Olen tässä pähkäillyt ostaako asunto jossa olen vuokralla.Maksan kolmiosta vuokraa 600e kk,ja nyt on asunto ollut jo puoli vuotta myytävänä,yksi katsoja on käynyt...eli tunkua ei ole.Tykkään asua tässä,asunto on 42v.vanha rivari,meneillään ulkovuoriremppa,sadevesiviemäröinti ja kattorempat tulossa.Olen elämäni aikan muuttanut 18 kertaa,nyt alkaa tuntua että pitää saada pysyvä asunto jo viimein!Asuntoon on tehty kylpyhuone ja sauna remppa 6v.sitten lattiat on laitettu laminaatille,keittiö on laitettu,seinät vielä kaipaisi laittoa.Olen aina ollut huono tekemään isoja päätöksiä.lainakin on nyt valmiiksi puhuttuna,muuta kuin alkaisi tekemään tarjouksia...
Epävarma ostaja
6
154
Vastaukset
- Kanneljärven_Ville
Tuskinpa kukaan muu tietää tuosta asunnosta enemmän, joten ei tarvitse pelätä mitään yllätyksiä sen suhteen. Selvitä ihan ensiksi remonttien vaikutus vastikkeeseen. Sitten vain lasket paljonko vuodessa säästyy 7200 euron vuokraan verrattuna ja alat miettiä, mitä sellaisesta tuotosta olisit valmis maksamaan. Vertailu pyyntihintaan ja tarjous sisään. Tuo puoli vuotta alkaa jo kuulostaa riittävältä myyjän kypsytysajalta. Remontti-iässä olevilla rivareilla ei ole hirveästi kysyntää.
- Rantsukka
Olitko kuinka kauan asunut siinä asunnossa. Jos se tuntuu kodilta ja on pinnatkin laitettu kuntoon niin osta pois kuljeksimasta.
Koska olet asunut siinä remontin keskellä, voit huoletta pudottaa pyyntihinnasta vähän pois. Tokihan asunnon omstaja ymmärtää että ostamisen jälkeen joudut vielä maksamaan vähän korkeampaa vastikettakin lainaa.
Yrittää aina kannattaa, tuntuu että katuisit sittenkin jos ostaisit asunnon jotain mualta jota et tunne niin hyvin kuin nykyistä asuntoasi ja sitten saattaisi tulla niitä remonttiyllätyksiäkin.
Anna mennä vaan.- Asunto123
Onko vanhat salaojat? Minkälainen rakennetyyppi yleensä? Onko kosteusmittauksia tehty perustuksista? En tarkoita pintakosteuksia. Kaikki kannattee ottaa huomioon kun vanha rivari kyseessä. Tietenkin hyvä kun perusparannuksia tehty ja teetetään. Ja myös kun itse asut siellä niin tiedät varmasti asunnon historian.
- Asunto123
Onko vanhat salaojat? Minkälainen rakennetyyppi? Kosteusmittaukset kannattee teetättää (en tarkoita pintakosteuksia) kuitenkin kun vanha rivari kyseessä. Itse varmaan siellä asuvana tiedät asunnon historian joka plussaa.
- Epävarmuutta
Vanhat on salaojat mutta ne on tarkoitus päivittää ensi keväänä.Perusteista ei ole tehty kosteusmittauksia.En usko että tämän osto on kovin huono sijoitus,jossakinhan sitä pitää asua,ja edullisemmaksi tulee kuitenkin maksaa omaa kuin vuokraa.Olen nyt sen ikäinen että haluan oman kodin,kotiin kannattaa aina satsata!
- Eienääepävarmuutta
No niin,nyt on asunto ostettu!Tyytyväisenä odotan joulua...pitää vielä hieman tehdä maalaushommia,mutta olen tyytyväinen itseeni.Sain hieman tingattua hintaakin,ja lainaerät ovat juuri sopivat!Kyllä oma koti on ihana,kauan piti tästä haaveilla,mutta nyt se sattui kohdalleni,ja asiat loksahtivat kohdalleen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2184519
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283180Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1082383Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek342004- 1861718
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341695Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131393Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs61289Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211276- 401254