Epävarma ostaja

Epävarmuutta

Olen tässä pähkäillyt ostaako asunto jossa olen vuokralla.Maksan kolmiosta vuokraa 600e kk,ja nyt on asunto ollut jo puoli vuotta myytävänä,yksi katsoja on käynyt...eli tunkua ei ole.Tykkään asua tässä,asunto on 42v.vanha rivari,meneillään ulkovuoriremppa,sadevesiviemäröinti ja kattorempat tulossa.Olen elämäni aikan muuttanut 18 kertaa,nyt alkaa tuntua että pitää saada pysyvä asunto jo viimein!Asuntoon on tehty kylpyhuone ja sauna remppa 6v.sitten lattiat on laitettu laminaatille,keittiö on laitettu,seinät vielä kaipaisi laittoa.Olen aina ollut huono tekemään isoja päätöksiä.lainakin on nyt valmiiksi puhuttuna,muuta kuin alkaisi tekemään tarjouksia...

6

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanneljärven_Ville

      Tuskinpa kukaan muu tietää tuosta asunnosta enemmän, joten ei tarvitse pelätä mitään yllätyksiä sen suhteen. Selvitä ihan ensiksi remonttien vaikutus vastikkeeseen. Sitten vain lasket paljonko vuodessa säästyy 7200 euron vuokraan verrattuna ja alat miettiä, mitä sellaisesta tuotosta olisit valmis maksamaan. Vertailu pyyntihintaan ja tarjous sisään. Tuo puoli vuotta alkaa jo kuulostaa riittävältä myyjän kypsytysajalta. Remontti-iässä olevilla rivareilla ei ole hirveästi kysyntää.

    • Rantsukka

      Olitko kuinka kauan asunut siinä asunnossa. Jos se tuntuu kodilta ja on pinnatkin laitettu kuntoon niin osta pois kuljeksimasta.

      Koska olet asunut siinä remontin keskellä, voit huoletta pudottaa pyyntihinnasta vähän pois. Tokihan asunnon omstaja ymmärtää että ostamisen jälkeen joudut vielä maksamaan vähän korkeampaa vastikettakin lainaa.

      Yrittää aina kannattaa, tuntuu että katuisit sittenkin jos ostaisit asunnon jotain mualta jota et tunne niin hyvin kuin nykyistä asuntoasi ja sitten saattaisi tulla niitä remonttiyllätyksiäkin.

      Anna mennä vaan.

      • Asunto123

        Onko vanhat salaojat? Minkälainen rakennetyyppi yleensä? Onko kosteusmittauksia tehty perustuksista? En tarkoita pintakosteuksia. Kaikki kannattee ottaa huomioon kun vanha rivari kyseessä. Tietenkin hyvä kun perusparannuksia tehty ja teetetään. Ja myös kun itse asut siellä niin tiedät varmasti asunnon historian.


    • Asunto123

      Onko vanhat salaojat? Minkälainen rakennetyyppi? Kosteusmittaukset kannattee teetättää (en tarkoita pintakosteuksia) kuitenkin kun vanha rivari kyseessä. Itse varmaan siellä asuvana tiedät asunnon historian joka plussaa.

    • Epävarmuutta

      Vanhat on salaojat mutta ne on tarkoitus päivittää ensi keväänä.Perusteista ei ole tehty kosteusmittauksia.En usko että tämän osto on kovin huono sijoitus,jossakinhan sitä pitää asua,ja edullisemmaksi tulee kuitenkin maksaa omaa kuin vuokraa.Olen nyt sen ikäinen että haluan oman kodin,kotiin kannattaa aina satsata!

    • Eienääepävarmuutta

      No niin,nyt on asunto ostettu!Tyytyväisenä odotan joulua...pitää vielä hieman tehdä maalaushommia,mutta olen tyytyväinen itseeni.Sain hieman tingattua hintaakin,ja lainaerät ovat juuri sopivat!Kyllä oma koti on ihana,kauan piti tästä haaveilla,mutta nyt se sattui kohdalleni,ja asiat loksahtivat kohdalleen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5411
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      49
      2237
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2236
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      880
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      763
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe