Annettu adoptoitavaksi

Lastenoikeus

Hei! Haluaisin tietää,minkälaiset mahdollisuudet lapsella on saada selville biologiset vanhempansa, joka on anettu pois adoptoitavaksi jo heti synnyttyä ja äiti on kieltänyt tietojen antamisen itsestään ja ei ole ilmoittanut lapsen isän nimeä. Onko lapsella minkänlaita mahdollisuutta tai oikeutta,niin halutessaan selvittää biologiset vanhempansa ja tai sukulaisensa?

6

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sieltälukemaan
    • Äiti-Kokkolassa

Kuulostaa tutulta. Sain isänä tiedon tyttärestäni vasta vuosien jälkeen ja että hänet adoptoitiin. Äitinsä ei anna mitään tietoja minulle, mikä johtuu varmaan ehkä hänen nykyisestä perheestä joka ei tiedä asiasta. Kuitenkin pidän oikeutenani, että minun pitäisi saada tietoja, joidenka olisin halunnut olevan aina selvillä. En olisi ikinä antanut tytärtäni pois, olen ikävöinyt häntä aina, kun kuulin hänestä. Haluaisin hänen tietävän, että en hylännyt häntä, mutta asuin eri paikkakunnalla, kuin äitinsä ja siksi asia tuli tietooni vasta vuosien jälkeen. Selvitin asiaa ja minulle sanottiin, että pitäisi tietää lapsen syntymäaika, mutta äitinsä ei kerro sitä. Silloin voisin jättää viestin hänen adoptiotietoihinsa, jos hän tutkisi niitä joskus. Vaikeaa on isälle...

• 1säpappa

Aika häiriintynyt tilanne.
        Sulle nyt ei varmaan anneta tietoja, mutta kyllähän viranomaiset saavat halutessaan helposti selville lapsen syntymäajan jo ihan äidin nimen ja paikkakunnan perusteella.

Tuossa pitäis oikeasti olla joku järkevä käytäntö, että voisi jättää omat yhteystiedot siltä varalta, että lapsi itse haluaa joskus ottaa yhteyttä biologisiin vanhempiinsa.
        Tuon pitäisi kuulua jo ihan lapsen oikeuksiin.

Varmaan useimmat adoptiolapset haluavat tietää ketkä ovat biologiset vanhempansa, vaikkeivät heitä tietysti oikeina vanhempina osaisi pitääkään.

Yks mun nuoruudenaikainen tyttöystäväni otti jopa biologisen äitinsä sukunimen aikuisena, vaikkei teininä alkoholistiäitiään koskaan tavannutkaan. Ilmeisisti sit myöhemmin on tavannut.

• 1säpappa kirjoitti:

Aika häiriintynyt tilanne.
        Sulle nyt ei varmaan anneta tietoja, mutta kyllähän viranomaiset saavat halutessaan helposti selville lapsen syntymäajan jo ihan äidin nimen ja paikkakunnan perusteella.

Tuossa pitäis oikeasti olla joku järkevä käytäntö, että voisi jättää omat yhteystiedot siltä varalta, että lapsi itse haluaa joskus ottaa yhteyttä biologisiin vanhempiinsa.
        Tuon pitäisi kuulua jo ihan lapsen oikeuksiin.

Varmaan useimmat adoptiolapset haluavat tietää ketkä ovat biologiset vanhempansa, vaikkeivät heitä tietysti oikeina vanhempina osaisi pitääkään.

Yks mun nuoruudenaikainen tyttöystäväni otti jopa biologisen äitinsä sukunimen aikuisena, vaikkei teininä alkoholistiäitiään koskaan tavannutkaan. Ilmeisisti sit myöhemmin on tavannut.

»Varmaan useimmat adoptiolapset haluavat tietää ketkä ovat biologiset vanhempansa, vaikkeivät heitä tietysti oikeina vanhempina osaisi pitääkään."»

Tääkin on vähän miten on. Teininä seuustelin yhden ottotyttären kanssa. Kun oltiin humalassa, hän halus aina soittaa biologisellenidillen, vaikka vastaus oli aina ettei hänellä olenllasta. Myöhemmin tämä jo naiiseksi kasvanut otti jopä biologisen äinsä sukunimen.

Nämä otovanhemmat oli hyviä ihmisiä, mutta silti lapsi halusi omat vanhemmat.

• JustJust kirjoitti:

»Varmaan useimmat adoptiolapset haluavat tietää ketkä ovat biologiset vanhempansa, vaikkeivät heitä tietysti oikeina vanhempina osaisi pitääkään."»

Tääkin on vähän miten on. Teininä seuustelin yhden ottotyttären kanssa. Kun oltiin humalassa, hän halus aina soittaa biologisellenidillen, vaikka vastaus oli aina ettei hänellä olenllasta. Myöhemmin tämä jo naiiseksi kasvanut otti jopä biologisen äinsä sukunimen.

Nämä otovanhemmat oli hyviä ihmisiä, mutta silti lapsi halusi omat vanhemmat.

Anteeksi kirjoitusvirheet.

• Anonyymi

Onpa vaikeaksi tehty laki isän oikeuksien osalta. Urjalassa väitetään että olen isä mutta Kokkolassa pidetään salaisuus...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      134
      12055
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      79
      3580
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      91
      2855
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      34
      1339
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      1309
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      143
      1265
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      112
      1216
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1127
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      80
      1021
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      184
      913
    Aihe