Outoja kaveripyyntöjä Facebookissa

votelo

Minulle on tullut viime aikoina muutamalta täysin tuntemattomalta henkilöltä kaveripyyntö Facebookissa, eikä heillä ole ollut edes yhteisiä kavereita. En ole tietenkään ottanut heitä kaveriksi, mutta miksihän tällaisia pyyntöjä tulee?

19

6160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huijaritasialla

      Todennäköisesti nigerialaiskirjeiden tyyppinen huijausyritys. Näissä ei tarjota sinulle miljoonaomaisuutta, vaan kun nettirakkaus alkaa kukoistaa, aletaan kertoa tarinaa siitä miksi sinun pitäisi lähettää lainaksi tai lahjaksi rahaa. Ensin satasisia, sitten tonneja ja lopuksi kymppitonneja. On näistä välillä uutisissa juttua ollut.
      Jos tästä on kysymys, niin jollain tavalla olet onnistunut levittämään henkilötietojasi väärin paikkoihin (FB arvonnat tai muut arvonnat) tai profiilisi FB:ssä on näkyvissä muillekin kuin kavereillesi ja antaa huijareille käsityksen, että saattaisit olla kiinnostava kohde, eli:
      Sinkku, vähän FB kavereita, varakkaan oloinen (kuvissa arvokkaita autoja, veneitä tai arvokas talo...riippumatta siitä ovatko ne sinun)
      Tietysti kaveripyynnöt ovat välillä yleisen nimisille ihmisille myös vahingossa lähetettyjä, kun jonkun vanhat koulukaverit etsivät juuri sinun nimistä henkilöä.

      • votelo

        Nämä ovat olleet sellaisia, että niissä on ollut naisten kuvia ja suomalainen nimi.


      • stupidos___

        Ja hurahdit ansaan..........


      • votelo

        Enkä hurahtanut. En hyväksynyt niitä.


    • muutama_ehto

      Älä hyväksy pyyntöjä. Älä klikkaa mitään linkkiä. Poista tili facebookista. Jatka elämää todellisesti.

    • Facebookkii

      Ne näkee sinun sivun toedot kun lähettää pyynön vaikka et sitä hyväskyisi, poista pyyntö.
      Sellainen on facebook, itsepähän sitä haluat käyttää, minä en ja syystä.

      • votelo

        No voi helvetti käyttäähän monet muutkin saatana!


      • Facebookkii
        votelo kirjoitti:

        No voi helvetti käyttäähän monet muutkin saatana!

        Se onkin ihmeellistä miten jotkut jaksaa säädellä niitä asetuksia koko ajan ja lukea säälittäviä viestejä päivästä toiseen kuten rlämä on niin ihanaa, täällä makailen rannalla, ihanaa.


      • votelo

        Eihän kaikki siellä käykään päivittäin. Ja onhan siellä nyt muutakin ku tollasia säälittäviä viestejä


    • Fhkjccjkl

      Matuilta tulee.... hylkään ne kaikki.

    • keppikonen

      siun pitää säätää silleen ettet näy facebook henkilöhauissa, se on sieltä samasta valikosta mistä voi poistaa profiilin... köh köh... KÖH KÖH... KÖHKÖHKÖH!

    • kokp

      pöö

    • öhöhöhöh

      Ei kukaan täyspäinen jakele omia asioitaan Facebookissa ja vastaavissa hömppäfoorumeissa. Niissä roikkuminen ja höpöttäminen on täysin hukkkaan heitettyä aikaa.
      Rahvasta viedään kuin pässiä narussa.

      • hohhoijaa_

        Just joo. Eli moni sinunkaan tuntema ihminen ei siis oo täyspäinen? Varmasti heistä osa on Facebookissa, turha väittää vastaan.


    • Tilin_yksityisyys

      Joku nigerialais- tai venäläishuijaus; noita voi ilmetä varsinkin jos heruttaa itseänsä näkyvästi netissä. Saisit luultavasti mukamas postimyyntivaimon tai miljoonaomaisuuden, tietenkin vasta annettuasi Vladimirille tai Nwachukwulle luottokorttinumerosi. Perussääntönä kaikkien huijausten välttämiseksi käy se, että käytät järkeäsi, etkä esiinny julkisesti omalla nimelläsi, ellei ole pakko. Suhtaudu asioihin siten, että kaikki, mitä olet nettiin pläjäyttänyt omalla nimelläsi, voidaan kaivaa esiin 30 vuodenkin kuluttua. Moni hölmöläinen kertoi Facebookin alkuaikoina itsestään lähes kaiken ja vieläpä siten, että tilit olivat täysin julkisia. Sillä ei ole väliä, onko yksityisyys itsellesi tärkeä asia, esim. tämän tästä kuulee sentyyppisiä argumentteja, että "ei minulla ole mitään salattavaa", "miksi kukaan minusta olisi kiinnostunut" tai "olen niin tylsä tyyppi, ettei kukaan minun asioista välitä". Nuo väitteet voivat pitää paikkansa ehkä nyt, mutta entäs jos mielipide on muuttunut asioista parinkymmenen vuoden kuluttua?

    • todellista-laatua

      Toivon todella että joku tekisi Twitter-tilin missä kertoisi kaikki paskallakäymisensäkin, ja millaista tuli.

      Näin tämä sorttimentti internettiä saisi arvoistaan sisältöä.

    • Anonyymi

      mulle tulee pelkkiä ulkomaalaisia. ei ketään suomalaisia

    • Anonyymi

      estot eivät auta vaikka laitan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe