Mökillä olisi tarkoitus kaataa jokunen iso puu. Pyysin tarjouksen alaa opiskelevalta nuorelta mieheltä, joka kehuskeli tekevänsä edullisesti opiskeluaikanaan. Työnä olisi ollut kahden kuusen kaataminen. Karsimisen ja pätkimisen hoitaisimme itse.
Hän pyysi 35 e/puu (ei sisällä alvia).
Minusta se on hillitön hinta parin minuutin työstä! Mitä mahtaisikaan maksaa, jos teettäisin myös oksien poiston ja rungon pätkimisen hänellä? Ei tullut kysyttyä.
Millaisia kokemuksia muilla on tai paljonko itse laskuttaisitte?
Metsurien palkka
18
84
Vastaukset
- halvallatekee
Kaada kädetön se puu sitten itse, mitä voliset?
- halvallamennee
Tuossa ei ole kyse metsurin palkasta vaan saapumisesta paikalle. Tuskin se opiskelija alle 10km päässä mökiltänne on. Jos ajatellaan ammattitaitoinen? kaato 5e runko, ja sitten vaikka kulkemiset suuntaansa 60km.. eli kaikkinensa 70e..
Jospa tingit kympin pois.- kaadaite
seursin tossa naapurin männyn kaatoa elenian miehet hämeessä . hinnaksi tuli 12e minuutti 7 minuuttia meni ja hinta 84e eikä mikää paha kaataakkaan
- laske.mukaan
kaadaite kirjoitti:
seursin tossa naapurin männyn kaatoa elenian miehet hämeessä . hinnaksi tuli 12e minuutti 7 minuuttia meni ja hinta 84e eikä mikää paha kaataakkaan
Oliko niillä jostakin lahjaksi saadut varusteet ja työkalut? Entä palkan sivukulut, laske 30%
- Joku_maksaa_nekin
laske.mukaan kirjoitti:
Oliko niillä jostakin lahjaksi saadut varusteet ja työkalut? Entä palkan sivukulut, laske 30%
Sisältyykö tuohon 7 minuuttiin myös metsurin matka-aika työmaalle? Jos ei, niin miten se kustannettiin ja kuka?
- OnKallista
Olisi pitänyt kertoa tarkempaa tietoa mainitsemastani tilanteesta. Oli sovittu jo kokonaissumma johon sisältyi pienempien puiden kaatoa ja matkakulut. Kysyin häneltä paljonko summaan tulisi lisää kahden ison kuusen kaadosta. Siis ainoastaan kaadosta ja sekin mahdollisimman helposti suoraan pellolle. Kiskurihinta sanon minä.
- mitävalitat
Helvetin tunari, jos se niin helppoa on kaada ite
- KylläOnHalpaa
mitävalitat kirjoitti:
Helvetin tunari, jos se niin helppoa on kaada ite
Tai antaa puiden kasvaa rauhassa lahoiksi ja lihaviksi , Joskus sitten ongelma poistuu, luonto kaataa puut mökin päälle eikä tartte lähteä enää mökillekkään
- OnKallista
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja se on tosi pieni. Tuo kahden puun kaato veisi itseltäni kahden päivän tulon verran. Siis maksaakseni muutaman minuutin työn. Se ylihintaa pyytäjä siinä loppujen lopuksi häviää, koska olen pakotettu etsimään jonkun ns. talkootöihin. Paremminhan se niin käykin, koska kaatohomman olosuhteet eivät enää helpompia voisi olla.
Se olisi kyllä kiva tietää mikä olisi laskutussumma siinä tilanteessa, jos olisin pyytänyt tekemään myös karsimisen ja pätkimisen.- rahaajatupakkaan
Ei siinä sääli auta, kipeitähän ne on kaikki, mutta kyllä sitten viinaan rittää
- janäitäsattuu
Hommaa vaan talkoo porukkaa, jätä viellä vakuutus ottamatta ja kohan siinä vammautuu se talkoolainen niin halvaksi tulee
- fittan
Kaatakaa ne puut itse jos se on niin helppoa ja nopeeta. On sitte mänttiä porukkaa huhhuh.
- kukkamaaria22
Onpa hintaa. Mun pihalla on n. 120 puuta jotka pitäisi kaataa. 35 e puu.. tekee 4200 e. Pelkästä kaadosta ilman karsimista. Aikaa tuskin menisi tuntia pitempään.
- todella_lyhyt_matikka
Älä sinä nyt enä huutele, kun et mistään mitään ymmärrä! Tuolla oli jo niin älytön laskuesimerkki sinulta, ettei älyttömämpää ole ihan äkkiä täällä nähty.
- uitto
120 puuta tunnissa!millainen moto sinulla olikaan?
- Hkiiuioo
35€ on halpa hinta. Hän varmasti tekee pimeänä tuolla hintaa. Täällä neuvostolandiassa pitää työtunnilta veloitaa 50€ jos meinaa juustoa ostaa kaupasta. Ja kun ottaa huomioon että sitä puun kaatoa varten kuluu aikaa muusta työstä se 1~3h riippuen ajoista....
- kukkamaaria22
120 puuta kertaa 35 e per puu tekee 4200 e. Tai sitten mun kone laskee väärin. Jos saat muun summan niin kerro ihmeessä mitä saat ja millä lukemilla, niin sun viesteistä voi näillä palstoilla olla jotain iloakin.
- kaikkisuhteellista
Niin voidaankin todeta säilörehun teettäminen 100 ha alalta 3 kertaa vuodessa maksaa
60 000 euroa 7 päivää kuluu aikaa.
Onko kesämökin hinta paljon vai vähän täällä neuvosto suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869