Kovasti levytetty

Katselin eilen Rio Bravon.
Ajatella että Angie Dickinson on jo 84v.
Siirsin sen ulkoiselle.
Leffan siis.
Minulla on paljon elokuvia tallessa.
160kpl.ab.ung.
Koska talvi on tullut, päätin katsella ja siivota elokuvat pois aktiivi-levyiltäni.
Pitäen ne kuitenkin tallessa siis.
Pidättekö te koskaan koti-levy-kirppareita?

H.

64

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

Tosi vähän tulee katsottua elokuvia...eikä laitteita jolla voisi tallentaa (enää).....tänään tulisi romanttinen komedia....tveestä...muistaakseni jonkun lempinäyttelijäkin siinä.....voi olla että muistan väärin.

• "mimmimum-..mi"

Maailmojen sota tulee.
      Nuhaa ja kakkivia koneita matalalta mylvien.
      -
      Tulee myös taking woodstock.
      Laittaako mimmi talteen vähemmän puhtaita lakanoitaan :)

H.

• Telefonierung öffnen

H.

• mimmimum-..mi

Puolentunnin puhelu pojan kanssa.... avalta tulee ..".mitä nainen haluaa"...Helen Hunt... miks likaisia lakanoita tallettaisin....

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Puolentunnin puhelu pojan kanssa.... avalta tulee ..".mitä nainen haluaa"...Helen Hunt... miks likaisia lakanoita tallettaisin....

"mimmimum-..mi"

Helen Hunt...
        Olet varsinainen kiusaus.
        Minä kun Heleniä sillee.
        Enhän minä romantiikkaa..myrskyjä vain.
        Sillee niin-kun tulen tuskaa, purjeitten puuskaa.
        -
        Ei lyhytkään puhelu tapa.

H.

• säääliiin
        hunksz kirjoitti:

"mimmimum-..mi"

Helen Hunt...
        Olet varsinainen kiusaus.
        Minä kun Heleniä sillee.
        Enhän minä romantiikkaa..myrskyjä vain.
        Sillee niin-kun tulen tuskaa, purjeitten puuskaa.
        -
        Ei lyhytkään puhelu tapa.

H.

Jumalauta mikä ruinaaja ;)))))))

• säääliiin kirjoitti:

Jumalauta mikä ruinaaja ;)))))))

"säääliiin"

Anna siis periksi ja soita.
        Ei se maksa mitään.
        Saat vain rauhan sielullesi, tai uuden ystävän.

H.

• hunksz kirjoitti:

"säääliiin"

Ei se maksa mitään.

H.

-
        Ajatteles, olen pikkuisen hiprakassakin.

H.

• säääliiin
        hunksz kirjoitti:

-
        Ajatteles, olen pikkuisen hiprakassakin.

H.

Okei mä soitan ;)))))) juopon kaa on mehevä jutella

• säääliiin kirjoitti:

Okei mä soitan ;)))))) juopon kaa on mehevä jutella

Ilmoitan heti palstalle kun.
        Vaan en kerro muuta.

H.

• hunksz kirjoitti:

Vaan en kerro muuta.

H.

Ei vielä...

H.

• säääliiin
        hunksz kirjoitti:

Vaan en kerro muuta.

H.

Ilmotat palstalla ?? Jätetääs sit väliin :(

• säääliiin kirjoitti:

Ilmotat palstalla ?? Jätetääs sit väliin :(

"säääliiin"

Jos kerron että minulle soitettiin...
        Niin mitä sitten?
        Ei kai vaan nimmariasi tunnista joku muukin?

H.

• aikastinoloo
        hunksz kirjoitti:

"säääliiin"

Jos kerron että minulle soitettiin...
        Niin mitä sitten?
        Ei kai vaan nimmariasi tunnista joku muukin?

H.

Paljastihan sä 50 palstallaki ketkä sulle soitteli

• aikastinoloo kirjoitti:

Paljastihan sä 50 palstallaki ketkä sulle soitteli

"aikastinoloo"

Minä olen 66v.

H

• säääliiin
        hunksz kirjoitti:

"säääliiin"

Ei se maksa mitään.

H.

Nyhtösoittopyyntö ;))))

• yllättyn
        hunksz kirjoitti:

"aikastinoloo"

Minä olen 66v.

H

66v.???? Ei juttujen perusteella aivan heti uskoisi. Dementiaa ???

• G.Härrison

Länkkärit ei enää jostain syystä uppoa ollenkaan. Vanhoja leffoja katsoessa tulee usein mieleen, että miten h-tissä tällainen on joskus kiinnostanut. Toki joitakin poikkeuksiakin on.

Nykyään levy täyttyy enemmän ajankohtaisasioista, hauskoista videoista ja jutuista yms. ( ei suomalaisista ) eikä aika tahdo riittää niidenkään kaikkien katsomiseen vaikka boxi suoltaa tavaraa ulos koko päivän.

On noita oikein vanhoja leffoja tallellakin. Yli 100 VHS-kasettia ja parikymmentä DVD:tä.

• "G.Härrison"

Niin, minäkään en sillee länkkäreistä.
        Elokuva-arkistostani vain.
        -
        Kuten olen kertonut, herään n. 04.00
        Aikaa on katsella kaikenlaista läpi.
        Tosin, eläkeläisen aikaa ei pilaa mikään.
        -
        Aloitukseni on hiukan "tunne"-pitoinen.
        Kuten useat muutkin kommenttini.
        -
        Kerrohan siis, tunnetko aikasi tulleen elokuviesi arkistointiin?

H.

• G.Härrison
        hunksz kirjoitti:

"G.Härrison"

Niin, minäkään en sillee länkkäreistä.
        Elokuva-arkistostani vain.
        -
        Kuten olen kertonut, herään n. 04.00
        Aikaa on katsella kaikenlaista läpi.
        Tosin, eläkeläisen aikaa ei pilaa mikään.
        -
        Aloitukseni on hiukan "tunne"-pitoinen.
        Kuten useat muutkin kommenttini.
        -
        Kerrohan siis, tunnetko aikasi tulleen elokuviesi arkistointiin?

H.

En ole nyt "tunne"-pitoinen, joten aikani on tullut pikkuhiljaa katsoa ja hävittää nuo vanhat. Kova lämpöarvo VHS:llä.
        Jälkipolviakaan nuo tuskin kiinnostaa.

• elo.kuva

Vanhat LP,EP ja singlelevyt annoin pois.ne löysivät hyvän kodin;)
      Leffoista en luovu ennenkuin sukunimi vaihtuu muotoon Tuhkanen.
      Hyllyssä on n.300 DVD ja BluRay leffaa. Musiikkia tuli ostettua ns.heräte ostoksina, mutta leffat on tarkoin harkittu.
      No.oikeastaan...ostin tuon viimeisen Star Wars tekeleen,se on kehno,taidanpa tehdä siitä tuopinalusen.

• "elo.kuva"

Jotkut elokuvat vaativat Kahvin.
        Tuopinkin toisinaan.
        -
        Vaan eivät ansaitse tuhoa koskaan.
        -
        Viimeisin ja tulevat kaksi tuskin ansaitsevat ihan samaa arvoa kuin alku-peräiset.
        -
        Huomenna aloitan elokuvan U-96.

H.

• Levy? Mikä on levy? Setä on niin out :)) Nykyläppäreissä ei ole edes cd-lukijaa enää. Ennustan että DVD-laitteet on nyhdettyä kauraa kymmenen vuoden sisä..jälkeen.

• ent.siivoojaparka

Kovalevy. Hårddisk.
        On kai läppärissäkin?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kovalevy. Hårddisk.
        On kai läppärissäkin?

Levykirppariin?

• ent.siivoojaparka

Älä nyt, hyvä ihminen, ennusta vielä CD:n ja DVD:n tuhoa sillä perusteella, ettei sinun läppärissäsi ole sille sijaa.

Likka löysi vanhan VHS-soittimensa kellarivarastostaan muuttonsa yhteydessä. Oli jo laittanut kaatopaikalle menevien joukkoon, mutta laittoikin sitten piruuttaan netille huutokaupattavaksi. Sillehän löytyi ostajia ja loppuhinta oli suurempi kuin sillä oli ollut ostettaessa viime vuosituhannella.

Minulla on hyllyllinen vielä musiikkikasettejakin. On soitinkin, samassa koneessa missä on vinyyli- ja CDsoitin.
        Yksi laatikollinen on äidin radiosta ulkopuolella olevaan mankkaan äänittämiä kasetteja. Muistan, miten kaikkien piti olla hiljaa, kun tuli Lauantai-illan toivotut tai Sävellahja. Se olikin tarkkaa hommaa, kun hän siinä kotistudiossaan sormi näppäimillä odotti, koska pitää painaa äänitysnappulaa ja joska stopata.

Pitäisikin ottaa asiakseen kaivaa ne esille ja tehdä niistä "meijänäitiSpotifylista".

• Yllättävän asiapitoinen aloitus, olisi paljonkin sanottavaa, mutta kun näköjään taas kerran oli asiassa vaikea pysyä aloittajankin, niin jääköön sanomatta.
      Saahan sitä itse, kunhan ei toiset, lipsu ja loiki, väärin toimi.

• selvistä.päin

Katoppa kännissä se juttu aaltoilee määrättömästi.

• selvistä.päin kirjoitti:

Niin kai sitten, minä en koskaan kännissä palstalle kirjoita.
        Osaan hölmöillä selvinpäinkin, ei voi muulla tavoin puolustella.

• selvistä.päin kirjoitti:

Jos tällä palstalla jotain osataan, niin se on tuomitsemista. Mitäs sitten vaikka herra otti kaljan. Tai kaksi. Soitteli puhelimellaan, tai siis vastaili. Ei ole ainakaan minulta pois.

Ei tartte tuijotella kenenkään toisen elämää kun oma on mielenkiintoinen. Tietty jos odottelee hirveesti jotain ja pettyy, niin sattuuhan se....

• rentunleski
        hmp.f kirjoitti:

Jos tällä palstalla jotain osataan, niin se on tuomitsemista. Mitäs sitten vaikka herra otti kaljan. Tai kaksi. Soitteli puhelimellaan, tai siis vastaili. Ei ole ainakaan minulta pois.

Ei tartte tuijotella kenenkään toisen elämää kun oma on mielenkiintoinen. Tietty jos odottelee hirveesti jotain ja pettyy, niin sattuuhan se....

Kuka nyt on tuomittu? Jotain odottaa?
        Kyllä tän aloituksen tekijä osaa ja on tuominnut monenkin palstalaisen kirjoitukset ja tekemiset, epäluuloisine herjoineen. Vrt. vastauksensa flegmaatin syöpään.

• rentunleski kirjoitti:

Kuka nyt on tuomittu? Jotain odottaa?
        Kyllä tän aloituksen tekijä osaa ja on tuominnut monenkin palstalaisen kirjoitukset ja tekemiset, epäluuloisine herjoineen. Vrt. vastauksensa flegmaatin syöpään.

Välillä kandee pysähtyä ja miettiä mitä haluaa, minne on matkalla, minne se tie vie mitä kulkee. Jos haluaa maailman tai palstatilaa tai mitäikinämilloinkin missä ei haukuta, kannattaako sitten itte siihen ryhtyä?

Pakko laittaa musaa kun on hunkszin ketju ja kaikki :P
        Kill em with kindness - Selena Gomez
        https://www.youtube.com/watch?v=HHP5MKgK0o8

• rentunleski
        hmp.f kirjoitti:

Välillä kandee pysähtyä ja miettiä mitä haluaa, minne on matkalla, minne se tie vie mitä kulkee. Jos haluaa maailman tai palstatilaa tai mitäikinämilloinkin missä ei haukuta, kannattaako sitten itte siihen ryhtyä?

Pakko laittaa musaa kun on hunkszin ketju ja kaikki :P
        Kill em with kindness - Selena Gomez
        https://www.youtube.com/watch?v=HHP5MKgK0o8

Tuo onkin hyvä ohje itse kullekin, kunhan et osota sormellas ketään.

• rentunleski kirjoitti:

Tuo onkin hyvä ohje itse kullekin, kunhan et osota sormellas ketään.

Kyllä täti! :)) Ei ole munien homma sellainen kanojen opettaminen.

• selvistä.päin
        hmp.f kirjoitti:

Täytyy ihn kysästä sinulta hmp.f

Kirjoitin: Katoppa kännissä se juttu aaltoilee määrättömästi.

Kysymys: Missä kohtaa tuota lausetta tuomitsen aloittajan?

Kysymys: Missä kohtaa tuota lausetta tuomitsen ketään?

Kommentti oli ihan yleismaailmallinen, omaan elämänkokemukseeni perustuva, ketään erityisesti koskeva.

Kun olet tuollainen helvetin jeesustelija ja käytössääntöjen jakelija niin hankkisit sinäkin oman elämän ettei tarvitsisi täällä kirjoittajien perässä räkyttää.

Tai jos et irti palstasta pääse niin keskity lateleen noita nuorisomusalinkkejäsi.

• ent.siivoojaparka
        selvistä.päin kirjoitti:

Täytyy ihn kysästä sinulta hmp.f

Kirjoitin: Katoppa kännissä se juttu aaltoilee määrättömästi.

Kysymys: Missä kohtaa tuota lausetta tuomitsen aloittajan?

Kysymys: Missä kohtaa tuota lausetta tuomitsen ketään?

Kommentti oli ihan yleismaailmallinen, omaan elämänkokemukseeni perustuva, ketään erityisesti koskeva.

Kun olet tuollainen helvetin jeesustelija ja käytössääntöjen jakelija niin hankkisit sinäkin oman elämän ettei tarvitsisi täällä kirjoittajien perässä räkyttää.

Tai jos et irti palstasta pääse niin keskity lateleen noita nuorisomusalinkkejäsi.

Hänellä nyt on sellainen pakottava tarve puolustaa sellaisia, jotka hän näkee itseään "heikompana"/"sorrettuna". Ikävä vain, että se tapahtuu niin usein potkimalla "kiusaajaa" päähän. Kai siitä saa jonkunlaista tyydytystä?

• täti.nääs
        hmp.f kirjoitti:

Kyllä täti! :)) Ei ole munien homma sellainen kanojen opettaminen.

Pyyhi se räkä nenästäsi ja ota peukalo pois suusta.

• Kenokaula

Levykirppari vois olla vaikea järjestää. Sisäisissä levyissä rajoittaa etteivät ne taida toimia muussa samanmerkkisessä ja mallisessa boxissa ja levytkin ovat merkkikohtaisia. Vielä rajoittaa millä päivitysversiolla ne on tehty. Ulkoista usb-levyä en ole kokeillut. Joku vois pitää tässä pienen kurssin asiasta...

• Tieto-koneen kova-levystä on kysymys.
        Minua eivät kiinnosta kaiken-maailman tallentavat boxit.
        -
        Jos laite on USB-standardien mukainen, se toimii kaikkialla missä on vastaava USB.
        Ihan sama kenen tekemä.
        -
        Minä käytän Seagate-merkkisiä ulkoisia kova-levyjä.
        Lähinnä varmistuksiin ja varastointiin.
        USB-tikkujakin minulla on.
        Merkki: Kingston.
        Telkkarini on Terratec USB H7
        Halutessani katsella ja äänittää saman-aikaisesti, käytän Terratec USB T5.
        -
        H.

• Nuo kaikki ulko-jutskat on helppoja nykyään, kiinni koneeseen ja vempain hakee netistä ajurit ja ohjaa sua eteenpäin. Tai sitten se löytyy kytkennän jälkeen resurssienhallinnasta nimellä jotain F-asema tai vastaavaa, ja siirrät vaan tavaraa sinne. Tai haet.

• KenokaulaTaas
        hmp.f kirjoitti:

Nuo kaikki ulko-jutskat on helppoja nykyään, kiinni koneeseen ja vempain hakee netistä ajurit ja ohjaa sua eteenpäin. Tai sitten se löytyy kytkennän jälkeen resurssienhallinnasta nimellä jotain F-asema tai vastaavaa, ja siirrät vaan tavaraa sinne. Tai haet.

Tässä puhuttiinkin näköjään tietokoneelta tallentamisesta.
        Boxeissa on samoja kiintolevyjä ( "kovalevyjä" ) kuin läppäreissä, mutta boxit haluaa pitää omat salauksensa ja hankaluutensa jakamisessa.

Läppärin pieneltä näytöltä en katsele leffoja ja tallennan ulkoiselle vain omia filmejä. Ei kirpparikelpoista...

• KenokaulaTaas kirjoitti:

Tässä puhuttiinkin näköjään tietokoneelta tallentamisesta.
        Boxeissa on samoja kiintolevyjä ( "kovalevyjä" ) kuin läppäreissä, mutta boxit haluaa pitää omat salauksensa ja hankaluutensa jakamisessa.

Läppärin pieneltä näytöltä en katsele leffoja ja tallennan ulkoiselle vain omia filmejä. Ei kirpparikelpoista...

No just, noniin.... kyllä mäkin ymmärrän kun tarpeeksi monta kertaa selitetään.

Tekijänoikeus suojaa noita. Olen joskus nähnyt jotain kotivinkkejä millä niitä pystyisi kopioimaan, mutta ei mikään niistä ikinä toiminut. Laitonta puuhaa taitaa olla, tuo "varmuuskopiointi" :) Luulen että suurin osa kopsaa lataamalla netistä, ei kopioimalla levyjä. Lataaminen ja katsominen kai on ihan laillista, jakaminen ei.

• KenokaulaVielä

Käytin aikaisemmin Seagaten levyjä, mutta yhden läppärin levy simahti varsin nuorena ja luin, että muillakin oli samoja ongelmia. Se saattoi olla vain yhden erän valmistusvirhe. Sen jälkeen olen käyttänyt läppäreissä ja boxissa vain Western Digitalia ongelmitta.

Tikuissa monien kokeilujen perusteella päädyin Kingstoniin. 8 tikkua on nyt aktiivikäytössä.

• KenokaulaPahoittelee
        hmp.f kirjoitti:

No just, noniin.... kyllä mäkin ymmärrän kun tarpeeksi monta kertaa selitetään.

Tekijänoikeus suojaa noita. Olen joskus nähnyt jotain kotivinkkejä millä niitä pystyisi kopioimaan, mutta ei mikään niistä ikinä toiminut. Laitonta puuhaa taitaa olla, tuo "varmuuskopiointi" :) Luulen että suurin osa kopsaa lataamalla netistä, ei kopioimalla levyjä. Lataaminen ja katsominen kai on ihan laillista, jakaminen ei.

No äläs nyt. En sitä sinulle tarkoittanut vaan sen levyn vaihtokelpoisuuden, kirpparin kannalta. Ei tulisi mieleenkään morkata tai ojentaa sinua.

• KenokaulaPahoittelee kirjoitti:

No äläs nyt. En sitä sinulle tarkoittanut vaan sen levyn vaihtokelpoisuuden, kirpparin kannalta. Ei tulisi mieleenkään morkata tai ojentaa sinua.

En mä sitä silleen ottanutkaan. Huomasin vaan että mun eka vastaus meni pieleen :)

• onnistuiko_vonkaus
        hunksz kirjoitti:

Tieto-koneen kova-levystä on kysymys.
        Minua eivät kiinnosta kaiken-maailman tallentavat boxit.
        -
        Jos laite on USB-standardien mukainen, se toimii kaikkialla missä on vastaava USB.
        Ihan sama kenen tekemä.
        -
        Minä käytän Seagate-merkkisiä ulkoisia kova-levyjä.
        Lähinnä varmistuksiin ja varastointiin.
        USB-tikkujakin minulla on.
        Merkki: Kingston.
        Telkkarini on Terratec USB H7
        Halutessani katsella ja äänittää saman-aikaisesti, käytän Terratec USB T5.
        -
        H.

Tuottiko humalassa anelu tulosta?

• Käyttäytyminen

Aloitus tulee aloittajan arvomaailmasta.

• Heikunkeikku

Kun otan uuden kirjan kouraan ja jos se on hyvin kirjoitettu, niin ihastuilen mennen tullen kirjailijaan. Pitää ruveta kahlailemaan muitan kirjailijan kirjoja.
      Jos katson telkku.comista mitä elokuvia tulee ja huomaan jonkun elokuvan, jossa näyttelee minun mieleinen näyttelijä, niin päätän katsoa sen elokuvan. Esim. järjestään kaikki elokuvat, joissa on Robert De Niro tai Jack Nicholson tai tai tai Matt Damon tai tai joku muu tykkäyksen kohde, niin ne ovat hyviä elokuvia.
      Elen tuli telkkarista "Reunalla"-elokuva. Siinä on myös pääosassa mun lempinäyttelijä (Anthony Hopkins). Katsoikohan kukaan sitä eilen? Oon nähnyt se useampaan kertaan, enkä eilen ruvennut sitä silmilläni imemään kun oli muuta puuhaa, paisi elokuvan loppuosan katsoin "muuta puuhat" kun loppuivat.
      En keräile elokuvia, enkä nauhoittele. Kirjoja keräilen. Elokuvateattereissa käyn silloin tällöin. 3D-elokuvat kiehtovat.
      Kaikenkaikkiaan en kovin usein katso elokuvia. Telkkari on usein suljettuna monta päivää. En tahdo totuttaa itseäni siihen, että telkkari pitäisi aina olla auki.

• Aloitus on minun tyyliseni.
      Kuten monasti olemme(?) todenneet, minun aloitukseni eivät oikein ota tulta ilman jotain erikoisuutta.
      Esim. hiprakkaa ja kännyilyä.
      Kirpparilla kuvasin korppiksen-tapaista siivousta.
      En kaupallista toimintaa.
      -
      Onneksi on heitäkin, jotka kiinnittivät huomionsa oikeaan ja kuvailevat elokuvia, jotka ovat tuntuneet heistä tallettamisen arvoisilta.
      Joku näytti keskittyneen vain ivailuun.
      Jatkan omieni kuvailua pikku-hiljaa katsellessani.
      Huomatkaa, että on jotain mikä minussakin heättää tunteita ja into-himoja.
      Muutakin siis, kuin naiset.
      Siis :)

H.

• hunksz

Haluaisitko herjata ihan henk.koht.?
        Voin laittaa numeron näkyviin.
        :)

Kaikki elämäni aamut, Paistetut vihreät tomaatit.

• Heikunkeikku

"hunksz"
        Mikä elokuva tai elokuvat ovat saaneet sinun tunteet purskahtamaan hereille ja/tai intohimon kolahtavan hermoon? Siis Paras elokuva tai toiseks paras ja sitä rataa. Ei tarvitse 160 elokuvaa pistää paremmuusjärjestykseen, kuhan vetäset muutamat esille.
        Aikanaan, vuonna joskus, vuonna silloin kun tulevan aviomieheni kanssa vasta seurusteltiin, niin olimme katsomassa elokuvateatterissa Manaaja-elokuvaa.
        Kamala elokuva. Pelottava elokuva. Ihan HirrRRRveä elokuva. Elokuvan loputtua kävelimme autolle. Oli kylmä talvi-ilta. Päästyämme auton sisälle, mies avasi suunsa, mölisi manaajamaista mölinää ja suusta pursui huurteista höyryä kylmään ilmaan. Minä istuin pelkääjän paikalla ja Säikähdin Totaalisen totaalisesti. Oli vähällä, että en pistänyt pänks meidän yhdessäoloa. Latelin kiukkuiset madonsanat ja ilmoitin, että tuollainen säikyttely sai sitten olla vihoviimeinen kerta.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"hunksz"
        Mikä elokuva tai elokuvat ovat saaneet sinun tunteet purskahtamaan hereille ja/tai intohimon kolahtavan hermoon? Siis Paras elokuva tai toiseks paras ja sitä rataa. Ei tarvitse 160 elokuvaa pistää paremmuusjärjestykseen, kuhan vetäset muutamat esille.
        Aikanaan, vuonna joskus, vuonna silloin kun tulevan aviomieheni kanssa vasta seurusteltiin, niin olimme katsomassa elokuvateatterissa Manaaja-elokuvaa.
        Kamala elokuva. Pelottava elokuva. Ihan HirrRRRveä elokuva. Elokuvan loputtua kävelimme autolle. Oli kylmä talvi-ilta. Päästyämme auton sisälle, mies avasi suunsa, mölisi manaajamaista mölinää ja suusta pursui huurteista höyryä kylmään ilmaan. Minä istuin pelkääjän paikalla ja Säikähdin Totaalisen totaalisesti. Oli vähällä, että en pistänyt pänks meidän yhdessäoloa. Latelin kiukkuiset madonsanat ja ilmoitin, että tuollainen säikyttely sai sitten olla vihoviimeinen kerta.

"Heikunkeikku"

Kauhu on lempparini, kuten myös avaruus ja "suurin-piirtein noin"-todellisuus.
        Minulla on kaikki 3 manaajaa.
        Damienit tietysti.
        Ringu
        -
        J.Bond
        I.Jones
        S.Wars
        Tuo järjestys ei kerro mitään.
        En pysty siihen.
        Roinilan talossa
        Päätalot
        Muumaat
        Linnat...
        -
        Kolmannen asteen yhteys taitaa olla sillä tavalla läheinen mitä tarkoitat.

H.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Haluaisitko herjata ihan henk.koht.?
        Voin laittaa numeron näkyviin.
        :)

Kaikki elämäni aamut, Paistetut vihreät tomaatit.

"Ancelina"

Tuolla nimmarilla en koskaan ivaa sinua.
        En tälläkään kertaa.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Kauhu on lempparini, kuten myös avaruus ja "suurin-piirtein noin"-todellisuus.
        Minulla on kaikki 3 manaajaa.
        Damienit tietysti.
        Ringu
        -
        J.Bond
        I.Jones
        S.Wars
        Tuo järjestys ei kerro mitään.
        En pysty siihen.
        Roinilan talossa
        Päätalot
        Muumaat
        Linnat...
        -
        Kolmannen asteen yhteys taitaa olla sillä tavalla läheinen mitä tarkoitat.

H.

Noh, maku se huonokin maku :)

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Tuolla nimmarilla en koskaan ivaa sinua.
        En tälläkään kertaa.

H.

hunksz

Kiitos ystäväiseni.

Lisään listaani:

Tuntematon sotilas
        Niskavuoret
        Koirankynnen leikkaaja

Bondit ovat lastenleffoja.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Noh, maku se huonokin maku :)

"Heikunkeikku"

Pure sinä pienoosi vaan läyskä-kulta.
        Taatusti soittelet toisinaan Elton Johnia :)

H.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

Kiitos ystäväiseni.

Lisään listaani:

Tuntematon sotilas
        Niskavuoret
        Koirankynnen leikkaaja

Bondit ovat lastenleffoja.

Lastenleffoiksi minä luulin Indiana Jonesiakin, kun lapset olivat pieninä niin kamalan kiinnostuneita niistä. Itse en tiennyt haisuakaan, mitä ne on.

Kerran sitten istuivat taas katsomassa Indiana Jonesia, kun kävelin telkkarin ohi ja silmäni tarttuivat sellaiseen, missä apinoita oli sidottu tuoliin, niitten pääkallot leikattiin päältäpäin irti, nostettiin kalotti pois kuin kattilan kansi ja alettiin syömään lusikalla niitten aivoja.
        Se riitti minulle ymmärtääkseni, ettei kysymyksessä ehkä olekaan lastenfilmi.

Lastenleffoiksi minä luulin Indiana Jonesiakin, kun lapset olivat pieninä niin kamalan kiinnostuneita niistä. Itse en tiennyt haisuakaan, mitä ne on.

Kerran sitten istuivat taas katsomassa Indiana Jonesia, kun kävelin telkkarin ohi ja silmäni tarttuivat sellaiseen, missä apinoita oli sidottu tuoliin, niitten pääkallot leikattiin päältäpäin irti, nostettiin kalotti pois kuin kattilan kansi ja alettiin syömään lusikalla niitten aivoja.
        Se riitti minulle ymmärtääkseni, ettei kysymyksessä ehkä olekaan lastenfilmi.

Yhden Indiana Jones-leffan olen katsonut, jumalaton määrä isoja käärmeitä kiemurteli jonkun luolan pohjalla. Eivät todellakaan ole lastenfilmejä, jos noin älytöntä apinoille tehdään.

James Bond on uskomaton touhuissaan, eihän niitä kerta kaikkiaan voi tosissaan ottaa.
        Miehille sopivampaa ajanvietettä, Jamppuhan hurmaa naisen puolen minuutin tuttavuuden jälkeen ja eikö jo vällyt pian pöllyä.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Yhden Indiana Jones-leffan olen katsonut, jumalaton määrä isoja käärmeitä kiemurteli jonkun luolan pohjalla. Eivät todellakaan ole lastenfilmejä, jos noin älytöntä apinoille tehdään.

James Bond on uskomaton touhuissaan, eihän niitä kerta kaikkiaan voi tosissaan ottaa.
        Miehille sopivampaa ajanvietettä, Jamppuhan hurmaa naisen puolen minuutin tuttavuuden jälkeen ja eikö jo vällyt pian pöllyä.

Minulla lukemisista ja filmeistä kiinnostuminen menee jaksoittain (periodare).

Joskus oli kausi, että luin ja katsoin länkkäreitä ja muut eivät kiinnostaneet.

Sitten oli sota. Luin varmaan kaikki Alistair MacLeanin kirjat ja katsoin filminä mitä niitä oli tyrkyllä ja muut eivät kiinnostaneet.

Psykologiset trillerit saavat vieläkin kihelmöintiä aikaan; The Hitcher, The Hand That Rocks the Cradle ... Kaikki, yhäkin, vieläkin.

Romanttiset lällytkin menettelee, jos niissä sattumoisin on hyvä (vähän erikoinen) juoni ja hyvät näyttelijät.
        Yhteen aikaan vuokrasin videoputiikista kaikki, mitä löysin, missä on Meryl Streep. Hän on vieläkin minun lempparini.

Pitää sanoa, että James Bond ja Star Wars, öhhh, senverran minussa sentään on naisellisuutta jäljellä, että ne ei minua kiinnosta pätkääkään.

Minulla lukemisista ja filmeistä kiinnostuminen menee jaksoittain (periodare).

Joskus oli kausi, että luin ja katsoin länkkäreitä ja muut eivät kiinnostaneet.

Sitten oli sota. Luin varmaan kaikki Alistair MacLeanin kirjat ja katsoin filminä mitä niitä oli tyrkyllä ja muut eivät kiinnostaneet.

Psykologiset trillerit saavat vieläkin kihelmöintiä aikaan; The Hitcher, The Hand That Rocks the Cradle ... Kaikki, yhäkin, vieläkin.

Romanttiset lällytkin menettelee, jos niissä sattumoisin on hyvä (vähän erikoinen) juoni ja hyvät näyttelijät.
        Yhteen aikaan vuokrasin videoputiikista kaikki, mitä löysin, missä on Meryl Streep. Hän on vieläkin minun lempparini.

Pitää sanoa, että James Bond ja Star Wars, öhhh, senverran minussa sentään on naisellisuutta jäljellä, että ne ei minua kiinnosta pätkääkään.

MacLeanit olen lukenut minäkin, Navaronen tykit ja haukat, Saattue Murmanskiin jne.
        Hunkszinkin mainitseman U-96 leffan olen katsonut muutaman kerran. Sukellusvene on mielenkiintoinen kulkuväline, sodassa varsinkin.

Everest-dvd odottaa katsomista, jostain syystä olen kiinnostunut vuorikiipeilyaiheisista kirjoistakin.
        Tositarinoista, niitäkin löytyy, Edmund Hillary oli rohkea mies, eikä Veikka Gustafssonkaan pelkuri ole.

Nyt luen psykologista trilleriä Jääkaksoset, hyytävä ja värisyttävä, sanotaan kirjan kansiteksteissä.
        Odotan koska värisyttäminen alkaa.

Joo, Meryl on kyllä hyvä, pitäisikin pitkästä aikaa katsoa Hiljaiset sillat, Clint Eastwood sankarina, jos niin voi sanoa.

• Vautsi 160 elokuvaa, sitähän voi katsella joka kolmas päivä omasta arkistosta mieleisensä, useamminkin.
      Pärjäilen 50 elokuvalla, romanttista hömppää suurin osa, osaan suosikkini jo melkein ulkoa vuorosanoissa, kotimaiset uudemmat, niistä tykkään. Ostelen aina tarjouksista jos silmiini sattuu mieleinen.
      Tekniikka kun on mulle myös sitä hömppää, niin en pahemmin nauhoittele. On niin paljon mukavampaa valita hyllystä, 'juuri tämän elokuvan haluan juuri nyt katsoa, upota juuri nyt tuoliini ja kääriytyä vällyihin ja, ja... kun plarata jotain nauhoitinta, ne kansiot olisi kuitenkin aina sekaisin ja hukassa ja kadoksissa.

• "rosaliin"

Jahas, hänestäkin on Hevonen uljaan eläimellinen ? :)
        -
        Tuskinpa minulla noita noin paljon olisi, jos en olis nörtti.
        Nuorenpanakin minulla oli palava halu kokeilla kaikenlaista.
        Mikä tieto-koneisiin liittyy.
        -
        Siksipä omaksi hämmästyksekseni aloin selailla luetteloa ja herkistyin pikkuisen.
        Tyyliin: Oi niitä aikoja.
        -
        Totesin myös mietiskellessäni että parenpi näin, kuin että olisi ostellut.
        Ostaminen olisi tehnyt keräilystä vähän liian paljon "harrastusta"
        Anekdoottina mainitsen monien elokuvien alussa ja lopussa olevan jotain juttua menneiltä ajoilta.
        "Nauhuri" aloitti pikkuisen ajoissa ja lopetti pikkuisen myöhässä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"rosaliin"

Jahas, hänestäkin on Hevonen uljaan eläimellinen ? :)
        -
        Tuskinpa minulla noita noin paljon olisi, jos en olis nörtti.
        Nuorenpanakin minulla oli palava halu kokeilla kaikenlaista.
        Mikä tieto-koneisiin liittyy.
        -
        Siksipä omaksi hämmästyksekseni aloin selailla luetteloa ja herkistyin pikkuisen.
        Tyyliin: Oi niitä aikoja.
        -
        Totesin myös mietiskellessäni että parenpi näin, kuin että olisi ostellut.
        Ostaminen olisi tehnyt keräilystä vähän liian paljon "harrastusta"
        Anekdoottina mainitsen monien elokuvien alussa ja lopussa olevan jotain juttua menneiltä ajoilta.
        "Nauhuri" aloitti pikkuisen ajoissa ja lopetti pikkuisen myöhässä.

H.

Uteliaisuus heräsi, taitaa olla niin , että sä et tartte lainkaan hyllymetrejä elokuvillesi, kaikki on nauhoilla ja ne mahtuvat pikkupikku tilaan.
        'Harrastuksenakin' elokuvat on aikas kiva juttu. Enkä ole vielä yhtään videota raaskinut tuopinaluseksi tempaista.

• rosaliiin kirjoitti:

Uteliaisuus heräsi, taitaa olla niin , että sä et tartte lainkaan hyllymetrejä elokuvillesi, kaikki on nauhoilla ja ne mahtuvat pikkupikku tilaan.
        'Harrastuksenakin' elokuvat on aikas kiva juttu. Enkä ole vielä yhtään videota raaskinut tuopinaluseksi tempaista.

"rosaliin"

Eivät ne ole nauhoilla.
        Ne ovat tieto-koneen kova-levyillä.
        Pikku-pikku-PIKKU-PIKKU-tilassa :)
        Bytee ja Bittiä sillee.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      96
      6261
    2. Kirjoita

… jotakin minkä vain kaivattusi tietää
      Ikävä
      147
      2673
    3. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      253
      2648
    4. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      93
      2462
    5. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      35
      2334
    6. Tyhmä persuväite = köyhä argumentti

Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on

Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a
      Maailman menoa
      76
      1740
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1635
    9. Haluan sut

Voitaisiinko tutustua paremmin toisiimme? Ovi on aina auki sinulle. Lähelle.
      Ikävä
      45
      1495
    10. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1379
    Aihe