oletko käynyt ennustajalla ?

ennustuseukko

Oletko koskaan käynyt ennustajalla , joka katsoo korteista, kristallipallosta sinun menneisyyttä ja tulevaa elämää ? Itse olen käynyt muutamia kertoja ,katsoivat korteist a ja käsistä myös. Ihmettelen ,mistä tietävät tosiasioita mun elämästä ja uskonkin, että joillekin ihmisille on annettu tälläinen tietäjän lahja. Itsekin ennustan korteista ystävilleni ja itselleni joskus , mutta hyvin kapealaisesti kuitenkin on osaamiseni. ystävät kysyvät, mistä tiedät nämä ja nämä asiat, vaikka he itse saavat sekoittaa pakan. Onko teidän ennustaja tiennyt asioitanne, vai onko ennustus humpuukia ?

173

1507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sano.savolainen

Ennustus jää kuulijan tulkittavaksi.

• yksinkertaisuus

tottakai kai jää kuulijan tulkittavaksi , niinkuin kaikki elokuvatkin ym. Voi pyhä yksinkertaisuus !

• eppu2

Kävin joskus, olin jotain 35v.
      Poika oli 17 ja oli kihloissa
      Mieleeni on jäänyt, kun ennustaja sanoi, että poikasi menee naimisiin ja saa 3 tai neljä lasta, mutta ei tämän tytön kanssa.
      Erosivat armeija-aikaan. Poika nai toisen tytön ja heillä on 4lasta.

• ent.siivoojaparka

Tuon minäkin olisin osannut ennustaa 17 vuotiaasta pojasta ihan tälleen etänä.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Tuon minäkin olisin osannut ennustaa 17 vuotiaasta pojasta ihan tälleen etänä.

Jaa, että saa neljä lasta. Olet Sinä aika selvännäkijä.
        Mikset pidä vastaanottoa.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Jaa, että saa neljä lasta. Olet Sinä aika selvännäkijä.
        Mikset pidä vastaanottoa.

3-4 lasta?
        Aikamoisen varma ennustus. Montako lasta oikeasti on noin kolme neljä, noin suunnilleen? Jos ei näin olisi käynyt, niin olisin sanonut, että kaikki syrjähyppyjen tulokset eivät vain ole pojan ja hänen äitinsä tiedossa.

Tule vastaanotolleni. Se tosin maksaa jonkun verran. Ilmaiseksi en ala sinullekaan ennustamaan.

• eppu2

3-4 lasta?
        Aikamoisen varma ennustus. Montako lasta oikeasti on noin kolme neljä, noin suunnilleen? Jos ei näin olisi käynyt, niin olisin sanonut, että kaikki syrjähyppyjen tulokset eivät vain ole pojan ja hänen äitinsä tiedossa.

Tule vastaanotolleni. Se tosin maksaa jonkun verran. Ilmaiseksi en ala sinullekaan ennustamaan.

Höpöhöpöt Sinulle tässä asiassa. :)

• Elämä.arpakuutioita

Elämäni aikana olen käynyt monellakin ennustajalla.
      Verovirkailijan luona, hän ennusti paljonko on veroprosenttini ja paljonko tulen saamaan mätkyjä. Hänen ennustuksensa toteutui.
      Olen käynyt poliisin luona kuulusteltavana ja hän ennusti että joudun oikeuteen, niin kuin jouduinkin. Asianajaja ennusti että saan puoli vuotta vankeutta mutta sillä ukolla ei ollut ennustajan lahjoja. Syyte kaatui omaan mahdottomuuteensa.
      Ollessani erään naisen kanssa yksissä hän alkoi ennustelemaan, että suhteemme ei kestä kolmea vuotta kauemmin. Itse ennustin vastaan että kyllä kolme vuotta on liian pitkä aika, alle kahden pitää päästä. Kuten pääsimmekin.
      Voi voi elämä on täynnä ennustajia ja ennusteita, kuka veikkaa mitäkin.

• Suru_sydämessä

:-D, :-D Terveydeksi :-D!
        Olen itse paras ennustelija. Tiedän asioita, jotka tuteutuvat.
        Hermot kuin tuntosarvet ja nappaavat jo olemassa olevat singnaalit.

• eppu2

Hauska tuo oivalluksesi.
        Emme varmaan edes huomaa, miten itse ja toiset ennustelee elämää.
        Miten usein tuumataan, ettei tuosta tule mitään ja kun pieleen menee, aina on joku sanomassa,´´mitäs minä sanoin.´´

• Tavuviiva

Nauroin niin, että meikit meni....hyvin kirjoitettu. No, eihän asiat sinänsä kivoja ollut, mutta näämmä oot selvinnyt...
        Ennustamisesta kait sanotaan, että itse rupeaa toteuttamaan niitä juttuja.
        Mutta, mutta. Kävin romaaninaisen eräillä markkinoilla ennustuskopissa: iloa lapsesta = pitää paikkansa; järjestötoimintaa, mistä ajattelin, että hahah, mutta muutamassa vuodessa olin siellä täällä mukana eri jutuissa, mikä on ollut kiinnostavaa,rikastuttavaa ja ihan hyvää kokemusta eri ihmisten kanssa. Jälkeenpäin olen ihmetellyt, mistä revin ajan työn ohella ja miten jaksoin. Toinen puolisko tietenkin mahdollisti tämän, ei olisi muuten onnistunut.
        Toisen kerran kävin iäkkäämmällä tunnetulla ennustajalla ja kun olin juuri menettänyt äitini, sanoin heti aluksi, että oikeastaan tarvitsen vanhemman, viisaan naisen neuvoja. Olihan sen rohkaiseva keskustelusessio. Toteutuminen, no jaa...
        Täytyi tällaistakin kokea. Jokainenhan päättää ihan itse, mitä tekee.

• egfrse
    • Olen käynyt kerran ennustajalla. En olisi lähtenyt mutta lupauduin kuskiksi ystävättärelle joka uskoo vankasti tällaiseen.
      Siinä samalla annoin ennustaa itsellenikin.
      Kaikenlaista puhui, asioita joita sattuu, tai on sattunut lähes kaikille.
      Rahaa ja rakkautta ei luvannut, rakkutta olen saanut ja saan kokea ja rahaakin normaaliin toimeentuloon.
      Kun tunne-elämän puolella ja muutenkin asiat ovat kunnossa ei ennustajia kaipaa.

• Olen käynyt yhesti. Toinen kerta ois sunnitteliia, mutta pitäisi vielä varmistaa tarkka syntymä-kellonaika ja sitä en ole saanut vielä aikaiseksi tehdä.

• en.menis

90-luvulla eräs rouva kertoi, että hän näkee kädestä, mitä tulee tapahtumaan. Ojensin oitis. Hän sanoi: No terve sinä ainakin olet, mutta näen minä jotakin muutakin ja näytti pelottavan salaperäiseltä. Ei suostunut kertomaan mitä, teki mieli lyödä. Ihan tavallisessa hapessa olen nyt, joten ei ainakaan tähän mennessä mitään mullistavaa, toki avioero, lasten lähteminen kotoa, työpaikkojen vaihtoja, sukulaisten kuolemia ym, ihan normi elämää.

• ent.siivoojaparka

Varmaan näki sinunkin joskus kuolemaan päätyvän, mutta piti salaisuutena.
        Pienenä sinä olet syntynyt ja itkulla elämäsi aloittanut.

Kerran vieressä näin, kun mustalaiseukko junassa ennusti jonkun kämmenestä (maksua vastaan). Olihan se epäselvää höpinää, mistä olisi saanut rakenneltua ihan oman mielensä mukaisia ennustuksia, sellaisia kuin haluaa.

• flegmaatti

Vaimoni työkaverit kehuivat lähimarketin avajaisten yhteydessä korteista povaavan mustalaisnaisen tietämisen ja ennustamisen tasoa.

Olin avioitunut muutamaa kuukautta aikaisemmin hoikan naisen kanssa jolla oli luonnollinen, hyvin tummanruskea tukka. Olin vakituisessa työsuhteessa paikallisen, suuren perusmetallin yrityksessä osastoinsinöörinä.

Povari: Elät kovia aikoja. ( Olin krapulassa ja päälläni oli vanha toppatakki jonka hihat olivat muikun suomuissa ).
      Elämä on köyhää mutta kyllä se paranee. ( Aloituspalkkani oli hieman yli 2 x vanhempi asentaja ja työsuhdeasuntoni oli todella halpa ).
      Kyllä vielä töitäkin löytyy.
      Löydät vielä kauniin, vaalean naisenkin ja perustat perheen. Lapsiakin tulee enemmän kuin yksi. ( Ensimmäinen lapsemme syntyi 3 vuotta tuon jälkeen ja toinenreilun 4:n vuoden kuluttua ).
      Jatko oli samaa rataa.

Olen nyt odottanut tuota luvattua vaurautta ja blondia sulostuttamaan elämääni.

• Olen käynyt, nuoruudessani eräänä juhannuksena, Seurasaaressa romaaninainen ennusti kädestäni ja korteista. Siihen aikaan löytyi ennusteen mukaan vaaleaa ja tummaan ja vaikka mitä. Hän tutki ilmeitäni tosi tarkkaan haastattelemalla ja kyseli johdattelevia kysymyksiä. itse tavallani annoin hänelle oikeat vastaukset niihin kysymyksiin ja niin oli mieleiseni se ennuste silloin.
      Sukulaisnaiset ovat käyneet Aino Kassisella ja saaneet mielestään oikeita vastauksia, äidilleni hän ennusti tytön ja kolme poikaa, käviköhän lopulta niin.
      Tiedän myös keski-suomalaisen selvännäkijän kertoneen erään kadonneen henkilön oikean löytymispaikan ja ajankohdan.

• eppu2

Pitää myös huomata se, että ennustaja ja selvännäkijä ovat aivan eri asioita.
        Ennustajissa on myös huijareita.
        Romanitkin tekevät sitä elääkseen, ei luotettavia, mielestäni.

• eppu2 kirjoitti:

Pitää myös huomata se, että ennustaja ja selvännäkijä ovat aivan eri asioita.
        Ennustajissa on myös huijareita.
        Romanitkin tekevät sitä elääkseen, ei luotettavia, mielestäni.

Totta, omalla kohdallani Seurasaari oli lähinnä hupia ja hauska ohjelmanumero.
        Meillä kerran järjestettiin kylätapahtuma ja sinnehän myös ennustaja telttaan hommattiin, kova oli kysyntä, koko ajan oli jono teltan ulkopuolella. Se oli silloin rehellistä rahankeruuta urheiluseuralle, oli niin mainio ennustajatar siinä teltassa.

Mutta tämä selvännäkijä oli ihan tunnettu (en tiedä vieläkö hän elää) ja pystyi kyllä auttamaan näitä omaisia kadonneen löytämisessä.

• Tottakai tähään ikään shamani itte istui soffalla kumiteräsaappaat jalassa käprä suupieles.
      Diskopallosta katteli mailman menoa ,aikamoista välkettä ja vilinää lupaili elämääni , maitolasinen lampunkuuppa olis ollut parempi väline ,eletyn elämän kokemusten perusteella .

• eppu2

Mikä on käprä?

• eppu2 kirjoitti:

Mikä on käprä?

Moikka eppu
        Soanlahdelta syntysin oleva evakko poika joka oli mun varaisä käytti tota sanaa sätkästä .

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Moikka eppu
        Soanlahdelta syntysin oleva evakko poika joka oli mun varaisä käytti tota sanaa sätkästä .

No empä olisi osannut ajatella, ihmettelin vaan. Näin niitä on eri paikoilla erilaisia ilmaisuja.
        Ensin mietin, että olisiko joku pikkusikaari.
        Joskus nuorempana, kun vielä poltin, rahan säästämiseksi väännettiin sätkiä.
        Oli sellainen pieni vehje, millä tehtiin.

• einopussinen

Ennustajat,horoskoopit,kaivonkatsojat,ym. samaa kastia kaikki. Rahat pois ty....

• eppu2

Appeni katsoi kaivonpaikkoja, ei pyytänyt rahaa keneltäkään.

• eppu2 kirjoitti:

Appeni katsoi kaivonpaikkoja, ei pyytänyt rahaa keneltäkään.

Mitä metodia se käytti ja toimiko?

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Mitä metodia se käytti ja toimiko?

Ihan pajua, toimi se.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Ihan pajua, toimi se.

Isäni osasi tietää kaivojen paikat ihan ilman mitään pajuvitsaakin.
        Kaikkiin kolmeen kaivoon, jotka hän kaivoi meidän tontille, nousi vesi ja sitä oli riittävästi.

• skarn
        eppu2 kirjoitti:

Ihan pajua, toimi se.

Suomi on kaivonkatsojan ihanne maa. Osoittaapa varpumies kaivon paikan lähes mihin tahansa, vettä löytyy varmasti;)

• Seurannut

Vettä löytyy Saharastakin - kun tarpeeksi syvälle vaan kaivaa!

• niin.miksi

Isäni osasi tietää kaivojen paikat ihan ilman mitään pajuvitsaakin.
        Kaikkiin kolmeen kaivoon, jotka hän kaivoi meidän tontille, nousi vesi ja sitä oli riittävästi.

Miksi piti kaivaa kolme kaivoa?
        Eikö yhdessä kaivossa riittänyt vettä tarpeeksi?

• ent.siivoojaparka
        niin.miksi kirjoitti:

Miksi piti kaivaa kolme kaivoa?
        Eikö yhdessä kaivossa riittänyt vettä tarpeeksi?

Riitti kyllä.
        Kun olin lapsi, niin meillä ei ollut vielä vesijohtoja. Vesi kannettiin kaivoista. Hartioitten säästämiseksi kahdessa kasvihuoneessa oli omat kaivot siellä sisällä, ettei ollut kuin nostaa altaisiin/tynnyreihin lämpenemään kasteluvedeksi.
        Yksi kaivo oli keskellä pihaa, mistä kannettiin vesi navettaan, saunaan ja sisälle juoma- ja talousvedeksi.

• Tulin junalla helsingistä muutam vuosi sitten. Vastapäätä istui hyvin pukeutunut mutta eläneen näköinen nuorehko mies. Aloimme jutella, hän kertoi voittaneensa lotossa ison summan, ollut paossa vaimoaan useamman kuukauden, vaimo ei kuulemma tiennyt voitosta.
      Sanoin aikani kuluksi että ennustan sinulle, en enää muista mitä höpötin.
      Mies ihastui ikihyväksi höpinääni, sanoi että lähde hänen mukaan reissuun ihan minne haluat lähteä. Suunnittelin silloin Australian matkaa, kerroin hänelle. Kysyi onko passi mukana, lähdetään vaikka heti kun saa lentoliput, raha ei kuulemma loppuisi ihan heti.
      Hän oli hyvin kaunopuheinen kun pyyteli mukaansa reissuun.
      En lähtenyt, jälkeenpäin olen miettinyt että teinköhän virheen. Tuollaista tilaisuutta ei elämässä toista tule.
      Onneksi on jo ikää joten ymmärsin yskän, olisin joutunut lapsenlikaksi, hän kaipasi selvästi tomeraa naista huolehtimaan itsestään.

• Enkäsittenjäänytkään

Kävin minä kauan aikaa sitten ystävättären pyynnöstä hänen mukanaan. Minullekin ennustettiin mutta päätin olla uskomatta kun en tahtonut niin ikäviä tapahtuvan kuin orvoksi jäänti.

• Olisi aika mielenkiintoista osata itse ennustaa, tai kait se olisi lähinnä yhdenlaista 'lukemista', lähinnä kiinnostaisi käden viivojen tutkailu tai sitten tarot-kortit.
      Kerran lainasin kirjastosta jo kirjat hommaa varten mutta kaikki kaatui ajan puutteeseen. Molempiin on hyvät suomenkieliset kirjat olemassa.

Siihen aikaan kun tanssipaikoilla tuli pyörittyä niin aina ennen lähtöä korteilla pasianssia pelasin ja ainahan ne kortit kertoivat onko hauskaa ja käykö edes viuhka.
      Ensin lakattiin kynnet ja sitten pelattiin pasianssi, sitten katsottiin onko saumat suorassa ja ei kun menoksi, siinä oli rituaalia moneksi.

• hyii-ei-hyvä-ei-kiva

Miulle ennustaja kertoi mitä on meneisyydessä on tapahtunu,
      tiesi aika hyvin,
      mutta
      ei suostunu kertomaan mitään tulevasta,
      jäi jotenki pelottamaan,
      koska hän sanoi jotenki näin,
      ( kerron vain hyvät asia, ikävistä asioista en kerro mitään )

• Vähävaraisten.rahastus

MTV3:llahan on yöllä ennustajia vastaamassa puhelimeen ja katsovat Tarot-korteista ym. ennustamista. Ei tietenkään mitään ilmaista ole. Ennustajalle mukavalla minuuttitaksalla. En muista oliko jokin 2-3 ensimmäistä minuuttia ilmaisia. Osaan kuvitella miten alkaa verkkaisesta plaraamaan kortteja ja asettelemaan,,,, Mäl öisin heti luurin kiinni kun se ilmainen aika olis kulunut. Pitäis varmaan laittaa munakello soimaan:DD
      Säälittävää hyväuskoisten ihmisten rahastamista, eivätkä soittajat varmaan mitään kovin äveriäitä ole.

http://www.astraltv.fi/content/meista

• Vähävaraisten.rahastus

• Tavallaan, sillä äitiyspolin kätilö oli tosi hyvä ennustamaan. Jouduin jäämään sairaalaan 17.12. ja hän ennusti etten pääse kotiin ennen kuin olen synnyttänyt.
      Se ennustus toteutui.

• ent.siivoojaparka

Aikoja ne on huonot ennustamaan.
        Minulle ennustivat, että syntyy vasta joskus aamulla. Kello oli silloin vähän yli kymmenen illalla ja niitten sanojen jälkeen ei mennyt kuin vartti, kun likka oli syntynyt. Onneksi taksi tuli aikaisemmin kuin oli luvannut. Muuten olisi taksikuski joutunut ottamaan kätilön viran.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Aikoja ne on huonot ennustamaan.
        Minulle ennustivat, että syntyy vasta joskus aamulla. Kello oli silloin vähän yli kymmenen illalla ja niitten sanojen jälkeen ei mennyt kuin vartti, kun likka oli syntynyt. Onneksi taksi tuli aikaisemmin kuin oli luvannut. Muuten olisi taksikuski joutunut ottamaan kätilön viran.

Tää kätilö ei rohjennut tarkkaa aikaennustetta antaa, lapsi syntyikin vasta 23.12. Kotiin pääsin uudenvuodenaattona, sitä ei kukaan ennustanut, että niin kauan joudun sairaalassa olemaan.

Monet taksikuskit ovat kokeneita synnytysavustajia, riskihommaa kuitenkin jättää heidän varaansa.

• eisaasotkea

Kannattaa nyt lukea tarkasti aloittajan kysymys,eika sotkea tähän kätilö-amattikuntaa mitenkään. He eivät todellakaan ennustajia, jotka katsovat korteista asioista, he tekevät hyvin tärkeää työtä, kuten itsekin tein aikanaan.

• eisaasotkea kirjoitti:

Kannattaa nyt lukea tarkasti aloittajan kysymys,eika sotkea tähän kätilö-amattikuntaa mitenkään. He eivät todellakaan ennustajia, jotka katsovat korteista asioista, he tekevät hyvin tärkeää työtä, kuten itsekin tein aikanaan.

Totta puhut, pikkuisen taas lipesi :)

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Tää kätilö ei rohjennut tarkkaa aikaennustetta antaa, lapsi syntyikin vasta 23.12. Kotiin pääsin uudenvuodenaattona, sitä ei kukaan ennustanut, että niin kauan joudun sairaalassa olemaan.

Monet taksikuskit ovat kokeneita synnytysavustajia, riskihommaa kuitenkin jättää heidän varaansa.

Tilasin taksin heti, kun ensimmäinen poltto tuli. Siskoni oli täällä oman lapsensa kanssa valmiiksi lapsenlikkana vanhemmalle tyttärelleni ja esitti, että odottelisin vielä kotona joitakin tunteja. Sanoin, että en halua jäädä ulvomaan, herättelemään ja säikyttelemään nukkuvia lapsia, jos tulee koviakin polttoja.

Joskus se tapahtuu nopeammin kuin toisinaan, synnytys.
        Tässä vieläkin odottelen sitä kolmatta tyttöä, minkä minulle ennusti ennustajaksi harjoitteleva kaverini jo nuoruudessani.
        Mutta ei hätää, onhan tässä aikaa odotella, joutessaan.

• Edesvastuuttomia rahastajia ovat nämä "selvänäkijät" jotka ihmisille asioita kertovat, jotkut todella osuvat oikeaan mutta eivät tiedä milloin ihmisten kohtaloon saa puuttua kertomalla heille heidän tulevaisuudestaan.

• reppuriika

Muistan kun mustalainen ennusti äidilleni muutamasta lantista ja kertoi äiti että osaisi mamma kertoa asioita menneisyydestä. Isäni kertoi myös sanoneen hänelle jotain asioita, jotka pitivät paikkansa, esim. että vasemmassa jalassa on kaksi kirveellä tehtyä haavaa, että hän on kolmen tytön isä, ym.

En ole koskaan edes leikkimielellä antanut kenenkään ennustaa ja tai kuunnellut selvänäkijöitä. Nämä tiedot jos niitä tulee ovat peräisin pimeydestä, saatana valtakunnasta. Onkin niin että nuo povarit osaavat lukea menneisyyttä ja tietävät asioita, jotka ovat jo tapahtuneet, mutta tulevaan ei paholainen osaa tietää, voi vain aavistella ihmistä älykkäämpänä olentona tai sitten manipuloida asianomainen toteuttamaan hänelle annettua ennustusta, esim. kohtaat tumman, atleetin miehen ( no nainen voi alkaa seuraamaan tummia atleetteja unohtaen vaaleat, ym. ...)

Kristittynä en lähde koskaan leikkimään pahuuden voimien kanssa, en mitenkään anna löysää siihen suuntaan ja altista itseäni pahan manipulaatioon.
      Kyllä voi joskus käydä pyytämässä esirukousta tunnustavalta Herran palvelijalta kuten Pirkko Vesavaara (huom. eri Pirkko Jalovaara). Vesavaara on evankelista ja hänellä toimiin Pyhän Hengen armosta tiedon ja profetian armolahjat. Olen kyllä saanut paljon apua ja uskoa ja elämää vahvistavaa, joka on tapahtunut tulevasuudessakin.
      Jumalan Henki ojaa aina hyvään ja tuo ilon ja vapauden. Sielunvihollinen saa aikaa ahdistusta ja saattaa eksyttää ihmisen perikatoon.
      Ja ihminen ei tarvitse maan päällä eläessä tietoa tulevastaan. Sen on Jumala niin säätänyt ja on meille parasta.

• M-a

Oikein puhut! Totta on omien kokemusteni mukaan.
        Ei ole hyvä tietää tulevaa, vaan elää tässä hetkessä ja tehdä parhaansa.
        Pitää mielessä Ilmestyskirjan lupaukset ennallistetusta Paratiisista.

Mutta Jmalan palvelijat ovat kokeneet paljon muutakin kuin iloa ja rauhaa!
        Ei heitä ole suojeltu surulta, pettymyksiltä, vaikeuksilta, kuolemaltakaan!
        Usein juuri Jumalan palvelijalle annetaan tehtäviä, joita eivät jaksa omin voimin!

• M-a kirjoitti:

Oikein puhut! Totta on omien kokemusteni mukaan.
        Ei ole hyvä tietää tulevaa, vaan elää tässä hetkessä ja tehdä parhaansa.
        Pitää mielessä Ilmestyskirjan lupaukset ennallistetusta Paratiisista.

Mutta Jmalan palvelijat ovat kokeneet paljon muutakin kuin iloa ja rauhaa!
        Ei heitä ole suojeltu surulta, pettymyksiltä, vaikeuksilta, kuolemaltakaan!
        Usein juuri Jumalan palvelijalle annetaan tehtäviä, joita eivät jaksa omin voimin!

Monet ns. marttyyrit ovat nähneet tulevan kohtalonsa ennalta. Ovat vain olleet vahvoja kestämään kidutukset ym...kun ovat ymmärtäneet ettei ihminen elä vain leivästä :)

• M-a
        KolavanKotka kirjoitti:

Monet ns. marttyyrit ovat nähneet tulevan kohtalonsa ennalta. Ovat vain olleet vahvoja kestämään kidutukset ym...kun ovat ymmärtäneet ettei ihminen elä vain leivästä :)

Niin, Jumlan Henki heille ilmaisi, mitä tuleman pitää.
        Paulus-Sauluskin sai tietää etukäteen ja vielä toinen
        vahvisti samalla ennustuksella.
        Eivät heittäneet pesuvatia lapsineen, vesineen, vaan
        pesivät kätensä nopeasti ja ryhtyivät toimiin ehtiäkseen.
        Kiirettä oli itse Jeesuksellakin ihmisenä ollessaan.
        Paljon yksin rukouksessa Isänsä kanssa ennen ratkaisujaan.
        Vielä täydellinen ihminen!
        Joten ei meidän tarvitse hävetä,
        jos joskus menee sormi suuhun ja pissi housuun...

• ennustukko

Olen käynyt ja ennustaja sanoi että voin pelastaa Suomen.
      Mutta suomessa Suomalaisena saamani kohtelun perusteena en halua laittaa tikkua ristiin suomen pelastamiseksi, joten sitä saa kaikki muut kuin minäkin.

• M-a

Jaa-a, olipa onni, että Jumalan lähettämä Jeesus ei tuumannut samoin!
        Oli vaikeuksia perheensä keskuudessakin. Joosef ja Maria tietysti tukivat!
        Mutta sisarukset eivät uskoneet Jeesukseen ennen Hänen kuolemaansa.
        Pitivät järkensä menettäneenä ja olisivat keskeyttäneet saarnaamisen.
        Jaakob ja Juudas velipuolena tuli uskoon ja kutsui itseään Jeesuksen orjaksi.
        Fariseukset kutsuivat Jeesusta synnissä syntyneeksi aviottomaksi lapseksi.
        Ei Jeesus sanonut heillekään: "Tuollaisia en kyllä ala lunastamaan!
        Kuolkoon omaan röyhkeyteensä!" Saivat tulla uskoon, kastetuiksi myöhemmin.

Montakohan minä pelastaisin, jos voisin? Hurreja en ainakaan! Enkä musliimeja!
        Ne ei osaa edes Paratiisissa elää ilman neljää vaimoa ja toisten vainoa!

Mutta Suomen punaisten graniitikallioiden puolesta kyllä kuolisin!
        Jalat Itämeren aalloissa läiskytellen, ja auringonlaskujen tähden ja ...

• älätuomitse

Mitä soopaa sinä puhut,sellaisista hengistä, jota kukaan ei ole nähnyt. Siskoni on myös uskovainen ja sitä,että Jumalan henki ohjaa aina hyvään päin. Miten selität tämän,että hänen lapsensa kuoli 2o vuotiaana, kuolemaansa asti terve nuori. Nämä evankelistat ovat vain rahan kerääjiä, avaa ny hyvä ihminen silmäsi totuudelle. Miten tuomitset ennustajat paholaisiksi, he ovat normaaleja työssä käyviä ihmisiä. Älä tuomitse ,jotta sinua ei tuomittaisi.

• M-a

Jeesus puhui vuorisaarnassaan, että meidän ei pitäisi murehtia
        mitä päällemme pukisimme, kun Jumala pitää ihmisestä huolen.
        "Katsokaa kedon kukkia! Ei Salomo ole loistossaan niin kauniisti vaatetettu!"

Mitä? Jumala pitää ihmisistä huolen ja pukee kedon kukan loisteliaammin kuin
        Salomon konsanaan! Näen tässä ajatuksessa ristiriidan! Olenko aivovaurioinen?

• reppuriika

Sinulle älä tuomitse. Jokaiselle on annettu elettäväksi aika maan päällä. Joku elää 20 vuotta, yksi kaksi vuotta ja jotkut harvat yli 100 vuotta. Jumala on saattanut ottaa nuoren pois juuri siksi ettei hän olisi jaksanut tulevia koetuksia.
        Raamattu kieltää jyrkästi monessa kohden ennustelut ja povailut. Tukeudun mielipiteessäni Jumalan sanaan ja en halua tuomita.

• M-a
        reppuriika kirjoitti:

Sinulle älä tuomitse. Jokaiselle on annettu elettäväksi aika maan päällä. Joku elää 20 vuotta, yksi kaksi vuotta ja jotkut harvat yli 100 vuotta. Jumala on saattanut ottaa nuoren pois juuri siksi ettei hän olisi jaksanut tulevia koetuksia.
        Raamattu kieltää jyrkästi monessa kohden ennustelut ja povailut. Tukeudun mielipiteessäni Jumalan sanaan ja en halua tuomita.

Kiinnostava näkökulma: Ei jaksaisi tulevia koetuksia.
        Moni tahtoo päättää elämänsä, koska ei jaksa olosuhteitaan.

Entä kaikki ne, jotka harrastavat pahuutta? Miksi heitä ei poisteta?
        Tosin uskon, että sekin aika vielä tulee, että ihminen on
        harmonisessa tilassa Luojansa, itsensä, ympäristönsä kanssa.
        En sano tätä viisastellakseni.

Daavid rikkoi Jumalaansa, itseään ja lähimmäistään vastaan,mutta
        katui ja oikaisi ja kokemuksensa perusteella hänestä tuli vilpitön,
        vanhurskauteen ohjaava, armollisesti tuomitseva kuningas, tuomari.

• Tokihan henkimaailma on olemassa. Ei se, ettei sitä kaikki/joku näe tee sitä olemattomaksi :)
      (jo tästä ansaitseekin ehkä kylähullun leiman :))

• eppu2

Enevässä määrin ihmisten aistit alkavat avautua ja tajutaan muutakin, kuin aineellinen.

• eppu2 kirjoitti:

Enevässä määrin ihmisten aistit alkavat avautua ja tajutaan muutakin, kuin aineellinen.

Niinhän tulee käymään, siinä onkin sitten joillakin hankaluuksia kun eivät ole mitenkään valmistautuneita henkimaailman kohtaamiseen, eivätkä ymmärrä näkemäänsä.
        Psyykenlääkkeitä tarjotaan jos kertoo lääkäreille "näyistään" :)

Tosin pitäisi olla niin että kullekin näytetään kestokykynsä mukaan mutta näyttää "läpilyöntejä" sattuneen. Lääkitys on silloin ehkä hyväksi.

• tööttt

Joskus nuorena vieressäni junassa istunut romaninainen halusi katsoa käteni
      elämäviivat - kertoi, että mitään maallista onnea ei kohdallani näy, työn orja olet
      - sitten hän kertoi että kuolemanviivat kertoo että alle 70-kymppisenä elämäs päättyy
      - kysyin haluatko rahaa - annoin 5 mk koska hän tarvitsi.
      Uskon että hänkin oli enemmän kuin oikeassa jos miettii aiempaa elämäänsä - johon paluuta siihenkään koskaan ole.
      Olen joskus vanhempana itsekin toiminut ja osallistunut selvännäkemisjuttuihin - en koskaan pyydä niistä rahaa - ja vaikka kuinka ihmiset solvaisivat ja piruks ja huuoranäpäräks haukkuisi ja hakkaisi näkövammaista invalidimummua - en aio sitäkään lopettaa, koska koen että elämää sekin ja toteutan luojan antamaa lahjaa
      - kerroin sitten elämästä tai kuolemasta - tähtiin kirjoitettuna tai ihan fyysisinä tapahtumina. Taidan kuulua niihin tuonelan impiin - sanon vain lastenkin kohdalla joskus mit näen - siell on hieno hietakehto - hyvä on lapsen siellä olla. Poissa vainoojainsa armoilta. Tai Marian lailla hänen miettiessään enkelin sanomaa - mitä hän tarkoitti
      -- sanoillaan sieluista jotka miekalla lävistettyjä ovat tässä maailmassa.

• M-a

Tuo Jean Sibeliuksen laulu, sävellys tuo kylmät väreet koko kehoon!
        Miten hirveästi hänen täytyi herkkänä isänä kärsiä menettäessään tyttärensä!

Minulla on isän ja äidin puolelta periytynyt tuo tiettyjen asioiden paljstus.
        Sitä ei vain voi itse ohjata. Se ei avaudu määräyksestä. En ole sitä pyytänyt.
        Kun luin Paavo Haavikon runon, 9-vuotiaana, rammasta Kaarinasta,
        joka kolisteli kainalosauvoillaan,koska kantoi sukunsa syntejä,
        (isien synnit kolmanteen, neljänteen polveen sanotaan Mooseksessa)
        tiesin, kuin tuleva elämäni olisi näytetty, että se oli kohtaloni.
        Tavallaan se olikin. Kylmät väreet kulkivat silloinkin selkäpiitäni.
        Kohtaloaan ei aina pysty kääntämään tahdonvoimallakaan.

• Laulajialaajalti

Sanat ovat Aleksis Kiven runosta jonka Sibelius ja muutama muukin on säveltänyt musiikkiteokseksi.

• Jo lapsena tai nuorena saattaa nähdä kohtalonsa, ja siihen sopeutua, jotenkin on niin kun tietää tapahtumien tulevan vääjäämättä, ei niitä silloin pelkää, ottaa rauhassa vastaan mitä tulee.

• toinenpalsta

Lopettakaa te uskoivaiset puhumasta tällä palstalla uskonasioistanne, koska kaikki tälläkään palstalla ole uskovaisia,. uskonto on jokaisen henkilökohtainen asia,eikä sitä pidä toitottaa tälläisillä humpuuki palstalla. olen itsekin uskova ihminen,mutta ei tulisi mielenkään puhua täällä siitä. aloittaja muuten kysyy, oletteko käyneet ennustajalla jne. miten uskonto kuuluu tähän ? ennustajalla käyminen on vapaaehtoista ja ne jotka tälläisilla käyvät ovat normaaleja ihmisiä. Toivonkin ,että uskovaiset siirtyvät omiin palstoihin, joissa saatte puhua asioitanne vapaasti.

• M-a
        toinenpalsta kirjoitti:

Lopettakaa te uskoivaiset puhumasta tällä palstalla uskonasioistanne, koska kaikki tälläkään palstalla ole uskovaisia,. uskonto on jokaisen henkilökohtainen asia,eikä sitä pidä toitottaa tälläisillä humpuuki palstalla. olen itsekin uskova ihminen,mutta ei tulisi mielenkään puhua täällä siitä. aloittaja muuten kysyy, oletteko käyneet ennustajalla jne. miten uskonto kuuluu tähän ? ennustajalla käyminen on vapaaehtoista ja ne jotka tälläisilla käyvät ovat normaaleja ihmisiä. Toivonkin ,että uskovaiset siirtyvät omiin palstoihin, joissa saatte puhua asioitanne vapaasti.

Kyllä ymmärretään! Usko ei enää kuulu yli 60:ten funtsaamiseen!
        Olenkin ihmetellyt, että niin kauan saatiin ajatuksia vaihtaa :-D

Yksi uskovainen heikkohermoisena tuli VAROITTAMAAN ENNUSTAJISTA!
        Niin me siihen asiaan livettiin ja ruvettiin. Sorry, sorry!

Politiikasta, rivouksistakin saa vapaasti keskustella, mutta ei Juma...

Jos tämä on sikala, niin EI USKOVAISTEN TÄÄLLÄ PITÄISI RYVETÄ!

Pesulle ja muille maille kaikki pienet äidin porsaat!

• toinenpalsta kirjoitti:

Kumminkin se on se sama, "uskonnon" maailma, josta ennustukset tulee. Se sama missä Enkelitkin on.

• M-a
        Laulajialaajalti kirjoitti:

Sanat ovat Aleksis Kiven runosta jonka Sibelius ja muutama muukin on säveltänyt musiikkiteokseksi.

Kiitos korjauksesta. Minulla oli tunne, että brodeerasin jotenkin väärin,
        mutta oli niin kiire naputella, etten ehtinyt kirjoistani tarkistamaan.
        Seniiliys vaivaa, ja Altzis, ja järkikin meni...
        Aleksis Kivi oli aivan iiihana!

• kaikkionmahdollista.ko
        KolavanKotka kirjoitti:

Jo lapsena tai nuorena saattaa nähdä kohtalonsa, ja siihen sopeutua, jotenkin on niin kun tietää tapahtumien tulevan vääjäämättä, ei niitä silloin pelkää, ottaa rauhassa vastaan mitä tulee.

Tämä muuten pitää paikkansa.

• M-a
        KolavanKotka kirjoitti:

Jo lapsena tai nuorena saattaa nähdä kohtalonsa, ja siihen sopeutua, jotenkin on niin kun tietää tapahtumien tulevan vääjäämättä, ei niitä silloin pelkää, ottaa rauhassa vastaan mitä tulee.

Tämän ajatuksen tallennan muistikirjaani!
        Hyvä miettiä, kun alan mullikoimaan omasta osastani!

• M-a
        M-a kirjoitti:

Tuo Jean Sibeliuksen laulu, sävellys tuo kylmät väreet koko kehoon!
        Miten hirveästi hänen täytyi herkkänä isänä kärsiä menettäessään tyttärensä!

Minulla on isän ja äidin puolelta periytynyt tuo tiettyjen asioiden paljstus.
        Sitä ei vain voi itse ohjata. Se ei avaudu määräyksestä. En ole sitä pyytänyt.
        Kun luin Paavo Haavikon runon, 9-vuotiaana, rammasta Kaarinasta,
        joka kolisteli kainalosauvoillaan,koska kantoi sukunsa syntejä,
        (isien synnit kolmanteen, neljänteen polveen sanotaan Mooseksessa)
        tiesin, kuin tuleva elämäni olisi näytetty, että se oli kohtaloni.
        Tavallaan se olikin. Kylmät väreet kulkivat silloinkin selkäpiitäni.
        Kohtaloaan ei aina pysty kääntämään tahdonvoimallakaan.

Minä muistan kaikkien runoilijen nimet VÄÄRIN!
        Olen lukenut niitä runokirjoja lapsena, joten suokaa anteeksi.

Nyt olen tilaamassa joitakin uudelleen painettuja.
        Niissä on usein se vika, että ne on uudelleen käännettyjäkin,
        eivätkä ole onnistuneet säilyttämään alkuperäistä henkeä.

• Tavuviiva
        M-a kirjoitti:

Kiitos korjauksesta. Minulla oli tunne, että brodeerasin jotenkin väärin,
        mutta oli niin kiire naputella, etten ehtinyt kirjoistani tarkistamaan.
        Seniiliys vaivaa, ja Altzis, ja järkikin meni...
        Aleksis Kivi oli aivan iiihana!

Aleksis Kiven Kaukametsä kosketttaa eniten ja olen pitänyt siitä lapsesta asti. Mitä lienee Alekisisin mielessä liikunut, ennuskuva?

• M-a
        Tavuviiva kirjoitti:

Aleksis Kiven Kaukametsä kosketttaa eniten ja olen pitänyt siitä lapsesta asti. Mitä lienee Alekisisin mielessä liikunut, ennuskuva?

Minulla on joitakin Aleksis Kiven kirjoja ja lauluja sävllyksineen.
        Lapsuudessa "Jukolan veljekset" opettivat minulle paljon suomalaisesta
        luonteesta. Saivat tuntemaan hellyyttä.
        Yritin hakea "Kaukametää" kirjasampo.fi, mutta olisi kai pitänyt kirjautua sisään. En jouda sellaista.

• PALANEN HISTORIAA
      30-vuotisessa sodan Leipzigin taistelussa kunnostautunut ratsumestari Arvid Henrikinpoika aateloitiin nimellä Tandefelt (=hammaskenttä), koska oli taistelun tiimellyksessä menettänyt hampaansa. Tandefeltit omistivat kartanoita Sysmässä ja Hartolassa. Yksi niistä, Echo (Eko, Eekuu) perustettiin vuonna 1776, jonka kampuksella nyt toimimme.

Avioliiton myötä Ruotsista tulleet v. Gerdtenit perivät Eekuun. Suvun jäsen Otto v. Gerdten (1805-69) menestyi Pietarissa ja palkittiin valtioneuvoksen arvolla. Mutta sitten tuli takapakkia. Hän sai rukkaset tunnetun Dolgoruki-suvun neitoselta (,josta on muistona Linnan seinällä maalaus ”Saippuakuplia puhalteleva tyttö”), palasi Hartolaan ja kuoli vanhana poikana.

Ruotsista 1870 saapuneelle uudelle perheelle syntyi vammainen Karin Sofia. Häntä hoidettiin Baden-Badenissa Saksassa, mikä kuvasti isäntien ja heidän torppariensa välistä eroa. Karin Sofia sairastui 15-vuotiaana kurkkumätään, joka siihen aikaan usein johti tukehtumiseen, kuten tässäkin tapauksessa. Hänen nuorempi sisarensa 99- vuotiaaksi elänyt Greta on kertonut ja valokuvistakin on nähtävissä, että Karin Sofia oli rakastettu lapsi. Kyläläisten näkemys oli toinen ja sen on Lauri Pohjanpää (opiston johtajana 1915-17) pukenut runomuotoon ”Vanha kartano”, josta seuraavassa neljä säettä:

Sen huoneissa huokaa ja nyyhkyttää,

sen puistoissa vaikeroi.

Vai syksyn tuuliko ulkona

läpi lehmuksien soi. Sa kuulitko. Raskain askelin

taas portaissa liikutaan…

Taas rampa Kaarina kolkaten

käy kainalosauvoillaan.

Joku hiipii hiljaa portaissa…

Joku lukko narahtaa

Vai ruostunut tuuliviirikö vain

se iltaan parahtaa.

Joka yö hän kulkee yksinään

Hän ei haudassa rauhaa saa.

Oli kätensä maailman lempeimmät.

Hän tahtois sovittaa.

Yhteiskunta modernisoitui. Kartanon 26 000 hehtaaria myytiin. Torpparit itsenäistyivät ja tyhjään kartanoon Hartolan tytär Maila Talvio perusti Itä-Hämeen kansanopiston 1908. Alkuvuodet olivat vaikeita. Kertaalleen opisto lakkautettiin ja tulipalokin teki tuhojaan.

Vaikeuksista selvittiin – sivistystahdolla. Termi on Snellmannilta, joka totesi, ettei pienellä kansalla ole taloudellista eikä sotilaallista voimaa. Sen ainoa mahdollisuus on sivistystahdossa. Eikä sitä totuutta ole vuosikymmenet muuttaneet. Tutustu ohjelmaamme!
      http://www.ihop.fi/fi/YLEISTÄ/Historia.html

• M-a

Kiitos tästä ihanasta hetkestä! Istuin 9-vuotiaana kaakeliuunin edessä ja luin
        monia runokirjojamme siinä puiden räiskyessä ja tulen polttaessa kasvoja.
        Tätä runoa olen kantanut sydämessäni. Samoin kuin Paavo Pohjanpään
        "Neljäs tietäjä", joka eksyi matkaltaan Vapahtajaa kunnioittamaan ja
        jäi palvelemaan köyhiä. Sellainen hyväsydäminen filosofi hän oli.

Katson iltasella antamasi linkin. Kiitos etukäteen antoisista hetkistä:-)

• M-a

Todella kiinnostavaa, Hämeen opiskelukeskus, mutta
        en nähnyt siellä yhtään eläkeläistä.
        Haluaisin todella muutamia uusia oppikirjoja.

• M-a
        M-a kirjoitti:

Kiitos tästä ihanasta hetkestä! Istuin 9-vuotiaana kaakeliuunin edessä ja luin
        monia runokirjojamme siinä puiden räiskyessä ja tulen polttaessa kasvoja.
        Tätä runoa olen kantanut sydämessäni. Samoin kuin Paavo Pohjanpään
        "Neljäs tietäjä", joka eksyi matkaltaan Vapahtajaa kunnioittamaan ja
        jäi palvelemaan köyhiä. Sellainen hyväsydäminen filosofi hän oli.

Katson iltasella antamasi linkin. Kiitos etukäteen antoisista hetkistä:-)

Mistä sain Paavo Pohjanpään? Lauri Pohjanpäätä tarkoitin!
        Hän kirjoitti runon "Neljäs tietäjä". Juon öisin vain maitoteetä.

• dementiaa

Kaukaa sinäkin haet aloitukseen vastausta kuin 1700 luvulta.Kuinka pitkälle sun dementia on jo edennyt,kun et pysty enää vastamaan tämän päivän kysymyksiin tällä palstalla. Siirry mahdollisiman pian 80 vuotiaiden palstalle .siellä puhutaan vanhoja asioita. Vähin vaatimus tälläkin palstalla on ,että pystyy vastaamaan ,siihen mitä aloittajat kysyy.

• M-a
        dementiaa kirjoitti:

Kaukaa sinäkin haet aloitukseen vastausta kuin 1700 luvulta.Kuinka pitkälle sun dementia on jo edennyt,kun et pysty enää vastamaan tämän päivän kysymyksiin tällä palstalla. Siirry mahdollisiman pian 80 vuotiaiden palstalle .siellä puhutaan vanhoja asioita. Vähin vaatimus tälläkin palstalla on ,että pystyy vastaamaan ,siihen mitä aloittajat kysyy.

No, siirrynpä sitten, jos sinun rauhaasi täällä häiritsen.
        Ja aloitukseenkin tuli jo vastattua, joten ollaan sujut.
        Hyvin tulin toimeen ennen ilman sinun ilkeykiäsi.
        Paremmin!

• M-a kirjoitti:

No, siirrynpä sitten, jos sinun rauhaasi täällä häiritsen.
        Ja aloitukseenkin tuli jo vastattua, joten ollaan sujut.
        Hyvin tulin toimeen ennen ilman sinun ilkeykiäsi.
        Paremmin!

Kerro minne olet menossa, meille jäi "karmat" kesken :)

• dementiaa kirjoitti:

Jaahas, sitä on huomattu, että täällä sielu josta loistaa valo. Ja sitä et sinä siedä.

• M-a
        KolavanKotka kirjoitti:

Kerro minne olet menossa, meille jäi "karmat" kesken :)

Minusta on mauttoman epätoivoista tunkeutua "vieraaseen pöytään".
        Mutta, jos saan sinun "pöydässäsi" hetken turista, niin mukavaa ;-)
        Toivottavasti ne, joita ärsytän, eivät "kompastele tuolinjalkoihini" ohi kompuroidessaan. Kyllä eetterissä pitäisi olla tilaa kaikille.

• M-a kirjoitti:

Minusta on mauttoman epätoivoista tunkeutua "vieraaseen pöytään".
        Mutta, jos saan sinun "pöydässäsi" hetken turista, niin mukavaa ;-)
        Toivottavasti ne, joita ärsytän, eivät "kompastele tuolinjalkoihini" ohi kompuroidessaan. Kyllä eetterissä pitäisi olla tilaa kaikille.

Mennään vaikka "Kuunsillalle" :) Rekisteröi tuo nimimerkkisi tai keksitään jotakin. En voi tänne henkisistä asioista kuitenkaan kirjoittaa siten kuin haluaisin :)

• vhimsf

No ihmiset jotka maan päälle ovat syntyneet - elävät vain ihmisen osan
      - senkin minkä kohtalo on osaksi määrännyt tai määräävä
      - ihmisten teot - niitä nimitetään dharmaksi
      - ja tekojen seurauksia karmaksi
      - eikä sekään aina jokaisen kohdalla ole itse ansaittua valinnanvapautta
      - yhtä hyvin voisimme kysyä Jeesukselta, suurelta opettajalta aikoinaan että
      ansaitsiko hän tulla ristiinnaulituksi koska kansa niin tahtoi toteuttaessaan Luojan tahtoa kirjoitusten mukaan kidutuskuolemalla - jotkut uskonlahkot myös opettavat että vaikka immeisiä lääketiede ja hoito voisi auttaa, ei ole ihmisen asia kysellä ja puuttua Luojan suunnitelmiin - yleensä kylläkin oman nahkansa pelastavat.
      - ja noissa tämän päivän uutisissakin maailman ja maan tapahtumissa
      että lapsia uhraamalla kuolemanomiksi - palvelemmeko elämän ja kuoleman Herraa vaiko mammoniaan palvovia ihmisen muodon saaneita paholaisia päitä vadille tyyliin
      Mikähän siinäkin niin ärsyttää ihmisiä, jos sanoo lapsia kaikkivaltiaiksi
      - jossakin ikävaiheessa sekin on heidän kuvitelmansa ja uskonsa
      - kunnes toisin on opetettu. Elämä yleensä on aika kumma juttu pienelle tavalliselle ihmiselle - tekipä siistiä sisätyötä tai luonnon armoilla ulkosalla.

• M-a

Uskontoni sain perintönä suvultani - koska satuin Suomessa syntymään.
        Sitten aloin muokkaamaan uskomisiani kokemuksieni ja näkemyksieni mukaan.
        Tuntuvat olevan kuin purukumia - koko ajan niitä puhallan ja paukuttelen.
        Intiasta ja Kiinasta olen omaksunut yhtä sun toista. Luojan omia hekin ovat!

• Kyllä olen ollut utelias kun tilaisuus tuli. Etelänmatkalla tapasin henkilön joka oli meedio, suomalainen, asui samassa hotellissa. Kertoi kuuluvansa meedioseuraan, sellainen on Tampereella, tai oli ainakin silloin. Sen loman aikana tuli hänen kanssaan puhuttua harrastuksestaan, hän sanoi että minun kannattaisi liittyä meediojuttuihin. Minua on aina kyllä kiinnostanut astrologia, eli minulle on tärkeä milloin ihminen on syntynyt. Minä olen Vesimies, hyvin kuvaa minua tuo merkki, mikään muu merkki ei ole kaltaiseni. No, käytin tilaisuutta hyväkseni ja kysäisin, hän sanoi että huomena kerron sinulle. Hän kertoi ja sanoi että voit itse vaikuttaa näihin tapahtumiin, hyväksytkö vai et. Jos en olisi tiennyt olisin saattanut valita toisin. Ei ole hyvä mennä utelemaan elämäänsä.

• reppuriika

Niin kyllä meille on annettu ohjeeksi Jumalan sana, omatunto ja terve maalaisjärki. Ei tarvitse juosta ennustajaeukkojen perässä ja kuluttaa rahojaan moiseen. On totta että uskovaisetkin juoksevat liikaa ns. profeettojen käsien alla. Tosin uskovissa tilaisuuksissa se rahakoppa kiertää mutta ei siihen ole pakko pudottaa mitään. Ei taida moni "selvänäkijä" ennustaa ilman euroja. Hetki tulevaisuuden parissa näkyy viimeistään puhelinlaskussa tai muuten tiliotteessa.

• hyvänmielen
        reppuriika kirjoitti:

Niin kyllä meille on annettu ohjeeksi Jumalan sana, omatunto ja terve maalaisjärki. Ei tarvitse juosta ennustajaeukkojen perässä ja kuluttaa rahojaan moiseen. On totta että uskovaisetkin juoksevat liikaa ns. profeettojen käsien alla. Tosin uskovissa tilaisuuksissa se rahakoppa kiertää mutta ei siihen ole pakko pudottaa mitään. Ei taida moni "selvänäkijä" ennustaa ilman euroja. Hetki tulevaisuuden parissa näkyy viimeistään puhelinlaskussa tai muuten tiliotteessa.

Kuulepas reppuriika , ei sun tarvi meille muille kertoa juttuja uskovaisuudesta, nimittäin tälläkin palstalla kaikki tietävät jo kaiken aiheesta. emme ole tyhmiä .J a sinä jonkunlaisena uskovana luulet tietäväsi kaiken uskonasioista ja pidät itseäsi hyvänä ihmisenä. vaikka osaisit ulkoa raamatun , ei tee sinusta uskovaista. Kaikki hyvät teot lähimmäisillesi ja sairaille,vanhuksille ovat oikea tie tulla paremmaksi ihmiseksi ja siihenkään ei tarvi olla uskossa.Itse olen auttanut paljon ihmisiä, joilla ei jostain syystä mene hyvin , lähinnä yksinäisiä. Pelkkä läsnäolo ja kuuntelukin riittää toisille, toiset tarvii apua ruuanlaitossa, kaupassa käymistä ym. kotiin liittyvää. Paljon olen myös antanut yösijan kodissani, joka ei uskalla olla kotona väkivaltatilanteessa. Soittelen paljon yksinäisille, koska tiedän ,sekin helpottaa tuskaisen ihmisen oloa.Mutta uskovaiset kokoontuvat omissa tiloissaan keskenään ja pitävät samat saarnat ja laulavat samat laulut . Sitten kotiin ja ollaan tyytyväisiä uskovia. Tärkein kuitenkin unohtuu, se apua tarvitseva lähimmäinen, joka ei pääse sairautensa vuoksi edes ulos. Itse en kuuluu mihinkään uskonlahkoon, mutta ajattelen ja toimin , kuten Raamatussa käsketään. En näe järkeä lähteä suureen joukkoon , katsokaa minäkin olen uskovainen.Kokouksissa kävijät ovat ulkokultaista porukkaa , jotka tekevät yhtälailla pahuuksia kuin muutkin. Ei mistään asiasta maailmassa ole sodittu niin paljon kuin uskonnosta . MIKSI ??? Mitä tulee aloituksen kysymykseen,niin olen käynyt ennustajalla ehkä viisi kertaa ja he ovat tienneet menneitä asioitani, tämän hetken asioita täysin oikein . lapsien lukumäärän , ammatin , sairauteni, miessuhteeni, ym . uskon siis ennustajiin ja käyn jatkossakin, ei ole rahasta kiinni.

• ent.siivoojaparka

"""...niin olen käynyt ennustajalla ehkä viisi kertaa ja he ovat tienneet menneitä asioitani, tämän hetken asioita täysin oikein . lapsien lukumäärän , ammatin , sairauteni, miessuhteeni, ym . uskon siis ennustajiin ja käyn jatkossakin, ei ole rahasta kiinni.""""

Etkö sinä itse osaa laskea lapsiesi lukumäärää, etkö itse tiedä ammattiasi, sairauttasi, miessuhteitasi ..., kun pitää käydä maksua vastaan ennustajaeukolta kysymässä?
        Kysy ilmaiseksi naapuriltasi. Ne tietävät usein enemmänkin kuin mitä itse tietää.

Minä ainakin tiedän itse sellaiset asiat ihan tarkalleen, kysymättäkin. Tiedän ja tunnen koko menneisyytenikin paremmin kuin kukaan muu. Tulevaisuudesta en halua etukäteen tietääkään, sillä se saisi menettämään mielenkiinnon huomisesta.

• kesi.vä

Muistelen alta parikymppisenä, että Aino Kassinen oli hyvin arvostettu ennustaja. Valtiomiehet ja muut julkisuuden henkilöt kääntyivät hänen puoleensa. Olisiko hän osallistunut joidenkin kadonneiden henkilöisen paikantamiseen. Voin olla väärässäkin.

Kerran kohtasin romaninaisen, hän tahtoi povata minulle, kahvipaketti palkakseen. Hän kertoi ajankohdan, että minulle tapahtuu suuri muutos elämässäni ja niin tapahtui.

• ent.siivoojaparka

Ja sinulle on tapahtunut vain yksi suuri muutos?

Eläkkeelle jääminenkö se oli? Olitko kertonut syntymävuotesi ...?

• kesi.vä

Ja sinulle on tapahtunut vain yksi suuri muutos?

Eläkkeelle jääminenkö se oli? Olitko kertonut syntymävuotesi ...?

Ehei, ei ollut eläkkeelle jääminen eikä ollut raskaus, joka olisi näkynyt päällepäin. Siitä on 26 v ja ei kysynyt ikää. Tiesi vaan. Eikä päässyt postilaatikostani lukemaan :)

• eppu2

Kassisen hyviä ystäviä olivat mm. Ture Ara, Tarmo Manni, Armi Ratia.
        Hänen luonaan kävivät myös ministerit, Kivimäki ja Rangell.
        Itse Marskikin kääntyi hänen puoleensa erään sukulaisensa välityksellä.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Kassisen hyviä ystäviä olivat mm. Ture Ara, Tarmo Manni, Armi Ratia.
        Hänen luonaan kävivät myös ministerit, Kivimäki ja Rangell.
        Itse Marskikin kääntyi hänen puoleensa erään sukulaisensa välityksellä.

Se on tärkeää tietää kuka on ollut kenenkin ystävä, montako ystävää jollakin on ollut ja kuka on käynyt kenenkin luona kylässä.

Ketäs sinun luonasi on käynyt?

• eppu2

Se on tärkeää tietää kuka on ollut kenenkin ystävä, montako ystävää jollakin on ollut ja kuka on käynyt kenenkin luona kylässä.

Ketäs sinun luonasi on käynyt?

Minkä ihmeen känkkäränkkäpillerin olet viime aikoina niellyt, kun yhdelle sun toiselle pitää vänkyttää.
        Etkös löydä livestä tappelukaveria.

• de-meter

Olen käynyt ennustajilla, monillakin. Uteliaisuudesta, pääasiassa. Ennustuksiin en ole "uskonut" ja ympäripyöreitä ne yleensä ovatkin olleet. Sensijaan olen mielestäni saanut aika osuvia luonneanalyysejä astrologilta ja grafologilta (käsialatutkija).
      Olen niistä kertonutkin täällä. Viime vuosina kiinnostukseni näihin rajatieteisiin on hiipunut, arjen ulottuvuudessa riittää askartelua tarpeeksi...
      Kun sisko kuoli keväällä, minulla oli hetkellinen tarve herkistää itseäni harrastuksistani saadun tiedon pohjalta, mutta en pystynyt kokemaan mitään "yliluonnollista", en läsnäoloa, en unia, en tunnetta siitä, että sisko viipyisi lähellä ne 40 päivää, jotka vainajan katsotaan kuolemansa jälkeen oleilevan lähellä meitä.

Uskovat ystäväni paheksuivat aikanaan kovasti harrastuksiani. Kai siinä oli mukana jonkinlaista suojelunhalua, mutta ei se kiinnostustani vähentänyt, sai vain näkemään ihmisten ja heidän uskonsa erilaisuuden.

• nskila

"Viime vuosina kiinnostukseni näihin rajatieteisiin....."
        Ne eivät ole tiedettä,ne ovat viihdettä,pahimillaan törkeää huijausta.

• M-a

Freud ja Jung olivat myös astrologeja.
        Mutta saivat enemmän arvostusta psykologeina.
        Astrologisilla taivaanmerkeillä ja entisillä jumalilla,
        roomalaisilla ,kreikkalaisilla on paljon samoja piirteitä.
        Näen myös tutuissa Näitä persoonallisuuksia.
        Taivaankappaleet ovat Luojan luomia ja
        joskus kaikki ovat harmonisesti sopusoinnussa.
        Lasken sen pieneksi synniksi, jos haluaa ymmärrystä.
        Suuremmaksi synniksi lasken monen Jumalan itsensä tekemän!
        Olemme keskustelleet tästä asiasta monta kertaa -
        siis Jumala ja minä!

• de-meter
        nskila kirjoitti:

"Viime vuosina kiinnostukseni näihin rajatieteisiin....."
        Ne eivät ole tiedettä,ne ovat viihdettä,pahimillaan törkeää huijausta.

Sovitaan näin.

• de-meter
        de-meter kirjoitti:

Sovitaan näin.

"Lasken sen pieneksi synniksi, jos haluaa ymmärrystä", kirjoittaa M-a.
        Samaa mieltä.
        Tuohon astrologijoukkoon voi liittää muitakin nimekkäitä henkilöitä, mm Aatos Erkon. Lähde: Reetta Meriläinen "Tytön tie".

• ent.siivoojaparka

Mistäköhän se 40 päivää on tullut ortodokseille (vai kaikille katolilaisille?)?
        Jos se on siitä, kun Raamatun mukaan Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen näyttäytyi niin kauan opetuslapsilleen ennen taivaaseen astumistaan, niin hänhän ilmestyi heille näkyvänä ja söi paistettua kalaakin.
        Tai niin kai ortodoksit uskovat vainajien käyvänkin vielä syömässä kuolemansa jälkeen. Eikös ennen viety haudallekin ruokaa (minkä ketut ja linnut sitten söivät). Lasteni isän ortodoksileski jätti aina ruokailun jälkeen esille jotain purtavaa; "jos vainaja haluaa". En seurannut, minne ne sitten aina hävisivät, kelpasiko vainajalle vai menikö kompostiin.

Kyllä se vainajan läsnäolo on jokaisen omassa päässä, ajatuksissa, muistissa, alitajunnassa ...
        Serkkuni asui eläkevuosinaan monet vuodet sisarensa kanssa. Siinä oli se tuttu isosisko - pikkusisko henkinen asetelma. Isosisko tiesi kaiken aina parhaiten ja hänellä oli vähän hoivaava asenne pikkusiskoon vaikka heillä oli vain kahden vuoden ikäero ja aikuisia kumpikin.
        Sitten, kun isosisko kuoli, niin pikkusisko valitti isonsiskon olevan hänen selkänsä takana vuosikaudet sen jälkeen neuvomassa ja torumassa, kiittelemässä ja kehumassa ...
        Yksi trauma hänellä oli syömisistä. Vanhempi sisko "tiesi" aina mikä on terveellistä ja mikä epäterveellistä. Hän kertoi, että kun laittoi vaikka makarooneja kiehumaan, niin tuntui kuin isosisko olisi katsellut häntä tuomitsevasti. Ja kaikkea sellaista traumaa.

• vesivaakaoinas
        de-meter kirjoitti:

"Lasken sen pieneksi synniksi, jos haluaa ymmärrystä", kirjoittaa M-a.
        Samaa mieltä.
        Tuohon astrologijoukkoon voi liittää muitakin nimekkäitä henkilöitä, mm Aatos Erkon. Lähde: Reetta Meriläinen "Tytön tie".

Monet muutkin tunnetut henkilöt ovat menneet samaan retkuun:)))

• mielenkuvitusta
        vesivaakaoinas kirjoitti:

Onko "tunnettu henkilö" jollakin tavalla esimerkki myös hihhuliin uskomisessa ;)

• de-meter

Mistäköhän se 40 päivää on tullut ortodokseille (vai kaikille katolilaisille?)?
        Jos se on siitä, kun Raamatun mukaan Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen näyttäytyi niin kauan opetuslapsilleen ennen taivaaseen astumistaan, niin hänhän ilmestyi heille näkyvänä ja söi paistettua kalaakin.
        Tai niin kai ortodoksit uskovat vainajien käyvänkin vielä syömässä kuolemansa jälkeen. Eikös ennen viety haudallekin ruokaa (minkä ketut ja linnut sitten söivät). Lasteni isän ortodoksileski jätti aina ruokailun jälkeen esille jotain purtavaa; "jos vainaja haluaa". En seurannut, minne ne sitten aina hävisivät, kelpasiko vainajalle vai menikö kompostiin.

Kyllä se vainajan läsnäolo on jokaisen omassa päässä, ajatuksissa, muistissa, alitajunnassa ...
        Serkkuni asui eläkevuosinaan monet vuodet sisarensa kanssa. Siinä oli se tuttu isosisko - pikkusisko henkinen asetelma. Isosisko tiesi kaiken aina parhaiten ja hänellä oli vähän hoivaava asenne pikkusiskoon vaikka heillä oli vain kahden vuoden ikäero ja aikuisia kumpikin.
        Sitten, kun isosisko kuoli, niin pikkusisko valitti isonsiskon olevan hänen selkänsä takana vuosikaudet sen jälkeen neuvomassa ja torumassa, kiittelemässä ja kehumassa ...
        Yksi trauma hänellä oli syömisistä. Vanhempi sisko "tiesi" aina mikä on terveellistä ja mikä epäterveellistä. Hän kertoi, että kun laittoi vaikka makarooneja kiehumaan, niin tuntui kuin isosisko olisi katsellut häntä tuomitsevasti. Ja kaikkea sellaista traumaa.

Ortodoksit tosiaan uskovat näin, siivoojaparka. Viettävät muistojuhlankin 40 päivän kuluttua kuolemasta. Itse skarppasin tuon tiedon Tiibettiläisestä kuolleiden kirjasta.

Minun ja siskon suhde kääntyi vähän ylösalaisin. Siskosta tuli oli vanhempana se, joka purki sydäntään, kyseli neuvoa minulta, pikkusiskolta. Me olimme kyllä alusta saakka martta ja maria.

• de-meter
        vesivaakaoinas kirjoitti:

"Menee se viisaskin vipuhun", "vesivaakaoinas",
        toteaa vesimies/kalat/kauris/kaksonen..))
        Luetellut merkit löytyvät vahvoina vaikuttajina tähtikartaltani...

• de-meter
        mielenkuvitusta kirjoitti:

Onko "tunnettu henkilö" jollakin tavalla esimerkki myös hihhuliin uskomisessa ;)

Minusta on, "mielenkuvitusta". Ainakin siinä mielessä, ettei häntä voi leimata kokonaan kajahtaneeksi, kuten nimettömät asianharrastajat helposti leimataan.
        Minullakin oli suojakilpi (luottamustehtäviä) harrastukseni aktiivivaiheessa.

• toimiikunuskoo
        de-meter kirjoitti:

"Menee se viisaskin vipuhun", "vesivaakaoinas",
        toteaa vesimies/kalat/kauris/kaksonen..))
        Luetellut merkit löytyvät vahvoina vaikuttajina tähtikartaltani...

Minä käytän Sporalogiaa tulevaisuuden ennustamiseen.

• Mari.vaan

Mikä hirveä tilanne, jos joudun seisomaan rakkaitten
      sisarusteni lähellä vielä kuolemani jälkeenkn!
      Vaikka meillä on niin vahvat tunnesiteet, että
      teen sitä hengessäni jo nykyisin. Ei siis eroa.

• eppu2

Mitä hirveää siinä on.
        Minä aion olla omissa hautajaisissanikin.

• pätkiipahasti

Tähän se taas meni , aloittaja kirjoittaa ennustuksista ja onko tälläinen kyky joillakin ihmisillä, mutta palstalaiset kirjoittavat jumalan sanasta. onhan sekin hyvä asia, mutta sitä ei kysytty tällä kertaa. pätkii aika pahasti monella........... Aloituksen voi vielä kerrata, jos kerran pätkii......... pääkopassa.

• Mari.vaan
        eppu2 kirjoitti:

Mitä hirveää siinä on.

Niin minunkin tulisi olla läsnä - ainakin siinä "tuhkavaasissa"!
        Mutta itseni tuntien olen karannut jo kauas Tähtitarhaan ;-D

• Mari.vaan
        pätkiipahasti kirjoitti:

Tähän se taas meni , aloittaja kirjoittaa ennustuksista ja onko tälläinen kyky joillakin ihmisillä, mutta palstalaiset kirjoittavat jumalan sanasta. onhan sekin hyvä asia, mutta sitä ei kysytty tällä kertaa. pätkii aika pahasti monella........... Aloituksen voi vielä kerrata, jos kerran pätkii......... pääkopassa.

Sinun täytyy mennä johonkin yliopiston pääsykirjoituksiin,
        niin saat kultatähtiä kurinalaisista vastauksistasi.

Me ollaan täällä sellaisia kurittomia villiaaseja, jotka
        seuraavat mitään luonnonlakeja noudattamatta inspiraatioita ja
        impulssit johtavat yhdestä sivupolusta toisiin.

Alä tule laittamaan sordiinia meidän trumpetointiimme!

• eppu2
        pätkiipahasti kirjoitti:

Rönsyily on ihan tavallista tällä palstalla, ei tuo nyt niin kamalaa ole.
        Ei tätä nyt niin haudanvakavasti kannata ottaa.
        Halutessaan aloittaja voi ilmaista sen, jos ei rönsyilyä halua.

• eppu2
        eppu2 kirjoitti:

Rönsyily on ihan tavallista tällä palstalla, ei tuo nyt niin kamalaa ole.
        Ei tätä nyt niin haudanvakavasti kannata ottaa.
        Halutessaan aloittaja voi ilmaista sen, jos ei rönsyilyä halua.

Jatkan senverran, että ainakaan tuolla, ´pätkiipahasti´ nimimerkillä et ole kertonut, oletko käynyt ennustajalla.
        Ainoastaan haukkunut meitä muita, ei aloittaja sitä pyytänyt tekemään.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Mitä hirveää siinä on.

Minä en ainakaan tule olemaan omissa hautajaisissani. Turha kuvitellakaan/pelätä sellaista.
        Maallinen ongelmajätteeni tulee luultavasti olemaan siellä jonkunlaisessa pääosassa, jos sille edes hautajaisia pidetään. Voihan olla niinkin, että se häviää koskaan löytymättä.

• ent.siivoojaparka
        pätkiipahasti kirjoitti:

Miten niin "pätkii"?

Raamattuhan on täynnään profeetallisia ennustuksia ja varoituksia vääristä ennustajista; vainajahengiltä kyselemisistä, tähdistä ennustamisesta ...

Mihin aloitus sitten viittaa, ellei juuri henkimaailmaan?

• ent.siivoojaparka
        Mari.vaan kirjoitti:

Minä taas en ole siinä vaiheessa karannut minnekään, mutta en tule olemaan läsnäkään, koska silloin nukun kuolon unta, kunnes minut viimeisenä päivänä herätetään samaan aikaan toisten herrassa kuolleitten kanssa.

Näkyy olevan aika laaja valinnanvapaus, missä kukakin on silloin, kun hänen maallista tomumajaansa kuopataan.

• Mari.vaan kirjoitti:

Rauli Badding tiesi tai aavisti mistä oli tullut ja minne taas meni :https://www.youtube.com/watch?v=-oc53wOHYf4

Taiteilijoilla on usein hyvin läheinen suhde henkimaailaan, Vesa-Matti Loirillakin joka oli jonkin aikaa Aino Kassisen opissakin :)

• ent.siivoojaparka
        KolavanKotka kirjoitti:

Rauli Badding tiesi tai aavisti mistä oli tullut ja minne taas meni :https://www.youtube.com/watch?v=-oc53wOHYf4

Taiteilijoilla on usein hyvin läheinen suhde henkimaailaan, Vesa-Matti Loirillakin joka oli jonkin aikaa Aino Kassisen opissakin :)

Henkimaailmaan, joo.
        Mutta minkälaisiin henkiin heillä se suhde on? Siinäpä kysymys.
        Koska uskon Jumalan olemassaoloon, niin silloinhan uskon väistämättä henkimaailman olemassaoloon. Uskon, että on olemassa myös pimeyden henkiä, jotka tekeytyvät hyviksi hengiksi harhauttaakseen ihmisiä uskomaan elämän jatkumiseen heti kuoleman jälkeen.
        Raamatun mukaan "kuolleet eivät tiedä mitään".

Yksi lentoonlähtevä hurahtanut uskovainen tuli kerran meille niin sopimattomaan aikaan kuin vain mahdollista olla voi. Sanoi tunteneensa miten henki pakoitti hänet tulemaan meille juuri silloin. Minkä hengen johdatuksessa mahtoi olla? Ei ollut hyvä henki se, ei.

• eppu2
        KolavanKotka kirjoitti:

Juuri tuota ajattelin aamupäivällä itsekseni.
        Katri-Helena on enemmän tullut julkisuuteen asian kanssa.
        Monesti luovilla ihmisillä on se verho ohuempi.

• ent.siivoojaparka
        KolavanKotka kirjoitti:

""""Rauli Badding tiesi tai aavisti mistä oli tullut ja minne taas meni""""

Vai kuvitteli?

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Juuri tuota ajattelin aamupäivällä itsekseni.
        Katri-Helena on enemmän tullut julkisuuteen asian kanssa.
        Monesti luovilla ihmisillä on se verho ohuempi.

Ohuempi suojaverho pimeyden henkiä vastaan.
        Etenkin juuri sellaisilla taiteellisilla herkkäluontoisilla ihmisillä, joilta on joku heille rakas ihminen nukkunut kuolon uneen. Silloin se suojaverho on ohuimmillaan.

Sanotaanhan tosin Raamatussakin: "Ette suinkaan kuole".
        Pitää vain ottaa huomioon, kuka sen sanoi. Ei se ollut Jumala.

• eppu2

Ohuempi suojaverho pimeyden henkiä vastaan.
        Etenkin juuri sellaisilla taiteellisilla herkkäluontoisilla ihmisillä, joilta on joku heille rakas ihminen nukkunut kuolon uneen. Silloin se suojaverho on ohuimmillaan.

Sanotaanhan tosin Raamatussakin: "Ette suinkaan kuole".
        Pitää vain ottaa huomioon, kuka sen sanoi. Ei se ollut Jumala.

Ymmärsit väärin, ainahan Sinä ymmärrät niin, mikä sopii paremmin omaan ajatusmaailmaasi.

• Mari.vaan
        KolavanKotka kirjoitti:

Tota, en minä sinne Tähtitarhaan kipujen puremaa ruumistani aikonut laahata.
        Ruumis palaa maahan, mistä se on tehtykin , mutta
        HENKI PALAJAA JUMALA LUO, JOKA SEN ON ANTANUT!

Kysymykseni kuuluu: mitä se henki sisältää? Kertokaas, viisaat!

Elämää ylläpitävää huokaustako? Nääe! Mitä se kiinnostaisi Luojaa.
        Meidän tietoisuuttammeko? Johon sisältyy persoonallisia ominaisuuksiako?
        No mutta siinä olisi jotain järkeä, kun meidät luvattiin herättää kuolleista.
        Uuteen elämään, paremmiss olosuhteissa.
        Jumalan maallisina lapsina saimme Raamatun mukaan alkmme.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Ymmärsit väärin, ainahan Sinä ymmärrät niin, mikä sopii paremmin omaan ajatusmaailmaasi.

No mitä nyt taas? Ymmärsin kyllä höpötyksesi tälläkin kertaa.

Täydensin/korjasin sitä sanontaasi verhosta oman vakaumukseni mukaan oikeammaksi.

Onko se nyt aina oltava noin, että jos toisella on vähänkin sinun mielipiteestäsi poikkeava mielipide, niin silloin hän on tahallaan ymmärtänyt väärin sinut (joka olet oikeassa).

• eppu2

No mitä nyt taas? Ymmärsin kyllä höpötyksesi tälläkin kertaa.

Täydensin/korjasin sitä sanontaasi verhosta oman vakaumukseni mukaan oikeammaksi.

Onko se nyt aina oltava noin, että jos toisella on vähänkin sinun mielipiteestäsi poikkeava mielipide, niin silloin hän on tahallaan ymmärtänyt väärin sinut (joka olet oikeassa).

Et voi korjata sanomaani vaan esittää oman näkemyksesi.
        Ja mistä Sinä tiedät, että Sinun näkemyksesi on oikea.
        Että jos toisella on vähänkin poikkeava mielipide Sinun mielipiteestäsi, niin korjaat sen oikeaksi.
        Minähän sanoin vaan, että verho on ohuempi, en sanonut minne.
        Teit vaan oman tulkintasi pahoista hengistä.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Et voi korjata sanomaani vaan esittää oman näkemyksesi.
        Ja mistä Sinä tiedät, että Sinun näkemyksesi on oikea.
        Että jos toisella on vähänkin poikkeava mielipide Sinun mielipiteestäsi, niin korjaat sen oikeaksi.
        Minähän sanoin vaan, että verho on ohuempi, en sanonut minne.
        Teit vaan oman tulkintasi pahoista hengistä.

Joo, mutta minä kun en ole niitä, jotka myöntelevät, jos uskon ja ajattelen eri tavalla kuin toinen.

""""Ja mistä Sinä tiedät, että Sinun näkemyksesi on oikea.""""
        Sanoinko sen ehkä olevan oikea, kun kirjoitin: "... oman vakaumukseni mukaan oikeammaksi." ?

Miten niin "teit oman tulkintasi pahoista hengistä"? En minä sinun kirjoitustasi omalla kommentillani tulkinnut, en ollenkaan. Miten sinä niin kuvittelit?

Se kommentti oli minun omia mielipiteitäni asiasta (sellaisesta kuin mainitsemasi tapaus Katri-Helena), eikä ollut mitenkään tarkoituskaan kommentoida samoin kuin sinä, mutta eri lauserakenteilla (niinkuin palstalla muuten näyttää usein olevan tapana, sinullakin).

• eppu2

Joo, mutta minä kun en ole niitä, jotka myöntelevät, jos uskon ja ajattelen eri tavalla kuin toinen.

""""Ja mistä Sinä tiedät, että Sinun näkemyksesi on oikea.""""
        Sanoinko sen ehkä olevan oikea, kun kirjoitin: "... oman vakaumukseni mukaan oikeammaksi." ?

Miten niin "teit oman tulkintasi pahoista hengistä"? En minä sinun kirjoitustasi omalla kommentillani tulkinnut, en ollenkaan. Miten sinä niin kuvittelit?

Se kommentti oli minun omia mielipiteitäni asiasta (sellaisesta kuin mainitsemasi tapaus Katri-Helena), eikä ollut mitenkään tarkoituskaan kommentoida samoin kuin sinä, mutta eri lauserakenteilla (niinkuin palstalla muuten näyttää usein olevan tapana, sinullakin).

Sinä se sitten jaksat vääntää ja kääntää.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Sinä se sitten jaksat vääntää ja kääntää.

Minä en väännä enkä käännä.
        Minulla on hyvin suorat mielipiteet sellaisesta vainajien kanssa keskustelusta ja heiltä neuvojen saannista, mitä esim. Katri-Helena harrastaa.
        Kuolleet eivät kurki.

Samoin minulla on varmat pysyvät mielipiteeni kaikenlaisesta mustasta magiasta, ennustajaeukoista, voodoosta, horoskoopeista, jälleensyntymisopista ...
        Tiedän ennestään sinun olevan syvällä sellaisessa pimeyden laaksossa, mutta itse otan etäisyyttä niistä, koska tiedän niitten alkulähteen.

Ne ovat pimeyden voimien suurinta harhautusta ihmiskunnalle. Herkästi hömpitettävät menevät siinä helppoon ja vajoavat syvemmälle ja syvemmälle luullen olevansa "avoimia" jollekin ylevälle henkiselle ulottuvuudelle, mikä on olemassa kun se vain osaa aistita.

Telepatiaan elävien toisilleen läheisten ihmisten kesken uskon, mutta yhteydenotot kuolleisiin ovat hornasta.

• eppu2

Minä en väännä enkä käännä.
        Minulla on hyvin suorat mielipiteet sellaisesta vainajien kanssa keskustelusta ja heiltä neuvojen saannista, mitä esim. Katri-Helena harrastaa.
        Kuolleet eivät kurki.

Samoin minulla on varmat pysyvät mielipiteeni kaikenlaisesta mustasta magiasta, ennustajaeukoista, voodoosta, horoskoopeista, jälleensyntymisopista ...
        Tiedän ennestään sinun olevan syvällä sellaisessa pimeyden laaksossa, mutta itse otan etäisyyttä niistä, koska tiedän niitten alkulähteen.

Ne ovat pimeyden voimien suurinta harhautusta ihmiskunnalle. Herkästi hömpitettävät menevät siinä helppoon ja vajoavat syvemmälle ja syvemmälle luullen olevansa "avoimia" jollekin ylevälle henkiselle ulottuvuudelle, mikä on olemassa kun se vain osaa aistita.

Telepatiaan elävien toisilleen läheisten ihmisten kesken uskon, mutta yhteydenotot kuolleisiin ovat hornasta.

Vai tiedät minun olevan syvällä jossain pimeyden laaksossa.
        Voin kuule kertoa, että olen paljon valoisammassa laaksossa, kuin Sinä, joten pidä nyt vähän pienempää suuta, niiden ´´tietojesi ´´ ja luulojesi kanssa, kun et näytä asioista oikeasti tietävän yhtään mitään.
        Vaahtoat vain kuolleista ja pimeyden voimista.
        Minä olen puhunut ihan jostain muusta.
        Minun puolestani saat kuolleesi ja pimeyden voimasi pitää ihan itse, älä niitä minulle tyrtkytä.

• Mari.vaan kirjoitti:

Tota, en minä sinne Tähtitarhaan kipujen puremaa ruumistani aikonut laahata.
        Ruumis palaa maahan, mistä se on tehtykin , mutta
        HENKI PALAJAA JUMALA LUO, JOKA SEN ON ANTANUT!

Kysymykseni kuuluu: mitä se henki sisältää? Kertokaas, viisaat!

Elämää ylläpitävää huokaustako? Nääe! Mitä se kiinnostaisi Luojaa.
        Meidän tietoisuuttammeko? Johon sisältyy persoonallisia ominaisuuksiako?
        No mutta siinä olisi jotain järkeä, kun meidät luvattiin herättää kuolleista.
        Uuteen elämään, paremmiss olosuhteissa.
        Jumalan maallisina lapsina saimme Raamatun mukaan alkmme.

Tänne fyysiseen jää kroppa maatumaan, eikä sitä enää mikään mahti eloon saata.

Maailmankaikkeus on ihmisluonnon pysyväisin osa. Ja Tahdonkaltainen on olotila elämän jälkeen.

• Suru_sydämessä
        eppu2 kirjoitti:

Vai tiedät minun olevan syvällä jossain pimeyden laaksossa.
        Voin kuule kertoa, että olen paljon valoisammassa laaksossa, kuin Sinä, joten pidä nyt vähän pienempää suuta, niiden ´´tietojesi ´´ ja luulojesi kanssa, kun et näytä asioista oikeasti tietävän yhtään mitään.
        Vaahtoat vain kuolleista ja pimeyden voimista.
        Minä olen puhunut ihan jostain muusta.
        Minun puolestani saat kuolleesi ja pimeyden voimasi pitää ihan itse, älä niitä minulle tyrtkytä.

Sinähän pidit historiasta? Sittenhän tiedät kirkonjohtajien
        aina vastustaneen tiedemiesten oivalluksia.

Raamatun mukaan aurinko kiertää maata ja sillä siisti.
        Kerettiläiset polvilleen heidän eteensä, kidutukseen ja roviolle, että se kiirastulessa vietettävä aika lyhenisi. Niin huomaavaisia papit ovat!

Kysymyksessä on nautinto vallasta toisen sielun yli.
        Pelkäävät menettävänsä sen ja oman arvovaltansa yhteiskunnassa.
        Ovat tottuneet, että toiset katsovat ylöspäin kuin jumalaansa.
        Nöyristelevät, kumartelevat ja suutelevat...

Seurakunnissa on oma hierarkiansa ja hakkuujärjestelmänsä.
        Joko kieut sen mukan tai tulet eristetyksi yksinäisyyteen.
        Olet Paholaisen lapsi ja sinua täytyy toistenkin varoa!
        Kaikissa ryhmissä, kotona, työpaikalla, netissä samoin.

Oivalluksiaan tulee pitää kuin aarteitaan,
        eikä niitä pidä paljastaa kaikille.
        "Älä heitä helmiä sikojen eteen", ne eivät ymmärrä niiden arvoa.
        Tallaavat jalkoihinsa - röhkien.

• ent.siivoojaparka
        Suru_sydämessä kirjoitti:

Kerettiläiset polvilleen heidän eteensä, kidutukseen ja roviolle, että se kiirastulessa vietettävä aika lyhenisi. Niin huomaavaisia papit ovat!

Missä kohtaa se lukee Raamatussa, että aurinko kiertää maata?
        Auringon nousemisesta ja laskemisesta varmaan itsekin puhut.

Miksi sanotaan aidan kiertävän tonttia vaikka ei se todistettavasti mihinkään kierrä?

Miksi puhutaan Lähi- ja Kaukoidästä ja erikseen Länsimaista? Sehän on ihan siitä kiinni, mistäpäin katsoo, onko ne idässä vai lännessä.

Ja niin etteenpäin ...

• Suru_sydämessä

Missä kohtaa se lukee Raamatussa, että aurinko kiertää maata?
        Auringon nousemisesta ja laskemisesta varmaan itsekin puhut.

Miksi sanotaan aidan kiertävän tonttia vaikka ei se todistettavasti mihinkään kierrä?

Miksi puhutaan Lähi- ja Kaukoidästä ja erikseen Länsimaista? Sehän on ihan siitä kiinni, mistäpäin katsoo, onko ne idässä vai lännessä.

Ja niin etteenpäin ...

Kieltämättä ilmaisen ajatukseni epäselvästi.
        Tiedäthän ihmisen normaalisti ajattelevan 4 kertaa
        nopeammin kuin kirjoittavan.
        Huomaan usein puutteita selvästä ajatuksenjuoksusta.

Raamattu on kirjoitettu ihmisen näkökulmalta,
        elämää kuvaillaan ihmisen kokemana.
        Siksi katoliset papit, tietojeni mukaan, väittivä kauan maan
        olevan universumin keskipiste ja aurinko kiertää maata.

Vaikka en ollut silloin läsnä. Välikäsien tietoa.

• eppu2

Kyllä tiedän.
        Täälläkin olen senkin kertonut, minkä historiakin kertoo, sen, että piispat kirkolliskokouksessaan poisti osan raamatusta. Ja juuri siksi, että pelkäsivät oman valtansa puolesta.
        Sanoit tuon ´´älä heitä helmiä sioille´´. Se on monta kertaa mielessäni ollut, en vaan ole rohjennut sitä kirjoittaa, koska sanonnan vain jotkut ymmärtävät.
        Ei ihminen tarvitse kirkkoja, eikä uskonlahkoja, henkiseen yhteyteen korkeimman valon kanssa.

• ent.siivoojaparka

Kieltämättä ilmaisen ajatukseni epäselvästi.
        Tiedäthän ihmisen normaalisti ajattelevan 4 kertaa
        nopeammin kuin kirjoittavan.
        Huomaan usein puutteita selvästä ajatuksenjuoksusta.

Raamattu on kirjoitettu ihmisen näkökulmalta,
        elämää kuvaillaan ihmisen kokemana.
        Siksi katoliset papit, tietojeni mukaan, väittivä kauan maan
        olevan universumin keskipiste ja aurinko kiertää maata.

Vaikka en ollut silloin läsnä. Välikäsien tietoa.

""""Siksi katoliset papit, tietojeni mukaan, väittivä kauan maan
        olevan universumin keskipiste ja aurinko kiertää maata.""""

Katoliset papit (lut.papitkin) ovat ihmisiä ja jauhavat niin paljon muutakin sellaista mitä Raamatusta ei löydy. Jos Raamattua haluat arvostella, niin pitäydy sitten vain pelkästään Raamattuun ja siihen mitä siellä lukee.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Kyllä tiedän.
        Täälläkin olen senkin kertonut, minkä historiakin kertoo, sen, että piispat kirkolliskokouksessaan poisti osan raamatusta. Ja juuri siksi, että pelkäsivät oman valtansa puolesta.
        Sanoit tuon ´´älä heitä helmiä sioille´´. Se on monta kertaa mielessäni ollut, en vaan ole rohjennut sitä kirjoittaa, koska sanonnan vain jotkut ymmärtävät.
        Ei ihminen tarvitse kirkkoja, eikä uskonlahkoja, henkiseen yhteyteen korkeimman valon kanssa.

Mikä/kuka on sinun korkein valosi?

Olen ymmärtänyt sinun olevan (Totuuden) Etsijä? Mitä vielä etsit, jos jo olet löytänyt valon?

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Kyllä tiedän.

Siinä samassa luvussa (Matt.7), missä Jeesus (jota sujuvasti siteerasit) puhuu siitä helmien sioille heittämisestä, hän myöskin sanoo näin:

""22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta e n n u s t a n e e t ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. ""

• Suru_sydämessä

""""Siksi katoliset papit, tietojeni mukaan, väittivä kauan maan
        olevan universumin keskipiste ja aurinko kiertää maata.""""

Katoliset papit (lut.papitkin) ovat ihmisiä ja jauhavat niin paljon muutakin sellaista mitä Raamatusta ei löydy. Jos Raamattua haluat arvostella, niin pitäydy sitten vain pelkästään Raamattuun ja siihen mitä siellä lukee.

Ja taas meni sinun kanssasi sukset ristiin!

En halua enää keskustella kanssasi, koska aiheutan ärsyyntymistä
        enkä ajatusten rakentavaa laajentamista.
        Olet ihan OK. Ei snusa ole mitään vikaa!

Kuka tahansa kykenee todistamaan Raamtulla mitä haluaa.

Herra Sebaot opetti palvelijansa, kansansa tappamaan vihollisensa.
        Hänen Poikansa käski rakastamaan vihollistaan ja
        kääntämään toisenkin poskensa vihollisen lyötäväksi.

Paimenella oli käyräpäinen keppi, jonka käyrällä päällä pelastettiin lampaita ja suoralla päällä ohjattiin laumasta erkaantuvia takaisin laumaan.

Otetaan yksi raaatunkohta ja käytetään sitä keppinä,
        jolla lyödään halutessa. Omahyväisesti Jumalan sijaisena.

Jumala lupasi Noalle, ettei enää koskaan hukuta maata vedellä.
        Seuraavan kerran Hän käyttää tulta! Lopputulos on sama.
        Se on Raamatusta!

• ent.siivoojaparka

Ja taas meni sinun kanssasi sukset ristiin!

En halua enää keskustella kanssasi, koska aiheutan ärsyyntymistä
        enkä ajatusten rakentavaa laajentamista.
        Olet ihan OK. Ei snusa ole mitään vikaa!

Kuka tahansa kykenee todistamaan Raamtulla mitä haluaa.

Herra Sebaot opetti palvelijansa, kansansa tappamaan vihollisensa.
        Hänen Poikansa käski rakastamaan vihollistaan ja
        kääntämään toisenkin poskensa vihollisen lyötäväksi.

Paimenella oli käyräpäinen keppi, jonka käyrällä päällä pelastettiin lampaita ja suoralla päällä ohjattiin laumasta erkaantuvia takaisin laumaan.

Otetaan yksi raaatunkohta ja käytetään sitä keppinä,
        jolla lyödään halutessa. Omahyväisesti Jumalan sijaisena.

Jumala lupasi Noalle, ettei enää koskaan hukuta maata vedellä.
        Seuraavan kerran Hän käyttää tulta! Lopputulos on sama.
        Se on Raamatusta!

En minä ole ärsyyntynyt yhtään. Vai tarkoititkin ehkä, että aiheutat ärsyyntymistä itsessäsi keskustellessani kanssani?

Ihan rauhallisin mielin ja mielellänikin kerron teille Raamatusta, mitä ikinä haluatte tietääkin. Tietysti siteeraan vain kohdan kerrallaan, sillä enhän minä voi koko Raamattua kopioida tänne joka kommenttiin. On kai sinulla omakin?

Kyllä joo.
        Tulella hän hävittää kaiken synnin lopullisesti kerran aikanaan, niinkuin on luvannut:

Mal.3:
        """" -- Katso, se päivä tulee
        liekehtivänä kuin tulinen uuni.
        Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
        ovat silloin oljenkorsia.
        Se päivä tulee
        ja sytyttää ne liekkiin
        eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.""""

Sitten, kunhan on antanut Saatanan näyttää ensin perimmäisen luontonsa ja mihin hän pystyy, että Jumalan oikeudenmukaisuus tulee todistetuksi hänen tuhotessaan Saatanan kannattajineen.

""""""Kuka tahansa kykenee todistamaan Raamtulla mitä haluaa."""""
        Siinä olet täysin väärässä. Ei pysty kuka vaan todistamaan mitä vaan Raamatulla.

• tööttt

Liittyisikö osa kirkkojen toiminnoista ikiaikaiseen ajanlaskuun - maailmankelloon
      eri aikavyöhykkeisiin - karkauspäivä kalenterissa tasoittaa aikaeron neljän vuoden välein
      eri ilmansuunnissa maapallolla - kai se liittyy myös maapallon kiertorataan auringon ympäri ynnä muut taivaan kappaleet kuu mukaan lukien
      - jo muinaiskansoilla oli tieto hallussaan - ainakin merenkulkijoilla
      -muinaissuomalaisillakin - karhukansaksi nimetyllä
      - raumalaisilla ol mun mielestä hauska sananlasku
      - ilma on kuin morsian ja morsian on ´kuin karhu .

• En ole käynyt enkä koskaan tule käymään.

• Vuosi-miljoonia sitten olin kaivamassa jotain Jordania.
      Jesse saoi että kaadolla ei niin väliä, kunhan kaivat.
      Maailma muuttuu vielä.
      Jesse seisoi silloin jollain vuorella.
      - Tämä vuori tulee säilymään ja minä nousen sille vielä toisenkin kerran.
      Joku Mooseskin tulee.
      Kysyin Jesseltä miksi heevetisssä?
      - Alenpana olisi vettä ja leipää?
      Tai siis joku toinen sana oli siinä, olen unohtanut miksi heevettiä silloin kutsuttiin.
      - Tämä faijan työ-maa-kirja ennustaa siihen suuntaan.
      -
      Eli kyllä toteutuviakin ennustuksia on.
      Ihan varmaan on... :)

H.

• ent.siivoojaparka

Gehenna se oli.
        Heevetti tuli kuvaan mukaan vasta sitten, kun teitte niitä ensimmäisiä raamatunkäännöksiänne kreikan kielestä. Miksi heevetissä te sen helvetiksi käänsitte?

• tööttt

Täällä pohjantähden alla - pyhäkoulussa joskus lapsena 3-4 vuotiaana opittu laulu opetti
      nostamaan katsetta kengänkärjistä vähän ylemmäks, kavereihin, opettajaan, aikuisiinkin ja vieläkn ylemmäs kohti taivasta ja huikaisevaa avaruutta, koulussa opittiin että oppia otetaan otavasta - myöhemmin ekana tunnisti pikku karhun ja ison karhun tähtikuviot ja pohjantähtikin kirkkaana talviyönä löytyi "noiden kuvioiden perusteella.
      Paljon mystiikkaa varmaan ikiaikaisesti liittyy uskoon ja taivaan tapahtumiin ynnä vuodenaikoihin - samanaikaisesti kun karhut menee talviunille syksyllä - ennenvanhaan sanottiin että alkaa olla aika ison karhun kääntää kylkeään ja sitten kuuluu vaan krooohh kroohh.. Nykyisin aika paljon ihmisille opetetaan hetkessä elämistä - vaikka koko ajan on läsnä ihmiskunnan ajanlaskussa menneisyys, nykyhetki, tulevaisuus, ikuisuus , iankaikkisuus - ei ainoastaan vanhoille vaan myös pienille ja sitäkin pienemmille,
      tulevaisuuden ja iankaikkisen elämänkin toivon säilyttämisestä jälkipolvillekin - siitäkin uskosta kerrotaan - liekö se uskon perusteita ja ydinsisältöä tähtipölyillekin
      - maan tomuksihan sitä itsensä tuntee jos miettii suunnatonta avaruutta ja paljonkin itseään isompia asioita. Ihmiskunnan luovuus niin hyvässä kuin pahassa luontoa ja luomakunnasta hyötyä ammentamalla eliölajien henkiinjäämiskamppailussa on aina ollut
      monimuotoisempaa ja - tahoisempaa silti kuin pelkkä karhujen talviunille meno ja kyljenkääntö. Kello kourassakaan.

• KivaKunMuistutit

Kiitos avauksestasi, tämän myötä muistin käyntini ennustajalla n. 15 vuotta sitten ja vielä yhden toteutumattoman ennustuksen.
      Ennustaja oli edesmennyt Sirkka Areva, jonka ennustus ensimmäiselle kolmen vuoden jaksolle toteutui täysin, myös kymmenen ensimmäisen vuodenkin toteutui lähes kaikilta osin. Vielä on 5 vuotta jäljellä ennustamastaan ajasta, joten viiden vuoden sisään pitäisi elämääni saapua henkilö joka on rinnallani hamaan loppuun saakka ... sitä odotellessa ;)

• ent.siivoojaparka

Tullaan tullaan.
        Oottelehan vielä. Luojan kiitos minulla on vielä viisi vuotta varoaikaa nautia vapaudestani.

• KivaKunMuistutit

Tullaan tullaan.
        Oottelehan vielä. Luojan kiitos minulla on vielä viisi vuotta varoaikaa nautia vapaudestani.

Olen mieltänyt kirjoitustesi perusteella sinut naiseksi, joten kiitos ja ei kiitos, mummikiva ei kiinnosta.

• hyväennustaja

Sinulle KivaKunMuistit luin mielenkiinnolla tekstisi ja uskon vahvasti,että jotkut ihmiset ovat saaneet ennustajan lahjan. Itse olen myös käynyt ennustajalla muutamia kertoja ja on kyllä ihmeellistä ,miten voivat tietää tuntemattoman ihmisen asioita ? Yksi kerta tilattiin ennustaja työkavereiden kanssa ja tilaisuus pidettiin erään työkaverin kotona, meitä oli 6 naista. Ennustaja oli normaalinnäköinen nainen ,joka ennusti korteista. Yksi kerrallaan mentiin huoneeseen ja hän puhui koko ajan, esim , minulle 45min ja kaikki oli fakta tietoa mun elämästä , ihmettelin suurest. sitten meni seuraava nainen ja oli sisällä 5 min. vain. kysyttiin ,miksi näin nopeasti tulit pois.Ennustaja oli sanonut,ettei hän saa minkäänlaista yhteyttä sinuun, eikä voi ennustaa lainkaan. Ihme juttu tämäkin. Lopuille hän ennusti ja kaikki sanoivat, että ennustaja luetteli fakta asioita myös heille. Tämä ennustaja oli todella ihmenainen. Sanoi,ettei ennustajalla saa käydä liian usein ja hän ennustaa vain niille, jotka uskovat tähän. Toivottavasti sinun ennustus toteutuu ja löydän ihanan kumppanin itsellesi.

• ent.siivoojaparka
        KivaKunMuistutit kirjoitti:

Olen mieltänyt kirjoitustesi perusteella sinut naiseksi, joten kiitos ja ei kiitos, mummikiva ei kiinnosta.

Jaha.
        Sänkykivakaveriako se ennustajaeukko sinulle lupasikin?

Ymmärsin hänen tarkoittaneen jonkunlaista vaipanvaihtajaa, syöttäjää, moraalista tukea ... sinulle elämäsi viimeisiin hetkiin, kun kirjoitit:
        """... joten viiden vuoden sisään pitäisi elämääni saapua henkilö joka on rinnallani hamaan loppuun saakka ... sitä odotellessa ;)"""

• KivaKunMuistutit

Jaha.
        Sänkykivakaveriako se ennustajaeukko sinulle lupasikin?

Ymmärsin hänen tarkoittaneen jonkunlaista vaipanvaihtajaa, syöttäjää, moraalista tukea ... sinulle elämäsi viimeisiin hetkiin, kun kirjoitit:
        """... joten viiden vuoden sisään pitäisi elämääni saapua henkilö joka on rinnallani hamaan loppuun saakka ... sitä odotellessa ;)"""

Juu, loppuiän rakkautta ennusteli, joten eiköhän sitä sama petikin sitten jaettaisi. Ihan en vielä pariin kymmeneen vuoteen toivo vaipanvaihdon tarvetta, ja jos tämä järki pysyy niin eiköhän tämä elämä ole taputeltu siinä vaiheessa kun vaippoihin tarvitsee siirtyä.

• KivaKunMuistutit
        hyväennustaja kirjoitti:

Sinulle KivaKunMuistit luin mielenkiinnolla tekstisi ja uskon vahvasti,että jotkut ihmiset ovat saaneet ennustajan lahjan. Itse olen myös käynyt ennustajalla muutamia kertoja ja on kyllä ihmeellistä ,miten voivat tietää tuntemattoman ihmisen asioita ? Yksi kerta tilattiin ennustaja työkavereiden kanssa ja tilaisuus pidettiin erään työkaverin kotona, meitä oli 6 naista. Ennustaja oli normaalinnäköinen nainen ,joka ennusti korteista. Yksi kerrallaan mentiin huoneeseen ja hän puhui koko ajan, esim , minulle 45min ja kaikki oli fakta tietoa mun elämästä , ihmettelin suurest. sitten meni seuraava nainen ja oli sisällä 5 min. vain. kysyttiin ,miksi näin nopeasti tulit pois.Ennustaja oli sanonut,ettei hän saa minkäänlaista yhteyttä sinuun, eikä voi ennustaa lainkaan. Ihme juttu tämäkin. Lopuille hän ennusti ja kaikki sanoivat, että ennustaja luetteli fakta asioita myös heille. Tämä ennustaja oli todella ihmenainen. Sanoi,ettei ennustajalla saa käydä liian usein ja hän ennustaa vain niille, jotka uskovat tähän. Toivottavasti sinun ennustus toteutuu ja löydän ihanan kumppanin itsellesi.

Tämä Areva taisi olla aika kuulu lahjoistaan. Uskomattoman hyvin osui lasteni kohdallakin ennustukset nappiin, ja tiesipä hän jo varoittaa ex-mieheni tempuistakin.

• Kahvipirtti 60 on alkanut sieunaus asialle. Uskon asiaan hyvän meedion avulla, vain katsomalla tietää paljon tavallaan kaikesta, kuolemasta ja elämästä.

• dsvsdegerger

Muistakaa varoa tunustenkalastelijoita, kun selaatte s-postejanne:http://www.digitoday.fi/data/2016/06/09/hyvaa-suomea-ja-uskottavan-nakoinen-saitko-taman-huijausviestin/20166222/66 Mulle tuli tommonen eilen. Enneku avasinkaan, lankesin googlailemaan. Aika pian selvisi että vaarallinen roskapsoti kyseessä. Avaamatta panin sen roskiin. Äidille tuli tänään samallainen ja hän ehti antaa tunnukset. Kävi mua hätyyttämässä että äkkiä nyt vahvista tunnukset ettei sähköpostiasi suljeta. Kerroin hänelle että kyseessä huijaus.

• See_your_reason

Lasketaan tämäkin, "d-r", ennustusten joukkoon:
        Tulet saamaan huijauspostia lähiaikoina. Älä avaa!

Katsoin varoituksesi ja viisastuin. Virastoja käytetään usein
        henkilötietoja haaliakseen. Verovirasto, poliisi, pankki...

Kuulin juuri, että yhdelle oli soitettu, että hänen konettaan
        ollaan kaappaamassa ja nyt halutaan auttaa se estääkseen.
        Tietysti se "apu" maksoi maltaita!
        Oli luottamusta herättävä, rauhallinen hurmuri ja nainen meni lankaan. Sai viedä koneensa viruksesta puhdistettavaksi.
        Mikä vaiva, tuska ja ilmaista se ei ollut.

Pian koko yhteiskunta pöyrii koneella.

Minua käy sääliksi ne nuoret, jotka joutuvat kykyinensä näiden kone-gangstereiden kynsiin. Luulevat pääsevänsä omista ekonomisista huolistaan, mutta tulevat hyväksikäytetyiksi, kiristetyiksi tekemään se likainen työ ja ottamaan rangaistukset.Voi rassuja!
        Eikä vanhemmat kykene enää auttamaan.

• selväää

Olen käynyt selvännäkijällä joka katsoo käsistä. Kerran näki että jotain ikävää tapahtuu. Sanoi joko tämän vuoden jouluna tai seuraavana. Ja kerron nyt mitä tapahtui. Ennen joulua veljeni paleltui tosi pahasti pakkasessa. Joutui sairaalaan. Selvisi ilman käsien ambutoimista. Seuraavana vuonna ennen joulua veljeni kuoli. Silloin putosi/pudotettiin korkealta. On mulle paljon muutakin selvännäkijä nähnyt ja asiat piti paikkansa. Ei ole humpuukia.

• ent.siivoojaparka

Ja mihis sinä niitä tietoja tarvitsit etukäteen tietämättä mitä tarkalleen tulee tapahtumaan? Ethän edes tiennyt varoittaa veljeäsi sammumasta hankeen pakkasella? Olla vain paska jäykkänä ja pelätä joulua, joko tämän vuoden tai seuraavan vuoden joulua, kumpaakin, uskoen jotain kamalaa tapahtuvan silloin.

Olipa se sit antoisaa ja hintansa väärtiä sekin.

• vhimsf

Ylipäätään
      - eihän netti ketään tai mitään säästä - yhtään miltään
      - jos kommentoit jota kuta juttua - eikö oitis joku ole huomauttamassa että hus hus
      - täää on meiän hiekkatoosaa... tai sammakoitten vuodattamisesta - syö sammakko säästäen savea - sillä maailman sivu on pitkää...
      - vain harjoitus tekee mestarin - kaikki oppivat ja opettavat toisiaan - silleen kai oikeat ryhmät toimivat - pitäis vaan oppia sekinasia että jokainen uusi päivä on oiva tilaisuus munata itsensä perusteellisesti - vajaat ja viisaammatkin esm puhelimeen puhuvat yleensä yksin ja ääneen - ei tarvitse luokitella ihmisiä hulluiksi senkään perusteella tai jos joku epävarmuus ja torjunta pelaa ja toimii ihmisillä , luulosairasnimittelyjäkään ei varmaan kukaan kaipaa - tai luetteloita rikkaista eläkeläisistä, kehitysvammaisista omat mammonat mukaan lukien - eikö heilläkin ole oikeus yksityisyyteen vaikka hoidon ja avun piiriin kuuluvatkin? Nettirikollisuuttakin on aina ollut ja on sekään ei käskemällä poistu - kaiken hömpän ja asioitten lomaan mahtuu niin aiheita, aineita, ihmisiä - vain elämää - tavallista arkea tai juhlaa, immeisten kertomuksia niin ilosta, surusta, harminaiheistakin kuin poliittisista kärhämöinneistäkin - uskonasioitakaan unohtamatta.

• ennustuseukko

Olen aloituksen ennustueukko ja lukenut kaikki kommentit.Tein seuraavat havainnot: varsinaiseen kysymykseen vastasi vain muutama, mutta suurin osa alkoi vetomaan Raamatun tekstejä ja tälläistä en halunnut ,koska nämä uskonasiat eivät sovi retosteltavaksi tälle palstalle. kirjoitettiin ,että ennustukset ovat saatanasta , tälläistä en ymmärrä , koska raamatussakin on paljon ennustuksia ,maailmanlopusta, vedenpaisumuksista , ym. Jouluevankeliumissakin esiintyy 3 viisasta itämaan tietäjää ym. Joten ihmisten tekemät ennustukset eivät ole sen kummempia , sinne meneminen on todellakin vapaaehtoista. Sitten joku höyrysi ,että uskovien tilaisuuksissa kolehtiin laittaminen on vapaaehtoista, ok ,mutta evankelista pirkko jalonen kaikessa viisaudessaan siirsikin rahoja omalle tililleen 100,000 eur. Kyllä teitä reppanoita , seuroissa kävijöitä höynäitetään tällä kolehdin keräyksellä, sitten joku ottaakin rahat omaan käyttöönsä. Yksi suuri huijari evankelista NIILO YLI-VAINIO , kaatoi ihmisiä parantaakseen sairaita, keräsi suuret rahat taas tyhmiltä uskovaisilta. RAAMATTUA tulkitaan miljoonin eri version ja kaikki mukamas oikeita. Tunnen paljon eri uskontojen edustajia , mutta itse olen noudattanut kymmentä käskyä ja tämä on riittänyt jumalalle. en käy seuroissa pyytämässä anteeksi syntejäni,koska en tee syntiä. NE jotka tekevät syntiä käyvät sitten pyytämässä anteeksiantoa joltain maallikolta seuroissa. Harvoin siellä on koulutettu pappi,jonka jumala on valtuuttanut .Loppukevennys : KUN RAHA KIRSTUUN KILAHTAA, NIIN SIELU TAIVAASEEN VILAHTAA.

• eppu2
        ennustuseukko kirjoitti:

Olen aloituksen ennustueukko ja lukenut kaikki kommentit.Tein seuraavat havainnot: varsinaiseen kysymykseen vastasi vain muutama, mutta suurin osa alkoi vetomaan Raamatun tekstejä ja tälläistä en halunnut ,koska nämä uskonasiat eivät sovi retosteltavaksi tälle palstalle. kirjoitettiin ,että ennustukset ovat saatanasta , tälläistä en ymmärrä , koska raamatussakin on paljon ennustuksia ,maailmanlopusta, vedenpaisumuksista , ym. Jouluevankeliumissakin esiintyy 3 viisasta itämaan tietäjää ym. Joten ihmisten tekemät ennustukset eivät ole sen kummempia , sinne meneminen on todellakin vapaaehtoista. Sitten joku höyrysi ,että uskovien tilaisuuksissa kolehtiin laittaminen on vapaaehtoista, ok ,mutta evankelista pirkko jalonen kaikessa viisaudessaan siirsikin rahoja omalle tililleen 100,000 eur. Kyllä teitä reppanoita , seuroissa kävijöitä höynäitetään tällä kolehdin keräyksellä, sitten joku ottaakin rahat omaan käyttöönsä. Yksi suuri huijari evankelista NIILO YLI-VAINIO , kaatoi ihmisiä parantaakseen sairaita, keräsi suuret rahat taas tyhmiltä uskovaisilta. RAAMATTUA tulkitaan miljoonin eri version ja kaikki mukamas oikeita. Tunnen paljon eri uskontojen edustajia , mutta itse olen noudattanut kymmentä käskyä ja tämä on riittänyt jumalalle. en käy seuroissa pyytämässä anteeksi syntejäni,koska en tee syntiä. NE jotka tekevät syntiä käyvät sitten pyytämässä anteeksiantoa joltain maallikolta seuroissa. Harvoin siellä on koulutettu pappi,jonka jumala on valtuuttanut .Loppukevennys : KUN RAHA KIRSTUUN KILAHTAA, NIIN SIELU TAIVAASEEN VILAHTAA.

Tuota noin, minulla on sellainen ajatus, että aloittaja voi aktiivisesti osallistua keskusteluun ja myös ohjailla sitä siihen suuntaan mitä aloituksellaan haluaa keskusteltavan.
        Rönsyilyksi usein keskustelut menevät, minä en näe siinä mitään moitittavaa, mutta jos haluaa keskustelun kulkevan tiettyä latua, silloin pitäisi itse osallistua. (Vain minun näkemykseni.)

• ennutuseukko

Kiitos eppu2 ! en halunnut mitenkään ohjailla tätä viestiketjua, koska sana on kuitenkin vapaa kaikille. En tiedä, miksi ei voisi välillä katsoa aloitusta ja sen kysymystä, ehkä jotkut jo muistamattomia ? Vaikka tämä onkin hupipalsta,mutta asiassa pitäisi kuiten pysyä.edelleen en halua ,että aloituksen aiheet olisivat USKONTO JA POLITIIKKA, liian laajoja aiheita.

• ent.siivoojaparka
        ennustuseukko kirjoitti:

Huijareita on silläkin alalla. On ihan varmasti, sen tiedän.
        https://www.youtube.com/watch?v=76ohvqwsNkk

"""NE jotka tekevät syntiä käyvät sitten pyytämässä anteeksiantoa joltain maallikolta seuroissa. Harvoin siellä on koulutettu pappi,jonka jumala on valtuuttanut """"

Uskallan väittää, että valehtelet (rikot siltikin kymmenen käskyn lakia), jos väität, ettet itse koskaan ole tehnyt mitään syntiä, et ole toiminut Jumalan tahtoa vastaan.

Room.3:
        """23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,""""

Miksi kukaan yleensä menee papilta pyytämään syntiensä anteeksiantoa, ihmiseltä?
        Ei minkäännäköinen pappi ole toisen ihmisen syntien sovittaja, eikä Jumalan valtuuttama syntien sovittajaksi.

KIrjoitit:
        """Raamatun tekstejä ja tälläistä en halunnut ,koska nämä uskonasiat eivät sovi retosteltavaksi tälle palstalle."""
        No mutta, hyvänen aika. Eikös ennustajaeukkojen juttuihin uskominen ole uskonasia mitä suurimmissa määrin?

Että saisit sellaisia kommentteja ketjuusi kuin itse haluat, niin eikö silloin olisi paras kirjoittaa yksin ihan ikiomaa blogia?

• eppu2
        ennutuseukko kirjoitti:

Kiitos eppu2 ! en halunnut mitenkään ohjailla tätä viestiketjua, koska sana on kuitenkin vapaa kaikille. En tiedä, miksi ei voisi välillä katsoa aloitusta ja sen kysymystä, ehkä jotkut jo muistamattomia ? Vaikka tämä onkin hupipalsta,mutta asiassa pitäisi kuiten pysyä.edelleen en halua ,että aloituksen aiheet olisivat USKONTO JA POLITIIKKA, liian laajoja aiheita.

Tämä nyt todella rönsyili, mutta alue on sellainen, että sen se äkkiä tekee.
        Juuri uskonto ja politiikka ovat aiheita, jotka nostattaa tunteita, tai niitä sivuavat alueet.
        Alkuperäiseenkin kysymykseesikin vastasin, vaikka kai sitten muillekin poluille harhauduin.
        Mutta tuo rönsyily mielestäni kertoo vain siitä, että aloituksesi herätti mielenkiintoa joka johti myös muille poluille.
        Mielestäni juuri sellainen aloitus on hyvä, joka ei jämähdä paikoilleen, vaan siitä kehkeytyy kiinnostava keskustelu vaikka vähän aloitusta sivuten.
        Aloittaja voi sitten viedä keslustelua ´´raiteilleen´´ halutessaan.
        ( No kerran tein niin ja sain kuraa päälle oikein roppakaupalla.) No ajattelin, että se sanavapaus, mikä minä olen sitä rajoittamaaan.
        Ei sillä oikeasti ole mitään väliä. Vain elämää.

• ent.siivoojaparka
      • ennustuseukko

Sinä ent.siivojaparka ! En ole aloituksessani puhunut uskonnollisista asioista sanakaan ,jos kuiten vielä luet kerran aloitukseni. Sinä itse täällä aloit puhumaan jumalasta ,raamatusta , joista et kuitenkaan ymmärrä yhtään mitään. Sinä saarnaat ja tuomitset täällä ei uskovaisia ihmisiä,ihan kuin sinulla olisi siihen syytä. Olet sellainen reetuämmä vaan ja jutuistasi huomaa, että olet vain siivonnut. Eli ei käytöstapoja ollenkaan. Lue raamattua enemmän,niin tiedätkin jotain. Yksittäinen lause sieltä sun täältä ,ei merkitse yhtään mitään. Ennustus on hyvin vanha metodi ,joka pätee tänäpäivänäkin. Ilmeisesti olet niitä tyyppejä, joille ei voi edes ennustaa, koska sulla on jo dementikon aivot ja niihin ei näin vaikeat kuin Ennustus ei mene perille. Toisaalta ymmärrän sinua,koska jos lusikalla annettu , ei voi kauhalla vaatia. Aiheeni oli täysin sopiva tälle palstalle, mutta sinulle liian vaikea aihe.

• ent.siivoojaparka
        ennustuseukko kirjoitti:

Sinä ent.siivojaparka ! En ole aloituksessani puhunut uskonnollisista asioista sanakaan ,jos kuiten vielä luet kerran aloitukseni. Sinä itse täällä aloit puhumaan jumalasta ,raamatusta , joista et kuitenkaan ymmärrä yhtään mitään. Sinä saarnaat ja tuomitset täällä ei uskovaisia ihmisiä,ihan kuin sinulla olisi siihen syytä. Olet sellainen reetuämmä vaan ja jutuistasi huomaa, että olet vain siivonnut. Eli ei käytöstapoja ollenkaan. Lue raamattua enemmän,niin tiedätkin jotain. Yksittäinen lause sieltä sun täältä ,ei merkitse yhtään mitään. Ennustus on hyvin vanha metodi ,joka pätee tänäpäivänäkin. Ilmeisesti olet niitä tyyppejä, joille ei voi edes ennustaa, koska sulla on jo dementikon aivot ja niihin ei näin vaikeat kuin Ennustus ei mene perille. Toisaalta ymmärrän sinua,koska jos lusikalla annettu , ei voi kauhalla vaatia. Aiheeni oli täysin sopiva tälle palstalle, mutta sinulle liian vaikea aihe.

Mites se nyt noin?
        Kirjoitit äskettäin:
        """ mutta itse olen noudattanut kymmentä käskyä ja tämä on riittänyt jumalalle."""
        Luepa ne käskyt nyt sitten hurskaana uudelleen. Sanoit tuossa juuri väärän todistuksen lähimmäisestäsi.

Jos uskonnolliset asiat eivät kuulu tälle palstalle, niin eipä sitten selvänäkö ja ennustaminenkaan. Ymmärrät kai sen?
        Jos ei sinulle riitä yksittäiset lauseet Raamatusta, niin voinhan minä sinulle pikkuhiljaa kopioida tänne koko Raamatun. Se vie tosin jonkun verran aikaa.

""" Ilmeisesti olet niitä tyyppejä, joille ei voi edes ennustaa..."""

Tuo oli ehdottomasti viisainta, mitä olet tässä ketjussa kirjoittanut. Kymmenen pistettä! Olet siinä niin prikulleen oikeassa. Ei todellakaan minulle tarvitse minkäänlaisen ennustajaeukon yrittääkään ennustaa yhtään mitään. Enkä enää halua kuulla mistään muualtakaan, jos minun suhteeni on jotain jollekin ennustettu.

• Mari.vaan
        ennustuseukko kirjoitti:

Minulle annettiin kauhalla syntyessäni, mutta jossain elämän vaiheessa
        meni se lapsen viattomuus, viisaus, rehellisyys, rohkeus, laskelmoimattomuus... Nyt sitten kykenee antamaan enää teelusikalla.

Ent.s-parka suhtautuu tasaisella ystävällisyydellä hänelle heitettyihin
        ärsyyntyneisiin kommentteihin. Se on kiitettävää.

• ennustuseukko

Sanoin vain totuuden sinun viesteistäsi,se ei ole valehtelemista, täältä ne kaikki voi lukea,. en valehtele koskaan, mutta puhun asiat suoraan , se on täysin eri kuin valehtelu. Miksi valehtelisin ? Valheella on lyhyet jäljet, kuten huomaat omista kirjoituksistasi. Kyllä täytyy olla aivan varma, kun tälläiseen mediaan kirjoittaa, että asia on faktaa. Lueppa läpi omat juttusi ja huomaat niiden olevan fiktiota vaan. Toivottavasti teet nyt itse hyvän aloituksen,vaikka koirankakka pusseista.

• ent.siivoojaparka

Jos tuo äskettäinen purkauksesi (klo 0:19) oli kokonaan faktaa, niin silloin se analyysisi oli faktaa jostain toisesta ihmisestä kuin minusta ja se erehdyksesi sinulle anteeksi annettakoon.

Mitä sinä haluaisit tietää niistä koirankakkapusseista?

• uskon-en-uskon-en

Keskustelu on rönsyillyt (ei millään pahalla) ennustuksista uskonasioihin, mutta minä olen käynyt ennustajalla.

Aino Kassislalla kävin 1974 ja mitään erikoista ei jäänyt mieleen, ei myöskään sanontaa, että en voi kertoa?!?. Seuraavana aamuna kuitenkin jouduin autokolariin ja makoilin 8 vko kallo-vedossa Töölön sairaalassa, joten se siitä ennustajasta.

Sitten oli joku vuosien jälkeen, joka näki aurat ihmisen ympärillä ja siitä jo jonkun asian yhdistin, koska hän luetteli ne vaivat korostetusti, jotka autokolarissa sain, mutta oliko sekään vaikeaa, ...no ehkä en odottanut, että 40-v ikäiselle sanoo niska/hartiat, ja kertoi muutakin.

Kävin sitten Claudiallakin, jota oli paljon mainostettu, olikohan v-2003 ja varoin paljastamatta mitään elämästäni, vai enkö itse huomannut? Joka´tapauksesta siitä jäi heti mieleeni, kun hän sanoi, että muuta pois kodistani, johonkin, missä järvi on lähellä, mutta ei ihan näy asuntooni. Toinen, jonka hän sanoi, että vierelleni tulee uusi ystävä, oikein rakas!

Tuota muuttamista mielessäni naureskelin, että mihin minä muka lähtisi, 40 v aviossa ollut, mutta niin`vain asiat mutkistui, tai tavallaan oikeni, että muutin, järvi on lähellä, mutta asuntooni se ei näy, kuin kulman takaa.

Hitsi, kun en tarkentanut, että koska tuo uusi sydänystävä ilmestyisi, koska 13-v olen odotellut häntä? Lapseni jo naureskeli, kun "aikatauluja" ei ollut, missä järjestyksessä nuo tapahtuu, että kuka sinua osaa etsiä meidän olohuoneen sohvalta? Piruilivat, mutta olen minä nyt joskus kaupassakin piipahtanut, eikä tuo "prinssi" ole tullut näköpiiriini.

• ennustuseukko

Sinä ent. siivojaparka ! en tarvii sinulta minkäänlaista anteeksiantoa asioista joista sinä kirjoittelet . Sinun kirjoituksesi ovat kaikki mielikuvituksesi tuotetta , koska et itsekään tiedä mitä kirjoituksillasi tarkoitat, saatikka me lukijat. Ehdotankin, ota osaa vain sellaisen asiaan ,mistä tiedät varman päälle. Esim. koirankakka pussit on sopivan yksinkertainen aihe sinulle. Katso ensin googlesta kaikki tiedot ja sitten siitä aloite. Lupaan ottaa kantaa aiheeseen myös.

• ent.siivoojaparka
        ennustuseukko kirjoitti:

Sinä ent. siivojaparka ! en tarvii sinulta minkäänlaista anteeksiantoa asioista joista sinä kirjoittelet . Sinun kirjoituksesi ovat kaikki mielikuvituksesi tuotetta , koska et itsekään tiedä mitä kirjoituksillasi tarkoitat, saatikka me lukijat. Ehdotankin, ota osaa vain sellaisen asiaan ,mistä tiedät varman päälle. Esim. koirankakka pussit on sopivan yksinkertainen aihe sinulle. Katso ensin googlesta kaikki tiedot ja sitten siitä aloite. Lupaan ottaa kantaa aiheeseen myös.

Tuonkin saat minulta anteeksi ihan pyytämättä.
        Enhän minä voi odottaakaan, että kaikki ymmärtäisivät mitä tarkoitan.

Ymmärrätkö sinä tämän? Se on netiltä googlattu ja kopioitu. Ei siis minun mielikuvitukseni tuotetta. Kerrohan sitten taas, jos menee yli hilseen:

""""Koirankakkapussit.fi -sivuilta voi kuka tahansa koiranulkoiluttaja mistä päin Suomea tahansa tilata itsellensä pusseja veloituksetta. Tarkoitus on kannustaa ihmisiä keräämään koiran jätökset pois ympäristöstä. Koirankakkapusseja lähetetään 25 kpl/kk. Tilaus on voimassa 3 kuukautta, myöhemmin mahdollisesti 6 kuukautta. Pussit ovat BioBag:in maatuvia maissipusseja.

– Haluan kannustaa ihmisiä ottamaan vastuuta! Varsinkin keväisin lumen alta paljastuvat koirankakat ärsyttävät ihmisiä. Monille kynnys on aina kaikki se mikä maksaa, ja halusin poistaa sen kynnyksen tarjoamalla ilmaisia kakkapusseja, projektivastaava Jens Mahlberg, itsekin koiranomistaja, kertoo.

Pussitilauksia on aloitettu keräämään kesäkuussa 2014. Pussilähetykset alkavat syksyllä. Tilaajalle ei myöskään tule postimaksuja tai muita piilokuluja, eikä tilaaja sitoudu mihinkään tilatessaan. Tilauksen loppuessa sen voi uusia.

Projektin rahoituksesta vastaavat yhteistyökumppanit Biofarm, BioBag, Hau-Hau, LähiTapiola ja Cuulas.

BioBagin kompostoitavat koirankakkapussit on valmistettu maissista ja ne ovat yhtä luonnollisia kuin koirankakka. Ne maatuvat parissa kuukaudessa.

– Projekti on alkanut hyvin, ja yritykset, kaupungit ja kunnat ovat olleet kannustavia, Jens Mahlberg iloitsee.""""

• Mari.vaan

Tuonkin saat minulta anteeksi ihan pyytämättä.
        Enhän minä voi odottaakaan, että kaikki ymmärtäisivät mitä tarkoitan.

Ymmärrätkö sinä tämän? Se on netiltä googlattu ja kopioitu. Ei siis minun mielikuvitukseni tuotetta. Kerrohan sitten taas, jos menee yli hilseen:

""""Koirankakkapussit.fi -sivuilta voi kuka tahansa koiranulkoiluttaja mistä päin Suomea tahansa tilata itsellensä pusseja veloituksetta. Tarkoitus on kannustaa ihmisiä keräämään koiran jätökset pois ympäristöstä. Koirankakkapusseja lähetetään 25 kpl/kk. Tilaus on voimassa 3 kuukautta, myöhemmin mahdollisesti 6 kuukautta. Pussit ovat BioBag:in maatuvia maissipusseja.

– Haluan kannustaa ihmisiä ottamaan vastuuta! Varsinkin keväisin lumen alta paljastuvat koirankakat ärsyttävät ihmisiä. Monille kynnys on aina kaikki se mikä maksaa, ja halusin poistaa sen kynnyksen tarjoamalla ilmaisia kakkapusseja, projektivastaava Jens Mahlberg, itsekin koiranomistaja, kertoo.

Pussitilauksia on aloitettu keräämään kesäkuussa 2014. Pussilähetykset alkavat syksyllä. Tilaajalle ei myöskään tule postimaksuja tai muita piilokuluja, eikä tilaaja sitoudu mihinkään tilatessaan. Tilauksen loppuessa sen voi uusia.

Projektin rahoituksesta vastaavat yhteistyökumppanit Biofarm, BioBag, Hau-Hau, LähiTapiola ja Cuulas.

BioBagin kompostoitavat koirankakkapussit on valmistettu maissista ja ne ovat yhtä luonnollisia kuin koirankakka. Ne maatuvat parissa kuukaudessa.

– Projekti on alkanut hyvin, ja yritykset, kaupungit ja kunnat ovat olleet kannustavia, Jens Mahlberg iloitsee.""""

Päätit siis antaa kysyjälle, mitä hän sinulta tilasi ;-D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe