Metsurien palkka

OnKallista

Mökillä olisi tarkoitus kaataa jokunen iso puu. Pyysin tarjouksen alaa opiskelevalta nuorelta mieheltä, joka kehuskeli tekevänsä edullisesti opiskeluaikanaan. Työnä olisi ollut kahden kuusen kaataminen. Karsimisen ja pätkimisen hoitaisimme itse.
Hän pyysi 35 e/puu (ei sisällä alvia).
Minusta se on hillitön hinta parin minuutin työstä! Mitä mahtaisikaan maksaa, jos teettäisin myös oksien poiston ja rungon pätkimisen hänellä? Ei tullut kysyttyä.
Millaisia kokemuksia muilla on tai paljonko itse laskuttaisitte?

18

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvallatekee

      Kaada kädetön se puu sitten itse, mitä voliset?

    • halvallamennee

      Tuossa ei ole kyse metsurin palkasta vaan saapumisesta paikalle. Tuskin se opiskelija alle 10km päässä mökiltänne on. Jos ajatellaan ammattitaitoinen? kaato 5e runko, ja sitten vaikka kulkemiset suuntaansa 60km.. eli kaikkinensa 70e..
      Jospa tingit kympin pois.

      • kaadaite

        seursin tossa naapurin männyn kaatoa elenian miehet hämeessä . hinnaksi tuli 12e minuutti 7 minuuttia meni ja hinta 84e eikä mikää paha kaataakkaan


      • laske.mukaan
        kaadaite kirjoitti:

        seursin tossa naapurin männyn kaatoa elenian miehet hämeessä . hinnaksi tuli 12e minuutti 7 minuuttia meni ja hinta 84e eikä mikää paha kaataakkaan

        Oliko niillä jostakin lahjaksi saadut varusteet ja työkalut? Entä palkan sivukulut, laske 30%


      • Joku_maksaa_nekin
        laske.mukaan kirjoitti:

        Oliko niillä jostakin lahjaksi saadut varusteet ja työkalut? Entä palkan sivukulut, laske 30%

        Sisältyykö tuohon 7 minuuttiin myös metsurin matka-aika työmaalle? Jos ei, niin miten se kustannettiin ja kuka?


    • OnKallista

      Olisi pitänyt kertoa tarkempaa tietoa mainitsemastani tilanteesta. Oli sovittu jo kokonaissumma johon sisältyi pienempien puiden kaatoa ja matkakulut. Kysyin häneltä paljonko summaan tulisi lisää kahden ison kuusen kaadosta. Siis ainoastaan kaadosta ja sekin mahdollisimman helposti suoraan pellolle. Kiskurihinta sanon minä.

      • mitävalitat

        Helvetin tunari, jos se niin helppoa on kaada ite


      • KylläOnHalpaa
        mitävalitat kirjoitti:

        Helvetin tunari, jos se niin helppoa on kaada ite

        Tai antaa puiden kasvaa rauhassa lahoiksi ja lihaviksi , Joskus sitten ongelma poistuu, luonto kaataa puut mökin päälle eikä tartte lähteä enää mökillekkään


    • OnKallista

      Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja se on tosi pieni. Tuo kahden puun kaato veisi itseltäni kahden päivän tulon verran. Siis maksaakseni muutaman minuutin työn. Se ylihintaa pyytäjä siinä loppujen lopuksi häviää, koska olen pakotettu etsimään jonkun ns. talkootöihin. Paremminhan se niin käykin, koska kaatohomman olosuhteet eivät enää helpompia voisi olla.
      Se olisi kyllä kiva tietää mikä olisi laskutussumma siinä tilanteessa, jos olisin pyytänyt tekemään myös karsimisen ja pätkimisen.

      • rahaajatupakkaan

        Ei siinä sääli auta, kipeitähän ne on kaikki, mutta kyllä sitten viinaan rittää


      • janäitäsattuu

        Hommaa vaan talkoo porukkaa, jätä viellä vakuutus ottamatta ja kohan siinä vammautuu se talkoolainen niin halvaksi tulee


    • fittan

      Kaatakaa ne puut itse jos se on niin helppoa ja nopeeta. On sitte mänttiä porukkaa huhhuh.

    • kukkamaaria22

      Onpa hintaa. Mun pihalla on n. 120 puuta jotka pitäisi kaataa. 35 e puu.. tekee 4200 e. Pelkästä kaadosta ilman karsimista. Aikaa tuskin menisi tuntia pitempään.

      • todella_lyhyt_matikka

        Älä sinä nyt enä huutele, kun et mistään mitään ymmärrä! Tuolla oli jo niin älytön laskuesimerkki sinulta, ettei älyttömämpää ole ihan äkkiä täällä nähty.


      • uitto

        120 puuta tunnissa!millainen moto sinulla olikaan?


    • Hkiiuioo

      35€ on halpa hinta. Hän varmasti tekee pimeänä tuolla hintaa. Täällä neuvostolandiassa pitää työtunnilta veloitaa 50€ jos meinaa juustoa ostaa kaupasta. Ja kun ottaa huomioon että sitä puun kaatoa varten kuluu aikaa muusta työstä se 1~3h riippuen ajoista....

    • kukkamaaria22

      120 puuta kertaa 35 e per puu tekee 4200 e. Tai sitten mun kone laskee väärin. Jos saat muun summan niin kerro ihmeessä mitä saat ja millä lukemilla, niin sun viesteistä voi näillä palstoilla olla jotain iloakin.

    • kaikkisuhteellista

      Niin voidaankin todeta säilörehun teettäminen 100 ha alalta 3 kertaa vuodessa maksaa
      60 000 euroa 7 päivää kuluu aikaa.

      Onko kesämökin hinta paljon vai vähän täällä neuvosto suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe