Mitä gynelogi tekee? Minkä ikäsenä siellä on hyvä ruveta käymään? Sattuuko se tutkimus? Kumpi on parempi nainen vai mies gynelogi? Tekeekö se jälki käteen kipeetä? Voiko sinne ottaa poika ystävän mukaan ja voiko siellä keskustella sen gynelogin kanssa ehkäisystä ja seksi haluista? 16v olen
gyne logille meno
2
77
Vastaukset
- jännittää
Vielä yks kysymys millä työ kaluilla se tutkimus tehdään
- yhdessäratkaisut
On hienoa, jos haluat mennä yhdessä poikaystäväsi kanssa juttelemaan ehkäisystä.
En tiedä, miten asiat on sinun kunnassasi järjestetty.
Joskus asiat hoidetaan kouluterveydenhoitajan kanssa.
Jossain kunnissa on ehkäisyneuvola ja jossain kunnissa samat asiat hoitaa perhesuunnitteluneuvola.
Vaihtoehdoista on hyvä keskustella, sillä kondomi on hyvä vaihtoehto. Muita ovat e-pillerit, e-renkaat, e-laastarit jne. Kondomi on ainoa, joka suojaa myös sukupuolitaudeilta.
Jos ei ole erityistä ongelmaa, ei tarvitse gynekologia. Koululääkäri tai terveyskeskuslääkäri yleensä hoitaa ehkäisyyn liittyvät tutkimukset ja reseptit. Jos et ole vielä ollut yhdynnässä, niin sisätutkimusta ei välttämättä tehdä. Väestöliiton nuorten sivuilla on luotettavaa tietoa.
Tutkimus voidaan tehdä niin, että poikaystävä ei ole paikalla, vaikka keskustelussa olisikin, jos sinä tai poika ei halua.
Jos teillä on ongelmia halujen kohtaamattomuudessa, voi keskustelu nuorisopsykologin kanssa olla lisävaihtoehto terveydenhuollon ammattilaisten lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1793470Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3742186Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii552157- 422028
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4161142Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171039- 57958