tunteet. Ilman molemminpuolista pelkoa valituksesta. Se the to
      Ikävä
      20
      1232
    5. Milloin olet nähnyt viimeksi kaivattuasi?

      Itse en edes muista, koska näin häntä. Surkea tilanne.
      Ikävä
      50
      1078
    6. Hei sinä siellä

      Mun on kyllä pakko kohta kysyä sua kahville tai jotain – alkaa oikeasti hajottaa, kun mietin sua koko ajan. Viimeksi kun
      Ikävä
      32
      997
    7. Aatelkaapaa jos maailmaa hallitsisivat mummot

      Nyt näyttää hallinta olevan hiekkalaatikkoikään jääneillä papparaisilla. Tuskinpa mummut ainakaan huonompia olisivat?
      Maailman menoa
      100
      974
    8. IS:n vaaliajan propagandajuttu "Kela-tukia yli 9 000 euroa kuukaudessa"

      IS: "Monet saavat Kela-tukia yli 9 000 euroa kuukaudessa – näin se on mahdollista Kymmenet suomalaiset saivat viime vuo
      Maailman menoa
      31
      938
    9. Miten pitkään

      Saan tai joudun odottamaan että välini lähentyisivät häneen johon tunnen paljon syviä tunteita. Odotan sitä hetkeä paljo
      Ikävä
      18
      815
    10. Revon Martti

      Sekö piti vielä tämäkin kuulla, että rääväsuu Repoilkka haikailee Haapaveen turhimman viranhaltijan l. Martin perään. Se
      Haapavesi
      22
      710
    Aihe