Dir-komento on turha

turhavindos

Asensin maailman moderneimman käyttöjärestelmän, Windows 10 Enterpricen.

Siitä huolimatta siinä on dir-komento sisäänrakennettuna komentotulkkiin.

Miksi?

Käyttöjärjestelmän tulisi olla helppo, eikä käyttäjäänsä stressaava.

Mitä muita komentoja tulisi Windows 10 -käyttäjän pitää mielessä?

12

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bill_Gates

Kysymys on rahasta ei käyttäjän mielenterveydestä.

• linux-sudoku

Ei tarvi komentoja käyttää, Ubuntussa ja muissa tubuttimissa sen sijaan sudokujen opettelu on pakollista.
      Ilman sudokomentoja et linuxilla pärjää.

• Viimeksi minun oli pakko käyttää päätettä, kun Windows Kympin graafinen kikkare ei millään suostunut tekemään koneelle uutta käyttäjää. Eipä muuta kuin Windowsin Komentokehote esille ja maagiset loitsut ja sinne pullahti uuden käyttäjän tili!

Ei Linux-pohjaisilla käyttöjärjestelmillä ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa, ettei graafinen käyttöliittymä olisi tehnyt sitä, mitä sen on luvattu tekevän.

• SUDO-on-hyvä

Ja juuri tuo iholle pääsy SUDO komennoilla on sitä parasta antia linux jakeluissa on.

Ellei tuota mahdollisuutta olisi, joutus toisten tekemien komentoputkien varaan, joita sitten toteutetaan jotain valikko- tai muuta painiketta käyttäen, se jos mikä on raastavaa, minä nautin suunnattomasti että osaan ihan itse tehdä asioita.

• Silloin joskus kun windossia olen viimeksi käyttänyt siinäkin oli järjestelmänvalvoja-käyttäjä ja kikkareen takana "suorita järjestelmänvalvojana". Sudo tarkoittaa ihan samaa kuin "suorita järjestelmänvalvojana".
        Jos nykyisestä windossista nuo ominaisuudet puuttuu, niin onpas järjestelmä heikoilla. Silloinhan kaikilla käyttäjillä on samat oikeudet, huh huh.

• poistoon_moinen

Poista koko windows.

• win_käyttäjä_kusessa

Kyllä Ubuntu on uusin ja modernein käyttöjärjestelmä. Windows suorittaa vain vakoilua täydellisesti.

• No_jo_vaan

Ubuntu on yksi monista Linux-jakeluista, eikä välttämättä paras. Yksi Ubuntun huonoista puolista on vakaiden versioiden tiukka aikatauluttaminen. Versiot 10.04 12.04, 14.04 eikä 16.04 eivät olleet erityisen vakaita ennen niiden lanseeramista.
        MUTTA! Kyllähän Ubuntukin M$S$:n käyttöjärjestelmät hakkaa :-)

• bua-ha-haa

Rassaako sua jotenkin, ettei komentotulkista ole poistettu käskyjä, joitta juuri sinä et tarvitse?

• 234gdfgeg

Ei se turha ole, jos joutuu poistamaan tiedostoja joita windows ei osaa tai sieltä ei saa poistettua.

• 0Fczvpqi

Eikös Windowsiin pitänyt tulla Bash komentotulkki vai oliko vai aprillijuttu? Siinä ei ole dir komentoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3384
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      16
      2555
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      372
      2488
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1720
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1385
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      69
      966
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      915
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      25
      742
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      694
    Aihe