SYMin Käynnistysongelmat..

KiinanIhime

Heipä hei!
Mulla on vuoden 2005 Sym jet 50. Akku vaihdettiin keväällä oston yhteydessä ja tehtiin muutakin pikku remonttia.
Nyt on ilmennyt ongelmaksi startti. Skootteri ei lähde startista käyntiin, se vain "sihisee".
Akku on tyhjentynyt monta kertaa eli starttia ei tartte painaa kuin kaksi kertaa ja akku on melkein tyhjä. Lähtee polkimella käyntiin hyvin.

Mutta kysyisin että voiko olla näin että jos starttimoottori on rikki niin se syö akkua?

Ajon aikana akku ei lataudu normaalisti, ajelin parikin tuntia yhteen menoon ja kotimatkalla vasta digitaalikelloon tuli numerot, mutta kun laitoin seuraavana päivänä virrat päälle oli akku niin tyhjä ettei bensamittarin viisarikaan värähtänyt vaikka tankki on umpitäysi.
Nyt akku on laturissa ensimmäistä kertaa ja aion antaa sen olla ainakin sen 5 tuntia jos en sitä 10:kin.
Vika tuntuu olevan aika yleinen näissä "kiinan ihmeissä"
Muuten skootteri toimii todella hyvin.

4

2094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiinanIhime

      Lisään..
      Latasin akkua n. 3 tuntia. Skootteri lähti startista käyntiin mutta sammui melkein heti. Kerta polkasulla ja kaasua niin pysyi sitten taas käynnissä..
      Starttia en kokeillut enää uudestaan.

    • koklaaNää

      1. uusi akku pitää ladata n.3tuntia. ennen kun sen kytkee kiinni.
      2. akkua ei saa ladata kun se on kytketty mopoon.
      3. tarkasta amppeerituntimäärä akusta. usein 6v/12v 4ah, saa olla tehokaampi akku, mutta heikompi on jo kidutusta.
      4. kokeile lähteekö käyntiin jos otat akun irti ja yhdistät akun kengät. pitäisi kännistyä ja pysyä käynnissä. jos lähtee käyntiin, on "laturi" kunnossa. jos ei on rikki.
      4.5 ei pitäisi lähteä käyntiin jos akku on poistettu ja virtapiiri on avoin.. jos lähtee on oikosuussa.

      • KiinanIhime

        Kiitos vinkeistä!
        Joo eli mitä nyt olen ajellut mopetilla niin olen huomannut että se ei ajaessa lataa akkua tarpeeksi tehokkaasti, joten akku tyhjenee itsekseen ja se aiheuttaa tottakai käynnistysongelmia. Noh Skootteri menee huoltoon joka tapauksessa nyt kun ajokausi on ohi. -AP


      • koklaaNää

        Myös liian isot (W) poltimot. imevät akun lataus tehoja.
        mm. suosituksia:¨
        eriliset parkkivalot 5W tai alle.
        lyhyet: ei yli 21W
        pitkät: ei yli 25W.

        tyhjä käynti ei pitäisi vilkuttaa valoja, vain himmentyä 1/4 tai 1/2 täydestä kirkkaudesta.

        Kun kelit kylmenee niin mopolle kunnon huolto ja ajan kansa myös..

        Suomessa ei suositeltava akku tyyli:
        http://www.mc-scatter.com/images/webkuvat/Turbo-12N5-3B.jpg
        koska nämä on ruohonleikkurin akkuja. ei skootterin. vaikka ohje kirjassa on kuva juuri tälläisestä. ei toimi pitkään.

        Ainut akku tyyli joka on turvallinen ja toimii on: Suljettu akku

        http://www.moposport.fi/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/Y/T/YTX4L-BS.jpg
        Usein on vaatimuksena 4ah akku, mutta isommasta ah-akusta ei ole todellakaan haittaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe