Vesibussi Kymppi upposi, kippari humalassa

mssmmsmsmsm

Vesibussi Kympin kausi päättyi aluksen osittaiseen uppoamiseen. Aluksen omistaja ja kippari oli yöllä lähtenyt ajamaan mutta satamassa ilmeisesti törmäsi johonkin ja alus sai vuodon. Odotteli pelastajia 1 h 45 min kun VHF:llä ei saanut vastausta hätäkutsuun.

Miten voi yrittäjä olla noin tyhmä? Kännissä tuhoaa aluksen ja vakuutusyhtiö ei maksane korvauksia. Ei käsitä kun vesibussibisnes ei mikään kultakaivos ole muutenkaan. Miksi HÖLMÖILLLÄ? Oli ostanut bussin keväällä Turusta.....

12

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virhemikävirhe
    • Selvinpäinvesillä

      Ei ole tavatonta pääkaupunkiseudullakaan että vesibussia ajellaan pikku hönössä.

      Pienemmistä puhumattakaan. Satuin kerran tankille samaan aikaan uisitelijaseurueen kanssa...Mietin että soittaisko poliisille mutta yksi "uistelija" oli siinä ja siinä että olisi ollut toimintakykyinen niin ajattelin että pärjäilkää pojat...

      • Mattikimi

        Vai ajellaan pääkaupunkiseudulla vesibusseja pikku hönössä? Mitähän toi nyt tarkoittaa?


      • melkeinselvä

        Olen kuullut, että laivoillakaan ei saisi nauttia alkoholia. Mutta eikös niitä ole maailman sivu hoideltu pienessä rommissa. Vertaa brittien ransuunirommiin, joka ei ollut aivan mitätön määrä varsinkaan alkuaikoina.

        heheh


      • Olen ollut viitisentoista vuotta säännöllisesti keikoilla noilla pääkaupunkiseudun vesibusseilla ja laivoilla. Erittäin ammattitaitoisia ja huolellisia korkean työmoraalin omaavia ihmisiä töissä. Kertaalaan ei edes pientä viittausta siihen, että kippari tai kukaan henkilökunnasta olisi maistissa ei ikinä ole ollut. Älkää levittäkö tuollaista paskaa jos se ei pidä paikkansa.

        Lahden keikassa nuori 20-vuotias kaveri selkeästi hölmöili ja lähti maistissa ajelemaan. Pahaksi onneksi uppotukki tulo morjestamaan pilssiin ja soppa on valmis.

        Tästä saadaan sitten väännettyä takuulla joku hölmö lisäpykälä.


      • Eheitäältäpäin
        Mattikimi kirjoitti:

        Vai ajellaan pääkaupunkiseudulla vesibusseja pikku hönössä? Mitähän toi nyt tarkoittaa?

        Ei tainnut olla pk-seudulla. Meillä täällä ajetaan aina vesiselvinä.


      • KulkuriVaan
        vanhami kirjoitti:

        Olen ollut viitisentoista vuotta säännöllisesti keikoilla noilla pääkaupunkiseudun vesibusseilla ja laivoilla. Erittäin ammattitaitoisia ja huolellisia korkean työmoraalin omaavia ihmisiä töissä. Kertaalaan ei edes pientä viittausta siihen, että kippari tai kukaan henkilökunnasta olisi maistissa ei ikinä ole ollut. Älkää levittäkö tuollaista paskaa jos se ei pidä paikkansa.

        Lahden keikassa nuori 20-vuotias kaveri selkeästi hölmöili ja lähti maistissa ajelemaan. Pahaksi onneksi uppotukki tulo morjestamaan pilssiin ja soppa on valmis.

        Tästä saadaan sitten väännettyä takuulla joku hölmö lisäpykälä.

        Oliko uppotukki vai ajoiko karille? No joka tapauksessa en ymmärrä miksi lähteä keskellä yötä vesibussia siirtämään humalassa, ottaa riski että jää kiinni tai kuten nyt, jotain sattuu.

        Varustomon sivuille lukee heti ensimmäisenä isolla että ajavat kelissä kuin kelissä. Ei anna kovin hyvää kuvaa turvallisuuskulttuurista. Kelin mukaan ajetaan ja jos liian kova keli, pysytään maissa.

        Ensi viikolla Kympin pitäisi olla taas ajossa, ihmettelen miten saavat korjattua ja kuivattua. Kuvista päätellen oli upoksissa ihan kunnolla ohjaamoa ja konehuonetta myöten.


      • öawsasööaa
        vanhami kirjoitti:

        Olen ollut viitisentoista vuotta säännöllisesti keikoilla noilla pääkaupunkiseudun vesibusseilla ja laivoilla. Erittäin ammattitaitoisia ja huolellisia korkean työmoraalin omaavia ihmisiä töissä. Kertaalaan ei edes pientä viittausta siihen, että kippari tai kukaan henkilökunnasta olisi maistissa ei ikinä ole ollut. Älkää levittäkö tuollaista paskaa jos se ei pidä paikkansa.

        Lahden keikassa nuori 20-vuotias kaveri selkeästi hölmöili ja lähti maistissa ajelemaan. Pahaksi onneksi uppotukki tulo morjestamaan pilssiin ja soppa on valmis.

        Tästä saadaan sitten väännettyä takuulla joku hölmö lisäpykälä.

        Ei ollut vain maistissa. Jos oli odottanut liki kaksi tuntia pelastajia ja ehkä tuon ajan juomatta, ajoon lähtiessä promillet lienevät olleet parin luokkaa eli umpihumalassa. Valitettavasti oli veneen omistaja eli ajot jatkunee. Vai voiko luvat lähteä merillä?


      • kännissäkuinkäki
        KulkuriVaan kirjoitti:

        Oliko uppotukki vai ajoiko karille? No joka tapauksessa en ymmärrä miksi lähteä keskellä yötä vesibussia siirtämään humalassa, ottaa riski että jää kiinni tai kuten nyt, jotain sattuu.

        Varustomon sivuille lukee heti ensimmäisenä isolla että ajavat kelissä kuin kelissä. Ei anna kovin hyvää kuvaa turvallisuuskulttuurista. Kelin mukaan ajetaan ja jos liian kova keli, pysytään maissa.

        Ensi viikolla Kympin pitäisi olla taas ajossa, ihmettelen miten saavat korjattua ja kuivattua. Kuvista päätellen oli upoksissa ihan kunnolla ohjaamoa ja konehuonetta myöten.

        Oma veikkaus on, että osu siihen aallonmurtajaan.
        Sitten vielä samasta firmasta aletaan vähättelemään tapahtunutta, olikin vaan 1,2 eikä 1,5 promillea ja ei asiakkaita kyydissä.
        Huuteli VHFLlä apuja kun kännykästä oli akku loppu....voi yhden kerran mitä touhua.
        Oliskohan kannattanu sellanen raketti ampua taivaalle kun ei ala sitä apua kuulua ja vesi nousee.


    • melkeinselvä

      Minä asun pääkaupunkiseudulla ja kännissä ajellaan.

      • NoJopasNyt

        Ja vesibussia ajelet, vai peräti Suokin laittaa?


    • melkeinselvä

      Laitan mitä huvittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe