Kauanko tarvitsee kuivattaa?

Vesivanhinvoitehista

Kattoremontin yhteydessä myrsky pääsi heittämään vettä avonaisen katon alle, n. 50 x 50 cm alueelle. Kastunut osa on yläpohjan laudoitus ja sen alla oleva sisäkaton paneeli. Vesi tuli paneelien välistä sisälle n. 10 min ajan. Katto on nyt auki auringolle viisi päivää, sisäpuolella on ollut joko läpiveto tai sitten lämmitys päällä. Nyt olisi viikonlopuksi pakko laittaa jo katto kiinni, kattomiehet ovat siirtymässä toiselle työmaalle. Tuon kastuneen kohdan päälle on tarkoitus laittaa irto-ekovillaa, jotta mahdollinen kosteus pääsee pois. Katto on huopakatto, joten aurinkoisena päivänä katon alla on tosi lämmintä, tuuletus on aika hyvä (vanha mökki, ei ihan nykymääräysten mukainen). Sisätiloissa voi lämmitystä jatkaa jonkin aikaa, sitten mökki menee kylmilleen. Tosin aurinkoisena päivänä sisällä on lämmintä, yöksi viilenee. Riittääkö tämä kuivaus vai pitäisikö purkaa esim. sisäpaneelit?

5

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Home.jyllää

Pitää purkaa.

• eisäästellä

Joo niin se tahtoo olla että aiheuttaa pienellä virheellä ison vahingon terveydelle.Asuin pitkään asunnossa jossa kattoremontin aikana oli jätetty peittelemättä,ja sade oli kastellut villat,ja niitä kuivateltiin puhaltimilla..mustat villat jäi kuitenkin välikatolle.Sairastuin niin vakavasti,kun sädesieni vaurioitti laajalaisesti sydänlihasta.Nyt minulla on defilaattorilla varustettu tahdistin,sydän menee vaurion takia kammiotakykardiaan,eli pahimmassa tapauksessa menetän tajuntani hetkeksi,ihan ilman ennakkotuntemuksia.Vittumainen sairaus,oisin saatana maksanu ne uudet villat omasta pussistani siihen vuokra-asuntoon,kun oisin tienny miten vakavat seuraukset on!

• Vesivanhinvoitehista

Olen itsekin homeallerginen, se puhkesi asuessani ulkomailla homeisessa asunnossa. Tässä tapauksessa on kyseessä hyvin yksinkertaiset materiaalit, jotka kyllä kuivuvat, mutta olisin kaivannut tietoa miten kuivaaminen tulee tehdä. Home on vakava asia, mutta oikein toimien sen syntyminen voidaan estää.

• IhanOikeasti

Purkakaa kaikki kastunut materiaali pois. Purkamatta jättäminen voi maksaa tulevina remontteina monin verroin enemmän viedä terveyden.

• 1... Mielellään vähän överisti matskua vaihtoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51