Finanssikonserni Nordea ennakoi, että Euroopan keskuspankki (EKP) nostaa ohjauskorkojaan ehkä vuonna 2019. Asuntovelkaiselle tilanne tarkoittaa hyvin matalia korkoja jopa koko vuosikymmenen lopun ajan.
Ehkä pitempäänkin, jos jenkkiläiset tyhmyyksissään äänestää Trumin valtaan. Trumpin kauppasota tuo sitten taantumaa ja työttömyyttä lisää.
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2016/09/06/asuntovelkaisen-ilo-nollakorko-taman-vuosikymmenen-lopun-ajan/20169245/310
Nollakoroilla mennään vuosikymmenen loppuun
6
52
Vastaukset
- tiukkaa.tekee
Jenkit harkitsee jo korkojen nostoa. Ja täälläkin on pankeilla tiukkaa näiden halpojen korkojen kanssa
Kysymys on keskuspankkien korkopolitiikasta. Esimerkiksi EKP:n keskeinen tavoite on hintavakauden saavuttaminen. Matalaa ja nollakorkoa pidetään yllä talouden aktiviteetin parantamiseksi. Keskuspankkikorkoa nostetaan tarkoituksena hillitä talouden toimeliaisuutta.
- 22233377
pundit kirjoitti:
Kysymys on keskuspankkien korkopolitiikasta. Esimerkiksi EKP:n keskeinen tavoite on hintavakauden saavuttaminen. Matalaa ja nollakorkoa pidetään yllä talouden aktiviteetin parantamiseksi. Keskuspankkikorkoa nostetaan tarkoituksena hillitä talouden toimeliaisuutta.
Realitalouden toioimeliaisuuden hillitseminen ei ole ekp:n intresseissä, pikemminkin päinvastoin. Ekp:n intresseissä on hintavakaus ja inflaation liiaksi kiihtyminen sekä deflaatiokierteen torjuminen.
22233377 kirjoitti:
Realitalouden toioimeliaisuuden hillitseminen ei ole ekp:n intresseissä, pikemminkin päinvastoin. Ekp:n intresseissä on hintavakaus ja inflaation liiaksi kiihtyminen sekä deflaatiokierteen torjuminen.
Yhdysvalloissa keskuspankki käyttää selvästi korkotyökalua reaalitalouden kasvattamiseksi ja joskus myös hillitsemiseksi.
- ok-kreivi
Jos on miettinyt minne palstan tuhnut ovat siirtyneet rommauttelemaan, kannattaa seurata linkkiä.
- luuseripellet
Noi ton palstan kommentit on ihan himmeitä. Voi jeesus mitä kamaa.
Heti ensimmäinen kommentoija sanoo (Ovat maksaneet alhaisen koron moninkertaisesti hinnassa.). Luuserilla on tullut moninkertaisesti housuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482