Minulla on niin yksinöinen olo

haluisin-kuolla

Tuntuu koko ajan siltä että oon yksin, kaikki ajattelee että menisit jo muualla, ei me haluta olla sun kaa.
Lukittaudun joka välkkä koulun vessaan ja itken siellä, viiltelen käsivarteeni ja ajattelen mitä tapahtuisi jos jonain päivänä vaan tappaisin itteni. Sit mun äiti ajattelee että oon hirveen läski vaikka oon ihan normaalipainonen joten yritän salaa pudottaa vähän painoo olemalla syömättä koulussa ja syödä kotona mahdollisimman vähän. Sit mun äiti on kans sanonu että oon ilkee, itsekäs ja epäreilu, mun pikkusisko vihaa minua ja isosisko ei välitä minusta. On koko ajan tosi epätodellinen olo kuin oisin unessa mutta vielä epätodellisempi. Minulla ei ole yhtään kaveria ja tälläkin hetkellä olen koulun vessassa viiltelemässä ku pitäs olla syömässä jotai.
Tiiättekö mikä auttais tähän?

10

191

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitis222

Äitis on oikeessa, nouse nyt sieltä pöntöltä saatanan säälittävä kakara ja tapa ittes.

• ystävähyvä26

Jätä ainakin trollit huomiotta.

Kannattaa ehdottomasti mennä puhumaan jollekulle, olipa tämä sitten ammattilainen, ystävä tai ylipäätään joku, joka kuuntelee. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista oloa. Jokaisella ihmisellä on tarve tulla kuulluksi omista huolistaan, eikä niitä saa padota sisälleen.

Siitä kannattaa aloittaa.

Jokainen ihminen on arvokas ja jokaisella on oikeus tuntea itsensä yhtä arvokkaaksi kuin muut ihmiset. Niin sinulla kuin minullakin.

• En usko että se äitisi ja siskosi oikeasti ajattelee sinusta noin. Kysy vaikka heiltä. Ja entä isäsi sitten?

• haluaisin-kuolla

He sanoivat minulle niin.
        En ole koskaan ollut kovin läheinen isäni kanssa

• Hei
      Tarvitset ehdottomasti apua. Viiltely on vakava merkki siitä, että asiasi eivät ole kunnossa. Se on merkki syvästä ahdistuksesta. Mitä jos menisit juttelemaan koulun terkkarin tai kuraattorin kanssa. Hän osaa kuunnella ja auttaa sinua eteenpäin.
      Missään tapauksessa et voi jäädä yksin näiden asioiden kanssa. Siten ne eivät parane vaan pikemminkin pahenevat.

Tee hyvää itsellesi ja hae apua. Olet arvokas ja ainutlaatuinen, pidä itsestäsi huolta.

Lämmöllä,
      pappi Elisabet

• haluaisin-kuolla

En osaa puhua tunteistani

• Eisattumaa

Kerää rohkeutesi sillä ei tässä maailmassa ole oikeasti mitään pelättävää. "There's nothing to fear than fear itself" Mene pää pystyssä kaikkialle ja rohkeasti "valtaa tila" mihin ikinä menetkin. Tämä on hyvin vaikeaa ja voit kohdata pilkkaa, häpeää, vihaa ja nöyryytystä, mutta jos olet periksiantamaton niin tulet aina selviämään ja olet esimerkkinä muille. "Tee sitä mitä muut ei tee ja mee sinne minne muut ei mee". Tiedän miltä tuntuu hautoa itsemurhaa, mutta olen aina kieltäytynyt kuolemasta ja jos kaikki on ollut ylivoimaista niin olen tiennyt sen olevan vain väliaikaista. Elämä on positiivista, vaikka se näyttää ympärillämme toiselta. Opiskele ja lue heistä, jotka ovat nousseet kurjuudesta omille jaloilleen ja lue heidän opetuksia, jotka hyvyydestä ja itsekurista puhuvat. Elämä on matka, johon kannattaa valmistautua tiedolla, jonka muut meitä täällä ennen eläneet ovat meille jättäneet. Muista tämä aina elämässäsi.

• haluaisin-kuolla kirjoitti:

En osaa puhua tunteistani

Ei haittaa vaikket osaisi puhua tunteistasi. Ei siinä ole mitään vaatimustasoja. Kuraattori, terkkari tms. ovat ammattilaisia ja osaavat auttaa sinua purkamaan tilannettasi. Luota siihen ja rakasta itseäsi niin paljon, että haet apua.

Pappi E

• haluaisin-kuolla

Aina jos meinaan puhua tuntemattomille niin jännittää ja tulee semmonen olo että varmaan liiottelen kaiken ettei se oo niin paha ja muut ei ymmärrä kun oon huono selittää

• Se on ymmärrettävää. Jännittäminen on niin yleistä, että melkein jokainen jänskättää joskus. Olet tosi hyvä ilmaisemaan ajatuksiasi kirjoittamalla. Se viittaisi siihen, että osaat kyllä puhua kunhan sinua lempeästi rohkaistaan. Tuntemattomasta tulee vähitellen tuttu kun alat luottaa häneen ja hän tutustuu sinuun. Voisit vaikka näyttää tämän viestiketjun alkajaisiksi hänelle..

Ei ongelmista puhuminen ole liioittelua. Sinulla on oikeus omiin ongelmiisi ja tunteisiisi. Sen myöntämisestä lähtee tie kohti parempaa elämää.

Muista: olet ihana ja arvokas ihminen. Riippumatta siitä miltä juuri nyt tuntuu.

Elisabet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      50
      896
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      863
    3. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      778
    4. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      45
      778
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 57
      667
    7. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      607
    8. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      607
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      576
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      122
      552
    11. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      518
    12. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      20
      517
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      47
      495
    14. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      495
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      487
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      466
    17. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      447
    18. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      33
      435
    19. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      430
    20. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24