Palmalle joulukuussa

turnee

Hei!
Olen lähdössä äitini kanssa Palmalle joulukuussa.
Minkälainen silloin on sää? Onko siellä hyvät ostosmahdollisuudet entäpä
ravintelit. Olen ollut kyseisellä paikassa n. 25 vuotta sitten.
Asialliset kommentit kiitos.

3

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietot0imist0

Aivan paskat säät. Kylmää ja koleaa, ei kannata lähteä joulukuussa sinne. Ota melkein talvitakki matkaan. Parempi olisi matkustaa vaikka Tallinnaan, melkein samat säät tai kun talvi on niin lappiin.

• SääTiempo

Tästä taulukosta näet eri kuukausien lämpötilat
      http://balearsmeteo.com/informes_mensuales_anuales.php
      Etsi kuukausi sarakkeesta ( novembre ) haluamasi kuukausi ja klikkaa mostrar saraketta.
      Ensimmäisenä sarakkeessa on päivämäärä , seuraavat 3 saraketta antavat kyseisen päivän min.,max. ja keskilämmön. Vent sarakke näyttää tuulen voimakkuuden ja Plutja sateen määrän.
      Toivottavasti saat tästä hieman viitettä.
      Palman kaupungissa löytyy paljon liikkeitä ja ravintoloita.

• Mallorca60

Palma on oikea joulukaupunki; nyt on alkanut joulumarkkinat ja joulukojuja on kaupungissa paljon. El Corte Inglesia tavaratalosta voit ostaa noin kaiken mitä tarvitset ja lisäksi pikkuputiikeja Zara, HM ym ihan paikallisia kauppoja.
      Ravintoloita on paljon, mutta nettiin ei voi luottaa, koska paljon on suljettu talvikuukausiksi/loman ajaksi. Mutta avoimia ruokapaikkoja löytyy; iltapäivällä n. 13-16 lounas ja illallinen 20-23. Jotenkin noin ne meni.
      Säät pari viikkoa olleet pääasiassa aurinkoista plus 20 tienoilla. Sateita ollut kolmena päivänä noin pari tuntia ja joskus yöllä. Säätiedotukset ovat joka päivä ennustanut sadetta, mutta ei ainakaan Palmassa ole satanut joka päivä, ehkä Sollierin tienoilla eli vuorten taakse jääneet sateet, ehkä.
      Mukaan: villasukat, toppatakki (paikalliset käyttävät jo yleisesti), reilun kokoinen kaulaliina ( suojaa tuulelta ja lämmittää, kosteutta läpäisee) ja sadetakki tms. Sekä vedenpitävät talvisaappaat. ( paikalliset kulkevat talvisaappaat jalassa jo) Minulla sandaalit, no olisinpa edes nilkkurit ottanut matkaan, mutta ihan kesä varusteissa lähdin. Ihan monta kertaa uin, rannalle tuli aina joku toinenkin/toiset uimaan- yksin ei saa mennä.
      Katedraaliin tietysti hiljentymään -ihmeen kaunis !
      Mukavaa matkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2625
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      399
      2129
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1932
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      125
      1623
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1581
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1113
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1019
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      925
    Aihe