Oletteko puhuneet lapsillenne Jumalasta?

uskovainen.nainen

Vaikka ette itse uskoisi Jumalaan, on hyvää kasvatusta kertoa lapsillenne, että jotkut aikuiset uskovat Jumalaan, joka on luonut maailman ja ihmisen ja joka rakastaa ihmisiä.

8

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brahman

Oletko sinä kertonut lapsillesi Brahmasta, Vishnusta ja Shivasta?

• rtewtw6e46

Molempien kanssa samaa mieltä. Lapsille tulis kertoa että jotkut uskoo tommosiin juttuihin ja että on eri uskontoja joisa uskotaan eri jumaliin. Voi tulla lapselta aika hauskaa kommenttia kun kuulee aikuisten saduista :)

• Taikauskonnoton

Eiköhän nuo koulussa kuule ainakin tästä meidän valtasadustamme ihan riittävästi. Siks voi olla hyvä kertoa lapsille, että jotkut uskovat toisenlaisiin satuihin. Ja senhän kaikki tietävätkin, etten minä usko satuihin laisinkaan.

En minä satuja sinäänsä väheksy, sillä nehän voivat olla hyvinkin opettavaisia ja ihan viihdyttäviäkin. Julmatkin sadut (kuten Vanha Testamentti), voivat opettaa meille jotain.
        On sitten eri asia uskoa niihin.

• Minusta on outoa että vielä nykyääm, kun tiede antaa PAREMMAN vastauksen kaikkeen,niin pitäisikertoa muutta.

• Kulttuurin.kääntöpuoli

Jumalaan uskominen rauhoittaa lasta ja tuo turvaa. Jumalasta ei ehkä ole 100-prosenttisia todisteita, mutta ei ole myöskään tieteen antamasta näkökulmasta, joten mikä vain voi olla mahdollista.

• taikauskonnoton

Niin kuin ykskin pikkutyttö selitti silmät kirkkaina, ettei hänen tarvitse yhtään varoa liikenteessä kun hänellä on suojelusenkeli.

Aika vaarallista opetusta hälle oli annettu.

• ÄiskänJaIskänMurut
        taikauskonnoton kirjoitti:

Niin kuin ykskin pikkutyttö selitti silmät kirkkaina, ettei hänen tarvitse yhtään varoa liikenteessä kun hänellä on suojelusenkeli.

Aika vaarallista opetusta hälle oli annettu.

Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.

Itse olen kasvattanut lapseni ajattelemaan omilla aivoillaan. Uskonnoista on kerrottu, ev.lut. uskontoa on ollut tarjolla. Koulussa uskonto ja kirkkohistoria oli heillä kymppi totarissa ja he kirjoittivat ällän siitä, kun on aineena niin lapsellisen helppo ja koska heillä on lukupäätä. :D
        18-vuotta täytettyään he välittömästi erosivat kikosta.

• taikauskonnoton
        ÄiskänJaIskänMurut kirjoitti:

Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.

Itse olen kasvattanut lapseni ajattelemaan omilla aivoillaan. Uskonnoista on kerrottu, ev.lut. uskontoa on ollut tarjolla. Koulussa uskonto ja kirkkohistoria oli heillä kymppi totarissa ja he kirjoittivat ällän siitä, kun on aineena niin lapsellisen helppo ja koska heillä on lukupäätä. :D
        18-vuotta täytettyään he välittömästi erosivat kikosta.

»Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.»

Kyseisen lapsen äiti oli erittäin lapsirakas perhepäivähoitaja. Alakoulunoulun uskonnontunnilla tämä lapsi oli sitten kuullut suojelusenkelisatuja.
        Tämä tapahtui 80-luvun alkupuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      382
      5641
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1632
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      971
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      851
    5. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      832
    6. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      832
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    8. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      817
    9. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      814
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      39
      799
    Aihe