Oletteko puhuneet lapsillenne Jumalasta?

uskovainen.nainen

Vaikka ette itse uskoisi Jumalaan, on hyvää kasvatusta kertoa lapsillenne, että jotkut aikuiset uskovat Jumalaan, joka on luonut maailman ja ihmisen ja joka rakastaa ihmisiä.

8

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brahman

      Oletko sinä kertonut lapsillesi Brahmasta, Vishnusta ja Shivasta?

    • rtewtw6e46

      Molempien kanssa samaa mieltä. Lapsille tulis kertoa että jotkut uskoo tommosiin juttuihin ja että on eri uskontoja joisa uskotaan eri jumaliin. Voi tulla lapselta aika hauskaa kommenttia kun kuulee aikuisten saduista :)

      • Taikauskonnoton

        Eiköhän nuo koulussa kuule ainakin tästä meidän valtasadustamme ihan riittävästi. Siks voi olla hyvä kertoa lapsille, että jotkut uskovat toisenlaisiin satuihin. Ja senhän kaikki tietävätkin, etten minä usko satuihin laisinkaan.

        En minä satuja sinäänsä väheksy, sillä nehän voivat olla hyvinkin opettavaisia ja ihan viihdyttäviäkin. Julmatkin sadut (kuten Vanha Testamentti), voivat opettaa meille jotain.
        On sitten eri asia uskoa niihin.


    • Minusta on outoa että vielä nykyääm, kun tiede antaa PAREMMAN vastauksen kaikkeen,niin pitäisikertoa muutta.

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Jumalaan uskominen rauhoittaa lasta ja tuo turvaa. Jumalasta ei ehkä ole 100-prosenttisia todisteita, mutta ei ole myöskään tieteen antamasta näkökulmasta, joten mikä vain voi olla mahdollista.

      • taikauskonnoton

        Niin kuin ykskin pikkutyttö selitti silmät kirkkaina, ettei hänen tarvitse yhtään varoa liikenteessä kun hänellä on suojelusenkeli.

        Aika vaarallista opetusta hälle oli annettu.


      • ÄiskänJaIskänMurut
        taikauskonnoton kirjoitti:

        Niin kuin ykskin pikkutyttö selitti silmät kirkkaina, ettei hänen tarvitse yhtään varoa liikenteessä kun hänellä on suojelusenkeli.

        Aika vaarallista opetusta hälle oli annettu.

        Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.

        Itse olen kasvattanut lapseni ajattelemaan omilla aivoillaan. Uskonnoista on kerrottu, ev.lut. uskontoa on ollut tarjolla. Koulussa uskonto ja kirkkohistoria oli heillä kymppi totarissa ja he kirjoittivat ällän siitä, kun on aineena niin lapsellisen helppo ja koska heillä on lukupäätä. :D
        18-vuotta täytettyään he välittömästi erosivat kikosta.


      • taikauskonnoton
        ÄiskänJaIskänMurut kirjoitti:

        Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.

        Itse olen kasvattanut lapseni ajattelemaan omilla aivoillaan. Uskonnoista on kerrottu, ev.lut. uskontoa on ollut tarjolla. Koulussa uskonto ja kirkkohistoria oli heillä kymppi totarissa ja he kirjoittivat ällän siitä, kun on aineena niin lapsellisen helppo ja koska heillä on lukupäätä. :D
        18-vuotta täytettyään he välittömästi erosivat kikosta.

        »Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.»

        Kyseisen lapsen äiti oli erittäin lapsirakas perhepäivähoitaja. Alakoulunoulun uskonnontunnilla tämä lapsi oli sitten kuullut suojelusenkelisatuja.
        Tämä tapahtui 80-luvun alkupuolella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe