Minkälainen nainen...

hot.havanna

...lähtee yöllä juuri tapaamansa miehen kanssa tupakkapaikalta kuubalaisten miesten hotellihuoneeseen? Vaikea ymmärtää.

54

52

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihuoneeseen

Sitä minä olen ihmetellyt naisen näkökulmasta. en ymmärrä naisia jotka lähtevät yleensäkin yöllä jonkun miehen kanssa hotellihuoneeseen tai miehen asunnolle. eikö yhtään ajattele sitä, miksi juuri yöllä ja kännissä, kun tietää tasan tarkkaan, että kyllä miehet aina seksiä haluaa. tämän jotenkin ymmärrän, mutta jos huoneeseen alkaa lappaamaan muitakin miehiä, niin lähtisin kyllä välittömasti pois. mutta meistä naisista löytyy näin tyhmiä. toisinsanoen , vika on naisessa.miksi naisesta ei ole puhuttu mitään, sitä ihmettelen .itse olen käynyt paljon ravintoloissa ja aina on pyytäjiä, tuletko minun luo. en tosiaankaan ole lähtenyt, vaan olen sanonut,että huomenna sitten päiväsaikaan nähdään. harvalle tämä sopii.naisen täytyy pitää huolta itsestään ,jos on yksin ravintolassa.

• JatkuukosVieläkin

Eiköhän tuo ongelma ala olla meidän ikäluokan naisilta jo ohi. Vai yrittävätkö miehet edelleen vokotella 60 naisia ?

• JatkuukosVieläkin kirjoitti:

Eiköhän tuo ongelma ala olla meidän ikäluokan naisilta jo ohi. Vai yrittävätkö miehet edelleen vokotella 60 naisia ?

Kyllä alkavat. Omakohtaista kokemusta. En silti samaistu aloitukseen ;)
        Onko ylä-ikäraja milloin pitää lopettaa ahdistelu. En väitä että hyväksyn ahdistelun, päin vastoin. Me eletään suomessa, kannattaisi tutustua ennen tänne tuloaan meidän lakiimme ja tapoihimme.

• Lapsekasko

Onko nainen ollut aikuisen tasolla vai jälkeenjäänyt? Onko siitä ollut mitään puhetta. Voi olla aikuinen mutta mieli lapsenomainen.

• Jaapelipaa

Mielestäsi siis syy on naisen myös silloin, jos nainen pukeutuu väärin ja raiskataan? Sama kuin syyttäisi murhattua "mitäs oli siellä", ei olisi lähtenyt kauppaan, niin ei olisi tapettu. Jos jättää talon ovet lukitsematta, ei taloon silti saa mennä varastamaan arvotavaroita.

• Voi-kuuba-parkoja

Minkälainen nainen?
      Hmmmmmmmmmmmmmm.
      Sanotaan sellainen nainen joka tahtoo kuutta miestä, sitten katuu ja tekee perättömän raiskausilmoituksen.

• ent.siivoojaparka

Kuutta miestä?
        Eikä kun rahaa hän haluaa. Korvauksia raiskauksesta.

Siitä luin kerran, miten Tukholman Gamlastadissa jotkut katuhuoran tapaiset houkuttelivat pimeälle sivukujalle miehiä luvaten ilmaista seksiä. Jotkut onnettomat haksahtivat houkutukseen. Heti, kun päästiin hommien alkuun, niin nainen päästi hirveän avunhuudon ja valmiiksi kulman taakse varatut silminnäkijät ilmestyivät paikalle todistamaan, miten avutonta naista raiskattiin.

• Asijata

Asiaa.

• Hehheh... Ruotsi on aina askeleen edellä, osaavat pistää rahoiksi. Miehet ostoksilla...😎

• SelväTapaus

Lähtenyt yhden takia ja hotellihuoneessa olleet 5 muuta miestä on tullut yllätyksenä ja sitten ei enää päässytkään pakoon.

• 7-on-valehtelijanluku

Tai sitten juotettu lisää tai pistetty tyrmäystippoja tai...
        Vain salaiset pöytäkirjat tietävät osan totuudesta. Kertojia on seitsemän; nainen ja kuusi kuubalaista.
        Eli tässä tapauksessa ei saada täysosumaa seitsemän oikein.

• ent.siivoojaparka

Lähtisitkö sinä ihan noin vaan yksin jonkun ennestään tuntemattoman kuubalaisen miehen hotellihuoneeseen? Ilman mitään taka-ajatusta?

• hot.havanna

En lähtisi, vaikka olisin 40 vuotta nuorempi. Terve järki ja hyvä kotikasvatus estäisivät. Tosin en olisi aamuyöllä tupakalla sen hotellin edessäkään, joten riski moiseen olisi olematon.

• ent.siivoojaparka
        hot.havanna kirjoitti:

En lähtisi, vaikka olisin 40 vuotta nuorempi. Terve järki ja hyvä kotikasvatus estäisivät. Tosin en olisi aamuyöllä tupakalla sen hotellin edessäkään, joten riski moiseen olisi olematon.

Ja sekin vielä, että kesken tupakoinnin. Niin kallista kuin tupakka on, ettei edes sitä polttanut loppuun.

• varmastinäinoli

No...
      Tämä on taas niitä tupakoimisen varjopuolia.
      Nainen varmasti kyllästyi normaaliin tupakkaan ja alkoi tehdä mieli Kuubalaista sikaaria.

• Chopa-pakanaa

Sikariapa hyvinkin, paksua pitkää kuubalaista cobacapanaa. Siihen pitää laittaa tosi kunnollinen imaisu että saa savut suuhun saakka.

• Korppis1

Millaisia miehiä, raiskaavat kimpassa naisen?

• Entäpä-jos-ei-

Olitko paikalla, saitko valokuvia, entä videota? Totuuden tietää vain asianomistajat itse eli asianomistaja ja syytetyt.

• vbnmölö

ja kuvaavat sen faceen

• Korppis1
        Entäpä-jos-ei- kirjoitti:

Olitko paikalla, saitko valokuvia, entä videota? Totuuden tietää vain asianomistajat itse eli asianomistaja ja syytetyt.

No, vastaukseni oli vastaveto ...millainen nainen... jos yhtään osaat käyttää aivojasi.

• maksullinennainen

Maksullinen nainen tietysti ja meinaa saada rahat kuuban pojilta.

• Kyllä on miehillä järjenpuute jos kimpparaiskaukseen ryhtyy. Silloin ei mies ole enää ihminen, vaan säälittävä, surkea raukka, yäk.

• Meillä Suomessa on mielestäni ihan liian löysä kasvatus. Iltamyöhällä toikkaroi lapsia kaupungilla, missä lienevät heidän vanhempansa.
      Muistan, kun nuorena olin vierailulla Saksassa. Perhe halusi ihan tarkkaan tietää, kenen kanssa lähdin illalla ulos, nuoren miehen piti käydä kättelemässä isäntäväki. Siellä piti olla henkilöllisyystodistus illalla mukana, koska alaikäiset eivät saaneet olla ulkona klo 22 jälkeen. Kun illalla kavereiden kanssa erottiin, käteltiin ja toivotettiin hyvää yötä. Ehkä ihan yhtä muodolliseen kasvatukseen ei ole enää paluuta. Isäni oli silloin hyvin huolissaan matkastani sinne, hän sanoi: "Sinut siellä huumataan ja myydään valkoiseen orjakauppaan!"

Katsoin pari vuotta sitten elokuvan, jossa Liam Neeson esittää pääosaa ( Taken)isänä, joka antaa periksi ex-vaimolleen ja tyttärelleen, kun tytär isän vastustuksesta huolimatta haluaa lähteä ystävänsä kanssa Pariisiin. Suosittelen elokuvan katsomista kaikille vanhemmille, jotka joutuvat painostuksen kohteeksi tyttärensä Interrail-matkan takia. Kaikkeen ei kannata suostua. Isäni oli viisas ja edellä aikaansa, monessakin mielessä.

Näinä aikoina maailma ei ole Suomessakaan turvallinen paikka, ja Euroopan eteläisissä maissa pidetään edelleen erittäin hyvää huolta perheen nuorista.
      Siellä eivät nuoret naiset maleksi yöllä yksinään, tai jos maleksivat, ovat maksullisia naisia.

• Ja jottei kukaan luulisi, että kirjoitukseni on rasistinen, haluan sanoa ettei se ole. Meillä on ollut naisiin kohdistuvaa väkivaltaa aina, siihen ei tarvita ulkomaalaisia, suomalaisetkin osaavat. Mutta joskus myös naiset ovat harkitsemattomia, eivät ajattele seurauksia ja vaaraa.

Jokainen, joka on lukenut eri tiedotusvälineitä ja katsonut tv-dokumentteja, tietää että ihmiset ovat kauppatavaraa, ja mitä julmimman kohtelun alaisia. Toivottavasti suomalainen oikeuslaitos kuulee kaikkia asianomaisia oikein ja puolueettomasti. Siihen uskon.

• ent.siivoojaparka

Mutta miksi ei niinpäin, että miehille laitettaisiin ulkonaliikkumiskielto kello kymmenen jälkeen, niin naiset voisivat liikkua turvallisesti.

• kylmätotuus

Sellainen nainen, jolta kaikki kottaraiset ovat karanneet pöntöstä.

Ei ole mitään merkitystä sillä, minkä maalaisen tuntemattoman miehen hotellihuoneeseen lähtee.

• KurppaMummu

Miehelle sitten nähtävästi on ok olla dillin dallin munasillaan ja päästään sevonnut lähtiessä tuntemattoman naisten matkaan ?

• ChiliSinCarne

Jos olisi kyseessä mies, joka lähtee tupakkapaikalta kuubalaisten naislentopalloilijoiden mukaan hotellihuoneeseen?

Aktiivinen nainen on hutsu, aktiivinen mies kova jätkä ja sankari?

• KurppaMummu

Entä jos tästä lähtien varoitettaisi miehiä liikkumasta yöllä tuntenattomien naisten seurassa kuin myös hottelihuoneeseen menoa yöllä ?

• ent.siivoojaparka
        KurppaMummu kirjoitti:

Entä jos tästä lähtien varoitettaisi miehiä liikkumasta yöllä tuntenattomien naisten seurassa kuin myös hottelihuoneeseen menoa yöllä ?

Vähänkö niitä on varoiteltu miehiäkin.

https://www.youtube.com/watch?v=hqTHDmirkr0

• Aina pidän naisena naisen puolta jos suinkin...

Ihan hyvin voisin ymmärtää...mistä me voimme tietää, naisella saattoi olla takana unohdusta ja hylkäämisiä jne...suuri rakkauden ja läheisyyden nälkä ja paikalle sitten vaan sattui urheileva tumma silmäinen pehmeästi jutteleva mies ja jompi kumpi ehdotti...silloin sitä mentiin eikä paljon ajateltu.
      Oliko se sitten, että paikalle sattui myös urheilijan kaverit sattumaa vai suunniteltu juttu, vaikea tietää, sitäkin kait oikeudessa ratkotaan.

• Olen kerran lähtenyt tuntemattoman miehen kanssa hotellihuoneeseen. Tyhmää? Oli, mutta olen vielä tyhmempääkin tehnyt. Kannattiko? Oli yksi elämäni upeimmista öistä.

Miksi tässä naista syyllistetään? Ei tuollaista varmaan tapahdu enää kuuskymppisen elämässä (ei muuten viiskybäsenkään) mutta ei tuo mikään ihmeellinen juttu ole, niissä ikäluokissa joissa hormoonit vielä enemmän kuin toimii.

• Korppis1

Hyvä hmp. Me taidetaankin olla sun kanssasi lähempänä nykyaikaa kuin moni ketjuun kirjoittanut.

Kenelläkään ei ole oikeutta raiskata naista tai ei edes yrittää.

Kymmenkunta vuotta sitten istuin oikeudessa. Seksuaalista hyväksikäyttöä yrittänyt ystävättäreni miesystävä tuomittiin ehdonalaiseen vankeuteen ja maksamaan minulle yli 2000 euroa korvauksia.

• Korppis1 kirjoitti:

Hyvä hmp. Me taidetaankin olla sun kanssasi lähempänä nykyaikaa kuin moni ketjuun kirjoittanut.

Kenelläkään ei ole oikeutta raiskata naista tai ei edes yrittää.

Kymmenkunta vuotta sitten istuin oikeudessa. Seksuaalista hyväksikäyttöä yrittänyt ystävättäreni miesystävä tuomittiin ehdonalaiseen vankeuteen ja maksamaan minulle yli 2000 euroa korvauksia.

Se on just näin. Ei ole yhteiskunta vieläkään päässyt eroon siitä, että raiskaus on naisen omaa syytä. Tuskinpa nainen haastaa ketään oikeuteen ellei ole näyttöä siitä, niin raskas prosessi taitaa olla.

Sun ylläolevassa viestissä on mun peukku. Otin sen sen verran suusta.

• Mitä huippu-urheilijat edes tekivät tupakkapaikalla?
      Etsivät tuhkakupilta haisevaa seksiseuraa?

• elämäonsellast

Minkälainen nainen... Ei ainakaan 60 ikäinen nainen. Mutta ehkä joku nuori irtokappale. Pitäisi sitten olla vaan tyytyväinen saamaansa kohteluun. Sitä saa mitä tilaa.

• Akuperäiseen kysymykseen vastaus:
      erityisen tyhmä, erityisen humalainen tai jotenkin muuten syyntakeeton.

• Lisää väriä expimotin palettiin - tai luottavainen, epätoivoinen tai turtunut.

• hmp.f kirjoitti:

Lisää väriä expimotin palettiin - tai luottavainen, epätoivoinen tai turtunut.

tai paatunut...mitä tekee yksinäinen nainen hotelli Ilveksen edustalla tupakkaruudussa keskellä yötä keskustelemassa kuubalaisen lentopalloilijan kanssa? Haluaako hän bisnestä? Vai vain seuraa?
        Kävi nopeasti mielessä myös että millä kielellä huoneeseen johtanut seurustelu käytiin? Kuubalaiset urheilijat eivät ole tunnettuja hyvästä englanninkielentaidostaan. Kulttuurierot ovat myös suuret. (Kuuban lentopallojärjestö on tuominnut voimakkain sanoin tapauksen ) mutta tosiasia on että paikalliset suhtautuvat seksualisuuteen hyvinkin kevytkenkäisesti ja naiset jotka lähtevät noin lyhyen tuttavuuden jälkeen hotellihuoneeseen ovat tarkkaan tietoisia siitä mitä siitä yleensä seuraa. Useimmiten maksua vastaan.
        Tässä tapauksessa voi ola hyvinkin että varsinkin jos alkoholilla oli osuutta asiaan että uhri ei ollut oikein perillä kulttuurieroista.

• Paloma.se.co kirjoitti:

tai paatunut...mitä tekee yksinäinen nainen hotelli Ilveksen edustalla tupakkaruudussa keskellä yötä keskustelemassa kuubalaisen lentopalloilijan kanssa? Haluaako hän bisnestä? Vai vain seuraa?
        Kävi nopeasti mielessä myös että millä kielellä huoneeseen johtanut seurustelu käytiin? Kuubalaiset urheilijat eivät ole tunnettuja hyvästä englanninkielentaidostaan. Kulttuurierot ovat myös suuret. (Kuuban lentopallojärjestö on tuominnut voimakkain sanoin tapauksen ) mutta tosiasia on että paikalliset suhtautuvat seksualisuuteen hyvinkin kevytkenkäisesti ja naiset jotka lähtevät noin lyhyen tuttavuuden jälkeen hotellihuoneeseen ovat tarkkaan tietoisia siitä mitä siitä yleensä seuraa. Useimmiten maksua vastaan.
        Tässä tapauksessa voi ola hyvinkin että varsinkin jos alkoholilla oli osuutta asiaan että uhri ei ollut oikein perillä kulttuurieroista.

Oli miten oli, mutta lopputulos on että naista itseään syyllistetään, vaikka hän ei rikosta tehnyt.

Aloituksessa (ja osittain keskustelussa) etsitään naista raskauttavia tekijöitä, ja miehiä lieventäviä. Onko tämä oikein?

• hmp.f kirjoitti:

Oli miten oli, mutta lopputulos on että naista itseään syyllistetään, vaikka hän ei rikosta tehnyt.

Aloituksessa (ja osittain keskustelussa) etsitään naista raskauttavia tekijöitä, ja miehiä lieventäviä. Onko tämä oikein?

Ellei sitten tyhmyys ole rikos....mutta ei siitä sen enempää. Kaikkihan me ollaan joskus tehty tyhmyyksiä, vaikka ei ehkä noin suurta. En minä naista sinänänsä syyllistä, mutta kyllä suomalainen alkoholikulttuuri on aika eksoottista kun sitä ulkoapäin katselee. Olen jutellut asiasta espanjalaisten ja eteläamerikkalaisten miesten kanssa ja osittain näen asian myös heidän kannaltaan; he eivät ole tietoisia ehkä täysin siitä että pohjoismainen nainen päättää AINA viime kädessä itse haluaako hän seksiä vai ei ja kenen kanssa. Ei on aina ei ja vaikka nainen olisi päihtynyt ja selvästi seuraa hakeva niin se ei oikeuta mihinkään.
        Ihan anekdoottina vain...minäkin järkytyin kun 17 ulkomaanvuoden jälkeen palasin Pohjolaan ja käväisin heti viikkarilla Suomessa: suomalaisten ja ruotsalaisten teini-ikäisten humalainen sekoilu laivalla ja helppous miten kukakin lähti hyttejä kohti kenenkin kanssa ja missä kunnossa oli hämmästyttävää. Nyt olen jo tottunut katselemaan nuorten sekoilua ;)

• hmp.f kirjoitti:

V.1969, jolloin olin oppinut Ruotsia paremmin kuin hyvin.
        Kävin Jämsänkoskella ja diivailin kielellä tupakkia poltellen.
        Olen ihan varma että Palomakin olisi silloin minuun sortunut.
        Ehkä pilkkuisen diivasti vastustellen, mutta kuitenkin.

H.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

"""Oli miten oli, mutta lopputulos on että naista itseään syyllistetään, vaikka hän ei rikosta tehnyt."""

Mistäs sinä sen tiedät? Olitko paikalla?

Yhtä hyvin nainen itse on voinut oikein tyrkyttää miehelle seksiä (päästäkseen nostamaan syytten raiskauksesta tai saadakseen muuten hintaa).
        Huonon englantinsa takia kummallekin tuli pieni väärinkäsitys, kun hänen piti sanoa sex, niin siitä tuli six. Niinpä mies kutsui vielä viisi kaveriaankin mukaan, että nainen saisi haluamansa määrän.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

"""Oli miten oli, mutta lopputulos on että naista itseään syyllistetään, vaikka hän ei rikosta tehnyt."""

Mistäs sinä sen tiedät? Olitko paikalla?

Yhtä hyvin nainen itse on voinut oikein tyrkyttää miehelle seksiä (päästäkseen nostamaan syytten raiskauksesta tai saadakseen muuten hintaa).
        Huonon englantinsa takia kummallekin tuli pieni väärinkäsitys, kun hänen piti sanoa sex, niin siitä tuli six. Niinpä mies kutsui vielä viisi kaveriaankin mukaan, että nainen saisi haluamansa määrän.

Olitko sinäkään paikalla, vai mistä sä teet sinun päätelmiä väärinkäsityksistä?

• Tellukka
        hmp.f kirjoitti:

Olitko sinäkään paikalla, vai mistä sä teet sinun päätelmiä väärinkäsityksistä?

Hölmökö olet. Mitä minä siellä asti? Eikös se tapahtunut Tampereella?

Jos haluaisin myydä itseäni kuubalaiselle, niin on niitä täälläkin ihan tarpeeksi.

Selvänäkijän vaistolla voin kertoa sinulle hotellihuoneen tapahtumat.

Nainen kehräten kiimaisen näköisenä: Ai uont sex.
        Mies hämmästyneenä: juu uont sex?
        Nainen miettien, sanoiko ehkä väärin, kumpi se nyt olikan; six vai sex: Jees, sex... six...sex ... sex ...six ...six .... sex ...
        Mies : Jeaaah, ju uont six sex?
        Nainen: Jeeessss
        Mies: Heloooouuu! sitten kavereilleen kuuban kielellä: cqdhbjvbv cbqgfhwe vwqqdbfhw cbh

• Minä jäin miettimään samaa .... kuubalaiset vaikenevat kuin seinä.
      Jos mitään ei olisi tapahtunut, he olisivat todennäköisesti protestoineet suureen ääneen. Elikkä jotain hotellihuoneessa tapahtui, oliko se raiskaus, oliko se rahastus, oliko se rikos vai hyväksikäyttö, sen saamme tietää joskus kun tuomiot on langetettu tai sitten ei.

• Ehkäpä kaikki tämän tapauksen osalliset olivat jollain tapaa harhaan johdettuja, kulttuurierot, päihtymys, seikkailunhalu, tyhmyys, hormonit, helppo nakki, tai mikä lie.

Mikäli ihmiset aina käyttäytyisivät rationaalisesti, monta pahaa asiaa jäisi tapahtumatta.

Eräs herra-tuttavani kertoi aikoinaan opastaneen poikaansa: " Muista etteivät k...ä ja järki seiso koskaan samaan aikaan!" Hyvä neuvo.

• Ehkäpä äidin paras neuvo tyttärelle olisi: "Älä ota turhia riskejä."

• V.1969, jolloin olin oppinut Ruotsia paremmin kuin hyvin.
      Kävin Jämsänkoskella ja diivailin kielellä tupakkia poltellen.
      Olen ihan varma että Palomakin olisi silloin minuun sortunut.
      Ehkä pilkkuisen diivasti vastustellen, mutta kuitenkin.

H.

• Svedujen kielellä en olisi kaatunut edes v. 1969.
        Menetys olisi luonnollisestikin ollut sinun ;) Olisit voinut päästä matkalaukkujeni kantajaksi Suureen Maailmaan :)

• eppu2

Turha syyllistää, koko juttu on salainen. Emme tiedä mitä ja miksi tapahtui.
      Mikä kenenkin motiivi oli toimia niinkuin toimi.
      Usein asiat ovat aivan toisin, kun luulotellaan, varsinkin, jos kaksi kulttuuria törmää.
      Kummallekin eri asiat voivat olla itsestään selvyyksiä ja toiset eivät.
      En tiedä onko naisen ikää edes ollut missään, oliko täysi-ikäinen?

• Oli täysi-ikäinen.
        Olet oikeassa, eppu2.
        Turhaa spekulointia.

• kysyn_vastasin

Oli täysi-ikäinen nainen joka seisoi hotellin seinustalla, näin lehdet kertoivat.
        Siispä; halut ne on hiirelläkin ja tunteet naisellakin." Eipä nainen arvannut saakin on tuplien tuplasti.
        Oikeus asian ratkaisee, oliko syy naisen vai etelämaalaisen nuorimies porukan.

• Iliman.pilluu

Millainen nainen lähtee...?
      SUOMALAINEN nainen!

- Mitä tekee suomalainen nainen nähdessään ulkomaalaisen miehen?
      - ???
      - Lentää hämmästyksestä selälleen ja ottaa jaon kahteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      270
      2282
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1001
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      960
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      42
      854
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      677
    Aihe