Minulla on Opel Astra Sports Tourer vuosimallia 2012 rekisteroity lokakuussa 2011. Auto on ollut minulla uudesta saakka.
Autolla 100km:n raja ylittyi 21.08.2016.
Seuraava vika ilmaantui 24.08.2016.
Moottori yski öljyt ulos venttiilikannessa olevan alipaineventtiilin päällä olevasta pienestä reiästä, onneksi huomasin vian ennenkuin öljy loppui moottorista.
Vein auton korjaamolle, jossa uusittiin venttiilikopan kansi, koska kannessa oleva venttiili oli rikkoutunut.
Otin mukaani kannen ja avasin öljyloukon ja venttiilin, jonka kautta moottori huohottaa imusarjaan. Venttiilin kumikalvo oli halki, jolloin öljy oli päässyt ulos.
Kun lähdin korjaamolta niin noin parinkymmenen kilometrin matkan jälkeen huomasin paksun savupilven auton takana ja pysäytin auton.
Nyt venttiilikopan tiiviste oli antanut periksi ja koko moottoritila oli öljyssä ja öljyä oli kaiketi valunut pakoputken päälle ja siitä savu.
Vein auton takaisin korjaamolle ja kun he siellä tutkivat autoa ja totesivat, että imusarjassa oleva takaiskuventtiili, joka estää turbopaineen pääsyn moottoriin huohottireittiä pitkin on varmaan jumissa ja koska ks. venttiili on integroitu imusarjaan niin koko imusarja on vaihdettava. Venttiilikopan hinta oli 400€ ja imusarja 1180€, aika kallista.
Otin yhteyttä maahantuojaan mutta kun korjausta ei tehty Opel takuuhuoltoliikkeesä niin eivät tule yhtään vastaan.
Vaihdettiin imusarja, jonka jälkeen auto on toiminut normaalisti.
Onko kellään vastaavaa tilannetta, tuntuu vaan ettei näin vähän ajetussa autossa voi olla tuollaista vikaa. Tuo öljyloukko oli muuten aika karstainen samoin kuin se kanava imusarjassa, joka johtaa siihen takaiskuventtiiliin. Karsta on kaiketi jumiuttanut venttiilin.
Opel Astra J 1.4 Sport Tourer yskii öljyt ulos
40
20573
Vastaukset
- OstajaVikako
Aika vähän olet ajanut autolla, "100km:n raja ylittyi 21.08.2016." ja kuitenkin jo 4-5 vuotta ollut.
Itse en koskisi kepilläkään 1.4 turbo koneeseen, aika monta surullista tarinaa kuullut ko härvelistä.- mistäoletkuullut
Opelin 1.4 turbosta et mistään, koska niissä ei ole ollut mitään kerrottavaa. Volkkarin 1.4 turbosta olet varmasti kuullut paljonkin, koska niistä hajoavat mm. jakopäät noin kymmenen kertaa auton elinaikana ym.
- siksmitzu
Opel on hyva peli, jos vain toimii!
- Jastra
Moni Opelin malli on ihan ok laadultaan, mutta J-Astraa etenkään 1.4turbona en ostaisi.
Myös samassa mallissa vaihteistona käytetty 6-vaihteinen M32-vaihteisto on täysi susi.
- japrules
Kaikista autoista tulee valitettavasti ooppeleita ajan mittaan. Toisilla, esim. japsimerkeillä se aika on hyvin pitkä.
- dippadaadappadii
No, olkoon noin. Vuodesta -89 alkaen olen ajellut Kadett/Astroilla, enkä ole vielä koskaan ollut korjaamolla. Yhdeksäs auto menossa, nyt Astra J, ensi vuonna -K.
- ekaopel
Minulla taas eka ja vika opel oli vm -89 Kadet 1,6. Uutena ostin. Oli totaalisen paska auto.
- Astra-j
ekaopel kirjoitti:
Minulla taas eka ja vika opel oli vm -89 Kadet 1,6. Uutena ostin. Oli totaalisen paska auto.
Nyt eletään 2017, pitäiskö tulla tälle vuosituhannelle-
- KadetistaAstraan
Astra-j kirjoitti:
Nyt eletään 2017, pitäiskö tulla tälle vuosituhannelle-
Ei! Ei missään nimessä kannata luopua hienosta asenteesta :D
Minullakin oli pienenä puukengät ja koska ne olivat huonot ja halkesivat niin en ole sen koommin mitään puutuotteita käyttänyt, kiuaskin on aina lämmennyt sähköllä. - Anonyymi
dippadaadappadii kirjoitti:
No, olkoon noin. Vuodesta -89 alkaen olen ajellut Kadett/Astroilla, enkä ole vielä koskaan ollut korjaamolla. Yhdeksäs auto menossa, nyt Astra J, ensi vuonna -K.
No hoh hoh... se, että ei ole ollut korjaamolla, ei tarkoita, etteikö vikoja olisi ollut. Kuinka monta kertaa on omassa tallissa korjailtu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hoh hoh... se, että ei ole ollut korjaamolla, ei tarkoita, etteikö vikoja olisi ollut. Kuinka monta kertaa on omassa tallissa korjailtu?
"No hoh hoh... se, että ei ole ollut korjaamolla, ei tarkoita, etteikö vikoja olisi ollut. Kuinka monta kertaa on omassa tallissa korjailtu?"
Enpä ole omassa tallissa korjaillut, kun ei sellaista olekaan.
Toiseksi, onko millekään autolle, jolla ajetaan 3-4:ssä vuodessa 60000-80000 km, mikään saavutus olla menemättä muuhun kuin vuosihuoltoon?
-dipadaadappadii-
- merkkiliikerulaa
Autoihin vaan tulee joskus vikoja ja tuurista kiinni kenelle osuu kohdilleen. Huollot kuitenkin kannattaa teettää kunnon firmassa ja aikaan.
Tuossa kuitenkin jälleen kerran hyvä esimerkki, että uutta ja uudehkoa vähän ajettua autoa kannattaa huollata ja korjauttaa merkkiliikkeessä. Jos tuon merkkiliikkeelle tuttu ja tunnettu ominaisuus, niin ehkä jopa huollossa asia olisi ennakoitu ja putsattu karstoja ajoissa? - lääkityskohdilleen
Hakeudu hoitoon jos oikeesti Opelin oot sortunut ostamaan.
- GSi-Forewer
Mulla on ihan sama juttu mun Kadetissa.
- itsellämontaopelia
Tää on taas legendaa jota on luettu brittien forumeilta. Alussa muutaman auton muoviset venttiilikopat menivät sisältä tukkoon kun huohotusrakojen alueella huolimattomat alihankintaosan kokoajat olivat jättäneet valupurseet leikkaamatta ja kylmälima pakkasella jäätyi ja tukki huohotuksen. Silloin paine puski öljyjä ulos. Ihan kuten tekee moni uudempi automalli Suomen talvessa...
- Anonyymi
Opel laatua. Ihme ja kumma kun ei ole noussut otsikoihin....ilmeisesti ihmiset ei ole niin katellisia kuppasesta Ooppelista kuin eräistä toisista merkeistä. En kyllä ihmettele...miten saadaan hintaan 30te noinkin rupuselle autolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opel laatua. Ihme ja kumma kun ei ole noussut otsikoihin....ilmeisesti ihmiset ei ole niin katellisia kuppasesta Ooppelista kuin eräistä toisista merkeistä. En kyllä ihmettele...miten saadaan hintaan 30te noinkin rupuselle autolle.
taidat olla oikein junttien juntti
- VikaP0171
Ilmoittiko auto moottorin vikavaloa / koodia kun se venttiiklikopan huohotinventtili oli rikki? Näissä on ollut sellaisia oireita myös, että kun se venttiili hajoaa niin alkaa imeä tyhjäkäynnillä ilmaa venttiilin kautta, josta seos laihaksi, josta P0171 vika "seos laiha". Minulla on ilmeisesti tämä tilanne päällä juuri nyt. Millähän sen varmistaisi avaamatta venttiilikoppaa? Auto Astra J 2010 1.4T 103 kW.
Periaatteessa jos tuota vikavaloa ei ole tullut, ja koska auto heitti ne öljyt ulos, niin ensimmäinen syy oli todennäköisesti sen takaiskuventtiilin jumittuminen. Se estää myös tuon P0171 tilanteen, eihän siitä silloin ilmaa imusarjaan pääse. Takaiskuventtiilin jumi nosti painetta moottorissa, venttiilikopan huohotusventtiili petti ekana, päästi öljyt ulos. Sitten kun korjattiin pelkkä venttiilikoppa, niin seuraavaksi petti kopan tiiviste. Huollon olisi pitänyt huomata jumittunut takaiskuventtiili samalla kun koppaa vaihdettiin. Jossittelu on jossittelua, sama lopputulos, molemmat osat vaihdettava. Onneksi ei tullut isompaa vahinkoa.
Ei noiden varsin kriittisten osien pettäminen ja varsinkin ettei niitä pysty huolto-osina vaihtamaan ainakaan paranna Opelin laatuleimaa. Huohotinputkien tukkeutuminen Suomen oloissa on varsin tyypillinen vaiva autolla kuin autolla. Kylmälima, kylmänä käyvä moottori, talvi ja pätkäajo. Eikä missään huolto-ohjelmassa niitä huolleta, ne on suomalaisten erityisongelmia. - jäätyvälima
Kylmäliman jäätyessä varmasti pukkaa jostakin öljyä ulos. Sen verran ohipuhalluspainetta syntyy kaikissa autoissa. Vikavalot palaa vasta silloin kun jokin on pettänyt. Valitettavasti kampikammion ylipaineanturia ei taida autoissa olla.
- Kylmä.limalle.kyytiä
Mitä ihmeen "kylmälimaa" Opelissa on??? Jotain Ghostbustersin ektoplastan tyyppistä töhnää vai mitä hel*ettiä selität?
- Kyiju
Hyvä peli on. Dieselin jälkeen vain tuntuu että bensaturbo atm vaihtaa turhan herkästi pienelle vaihteelle, mutta eiköhän siihenkin totu. Välillä ihan kiva ajaa myös manuaalisesti.
Moi mulla on opel astra 2011 1,4 turbo ja ensi alko olla usein vika valon ja sen koodi että käy liian laihalla ja venttiilikopan alipaine vanttiili rikki ja vaihon sen kopan mutta nyt vieläkin auto käy huonosti elikkä ilmeisesti se imusarjan takaiskuventtiili jumissa ja katoin että oli myös öljyä tullut uuden venttiilikopan välistä ulos,nyt tilasin myös tän imusrjan toivottovasti sen sit auttaa kun on vaihtanut,onko muilla samoja juttuja!!!
- vivaloslobo
Ehkä myös ilmamassaanturi vaihtoon jos käy laihiksella?
- Anonyymi
Kyllä on. Auto pajalla, imusarja ja koko kone karstoittanut. Öljyä tunki ulos joka reiästä. Uusi imusarja tilattu. Ajettu lyhyttä ajoa talvella.
- SaksalainenParasKaikessa
Se on vain sitä kuuluisaa Saksalaista laatua.
- Tjgk
Samaa vikaa. Öljyä puskee venttiililootan reunasta ja suoraan turbolle, eli tulipalon vaara on ilmeinen. Huomenna täytyy ruveta varailemaan merkkihuoltoa 😒
- EiYski
Ei ole yskinyt öljyä eikä mitään muutakaan. Jos huohotin on tukkeessa tulee painetta väärään paikkaan ja loput on historiaa. Yleensä ongelmana autoissa joilla ajetaan lyhyitä matkoja ja moottori ei pääse kunnolla lämpenemään.
- Hohhoija
Ei helv***i mitä juntteja täällä on. Asialliseen kysymykseen ei osata muuten vastata kuin heittämällä jotain puujalkavitsejä. Milläköhän autoilla nämä yli-ihmiset itse ajavat? Aivan kuin niillä malleilla ei olisi tyyppivikoja ja palstoja, joilla toiset juntit pääsevät kuittailemaan. Voimia vaan kaikille, jotka näiltä palstoilta etsivät oikeita neuvoja.
- Anonyymi
Öljynvaihdot 10tkm välein ja 98-bensaa niin välttyy monilta ongelmilta.
- Anonyymi
kallista säästöä ostaa jotain halpaa paska öljyä, niillä särkyy uudet autot. Itse käytän valvolinen öljyjä 4l törppö maksaa karvan verran yli 71e eli ei ole halpaa mutta ei ole ongelmiakaan ja lisäksi vaihto kymppitonnin välein. Jos on niin idiootti että pitää väkisin sisällä 50 000jotain "longlife" öljyjä ja uskoo mainospuheet että kestää niin onnea yritykseen. Tai sitten käyttää jotain 15.20e öljyjä jotkaa tukkii nykyautojen paikat niin niilläkin saa ohennettua lompakkoaan hyvinkin tehokkaasti. Huolto kuntoon niin kyllä kestää...
- Anonyymi
Siis eihän 300000 km ajetussa opelissa öljyä sisällä joudu pitämään, kun se häviää ihan itsestään. Lisäämään vaan joutuu joka viikko.
- Anonyymi
Vai niin no enpä oikein usko tai jos niin on niin en usko että vika autossa vaan käyttäjän korvien välissä.
- Anonyymi
Mun astrassa on kuminen venttiilikopan tiiviste. Se kovettuu jo kahdessakymmenessä vuodessa niin, ettei ole enää tiivis ja öljyä pääsee pakosarjan päälle ja käryttää. Ei ole hauskaa ajaa ainaisessa savupilvessä.
- Anonyymi
Niinpä ja se on pirullinen vaihtaa, kun hammashihnan suojuksesta pitäisi saada sisempikin suoja irti, mutta sepäs onkin hammaspyörien takana? Voi vittu sentään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä ja se on pirullinen vaihtaa, kun hammashihnan suojuksesta pitäisi saada sisempikin suoja irti, mutta sepäs onkin hammaspyörien takana? Voi vittu sentään!
Ja siinä termostaatin kotelossa on muovinen kulmapala, josta menee letku paisuntasäiliöön. Tuo kulmapala katkeaa juuresta, jos siihen vähääkään koskee. Uusi termostaatti maksaa Motonetissakin viidenkympin korvilla. Saako jostain esim. metallista tuon muovisen tilalle, kun reiässä sentään on jengat ja aukon halkaisija sentin luokkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siinä termostaatin kotelossa on muovinen kulmapala, josta menee letku paisuntasäiliöön. Tuo kulmapala katkeaa juuresta, jos siihen vähääkään koskee. Uusi termostaatti maksaa Motonetissakin viidenkympin korvilla. Saako jostain esim. metallista tuon muovisen tilalle, kun reiässä sentään on jengat ja aukon halkaisija sentin luokkaa?
Totta puhut. Vanhaan hyvään aikaan tuollaiset letkujen kulmajohteet oli tapana tehdä messingistä. Mitähän siinä oikein on ajateltu, kun on väsätty muovista, eihän se nyt paljon auton painoakaan laske, gramma sinne tai tänne.
- Anonyymi
NUo uudet moottorit karstoittuu täysin tukkoon pahimmassa tapauksessa siihen 100tkm. Eräässä lehtitestissä kone oli 60tkm todella karstoitttunut.
- Anonyymi
Ehkä moottorin sisäpesu välillä ois paikoillaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä moottorin sisäpesu välillä ois paikoillaan
2019vm öljyt ei pysy sisässä syö ja tihkuttaa vent kopan ympärille.ainainen vika opeleissa.
- Anonyymi
Sama vika tuli itellä vastaan 120tkm ajetussa insigniassa nyt juuri alkuvuodesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758