Kauanko tarvitsee kuivattaa?

Vesivanhinvoitehista

Kattoremontin yhteydessä myrsky pääsi heittämään vettä avonaisen katon alle, n. 50 x 50 cm alueelle. Kastunut osa on yläpohjan laudoitus ja sen alla oleva sisäkaton paneeli. Vesi tuli paneelien välistä sisälle n. 10 min ajan. Katto on nyt auki auringolle viisi päivää, sisäpuolella on ollut joko läpiveto tai sitten lämmitys päällä. Nyt olisi viikonlopuksi pakko laittaa jo katto kiinni, kattomiehet ovat siirtymässä toiselle työmaalle. Tuon kastuneen kohdan päälle on tarkoitus laittaa irto-ekovillaa, jotta mahdollinen kosteus pääsee pois. Katto on huopakatto, joten aurinkoisena päivänä katon alla on tosi lämmintä, tuuletus on aika hyvä (vanha mökki, ei ihan nykymääräysten mukainen). Sisätiloissa voi lämmitystä jatkaa jonkin aikaa, sitten mökki menee kylmilleen. Tosin aurinkoisena päivänä sisällä on lämmintä, yöksi viilenee. Riittääkö tämä kuivaus vai pitäisikö purkaa esim. sisäpaneelit?

5

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Home.jyllää

Pitää purkaa.

• eisäästellä

Joo niin se tahtoo olla että aiheuttaa pienellä virheellä ison vahingon terveydelle.Asuin pitkään asunnossa jossa kattoremontin aikana oli jätetty peittelemättä,ja sade oli kastellut villat,ja niitä kuivateltiin puhaltimilla..mustat villat jäi kuitenkin välikatolle.Sairastuin niin vakavasti,kun sädesieni vaurioitti laajalaisesti sydänlihasta.Nyt minulla on defilaattorilla varustettu tahdistin,sydän menee vaurion takia kammiotakykardiaan,eli pahimmassa tapauksessa menetän tajuntani hetkeksi,ihan ilman ennakkotuntemuksia.Vittumainen sairaus,oisin saatana maksanu ne uudet villat omasta pussistani siihen vuokra-asuntoon,kun oisin tienny miten vakavat seuraukset on!

• Vesivanhinvoitehista

Olen itsekin homeallerginen, se puhkesi asuessani ulkomailla homeisessa asunnossa. Tässä tapauksessa on kyseessä hyvin yksinkertaiset materiaalit, jotka kyllä kuivuvat, mutta olisin kaivannut tietoa miten kuivaaminen tulee tehdä. Home on vakava asia, mutta oikein toimien sen syntyminen voidaan estää.

• IhanOikeasti

Purkakaa kaikki kastunut materiaali pois. Purkamatta jättäminen voi maksaa tulevina remontteina monin verroin enemmän viedä terveyden.

• 1... Mielellään vähän överisti matskua vaihtoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2257
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1830
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1517
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      30
      1325
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1173
    6. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1170
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1143
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      887
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      820
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      732
    Aihe