Palmalle joulukuussa

turnee

Hei!
Olen lähdössä äitini kanssa Palmalle joulukuussa.
Minkälainen silloin on sää? Onko siellä hyvät ostosmahdollisuudet entäpä
ravintelit. Olen ollut kyseisellä paikassa n. 25 vuotta sitten.
Asialliset kommentit kiitos.

3

866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietot0imist0

Aivan paskat säät. Kylmää ja koleaa, ei kannata lähteä joulukuussa sinne. Ota melkein talvitakki matkaan. Parempi olisi matkustaa vaikka Tallinnaan, melkein samat säät tai kun talvi on niin lappiin.

• SääTiempo

Tästä taulukosta näet eri kuukausien lämpötilat
      http://balearsmeteo.com/informes_mensuales_anuales.php
      Etsi kuukausi sarakkeesta ( novembre ) haluamasi kuukausi ja klikkaa mostrar saraketta.
      Ensimmäisenä sarakkeessa on päivämäärä , seuraavat 3 saraketta antavat kyseisen päivän min.,max. ja keskilämmön. Vent sarakke näyttää tuulen voimakkuuden ja Plutja sateen määrän.
      Toivottavasti saat tästä hieman viitettä.
      Palman kaupungissa löytyy paljon liikkeitä ja ravintoloita.

• Mallorca60

Palma on oikea joulukaupunki; nyt on alkanut joulumarkkinat ja joulukojuja on kaupungissa paljon. El Corte Inglesia tavaratalosta voit ostaa noin kaiken mitä tarvitset ja lisäksi pikkuputiikeja Zara, HM ym ihan paikallisia kauppoja.
      Ravintoloita on paljon, mutta nettiin ei voi luottaa, koska paljon on suljettu talvikuukausiksi/loman ajaksi. Mutta avoimia ruokapaikkoja löytyy; iltapäivällä n. 13-16 lounas ja illallinen 20-23. Jotenkin noin ne meni.
      Säät pari viikkoa olleet pääasiassa aurinkoista plus 20 tienoilla. Sateita ollut kolmena päivänä noin pari tuntia ja joskus yöllä. Säätiedotukset ovat joka päivä ennustanut sadetta, mutta ei ainakaan Palmassa ole satanut joka päivä, ehkä Sollierin tienoilla eli vuorten taakse jääneet sateet, ehkä.
      Mukaan: villasukat, toppatakki (paikalliset käyttävät jo yleisesti), reilun kokoinen kaulaliina ( suojaa tuulelta ja lämmittää, kosteutta läpäisee) ja sadetakki tms. Sekä vedenpitävät talvisaappaat. ( paikalliset kulkevat talvisaappaat jalassa jo) Minulla sandaalit, no olisinpa edes nilkkurit ottanut matkaan, mutta ihan kesä varusteissa lähdin. Ihan monta kertaa uin, rannalle tuli aina joku toinenkin/toiset uimaan- yksin ei saa mennä.
      Katedraaliin tietysti hiljentymään -ihmeen kaunis !
      Mukavaa matkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      138
      13182
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      82
      3639
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2904
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      36
      1389
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      1374
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      149
      1316
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1274
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1184
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1071
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      205
      979
    Aihe