Bonhomme Richard

BonhommeRichard2

Eräässä toisessa ketjussa esiintulleet seikat saakot oman ketjunsa.

On totta että hain ylläpidolta sefun oikeuksia. Totta 0n myös, että se evätttiin, kriteerinä oli ilmeinen lukihäiriöni. Olisi ollut avunpyytäjälle kiusallista jos vastaukseni olisi ollut kummallista kieltä. Totta on myös että tulen selina1:n kanssa toimeen, mutta en ole hänen adjutanttinsa sen kummemmin kuin kenenkään muun luotsin joita ketjussa mainittiin. Olen luonteeltani puhelias mikä yhdistettynä autismiin on aika kummallinen yhdistelmä.

Hain luotsin pestiä koska ajattelin, että minulla olisi jotain annettavaa ilmapiuirin suhteen. En tarkoita mitään massabannia tai muuta sellaista. Nykyiset luotsit selviytyvät epäkiitollisesta tehtävästään oivallisesti.

Minulle voi myös soittaa, kysykää numero punaisilla. Vastaan kaikkiin asiallisiin yhteydenottoihin.

-- Bon Bon --

49

2772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BonhommeRichard2

      Jatkan hieman tästä lukihäoriöstä. LUkihäiriö tarkoittaa lähinnä kysvyttömyyttä erottaa eräät kirjhaimet toisistaan. Luin teini-ikäisenä Erich Maria Remarquen kirjan "Kolme toverusta" jossa päähenkilön nimi on Robby. Minulle tuotti vaikeuksia päättää, oliko hän Robby vai Roddy. Juuri nyt kun kirjoitan noita nimiä, minun on näppikseltä tarkistettava kumpi on b ja kumpi d. Osaan ne näppäimistöasettelujem perusteella. Samaten eksyisin erottaessni p:n ja q:n jos q olisi yleinen kirjain suomessa.

      -- Bon Bon --

    • Kiinnostaakos

      Onko autismi diagnosoituna ihan?

    • Kiinnostaakos

      Bonhommella siis?

      • bonhommeRichard2

        Kyllä. Olen oikeasti autistinen.


      • 2tarkkailija

        Asiaton kommentti! Tarkkailija taitaa kuulua hyvin ryhmään.
        Asiallisesti keskustelija on Bonhomme Rickhard.
        Laajasti tietoa on myös monesta asiasta hänellä!
        Moni muu ei ole lähtenyt tuolle kannalle kommentissaan.


    • ilman_nikkii

      As-ihmiselle tyypilliseen tapaan avaudut ja selittelet liikaa. Et pärjäisi luotsina, koska as-persoonat ovat hyväntahtoisia, nenästävedettäviä ja omaavat valtaväestöstä poikkeavan huumorintajun sekä vajaan tilannetajun, joka aiheuttaisi paljon eripuraa.

      Autismin kirjon ihmiset ovat konkretian ihmisiä, eikä sätissä ole muuta konkreettista kuin sanat ja hymiöt eikä sarkasmia, rivien välejä tai vitsejä erota ellei sanoja niistä riittävän hyvin informoi. Tästä samaisesta syystä selina1 ja tapsan kanssa on jo ongelmia.

      • matroona1

        Ja höpöhöpö, as-ihmiset ovat samalla tavalla erilaisia kuin neuronormaalit, heissä on erilaisilla kyvyillä ja ongelmilla varustettuja. On olemassa erittäin sosiaalisia ja sosiaalisesti taidokkaita as-ihmisiä (varsinkin naisia) jotka omaavat tavallista neuronormaalia paremmat kyvyt rivienväliymmäryksellä, vitsien tajuamisella, ja sarkasmilla. Vähän sama kuin sanoisit naapuriasi samanlaiseksi kuin mitä itse olet, ja ette takuulla ole lähelläkään toisianne.
        BonHommeRikua en lähde analysoimaan, se ei ole minun tehtäväni, kuten ei ole teidän muidenkaan, vaikka sitä harrastatte.

        Harva meistä on rautaa, moni taipua saa.


      • verneri.net

        Autismin kirjo

        Autismi ja Aspergerin oireyhtymä ovat neurobiologisia keskushermoston kehityshäiriöitä. Autistisilla henkilöillä aistien välittämä tieto ja sen tulkinta on yksilöllistä ja poikkeaa tavallisesta.

        Autistinen henkilö voi kommunikoida poikkeavasti, ja # hän ajattelee, ymmärtää ja mieltää asioiden merkityksiä ja ympäristöään eri tavalla kuin muut #

        Käyttäytymisessä havaittavia piirteitä ovat muun muassa # puutteellinen tai poikkeava sosiaalinen vuorovaikutus ja kommunikaatio #, rajoittunut tai stereotyyppinen käytös ja poikkeavat reaktiot aistiärsykkeisiin.

        Nykyisin puhutaan autismin kirjosta. Tämä nimike kattaa autismin ja Aspergerin oireyhtymän lisäksi muun muassa Rettin ja Touretten oireyhtymät sekä disintegratiivisen kehityshäiriön. Autismi huomataan yleensä silloin, kun lapsen pitäisi alkaa opetella vuorovaikutustaitoja.

        Autismin kirjoon lukeutuvia henkilöitä on Suomessa arviolta 40 000 - 50 000.

        Henkilö, jolla on autismi, tarvitsee yksilöllistä tukea kaikissa elämänvaiheissa, mutta tuen luonne muuttuu iän myötä.


      • titityytaijotain
        verneri.net kirjoitti:

        Autismin kirjo

        Autismi ja Aspergerin oireyhtymä ovat neurobiologisia keskushermoston kehityshäiriöitä. Autistisilla henkilöillä aistien välittämä tieto ja sen tulkinta on yksilöllistä ja poikkeaa tavallisesta.

        Autistinen henkilö voi kommunikoida poikkeavasti, ja # hän ajattelee, ymmärtää ja mieltää asioiden merkityksiä ja ympäristöään eri tavalla kuin muut #

        Käyttäytymisessä havaittavia piirteitä ovat muun muassa # puutteellinen tai poikkeava sosiaalinen vuorovaikutus ja kommunikaatio #, rajoittunut tai stereotyyppinen käytös ja poikkeavat reaktiot aistiärsykkeisiin.

        Nykyisin puhutaan autismin kirjosta. Tämä nimike kattaa autismin ja Aspergerin oireyhtymän lisäksi muun muassa Rettin ja Touretten oireyhtymät sekä disintegratiivisen kehityshäiriön. Autismi huomataan yleensä silloin, kun lapsen pitäisi alkaa opetella vuorovaikutustaitoja.

        Autismin kirjoon lukeutuvia henkilöitä on Suomessa arviolta 40 000 - 50 000.

        Henkilö, jolla on autismi, tarvitsee yksilöllistä tukea kaikissa elämänvaiheissa, mutta tuen luonne muuttuu iän myötä.

        Nää on taas näitä netistä kopsattuja höpöhöpö-juttuja.
        Repesin ääneen nauramaan tuotakin kohta:Henkilö, jolla on autismi, tarvitsee yksilöllistä tukea kaikissa elämänvaiheissa, mutta tuen luonne muuttuu iän myötä.

        Olen autisti, mutta olen myös työpaikkani johtaja<<< en aukaise enempää ja alaisia on melko paljon, että repikää siitä.


      • Yksikeskustelija
        verneri.net kirjoitti:

        Autismin kirjo

        Autismi ja Aspergerin oireyhtymä ovat neurobiologisia keskushermoston kehityshäiriöitä. Autistisilla henkilöillä aistien välittämä tieto ja sen tulkinta on yksilöllistä ja poikkeaa tavallisesta.

        Autistinen henkilö voi kommunikoida poikkeavasti, ja # hän ajattelee, ymmärtää ja mieltää asioiden merkityksiä ja ympäristöään eri tavalla kuin muut #

        Käyttäytymisessä havaittavia piirteitä ovat muun muassa # puutteellinen tai poikkeava sosiaalinen vuorovaikutus ja kommunikaatio #, rajoittunut tai stereotyyppinen käytös ja poikkeavat reaktiot aistiärsykkeisiin.

        Nykyisin puhutaan autismin kirjosta. Tämä nimike kattaa autismin ja Aspergerin oireyhtymän lisäksi muun muassa Rettin ja Touretten oireyhtymät sekä disintegratiivisen kehityshäiriön. Autismi huomataan yleensä silloin, kun lapsen pitäisi alkaa opetella vuorovaikutustaitoja.

        Autismin kirjoon lukeutuvia henkilöitä on Suomessa arviolta 40 000 - 50 000.

        Henkilö, jolla on autismi, tarvitsee yksilöllistä tukea kaikissa elämänvaiheissa, mutta tuen luonne muuttuu iän myötä.

        Suoraan lääkärikirjan tekstiä. Jokainen autisti kuitenkin erilainen ja eri tasoinen.
        Usein autisti on viisaampi kuin tavallinen ns. normaali ihminen.
        Siis eipä yleistetä tässäkään noita asioita.
        BonhommerRichardille kaikkea hyvää toivottaen!


    • Hieno ja rohkea kannan otto aloittajalta ihmisyys kuultaa kaiken takana. Toivon kaikkea hyvää elämääsi ole vastaisuudessakin oma itsesi.

      • jassuonsuvakkivajakki

        jassu puolustaa sielunveljeään kuin leijonaemo pentujaan. Mutta mihinkäs sitä seepra raidoistaan pääsee.


    • kennelMiesSättää

      Kamalaa kun puhutaan aloittajan ohi, että onko se sellainen, onko sillä sitä ja tätä!
      Ihan vähän sama kun ei voisi koiralta itseltään kysyä sen metsästystouhuista vaan kysyy isännältä että ajaako tuo koira hyvin ja sekä kettua että jänistä?

    • Kestipäs vuorokausikaupalla ennenkuin keksin miten tänne voi kirjoittaa reksiteröidyllä nimimerkillä. Konkretian ihmisenä ajattelin, että riittää kunhan on rekisteröitynyt chattiin jolloin tämä tunkiopuoli hoituisi siinä sivussa.

      Kyllä minä sarkasmiakin ymmärrän jos selkeästi tiedän että kyseessä on sarkasmi, mutta noinhan se ei saisi olla. Neurotyypilliset henkilöt tajuavat sarkasmin sarkasmiksi ilman että sitä tarvitsee nostaa tikun nokkaan. Tuohon en likikään aina kykene.

      Noilla 7:llä rivillä jouduin korjaamaan parikymmentä typoa. Ei oo iisä Bonnellakaan.

      -- Bon Bon --

    • Jatkanpas ihan toisella aiheella.

      Multa siis meni reisiluu poikki heinäkuussa. Se ohkanen osa, reisluun kaula. Naps. Sitten elin pari vuorokautta matolla mönkiviullä hyönteisllä. Monen mutkan kautta lopulta poliisit soitti kelloa ja tuliuvbat sisään vastausta oottamatta. OLin saanau rahauduttua netin ääreen

      Se isompi kysy että asuukos täällä <nimi>. Kähisin, että minä olen <nimi>. Miten menee kysyivät yhdessä. Vastasin että mä pärjäilen mutta kissalle pitäs saada vettä. Ja pöperöö. Kysyttyänsä missä kissanpöperö sitä laitettuansa ja vettä vaihgdettuanss kyselivat muina miehinä että haluiatkos että viedäämn sut ambulanssilla Lahteen akuuti24:ään.

      Kiistin jyrkästi. kyllä mä tässä pärjään kunhan joku tuo oltta ja syöyttää kisua. Toi ei nyt riitä sano poliisit, mekin nähdään että sulla on reisiluu poikki. Oliun kummissani. ei ollu ees k,ipee, vähän haittas ryömimistä.

      LOpulta niit'ukkojha oli oviaukossa että taivcas pimneni. Pakko oli lähtee. Ja suurin huolim oli keikalle l'ähitressä kissa. Kissa. Minun piku pöpö jota olin hoitanu 8 vuotta. Se ambuölanssikuski oli eläinihmisiä,m sanoe ttä Lahdessa on sposiaalioitaja joka tekee lkaikkensa että sun kiss asadaan kisshapitolaan -- luyten saatiinkinb. (En viitti ees tässä vaiheessa korjayta tytpoja).
      Jätän keromuksen tägän jatklanb jos tartvtta ilmenee. Next epiosode will consentrate on recovery. I will skip the operation episode.

    • Kissa sylissä, korppi sylissä.

      Korppi sylissä on Carlos Sauran ohjaama kuuluisa elokuva vuodelta 1976. Sellaista elokuva ei ole tehty, jossa kuvattaisiin miltä tuntuu pitää kissaa sylissä. Kerronko?

      Kun kissa hyppää syliin, se ei heti asetu makuulle vaan nuuhkii paikat, kai todetakseen että tuo todella on se tuttu ihminen joka ruokkii ja paijaa. Kun tutustumisretki on viimein tehty, kissa katsoo silmiin puoliksi avointen luomien takaa. Tämä on suuri luottamuksen osoitus. Sitten se käpertyy siihen kaikkien tuntemaan asentoon, kerälle, häntä joko pyllyn takana tai nenukan päällä.

      Minunkin kissani hakee turvaa sylistä, ainakin näin sen tahtoisin ajatella. Olen etuoikeutettu saadessani antaa turvaa ja hellyyttä maailmankaikkeuden arvoituksellisimmalle olennolle, kissalle. Kissa ei ole pienikokoinen koira, samat opit eivät päde. Joskus kuulee sanottavan että kissa tulee mainiosti toimeen ilman ihmistä. Olen eri mieltä. Kissa vain ilmaisee itsensä pienemmilä eleillä kuin koira. Mutta kun se katsoo silmiin juuri ennen nukahtamistaan, ymmärrän jotakin salattua ja syvää.

      Nuku siinä kisuseni.

      -- Bon Bon --

    • Koira ja minä.

      Jos lapsuudenkodissani olisi ollut koira, olisin erilainen kuin nyt olen. OLisin tahtonut irlannin susikoiran. MIksi juuri sen? Se on kauhean ruma ja kaikkein uskollisin koirarotu ja iso kuin susi. Ajattelin, että tuo susien sekamelska pitäisi minusta huolen.

      Ei. Kasvoin kissalauman keskellä. MInusta tuli se joka pitää huolta pikku kisuista. Ne vaan hakeutumalla hakeutuivat minun luokseni. Syytä en ymmärrä, ehkä ne näkivät kaltaisensa,heikon mutta huolehtivan emon.

      Sanom emo vaikka olen mies. Kissa ei tajua eroa. Emo on se, joka tarjoilee kupposeen pöperöä. Ja se jonka sykkyyn voi käpertyä. Se joka jahtaa kärpäset ottohollille. Se joka kuiskaa kuinka sulonen sinä olet.

      Nuku siinä pikku kisu, nuku.

      -- Bon bon --

    • Norsu kysyi.

      Sanopas bonhomme, kun kaiken tiedät, mitä on rasismi.

      - Rasismi on sitä, ettei suvaitse toisessa olevaa erilaisuutta jos se perustuu uskontoon , ihonväriin tai etniseen taustaan.

      - Siis niiku kissat ja koirat?

      - Ei kisu pieni. Kissat ja koirat ovat eri lajia. Rasismi ei sovellu tähän.

      '-Mä en tykkää koirista. Ne haisee pahalle.

      -On sellaisia eläimiä joista me ihmisetktään emme pidä, vaikkapa lepakot. Silti eräät lajit ovat suojeltuja. On ihmisyyden mitta miten hän huolehtii heikoimmistaan.

      -Oletko viher.piipertäjä, idealisti?

      - Olen. Kovin arvostamani Anja Eerikäinen on oppiäitini: "Mää ol noitte äänettömi pualestpuhuja, ei niil kettä muutka ol."

      - Olet hullu.

      - Kiitos. Kaari Utrion kirjassa "Pirita karjalan tytär" on hen kilö Lev Kolyvanov joka on henkilö joka on Jumalan tähden hullu. Mieluumin hän kuin rasisti.

      Nuku kisu siinä.

    • iloton_sätti

      Toivottavvasti ylläpito ei anna luotsin natsoja koskaan enää sairaalle ihmiselle.
      Ja sitän BR on. Hyvä esimerkki oli, kun selinasta tehtiin luotsi. Suurin osa
      hyvistä juttelijoista lopetti eivätkä he ole palanneet. Sätistä on mennyt ilo
      selinan tapauksen myötä.

      • juurjuuri

        Kyllä olet oikeassa, ja montakohan postia siitä laitettiin Ypidolle että näin tulee käymään. Ampuivat omaan nilkkaansa.


      • näinseon

        Pelkkää puppua kaikki tyynni. Selinan takia kukaan ei lopettanut. Jotkut vaihtoivat nikkiä ja homma jatkuu. Ei sätti ole yhdestä kiinni vaikka se olisikin joku sefu. Sättääjät itse päättävät menosuunnan.


      • hirmuista_menoa
        näinseon kirjoitti:

        Pelkkää puppua kaikki tyynni. Selinan takia kukaan ei lopettanut. Jotkut vaihtoivat nikkiä ja homma jatkuu. Ei sätti ole yhdestä kiinni vaikka se olisikin joku sefu. Sättääjät itse päättävät menosuunnan.

        Ei ole puppua. Moni on kertonyt lopettaneensa sättäämisen
        suomi24:n sätissä juuri selinan takia. Osansa lopetuksiin
        on ollut myös tapsan, cool:n ja evil.catin käytöksellä.


      • kenelläroskasilmässä
        hirmuista_menoa kirjoitti:

        Ei ole puppua. Moni on kertonyt lopettaneensa sättäämisen
        suomi24:n sätissä juuri selinan takia. Osansa lopetuksiin
        on ollut myös tapsan, cool:n ja evil.catin käytöksellä.

        Ihan täyttä puppua. Selina oli yksi muiden joukossa. Kenenkään ei tarvinnut hänen jutuistaan piitata eikä sitä kukaan siellä tehnytkään. Jokainen itse valitsee juttuseuransa ja ohittaa muun. Minulla ainakin samat vanhat tutut paikalla eikä edes ajatusta lopettamisesta. Tapsa oli hiukan outo mutta cool ja evil ovat hyviä sefuja. Oma käytös tosin siihenkin vaikuttaa.


      • huomistapäin

        Mitä saat tästä itsellesi? Kun kaivat esiin vanhoja asioita , tokko kukaan on lopettanut chattäämistä kenenkään luotsin takia. Elämässä mennään eteenpäin eikä jäädä "tuleen makamaan .


      • vanhamallitoimii
        hirmuista_menoa kirjoitti:

        Ei ole puppua. Moni on kertonyt lopettaneensa sättäämisen
        suomi24:n sätissä juuri selinan takia. Osansa lopetuksiin
        on ollut myös tapsan, cool:n ja evil.catin käytöksellä.

        Jos joku aikoinaan on selinan takia lopettanut niin luultavasti on ollut sitä enemmän taustalla höpisevää joukkoa. Mukavia keskusteluja pitäneet ovat paikalla, moni tosin eri nikillä, ja jatkaa edelleen. Yksi tärähtänyt ei ketään hetkauta.


    • Chattiina

      Miksi takertua muihin chattaajiin ja syytellä heitä siitä, jos itseä ei kaikkien chattareiden jutut kiinnosta ja jos ei tule kaikkien kanssa toimeen. Siellä on mahdollisuus vaientaa, ne joiden jutuista ei pidä.
      Turhaan haukut kyseistä nimimerkkiä sairaaksi. Hän on mukava ja kiltti ihminen.
      Eikä ole koskaan aiheuttanut chatissa minkäänlaista häiriötä.

      • miksiparjata

        Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa....... Kukaan ei ole täydellinen.


      • selina_on_mielisairas
        miksiparjata kirjoitti:

        Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa....... Kukaan ei ole täydellinen.

        selinassa on vain huonoja puolia.


      • huiiiii

        Olet todella rohkea puheissasi:(


      • selina_on_mielisairas
        huiiiii kirjoitti:

        Olet todella rohkea puheissasi:(

        Totuus ei pala tulessakaan.


    • kirjoittamaton_sääntönen

      Ylläpidolla näkyy olevan käytössään niitä kuuluisia kirjoittamattomia
      sääntöjä, kun se poistaa kirjoituksia.
      Näitä sääntöjähän selinakin käytti ollessaan luotsina.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe