Atyyppinen masennus

Masis91

olen 25-vuotias nainen, ja olen kärsinyt ahdistus- ja paniikkioireista jo 14vuotiaasta asti. suhteessa olo on haastavaa, en kestä hylkäämistää, enkä sitä pelkoa että joku olisi parempi kumppanilleni kuin minä (ajatuksissani siis kaikki ovat parempia kuin minä). Lääkäreillä juostu aina, psykologilla sekä psykiatrilla, ja lääkkeenä sepram ollut jo 10vuotta. Kukaan ei koskaan ole ehdottanut toisen lääkkeen kokeilua yms. Nyt psykiatri työterveydestä kertoi seronil-lääkkeem auttavan tähän tilaan paremmin ja että kärsin tällä hetkellä atyyppisesta masennuksesta. On vuoden ajan olo ollut kuin zombilla, nukun n.15h päivässä, enkä pääse sängystä ylös. Töissä olen vielä pinnistellyt, sielläkin olen turhautunut sekä väsynyt koko ajan. Aloitin uuden lääkityksen eilen. Löytyykö kohtalotovereita?

8

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet-Oikeassa-

      kannattaa vaihtaa seuraaviin luontaistuotteisiin niin saat koskus oman elämän takaisin. Ongelmasi ei ole masennus vaan nuo ssri-myrkyt. Niiden tilalle seuraavia aineita;

      (- melatoniini, uneen)
      - l-teaniini
      - tryptofaani
      - kauranversouute
      - mäkikuisma

      Joku/ jotkut noista auttavat sinua saamaan elämäsi takaisin. Todennäköisesti vierottautuminen ssri-myrkyistä vie 1-2 vuotta. Suosittelen seuraavaa; vähennät myrkkyjä hyvin hitaalla tempolla ja samaan aikaan lisäät luontaistuotteita..

      Samalla voi lukea kirjan; Stefan Borg; "irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista"

      Mutta mikä parasta; saat normaalin terveyden takaisin. Ja voit elää ilman ns. atyyppistä masennusta ja ahdistus- ja paniikkioireita. Jotka minun käsityksen mukaan ovat tulleet juuri noista myrkyistä.

      (Saat toki elää myrkkyjen aiheuttamien ahdistusten kanssa jos haluat, asia on sinun. Mutta silloin kärsit asiasta omalla päätökselläsi, et muiden. )

    • dfgdfgfdg

      Todennäköisesti lääkkeillä saadaan aikaan vain kroonikko. 10 vuotta sitten ei tarjottu vielä terapiaa. Olisit tarvinnut sitä. Pelkkä lääkehoito = väärä hoito.

      Ikä saattaa auttaa suhtautumaan järkevämmin seurusteluun. Tosin se, mitä pelkää koko ajan tapahtuvaksi, voi tapahtua. Puolisollesi voi olla vaikeaa kestää, että olet vain veltto rätti sängyn pohjalla. Koeta saada lähete terapiaan ja hankkiutua vähitellen eroon lääkkeistä. Olet vielä nuori. Mahdollisuudet edessä.

      • MASIS91

        Olen yhden kerran lääkkeet lopettanut, ja vaihtanut ne luontaistuotteisiin myyjän neuvojen mukaan. Kuitenkin psykiatrin mukaan voi olla että minulla on synnynnäinen serotoniinituotantovika, jonka takia olen jo lapsuudessa oireillut. Lopetin siis luontaistuotteet ja taas lääkäri kehotti alottamaan sepramin, isommalla annostuksella. Siitä ei ikinä ole minulle oikein hyötyä ollut, ja olen tasaisesti yrittänyt sitä lopettaa tuloksetta. Tällä hetkellä koen atyyppisen masennuksen oireet täsmäävän tämänhetkiseen tilaani, myös sen ahmimiskohdan, ruokahalun lisääntyneisyyden, sekä reaktioherkkyyde (varsinkin parisuhdeasioissa). Päätin antaa uudelle lääkkeelle mahdollisuuden. Onko muita jotka olisi saman diagnoosin saanut tai syönyt samaa lääkettä? minulla myös epäillään unihäiriötä, jollei ole unisuus tästä masennuksesta johtuvaa.


    • Masis91

      Psykoterapia on mainittu minulle kerran, eli jos näillä lääkkeillä ei päästä eteenpäin niin sinne seuraavaksi. Jännä juttu ettei sitä tässä 10 vuoden aikana ole voitu kokeilla.. todella paljon joutuu näissä terveysasioissa nykyään itse pyytämään apua jaa hankkimaan tietoa jotta pääsis oikeaan asiaan erikoistuneelle lääkärille.. järjetöntä.

    • LUONTAISTUOTTEET_JA_

      LOGOTERAPEUTTI, niin olet varmasti terve 2 vuoden kuluessa.

      Lääkärin väite; "psykiatrin mukaan voi olla että minulla on synnynnäinen serotoniinituotantovika", on joko puuta heinää ja jo se on totta, niin siihen luontaistuotteet ovat parempia kuin terveyden hajottavat ssri-myrkyt.

      Toki voihan olla että et edes halua parantua, kun mikä on sen mukavampaa kuin sairastaa, sillä saa kaikenmaailman palveluja "ilmaiseksi" (= toisten maksamina)...

      Ja kaupan päälle saa kitisemisoikeuden, ihan oikeasti.

    • OlaviTheFinn

      Kyse on priorisoinnista. Lääkehoito tulee moninverroin halvemmaksi kuin terapiat.
      Suomi tarvitsee nyt kaikki liikenevät veroeurot elintasopakolaisten kunniakkaaseen hoitamiseen.
      Olen pahoillani, mutta sinä et ole niin arvokas pelastettavaksi kuin täysin tuntematon jihadisti taistelia
      jostain hiekka-aavikon takaa!!

    • Masis91

      Tiedoksesi vain kun kiinnostaa noin paljon, et Työterveys maksaa osan, itse maksan osan käynneistäni. Nuorena välttelin kaiken maailman lääkäreitä, jonka seurauksena olen kärsinyt vakavista paniikkikohtauksista sekä henkisestä että fyysisestä ahdistuneisuudesta. Kyselin kohtalotovereita, ja heiltä toivoisin mielelläni vastauksia ja kokemuksia! Olen parisuhteissa ollut monessa, ja jokaisessaa niissä pelkotilat, hylkäämisen pelko sekä ahdistuneisuus toistuvat. Nuorena enemmän paniikkikohtauksilla, raivokohtauksilla ym.. nykyään pelkotiloina, ahdistuneisuudella, riittämättömyydellä sekä masennuksena. Tuota terapiaa pitääkin seuraavalla kontrollikäynnillä ehdottaa, kun sitä ei ole vielä kokeiltu. Odotan myös tuloksia tästä erilaisesta lääkkeestä. Luontaistuotteet toimivat serotoniinituotannon eri vaiheessa ja vaikuttavat eritavalla, joten olen päättänyt luottaa lääketieteeseen, se on minun valintani tällä hetkellä.

    • OlaviTheFinn

      Oleppa hyvä. Kiinnostukseni ei ole henkilökohtainen, pyrin tuomaan esiin tämän mielettömyyden mitä suomessa nykyaikana vaalitaan. Olit tässä täysin sattumanvarainen esimerkki!! Toivon toki kaikkea hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe