Pidätkö kahvista?

Oluesta, tummasta suklaasta? Sitrushedelmistä, selleristä, tonicista?
Katsotko kauhuleffoja, verisiä puukotuksia uudelleen ja uudelleen?
Onko sinusta kivaa pilkata muita ja nautitko toisten kiusaamisesta?
Innsbruckin yliopiston tutkimuksessa otettiin selvää siitä miten makutottumukset liittyvät pimeämpiin persoonallisuuden puoliin.
http://nyt.fi/a1473219872847
Oikeestaan aika hyvä vinkki: nyt voi jo ensimmäisillä deiteillä kun on ulkona syömässä uuden tuttavuutensa kanssa saada vähän osviittaa hänen mahdollisista luonnehäiriöistään (narsismi, psykopatia,) sen perusteella mitä he juovat ja mitä valitsevat ruokalistalta.
Tieto on voimaa.

47

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jään odottamaan Vaasa yli-opiston vahvistusta tutkimukselle.

H.

• Vaasan yli-opistolta kun otettiin pois kielten opetus.

H.

• Höpö höpö.
      Minä taidan keittää ylimääräiset kahvit ja otan pari palaa tummaa suklaata.

• Lutunen juo kanssa määrättömästi kahvia ja katsoo zombie-filmejä myöhään yöllä.
        Minulla on oma teoriani asiasta: ihmiset jotka ovat super-kilttejä ja lutusia tarvitsevat pienen annoksen kuvitteellista pahuutta tasapainottamaan psyykeään.
        Tutkijat taas sanovat että kitkeränkatkerat makumieltymykset taas jotenkin kuuluisivat psykopaattien ylimielisyyteen pelkoa kohtaan.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Lutunen juo kanssa määrättömästi kahvia ja katsoo zombie-filmejä myöhään yöllä.
        Minulla on oma teoriani asiasta: ihmiset jotka ovat super-kilttejä ja lutusia tarvitsevat pienen annoksen kuvitteellista pahuutta tasapainottamaan psyykeään.
        Tutkijat taas sanovat että kitkeränkatkerat makumieltymykset taas jotenkin kuuluisivat psykopaattien ylimielisyyteen pelkoa kohtaan.

Oikeastaan juon aika vähän kahvia, eikä juo tuo minun "lutusenikaan", mutta muuten hän taitaa olla samaa sorttia kuin sinunkin on.

Sitruunasta, greipistä ja yleensä kirpeästä tykkään. Makuina, en luonteenpiirteenä.

• Eronhetkiolikaunis
        Paloma.se.co kirjoitti:

Lutunen juo kanssa määrättömästi kahvia ja katsoo zombie-filmejä myöhään yöllä.

Saamari kun sais jostain oman "lutusen"

• Lutu-onnen-tuoja

Minulla on tuossa käytetty pesusieni, oikein lutunen sellainen, olen sillä hinkannut miehistä hipiääni aika kauan, saat sen ihan ilmatteeksi.

• löttelitötteli
        Eronhetkiolikaunis kirjoitti:

Saamari kun sais jostain oman "lutusen"

Lutunen on tois vammaenen ja vittumaisen kuuloinen sana kieliopillisesti. Onko se johdettu sanasta lusuinen vai mikä on sen alkumuoto?

• Ihan-pidäkkeetön

Pidän naisista jotka juovat / nauttivat kahvia.

• Pidän toki kahvista ja suklaasta ihan mahdottomasti ja ajatuskin sitruunasta ja tillistä saa hymyilemään. Nyt meni vallan sekaisin kaikki kuviot.
      Sitä paitsi treffeillä huomioin ja noteeraan vain hyviä asioita,
      Moiset luonteenpiirteiden tarkkailu ei ole koskaan tullut mieleenikään ja ei todennäköisesti tule jatkossakaan jos sellaiseen tilanteeseen tuppaudun. Nehän on hyviä hauskoja hetkiä, ei mitään mittaustilanteita.

• ...ei mitään negatiivisten asioiden mittaustilanteita.

• Otetaan nyt ihan täysin hypoteettinen tilanne että olet eka treffeillä suomi24:stä löytämäsi ihanan vanhemman herrasmiehen kanssa ja menette dinereille kaupunginhotellille tai siis minne vaan ja tyyppi tilaa ruokalistasta vain kaikkein pahimmalta maistuvat kitkerät myrkyt ja juo lisäksi bittereitä ja guinnesseja ja pilkaa sinun valintojasi ja makutottumuksiasi ja sanoo että sun jutut on ihan lällyjä....
        eiköhän sinullekin nouse se punanen varotuslippu tajuntaasi, ainakin vastaisuudessa, kun olet lukenut tän tutkimuksen tulosket?

• hötönhöttöä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Otetaan nyt ihan täysin hypoteettinen tilanne että olet eka treffeillä suomi24:stä löytämäsi ihanan vanhemman herrasmiehen kanssa ja menette dinereille kaupunginhotellille tai siis minne vaan ja tyyppi tilaa ruokalistasta vain kaikkein pahimmalta maistuvat kitkerät myrkyt ja juo lisäksi bittereitä ja guinnesseja ja pilkaa sinun valintojasi ja makutottumuksiasi ja sanoo että sun jutut on ihan lällyjä....
        eiköhän sinullekin nouse se punanen varotuslippu tajuntaasi, ainakin vastaisuudessa, kun olet lukenut tän tutkimuksen tulosket?

Virtuaalirakkaus lopahtaa kun totuus astuu esiin ;)))))

• bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

Otetaan nyt ihan täysin hypoteettinen tilanne että olet eka treffeillä suomi24:stä löytämäsi ihanan vanhemman herrasmiehen kanssa ja menette dinereille kaupunginhotellille tai siis minne vaan ja tyyppi tilaa ruokalistasta vain kaikkein pahimmalta maistuvat kitkerät myrkyt ja juo lisäksi bittereitä ja guinnesseja ja pilkaa sinun valintojasi ja makutottumuksiasi ja sanoo että sun jutut on ihan lällyjä....

"...ja pilkkaa sinun valintojasi ja makutottumuksiasi ja sanoo että sun jutut on ihan lällyjä"

Kyllä minulle ainakin asia on sitä myöten selvä ihan ilman mitään lukemiani tutkimustuloksiakin, jos joku noin käyttäytyisi. Yksikin vähättelevä/pilkallinen kuittailu ensitreffeillä, ja lopetan suunnilleen siihen paikkaan. Kohteliaasti, edelleen ystävällisesti mutta selväsanaisesti.

• Ahaa, tämä onkin mielenkiintoinen, on niin hypoteettinen tilanne, että ensi treffit ihanan vanhan herran kanssa pidän aina kotonani. En lähde koskaan valtionhotelleihin tai muihin kuppiloihin. He vastaavat mielellään kutsuuni , oli sitten sovittu ruoka tai kahvijuttu aina toiminut. Summamutikassa en kenenkään kanssa ensitreffeillekkään lähde, tosin kaffeille käsken milloin ketäkin ja rupatellaan, ei tartte olla sen kummempaa. Ehkä on ollut sellainen onni elämässä, että vain mukavat ovat sattuneet kohdalle, tai sitten kukaan ärripurri eikestä hetkeäkään tämmöistä hepsankeikkaa. En tiedä.

• EikösPelotaYhtään

Ja kutsut ihan vieraan ihmisen ensimmäiselle tapaamiselle omaan kotiisi!!!

Onko tullut mieleesi, mitä saattaisi tapahtua, jos... ?

• EikösPelotaYhtään kirjoitti:

Ja kutsut ihan vieraan ihmisen ensimmäiselle tapaamiselle omaan kotiisi!!!

Onko tullut mieleesi, mitä saattaisi tapahtua, jos... ?

Eka kerralla hetken mietin, mutta ei ole pelottanut koskaan, miks mä ihmisiä pelkäisin. Jos noita treffipalstoja ajattelee ja sitä kautta tapaamiani ihmisiä, niin kyllä sitä nyt sen verran vastapuolen kanssa riimittelee ennen treffejä, ettei ketään ei mieleistä kotiinsa käske. Käsken vain mieleisiä ja mukavia ihmisiä kotiini, joihin haluan tutustua. Enkä edes riimittele jos en tykkää, se on siinä, jutut sopii ensin ja sitten vastatestataan muita. Senhän näkee melkein ensimmäisestä yhteydenotosta stemmaako vai ei,
        Toisaalta kotonani käy väkeä niin, että kyllä sinne yks hihhulikin helposti uppoaa.

• eppu2

Ei kyllä tuommoinen 1000 ihmisen otos minua vakuuttanut.
      Kahviakin juo ainakin Suomessa, suurin osa kansasta.
      Talvisin syödään appelsiineja. Suklaakin on ihan hyvää sanotaan jopa terveellistä

• Heikunkeikku

Hyvää päivää, täällä varsinainen pehmolällykkä:)
      Juon kahvia, mutta sen pitää olla miun maun mukkaista. Mummonkahvia. Keitän itselleni kahvia vain aamuisin, en koskaan keitä muina aikoina. Suodatinkahvia saatan kylässä kupillisen nakata naamaan, mutta en tykkää siitä.
      Poikani keittää itselleen jotakin ihme väkevyyskahvia. Minä kutsun sitä dynamiitiksi. Aivan Hirrrrrrrveää. En kuunaan semmosta juo. Kitkerää yäk.
      Tummasta suklaasta en myöskään pidä. Varsinkin semmonen taloussuklaamainen pelkkä levy, jossa ei ole mitään herkkua sisällä, niin semmosta en syö.
      Olutta inhoan. Kaikki hapokkaat marjat saa naamani NIIN ruttuun ku ikinä.
      Jos mandariini on hyvin makea, niin niitä voin syödä. Sitrushedelmiä en tapaa ostaa oikeastaan koskaan. Sitruunaa kyllä puserran uunilohen päälle.
      .
      Kauhuelokuvia en katso koskaan. Minä pelekään niitä:)
      Sotaelokuvia ja muita verielokuvia en katso.
      Mitäs vielä kysyit?
      Katsotaan...
      Joo just, kysyit kiusaamisesta ja pilkkaamisesta.
      Voitte arvata oonko kiusaryssä. Pilkkojen räpöttäjä.

• ulpari

Kaikki hapokkaat marjat saa naamani NIIN ruttuun....

Nonnniih... ja sitten sää kerroit rutistelevasi niitä tyrnimarjoja talven varalle. Sussa taitaa niiden syömisen suhteen olla sitte vähän masokistin vikaa. On meinaan tyrni niin kauhian makusta, että....

• Heikunkeikku
        ulpari kirjoitti:

Kaikki hapokkaat marjat saa naamani NIIN ruttuun....

Nonnniih... ja sitten sää kerroit rutistelevasi niitä tyrnimarjoja talven varalle. Sussa taitaa niiden syömisen suhteen olla sitte vähän masokistin vikaa. On meinaan tyrni niin kauhian makusta, että....

Jaa vai on tyrni kauhian makusta :) Ei ole.
        Tyrnistä teen kiiseleitä silloin tällöin ja täytekakkua, jonka ylin kerros tehdään tyrnimarjamehusta (liivatteella) Namskutaraaraa, että on hyvää.
        Oon laittanut tyrnimehua jääpalapusseihin. Yhden pienen tyrnijään kun klompsahuttaa lasiin, niin siinäpä aimo kasa vitamiinia. Kulautan sen kurkkuun semmosenaan eli en laita vettä ja sokeria siihen. Se menee yhellä nielaisulla, eikä maistu oikeastaan ollenkaan. Kokonaista lasillista raakaa tyrnimehua en ilman naaman kurttuun menemistä pystyisi juomaan.
        Tyrnimarjakiiseli on Maaaailman parasta kiiseliä. Se ei ole niin muikiaa, kun sokuria pistetään sopivasti vedellä laimennettuun tyrnimehuun.

• Heikku vastasi mun puolesta, kiitti sama täällä.

• Epulle ja muillekin:
      en minäkään tätä nyt ihan varmana tietona vielä pitäisi.
      Uskon siihen omaan teoriaani eniten.
      Mutta olishan se ihan hyvä tietää josko on perää niin tietää varoa tiettyjä tyyppejä jos vaikka meitin ihanat kahvikissat ja tummalla suklaalla herkuttelevat ja varsinkin greipinpurija ovatkin oikeesti susia lampaiden vaatteessa.
      Ja etenkin oluen litkijöissä piilee pieni psykopaatti.
      :))

• ent.siivoojaparka

Greipistä tykkäsin ja tykkäisin kai vieläkin, mutta niistä on varoitettu, ettevät ne sovi verenpainelääkkeitteni kanssa yhteen. En tuntenut olevani silloin vaarallisempi kuin nyt.

• mulle.neuvottu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Greipistä tykkäsin ja tykkäisin kai vieläkin, mutta niistä on varoitettu, ettevät ne sovi verenpainelääkkeitteni kanssa yhteen. En tuntenut olevani silloin vaarallisempi kuin nyt.

Kolesterolilääkkeiden kanssa ei suositella syötäväksi greippiä.

• ent.siivoojaparka
        mulle.neuvottu kirjoitti:

Kolesterolilääkkeiden kanssa ei suositella syötäväksi greippiä.

Aha.
        Pitääkin katsella uudestaan lääkkeitteni selostukset, jos vaikka voinkin syödä greippiä.
        Kolesterolipillerit jätin jo vuosikausia sitten omin päin pois vaikka tohtori käski jatkaa niitten nielemistä siitäkin huolimatta, että kolesteroliarvot olivat hyvästi alle suositusten, sekä hyvän että huonon kolesterolin.
        Katsotaan nyt seuraavat kokeet missä mennään ennenkuin alan niitä nielemään uudestaan.

• mimmimum-..mi

Minulla ei ole muita lääkkeitä kuin verenpainelääke....sen kanssa ei sovi greippi...

• En tiennytkään tuota verenpainelääkkeistä....ja tykkään syödä vaaleanpunaista greippiä. Nyt guuglasin ja totta: mun verenpainelääke ei sovi yhdessä greipin kanssa. Eikä mun statiinit myöskään. On tullut ohari mun tohtoreille kun ei ole varoitettu tai tietenkin oma syyni kun en ole lukenut niitä lääkkeiden kanssa tulevia selosteita.
        Greippistoppi tässä huushollissa: mittasin juuri verenpaineeni ja se oli todellakin romahtanut.

• ent.siivoojaparka

En pidä kahvista, sen mausta, mutta olen riippuvainen aamukahvista.
      Se jäi siitä, kun piti nousta aina keskellä yötä töihin, eikä saanut itseään heräämään ilman kofeiinia.

Mitä lienee tonic?

Appelsiinit ja kelementiinit ovat hyviä, jos ne ovat makeita, eikä yhtään kirpeitä.

Maitosuklaa, etenkin täytesuklaa, on parempaa kuin se "terveellinen" tumma suklaa.

Sellerin mausta pidän ja sen tuoksu kun jää käsiin sitä leikellessä, niin ei meinaa raaskia käsiään pestä. Onko sellerin tuoksuista saippuaa tai hajuvettä olemassa?

Jossain kai kirjoitinkin jo, että pidän psykologisista trillereistä.

Ketään en kiusaa tosissani, mutta se on ihan kivaa silleen huvikseen, kokeilla joskus kuinka toinen reagoi. Se on meillä suvussa sellainen. Meidän suku on syntynyt kaikki puukirves kainalossa, niinkuin itse sanovat.

No niin. Kuka lähtee kanssani treffeille? En ole niin vaarallinen kuin miltä näytän.

• ent.siivoojaparka

Nii joo, olut tuosta jäi minulla pois.
        Tykkään oluen mausta, mutta alkoholi ei ole ollut minun juttuni enää vuosikymmeniin. Alkoholitonta tai lätt siinä tapauksessa.

• "Mitä lienee tonic?"
        Oiskohan se sukua vissyvedelle? Eli siis mineraaleilla rikastettua hiilihapotettua pullovettä?
        Mä tykkään, mutta ainoostaa gin and tonicissa. (vodka tonic on ok myös.)

• bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

"Mitä lienee tonic?"
        Oiskohan se sukua vissyvedelle? Eli siis mineraaleilla rikastettua hiilihapotettua pullovettä?

Eihän tonicia ole erikseen mineraaleilla rikastettu, siinähän on kiniiniä?

• bessie- kirjoitti:

Eihän tonicia ole erikseen mineraaleilla rikastettu, siinähän on kiniiniä?

Olet oikeassa, bessie. Kiniini mausteena.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

"Mitä lienee tonic?"

Lukikos muuten jossain, vai untako näin, että on alettu kehittelemään hiilihappoista maitoa?
        Pelkkä ajatuskin saa etomaan.

• bessie-

Taidan minä kahvista pitää, vaikka vain aamupäivän puolella sitä mieleni tekee ja vaikka laihan tai seisseen kahvin haju suorastaan yököttää minua.
      Oluesta tai tummasta suklaasta en ole varma pidänkö erityisemmin. Portterista ja stoutista voisin kai sanoa pitäväni, mutta muutkin oluet ovat joskus hyvä vaihtoehto.
      Oikein tummaa suklaata pidin yhteen aikaan mielitekojen varalle kaapissa, mutta ei se oikein toiminut kun ei tehnyt sitä mieli. Pidän kyllä tummasta suklaasta enemmän kuin maitosuklaasta, mutta en liian tummasta ja ihan yhtä paljon, ellen peräti enemmän, pidän valkoisesta suklaasta.
      Selleriä ja tonicia lähes inhoan. Appelsiineista pidän, nautin jo jostain kauempaa tulevasta appelsiinin tuoksustakin. Sitruunakin käy, mutta esimerkiksi greipistä en pidä ja limenkin kanssa vähän niin ja näin.

Kauhuelokuvia en halua katsoa, tokko pystyisinkään. En myöskään pysty katsomaan väkivaltaisia kohtauksia toiminta- tai muissa elokuvissa, kidutukset ja kaikenlainen sadismi täysin pois laskuista, aivan liian ahdistavaa. En pysty, tai ole kiinnostunut katsomaan monia suosittuja sarjojakaan. Game of Thrones esmes, en 'jaksa', ei kiinnosta.

Tekisin ensitreffit johonkin kohtalaisen vilkkaaseen ja isohkoon paikkaan, esimerkiksi huoltoaseman kahvilaan. Mieluummin kuin lautaseensa, katselen kaverin kasvoihin ja juttelen kaikenlaista, kyselenkin.

• "En pysty, tai ole kiinnostunut katsomaan monia suosittuja sarjojakaan. Game of Thrones esmes, en 'jaksa', ei kiinnosta."
      Minä lopetin myös Game of Thrones'in seuraamisen sarjan raakuuden ja verisyyden takia. Muutenhan se on tavallaan kiehtovan eeppinen. Tää viimeinen sesonki on vähemmän raaka, sanovat "asiantuntijat".

• flegmaatti

Kyllä pidän!

Valmistan vahvan kahvin tummapaahtoisesta aineksesta mutta meidän normaalit tummapaahtoiset ovat vain keskipaahtoisia.

Tummat, vahvat oluet ovat poikaa. En tarkoita stoutteja tai guinnestyyppisiä vaan esimerkiksi Grimbergin kaltaisia, maisteltavia oluita.

Kotona minulla on aina 70% - 84% suklaata.

Grapet olivat hyviä silloin nuorena kun joskus oli krapulaa. Nyt grape menee ilman kankkustakin.

Selleriä käytän ruuan valmistuksessa. Keittoihin varsiselleriä, pataruokiin juuriselleriä.
      Joskus narskuttelen vartta sellaisenaan.

Tonic menee ginin kanssa ja päin vastoin.

Aloituksen loppuosa tuntuu vieraalle mutta eihän kukaan ole täydellinen.

• vhimsf

Kahvikannuun jääneen kylmän kahvin usein käyttänyt kastikkeisiin pippurisekoituksen kanssa - enempi makua - hyvin harvoin mitään -holeja, kirpeisiin mausteisiin, suklaaseen jajäätelöihn sorrun ajoittain - liekö jotain riippuvuutta sokerin ja makeitten herkkujen halukin - ei muakaan mikään "verten lento" koskaan ole kiehtonut vaikka joskus rikossarjoja seurannutkin - enempi on kiehtonut joku maailmantapahtumatumat-ongelmat-syyt ynnä seuraukset-ratkaisu-juttujen kuvitteellisuus ja pohdinta. hmisnä lienen
      vähänkö enempi tai vähemp nyhverötyyppinen yksineläjä - mihinkään immeisten -paattisuuteen perehtymätön. Ihastuttava tai vihastuttava - omatpa lienee mielipiteenne.

• KurppaMummu

Jos noi kohderyhmät osaavat käyttää hyväksi ihmisiä , niin aivan varmasti osaavat hyödyntää tutkimustuloksia edukseen ja eka treffeillä välttää kyseisiä aineksia.Kauhua en katsele mielelläni Hyiii karmii !!!
      Kahvia tulee litkittyä nykyään enemmän ja kirpeä maistuu siinä missä muutkin maut.Makean himoa tulee välttää , niin ovat huolissaan kun kansa turpoaa , vaikka tutkimus olisi kansan puolella poistuisivat sykopaatit kuvioista syömällä makeeta vai kuin sen laita olisi , jos makeata syöttäisivät kirpeän tilalle.

• vhimsf

Millä tavoin joku makeanhimo liittyy sykopaatteihin - harvoin edes karkkeja lapsina saatiin - nykyaika lienee silleen jo edistyneempi että jo lastenkin hammas- ym terveyteen kiinnitetään enempi huomiota? Itse käytän enenmp sokerinkorvikkeita makeuttajina.
      Kuuma kahvi ja sokeri taitaa olla pahimpia hampaitten tuhoajia ja värjääjiä?

• Ei mitenkään. Päinvastoin se oli: psykopaatit tykkäää kitkeristä, happamista, karvaista mauista. Ne haluaa varmaan todistaa miten macho maku niillä on ;)

Ylivoimaisesti pahin hampaiden värjääjä on vissiin punaviini.

• Pidän oluesta, hyvän oluen mausta. Harmi joudun nykyään tyytymään laimeaan korvikkeeseen.

En pidä sitrushedelmistä, mutta juon joka aamulasillisen vettä, johon on puristettu yhden limesitruunan mehu. Huuhdon sillä kalanmaksaöljyn maun pois. Vuosikaudet on flunssat pysyneet poissa, paitsi yksi hiljattainen poikkeustapaus.
      Oli varmaan joku normaalia tömäkämpi viirus.

En tykkää kiusaamisesta tai pilkkaamisesta, mutta toisinaan joutuu vastaamaan topakasti. Ei kuitenkaan koskaan ekana ja vain niille jotka ovat sen ANSAINNEET.

• Minä en pidä kitkeristä, voimakkaista mauista, paitsi kahvista, johon minut on totutettu jo lapsena ja greipistä jonka syöminen loppui tähän. En katsele kauhuleffoja ja olen herkkähipiäinen mitä tulee kidutus- ja muihin raakoihin väkivaltakohtauksiin filmeissä ja jopa uutisissa.
      Mutta ei se kuulemma toimi niinpäin että jos tykkää happamesta ja kitkerästä että se olisi osoitus siitä että sinusta tulee psykopaatti tai muu luonnehäiriöinen, vaan että tän tutkimuksen mukaan luonnehäiriöiset tykkäävät näistä tällaisista ekstreemijutuista enemmän kuin normaalit.

• henrjii

mä tykkään ginistä, mutta en toncista. Giniä kookos juomaa soodavettä, ja limeä on musta hyvää

• sdvsdfvsd-83
    • "Suolainen ja sakea, savolaisen makea." Noista kitkeristä en niin perusta, vaikka gin-tonic toisinaan maistuukin todella hyvälle.
      Mutta jos pitää valita kumpi mieluummin -graavilohella päällystetty saaristolaisleivän viipale vai makea leivos, niin kyllä se lohileipä voiton veisi.
      Ja en ole savolainen.

• Hyvää huomenta täältä Dalajoen alajuoksulta, taivas on pilvessä ja kahvi (colombia, tietenkin, vaalea tummapaahto, tilkka maitoa pehmentämään makua) tuoksuu mukissa.
      Suvenkorennon tapaan olen suolaisen ystävä, matjessilli/lämminsavustettu/tai mikä tahansa/lohileipä on pohjoismainen herkku, samoin katkarapusalaatti ja skagenröra.
      Tummaa suklaata olen yrittänyt syödä kun se on kuulemma terveellistä....vaikee maku. Ei menestystä.
      Olen vissiin liian kiltti ja sosiaalinen.
      Selleriä listassa ihmettelen; eihän siinä ole kitkerää eikä hapanta makua. Varsiselleri on ihanaa naposteltavaa dipin kanssa ja kanakeitossa oleellista, juuriselleriä lisään keittoihin ja pataruokiin.
      Psykopatiasta ja luonnehäiriöistä ruuanlaittoon:
      tänään meillä keitetään raamatullista linssikeittoa. Jospa kuitenkin lisäisin siihen kabanossimakkaroita antamaan vähän synnillistä säväystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      91
      6178
    2. Kirjoita

… jotakin minkä vain kaivattusi tietää
      Ikävä
      147
      2643
    3. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      190
      2502
    4. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      31
      2299
    5. Tyhmä persuväite = köyhä argumentti

Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en
      Maailman menoa
      49
      2239
    6. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      80
      2188
    7. Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on

Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a
      Maailman menoa
      76
      1710
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1541
    9. Haluan sut

Voitaisiinko tutustua paremmin toisiimme? Ovi on aina auki sinulle. Lähelle.
      Ikävä
      45
      1445
    10. Kunnanvaltuusto koolle heti

Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys
      Hyrynsalmi
      29
      1329
    Aihe