Lamk opiskelijat eivät saa opetusta

Huolestunutlahtelainen

Olen kuullut, että on yleistynyt etteivät Lahden amk opiskelijat viitsi osallistua kursseille vaan käyvät mielummin töissä, selitys on, ettei koulussa opeteta mitään, kurssit ovat kaikki etäkursseja, joilla saa tehdä mitä vaan ja aina tulee pisteitä! Voiko tämä pitää paikkansa, opiskelijat vanhemmilta vuosikursseilta, kommentoikaa?

34

6197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lamkilainen015

      Kyllä pitää paikkansa, yhä enemmän etäopetusta, joka nyt on mitä on. En tulisi todellakan Lahteen opiskelemaan, jos olisin etukäteen tästä tiennyt, koko koulu aivan sekaisin, nyt ei ole toimineen tulostimet eikä sähköpostit, jostakin heimopäälliköistä uusia opettajien pomoina huhutaan, aivan perseestä koko touhu. Jotain mukkulaan menemistä paapotaan, niinkun se muka meikää kiinnostaisi. Kuka tällaista menoa oikein veivaa, kuka on vastuussa ja johtaa? Olisi aika johtopäätöksille.

    • Lamk_kyntää_syvällä

      Opiskelijat haluavat myös opetusta ja oppia. Opettajat opettavat, hallintohenkilöt hallitsevat. Ei ole enää sellaistaa, mitä hallita, hallintohenkilöillä päät kolisee yhteen, asiat holvaantuvat, ei tapahdu muuta kuin tappioita jokaisessa kehityssiemenessä. Kuinka kasvatustieteilijä luo elinkeinoelää kehittävän yhteistöprojektin, kun omaa liiketoiminta substanssia ei kertakaikkiaan ole? Lamk on täynnä kasvatustieteilijöitä ja hallintotieteilijöitä, vähiin ovat käyneet he, jotka teollisuuden ja kaupan tarpeista jotakin ymmärtävät. Lamk on tehnyt
      i l m a i s e k s i !! ammattitöitä liike-elämälle, pahempaa markkinahaittaa kun ei voi olla, joskin projektit nykyisin ovat mitättömiä, vaan kuitenkin nekin pois yrittäjien markkinasta. Lamk johto tulee pikaisesti uusia laitosjohtoja myöden, tilanne lamkissa on katastrofaalinen. Lamk tarvitsee elinkeinoelämän substassiosaamista ei hallinto- ja kasvatustiedeosaamista. Samantyyppinen on tilanne terveydenhoidossa, sairaat tarvitsevat lääkäreitä, eivät terveystieteiden tohtoreita; ketä huudat apuun kun sairauskohtaus iskee, hallintotieteilijän, poliitikon, metsänhoitajan, kasvatustieteilijän vaiko sittenkin kokeneen lääkärin. Millaista ja mitä elinkeinoeläämää ja kansainvälistä liiketomintaa edistää kasvatustieteen tohtori?

    • Lahtelainenmies

      Lamk johto pitää uusia, omistajaohjaus toimikoon!

    • LAMK-paskintapaskaa

      Tää koulu on paskinta paskaa mitä tiedän. Opiskelen sairaanhoitajaksi päivätoteutuksella. Muutin toiselta paikkakunnalta Lahteen, aivan uuteen ja vieraaseen kaupunkiin. Ajattelin että käyn koulussa joka arki päivä ja bilettämässä luokkalaisten kanssa. Ei se kuitenkaan ihan niin mennyt. Opiskelua on hyvällä tuurilla kolmena päivänä viikossa ja päivässä ehkä noin kolmen tunnin verran. Vaikka opiskelen tällä hetkellä kuutta kurssia niin luulisi että koulua on joka päivä mutta ei kuitenkaan ole. Ikinä ollut näin löysää lukkaria. Ryhmätehtäviä on paljon ja nekin tehdään onedriven kautta eli en näe luokkalaisiakaan kovinkaan usein. Niillä ainoilla luennoilla opettajat lukevat diat lähes sanasta sanaan, joten miksi edes vaivautua niillekkään. Minulla ei ole harrastusta, koska rahat on aika tiukilla. Lenkillä käyn ja välillä koulun salilla koska on ilmainen (ehkä, en tiedä mutta sielä käyn). Kursseista pääsee ihan naurettavan helpolla läpi. Ei tarvitse lukea juuri mitään niin saat arvosanaksi nelosen. Minua ei ole ikinä kaduttanut mikään niin paljoa kuin se että menin LAMK:iin opiskelemaan. Aina kun tulen takaisin Lahteen kun olen ollut kotipaikkakunnalla olen ihan itkuromahduksen partaalla, koska täällä on välillä niin yksinäistä ja tylsää. En voi hakea töitä, koska pompin kahden kaupungin väliä. Yritin hakea vaihtoa mutta en saanut paikkaa. Nyt yritän vain mahdollisimman nopeasti valmistua että pääsen helvetttiin täältä Lahdesta. En ikinä suosittelisi LAMK:ia kenellekkään. Hieman pelottaa minkälaisia sairaanhoitajia LAMK:sta valmistuu, koska opetus on niin surkeaa. Olen muiden ammattikorkeakoululaisten kanssa jutellut sh-linjasta ja muualla on huomattavasti parempi opetus.
      LAMK: kirjekurssilla sairaanhoitajaksi!

      • johtoasaatava

        Insinööriopetuksessa vielä paskempaa :D


      • sldkfpoi
        johtoasaatava kirjoitti:

        Insinööriopetuksessa vielä paskempaa :D

        Kuulin hiljattain, että joku oli Lahdessa saanut inssityönsä hyväksyttyä, vaikka siinä suunniteltua ja "rakennettua" laitteistoa ei ole saatu toteutettua.

        Sama juttu tosin muissa AMK:issa. Poliitikoille ja medialle esitellään niitä parhaita keihäänkärkiä, mutta 90% koulutuksesta on täyttä sutta. Säästöjä voisi kohdentaa juuri sinne.


    • kyylähg

      Liiketalouden tradenomi opetus aika ontuvaa. Matikka ok ja jotkut ot-kurssit. JOskus miettii onko jorkut opettajat koskaan olleet alansa töissä mitä opettavat. Osa maikoista jämähtänyt 80-luvulle. Ei tota "korkeakouluksi" voi millään ilveellä sanoa. Helvetisti etäopetusta.

      • kjgdzg

        Koko liiketalouden koulutus on pelkkä vitsi. Totuus voi tehdä kipeää, mutta ei voi mitään. Kurssit ovat suurimmaksi osaksi etäkursseja ja ryhmätöitä. Eräällä kurssilla on jopa kaksi lähiopetustuntia, joilla lähinnä käsiteltiin sitä, miten ryhmätyö tehdään. Hyvin menee.


    • Vitsienvitsi

      Lahden ammattikorkeakoulu = Lappeenrannan etäammattikoulu

    • ketuttaa

      Tekniikan alalla puolet opettajista sai yt:issä kenkää ja loput jäi saikulle. Helvetin hyvin menee.

      • jäljellävainpäättömät

        Muotoiluinstituutti taas on puhdistettu kokonaan pätevistä opettajista. Jäljellä vaan johtoa nuoleskelevaa yes-miehiä ja -naisia


    • downwithNiemi

      Oi voi tällä menolla Niemen kampukseen mennään tekemään vain lahtelaisen korkeakoulutuksen joukkoitsemurhaa

    • Etyeiebbsystevsks

      Olen lueskellut lamk juttuja nyt netistä enemmänkin, huolestuttava on tilanne. Jos olisin hallituksen pj tai omistajien muu valtaapitävä, ehdottomasti erottaisin toimivan johdon!

    • Jokuvaanxxx

      Opettajia irtisanottiin myös. Vaihtoehto irtisanomisille oli viikon lomautus. Lamk hallinnossa on 20 ihmistä aivan ylimääräisiä, aiheuttaen n 2-3 miljoonan euron kulut. Hallinon turhakkeet eivät opeta. Mm. Lamk turvallisuuspäällikkö, 6 opetuspedagogiikan kehityspäällikköä, heimopäälliköt 8, kehitysjohtajat 6, koulutusalajohtajat 4, projektijohtajat 3, rehtori, vararehtori, koulutusalojenjohtaja, lamk ei missään näytä selkeästi organisaationsa kuvaa laatikkokuvana, koska siitä näkyisi himmeli, jonka rehtori outi kallioinen yhdessä kari salmen hampaattoman hallituksen kanssa on saanut kyhätyksi. Eu projektien rahat käytetään lähes yksiselitteisesti opettajien palkkoihin, mikä on täysin vastoin rahoittajan tarkoitusta, jopa laitonta. Lamk johto tulee kokonaan uusia.

    • Omaa_vastuuta_lisää

      Opiskelu tarkoittaa sitä, että tekee itselleen töitä vastuullisesti ja määrätietoisesti tavoitettaan kohti. Tuo työssäkäynti ja luennoilta tai oppitunneilta poissaolo siitä syystä on normaalia ja alkaa olla enemmänkin perinne. Jos aikuisia opiskelijoita pitää kytätä ja vahtia, niin ovat väärässä paikassa. LAstentarha tai joku kiva hoivalaitos sopii sellaisille tollukoille paremmin.

      • omaa-vastuuttomuutta

        Ai lisää itseopiskelua? Luennot minimiin ja oman ymmärryksen varassa kirjasta pänttäämistä lisää? Joillekin jatkokursseille voi soveltuukin, mutta alkaa olla huolestuttavaa jos peruskursseja vedetään tyylin pari kertaa lähiopetusta. Ei ihme jos ei motivoi läsnäoloon jos sitä ei vaaditakkaan.


    • Paavovayrynen

      Siis lamk hallinnossa saa korkean palkkansa 50-60 henkeä, aiemmin mainitut 20 ovat siitä täysin ylimääräiset, esim. Atk tuki henkilö ja taloussihteeri eivät ole ylimääräiset. Hallintoon tarvitasiin 4-6 henkilöä, muut opettajiksi tunteja ja oppilasohjausta pitämään 40h/vko.

    • downwithlamk
    • Ccccvvv

      Muotsikka tippuu pois niin se on sit siinä. Pitää laskea vain ensisijaiset hakijat, mahtaako edellä olleessakaan olla muta kuin kaikki kadulta hamutut! Lamk on ihan p..

      • silenceofthelambs

        Pahoin pelkään että tulee myös tippumaan. Nykyiset opettajat sellaisia nuoleskelijoita. Näkee että johto on ympäröinnyt itsensä lampailla.


    • ldhjklllk

      Miksi omistajaohjaus ei toimi..tradenomi insinöörin koulutuksen saa etänä...no meillä näitä töissä riittää ..lamkin kasvatteja..koko ajan työt valuu ulkomaille....no sinänsä jos olisin lamk-opettaja ja palkka n. 4500 euroa kuussa kotona istumalla ei ihan huonosti mee open palkoilla

    • kattokaakunhaette

      Mikä siinä on, että vain LAMKissa se verkko-opetus on pahasta? Turun AMK:ssa voi tehdä sosterkan tutkinnon 100 % verkossa sekä myös kulttuuritutkinnon käytännössä etänä. Jyväskylässä on tradenomin 100 % verkkotutkinto ollut mahdollista jo 10 vuotta ja insinööriopinnoissakin LAMKissa on suhteessa todella vähän verkko-opintoja kilpailijoihin verrattuna.

      LAMKin ongelma on siis liiallinen lähiopetus

      • etälamautin

        Kaikki suhteellista. Varsinkin se kuinka hyvin sillä menetelmällä oppii.
        Asiantuntijaviestintä meni ihan hyvin verkossa, eli miten tehdään esim opinnäytetyössä viittauksia ja lähdeluettelointia. Ei siis mitään varsinaista asiasiltöä, jota olis parempi avattavan luennoilla. Laittaa kyl miettimään, onko Lahteen muuttaminen sen arvoista, jos voisi periaatteessa olla läsnä alle puolet viikosta. Ei verkko-opiskelussa musta mitään sehän sopii mainiosti kokopäivä töissä käyville, mutta ei kovin mielekästä kokopäivä opiskelijalle.


    • HmmmmX

      Lamk on läpeensä p..... a

    • tosiasioidentunnustus
    • Grrrrrg

      Miten sairaanhoitajaksi voi kouluttautua etäopetuksella, ammattihan on praktinen taito-ammatti? Lamk johtajat ovat valehtelijoita.

    • Anonyymi

      Lab on laadussaan yksi huonoimpia ammattikorkeakouluja Suomessa. En missään nimessä suosittele hakemaan, käyny ite amkin ja yamkin siellä, aikoinaan oli vielä ihan ok mut yamkin kanssa tuli selväksi ettei Labilla ole mitään tekemistä laadukkaan opetuksen ja ohjauksen kanssa. Vaihdoin työtä niin työnantaja vaan nauroi Labille CV:ssä :D

      • Anonyymi

        On hyvin pelottavaa lukea näitä kommentteja labista , koska olen itse hakemassa innoissani sinne teollisen muotoilun alalle ja nyttenkun luen näitä niin minulla alkaa pieni katumus jo päähän. Pitäisikö huolestua?


    • Anonyymi

      Kakan syönti on nouseva trendi opiskelussa lahdessa

    • Anonyymi

      Muutaman LABin opetushenkilöstöön kuuluvan tai kuuluneen tiedän/tunnen siviilissä ja sikäli, mikäli heiltä kuultu pitää paikkansa, niin aika moni opetushenkilöstön edustaja on melkoisen tyytymätön ja "kypsä" oppilaitoksen menoon.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe