Hei! Mulla on ongelmia erityisesti ohuemman langan kutomisessa, esim. Nalle. 7veikasta saan tosi siistiä kudottua. Nallea kudon 3 koon perus novitan puikoilla. Ongelmana on puikkojen väliin jäävät löysät silmukat sukkaa tehdessä. Kudon kyllä aika tiukkaa, joten syytä en löysälle keksi. Oon vasta innostunut kutomaan, joten voi olla vain siitäkin kiinni että en ole harjaantunut. Onko vinkkejä tähän ongelmaan? Auttaisiko kulmikkaat puikot asiaan? Vai 2,5 normipuikot?Kiitos jos joku voisi auttaa.
Kutomis ongelma
Marppakutoo
2
2197
Vastaukset
- Nalle121
Kudothan juuri käyttämällesi langalle suositellulla puikkokoolla?
Tarkoitat kai, että puikkojen väliin jää harmillinen löysempi raita, joka näkyy ikävästi valmiissa työssä. Niihän se tuppaa jäämään vaikka kuinka kiristiäisi sitä puikon ensimmäistä silmukkaa.
Itse olen ratkaissut sen silleen, että muutaman kerroksen välein siirrän puikkojen vaihtumiskohtaa kutomalla puikolle vielä seuraavan puikon 2 tai 4 silmukkaa - miten milloinkin. Silloin sitä raitaa ei pääse syntymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2319143
- 1206499
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486004Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324220- 704130
- 333279
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282895Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262893Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252857- 482783