Mitä käyttöullakolla saa käytännössä tehdä, kun se ei ole asuintilaa?
Käyttöullakko
5
13968
Vastaukset
- MMm
Käyttöullakon saat tehdä täysin asuttavaksi tilaksi sähköä ja lämmitystä myöten. Sitä ei kuitenkaan oteta myydessä / ostaessa neliöihin huomioon. Normaalisti tila on sellainen mitä ei ole alunperin suunniteltu asuttavaksi kun rakennuslupa on haettu ( esim. tasakatosta harjakattoon = käyttöullakko).
- Aapo
Käyttöullakkoa ei saa käyttää asumiseen. Se on nimensä mukaisesti varastotilaa ja siellä saa säilyttää tavaraa siinä määrin kuin rakennusluvan mukaiset kantavuus- ja palokuormituslaskelmat sallivat. Vakuutuskaan ei korvaa mitään vahinkoja, jos käyttöullakko on muutettu ilman rakennuslupaa asuintilaksi.
- hhk
Aapo kirjoitti:
Käyttöullakkoa ei saa käyttää asumiseen. Se on nimensä mukaisesti varastotilaa ja siellä saa säilyttää tavaraa siinä määrin kuin rakennusluvan mukaiset kantavuus- ja palokuormituslaskelmat sallivat. Vakuutuskaan ei korvaa mitään vahinkoja, jos käyttöullakko on muutettu ilman rakennuslupaa asuintilaksi.
Milloin käyttöullakko muuttuu asuintilaksi? Kai varaston/ullakon saa muuttaa lämpimäksi ja pinnoittaa miten itse haluaa? Saako käyttöullakolle olla esim. kiinteät portaat sisätiloista?
Eli lyhyesti mitä eroa on asuintilaksi muutetulla käyttöullakolla ja siististi tehdyllä lämpimällä työ- ja varastotila ullakolla? - pena
hhk kirjoitti:
Milloin käyttöullakko muuttuu asuintilaksi? Kai varaston/ullakon saa muuttaa lämpimäksi ja pinnoittaa miten itse haluaa? Saako käyttöullakolle olla esim. kiinteät portaat sisätiloista?
Eli lyhyesti mitä eroa on asuintilaksi muutetulla käyttöullakolla ja siististi tehdyllä lämpimällä työ- ja varastotila ullakolla?Että enhän minä voi sille mitään jos joku haluaa asua käyttöullakolla tai varastossa. Ja mukavaa se on että käyttöullakollakin on latialämitys,ilmastointi ja ikkunassa verhot...:)
- muuttaa
asuintilaksi, mutta ei välttämättä laillisesti. Siis jos rakennusoikeus ei riitä lisäneliöihin, niin et saa.
Tee silti, kaikki niin tekee. Vakuutuksen voimassaoloon sillä ei ole merkitystä, mutta jos mietityttää niin kysy vakuutusyhtiöstäsi. Ei ne mitään rakennustarkastajia ole, eikä niitä kiinnosta rakennusoikeuden ylitykset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789