Vaikka ette itse uskoisi Jumalaan, on hyvää kasvatusta kertoa lapsillenne, että jotkut aikuiset uskovat Jumalaan, joka on luonut maailman ja ihmisen ja joka rakastaa ihmisiä.
Oletteko puhuneet lapsillenne Jumalasta?
8
182
Vastaukset
- Brahman
Oletko sinä kertonut lapsillesi Brahmasta, Vishnusta ja Shivasta?
- rtewtw6e46
Molempien kanssa samaa mieltä. Lapsille tulis kertoa että jotkut uskoo tommosiin juttuihin ja että on eri uskontoja joisa uskotaan eri jumaliin. Voi tulla lapselta aika hauskaa kommenttia kun kuulee aikuisten saduista :)
- Taikauskonnoton
Eiköhän nuo koulussa kuule ainakin tästä meidän valtasadustamme ihan riittävästi. Siks voi olla hyvä kertoa lapsille, että jotkut uskovat toisenlaisiin satuihin. Ja senhän kaikki tietävätkin, etten minä usko satuihin laisinkaan.
En minä satuja sinäänsä väheksy, sillä nehän voivat olla hyvinkin opettavaisia ja ihan viihdyttäviäkin. Julmatkin sadut (kuten Vanha Testamentti), voivat opettaa meille jotain.
On sitten eri asia uskoa niihin.
Minusta on outoa että vielä nykyääm, kun tiede antaa PAREMMAN vastauksen kaikkeen,niin pitäisikertoa muutta.
- Kulttuurin.kääntöpuoli
Jumalaan uskominen rauhoittaa lasta ja tuo turvaa. Jumalasta ei ehkä ole 100-prosenttisia todisteita, mutta ei ole myöskään tieteen antamasta näkökulmasta, joten mikä vain voi olla mahdollista.
- taikauskonnoton
Niin kuin ykskin pikkutyttö selitti silmät kirkkaina, ettei hänen tarvitse yhtään varoa liikenteessä kun hänellä on suojelusenkeli.
Aika vaarallista opetusta hälle oli annettu. - ÄiskänJaIskänMurut
taikauskonnoton kirjoitti:
Niin kuin ykskin pikkutyttö selitti silmät kirkkaina, ettei hänen tarvitse yhtään varoa liikenteessä kun hänellä on suojelusenkeli.
Aika vaarallista opetusta hälle oli annettu.Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.
Itse olen kasvattanut lapseni ajattelemaan omilla aivoillaan. Uskonnoista on kerrottu, ev.lut. uskontoa on ollut tarjolla. Koulussa uskonto ja kirkkohistoria oli heillä kymppi totarissa ja he kirjoittivat ällän siitä, kun on aineena niin lapsellisen helppo ja koska heillä on lukupäätä. :D
18-vuotta täytettyään he välittömästi erosivat kikosta. - taikauskonnoton
ÄiskänJaIskänMurut kirjoitti:
Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.
Itse olen kasvattanut lapseni ajattelemaan omilla aivoillaan. Uskonnoista on kerrottu, ev.lut. uskontoa on ollut tarjolla. Koulussa uskonto ja kirkkohistoria oli heillä kymppi totarissa ja he kirjoittivat ällän siitä, kun on aineena niin lapsellisen helppo ja koska heillä on lukupäätä. :D
18-vuotta täytettyään he välittömästi erosivat kikosta.»Vanhemmatovat mitä ilmeisemmin halunneet tuosta pikkutytöstään päästä eroon.»
Kyseisen lapsen äiti oli erittäin lapsirakas perhepäivähoitaja. Alakoulunoulun uskonnontunnilla tämä lapsi oli sitten kuullut suojelusenkelisatuja.
Tämä tapahtui 80-luvun alkupuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646638
- 541985
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441842- 541162
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3481144Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511095Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141031Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917