Mistä me nyt saadaan ruokaa

Tahtoo-ruokaa

Kun Jaakko Kolmonenkin siirtyi taivaallisiin keittiöihin heiluttamaan Patakinnasta?

18

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruoan yletön terveellisyys tappaa useimmiten.
      Äkillinen sairaus viittaa äkilliseen muutokseen elämän-tavoissa.
      Voipi olla kurkkuun hökäistu Kana-Nugget Donaldsilta, Ranskalainenkin.
      Ehkäpä myös Luomu-Kanan-Munien aiheuttama Kolestroli-vammaus suonistoissa?
      Luomu-maito-kalkkeuma ei mahtunut kulkemaan?
      Koska kuoleman-syytä ei ole annettu, on avaus tekemättä.
      Tahi joku sairauteen liittyvä perintö-kärhämä.
      Tuskin lyijy-myrkytys sentään...
      -
      Katsellaan.
      Jos ei hävettävää ole, syy kerrotaan aikanaan.
      Onhan sentään YLE:n juhla-vuosi.

H.

• tyyne-rva-

Jaa osanottoni,

elämä on rajallista
      kaikkii me lähdemme aikanaan pois,

minkähän ikänen oli Jaakko Kolmonen kuollessaan,
      muistan hyvin hänen ruoka-ohjelmansa,
      kattelin mielenkiinolla ohjelmaa
      heillä oli mukavaa huumoria ruuan laiton välissä,

• nestori-nelos-ketju

Jaakko ´kulta` oli 74 - 75 ikäinen, että "riittävästi" tuli eläneeksi. Eipä tuota rajaa myöhemmät vuodet antaisi mitään erikoisia elämyksiä enää. Tosin hänen kokki parinsa Vanamo on jo 89 - 90 että pitkälle taikinoinut.

• reppuriika

Tunnen monta 75-vuotiasta miestä ja ovat hyvin vielä elämässä kiinni. Mutta onhan se ihan hyvä ikä suomalaiselle miehelle. 80-luku mieleen kun se ohjelman tunnussävel soi ja Jaakosta puhutaan.

• Kaikkia meitä kohtaa valo, tosin ei kaikkia luulevat että elävät kansan sanoissa kummittelee--- ei vaan he eivät tiedä ovat kuolleet tosin osa tietää mutta eivät halua valoon omien luokse.

• ent.siivoojaparka

Minä en tarvitse Jaakko Kolmosta saadakseni mahani ylitäyteen. Levätköön rauhassa.

6 km tästä itään päin oli ruokaa, hyvää ruokaa. Kävelin sinne koiran kanssa, mutta takaisin tullessa sain rullata itseni voihkien ja ähkien bussipysäkille, kun söin niin paljon, ettei meinannut jalat alla kannattaa. Koiran jätin sinne. Ei se olisi minua jaksanut takaisin vetää kuitenkaan.
      Oli eturuoka, pääruoka ja jälkiruoka. Vielä kermakahvit päälle.

• reppuriika

Ja jos Jaakon ohjeita vielä joku nälkäänsä kaipaa, niin lienee saatavilla hänen tekemiä keittokirjoja.

• hauki.on.hedelmä

Juutuuppi on nopeampi kokkikirja etsiä jaakonkin jorinat ja paistaleet

• Niin me kaikki kerran sen patakintaamme nurkkaan heitämme...

Nyt vielä saan ruokatarpeeni melkein kädenulottuvilta, lähellä on lidliä, halpahallia, kmarkettia ja smarkettia, ei ole prismaan ei sitymerkettiin pitkä matka. Mieliala ja ajankäyttö sanelevat mistä kulloinkin ruokani hankin.
      Olen tosimestari kierrättämään ruokaa, joten jääkaapista löytyy aina jotain...

Näiden edesmenneiden herrojen, Kolmosen ja Vanamon ruokaohjelmat olivat alkupäässä tv historiaa ja niissä oli paljon hyvää, opettivat suomalaisia valmistamaan ruokaa aidosti ja oikeista suomalaisista raaka-aineista. He osasivat jo silloin ajatella ja suositella lähiruokaa. Asia, jota nykyisin taas korostetaan.
      Muistan heidän molempien persoonalliset äänensä ja puhetyylin hyvin.

Nykyisin ei oikein jaksa katsoa sitä valtavaa määrää ruokaohjelmia joita teevee työntää. Joskus suorastaan tympäisee...julkimot kauhan varressa...

• hytinäx1

Saisivat lähettää uusintana heidän ruoka-ohjelmansa jotta nuorempikin sukupolvi saisi tuntemusta heidän taitoihinsa.

• ent.siivoojaparka
        hytinäx1 kirjoitti:

Saisivat lähettää uusintana heidän ruoka-ohjelmansa jotta nuorempikin sukupolvi saisi tuntemusta heidän taitoihinsa.

Eiköhän niitä hänen ruokaohjeitaan löydy netiltä, jos ketä kiinnostaa?
        Yhden ohjelman näin joskus kauan sitten Suomessa. Silloin hän valmisti kyykäärmeestä ateriaa. Se sitten riittikin minulle.
        En muutenkaan ole kiinnostunut ruuanlaitto- ja sisustusohjelmista. Kaiken huippu käärmefobikolle se käärmeenpaistaminen.

• KyytönMetsäMaisema

Eikös olisi hyvä, jos ihmiset alkaisivat metsästää käärmeitä ruoaksi?
        Ehkä kyyt voisivat vähitellen kadota vaikka kokonaan.

• ent.siivoojaparka
        KyytönMetsäMaisema kirjoitti:

Eikös olisi hyvä, jos ihmiset alkaisivat metsästää käärmeitä ruoaksi?
        Ehkä kyyt voisivat vähitellen kadota vaikka kokonaan.

Ruotsissa kyykäärme on rauhoitettu eläin, onneksi. Ei tarvitse pelätä, että joku keittää minulle kyykäärmesoppaa.

• Eikö kukaan ole keksinyt sitä vaihtoehtoista ruuan lähdettä. Alkaa nälkä jo kurnia suonissa...

• ent.siivoojaparka

Sanokaas nyt muuten vaikka ette Kolmosia olekaan.
      Mitä on maitokerma?

Likka tekee suomalaisen ohjeen mukaan rahkapiirakkaa ja siinä käsketään laittamaan sekaan "maitokermaa".

• mimmimum-...mi

Käsittääkseni se on kerman ja maidon sekoitus....joissakin ruokaohjeissa on mainittu että ei tarvi olla kokokermaa...siihen voi lisätä maitoa....

• ent.siivoojaparka
        mimmimum-...mi kirjoitti:

Käsittääkseni se on kerman ja maidon sekoitus....joissakin ruokaohjeissa on mainittu että ei tarvi olla kokokermaa...siihen voi lisätä maitoa....

Niin minä hänelle otaksuin sen olevan. Ei hyväksynyt, koska hänen olisi pitänyt saada sitten tietää tarkalleen, mitä kermaa ja minkälaista maitoa ja minkä verran kumpaakin.
        Sitten hän etsi toisen reseptin, mihin ei laitettu maitokermaa.
        Olen minäkin joskus aktiiviäidin aikoinani tehnyt rahkapiirakkaa, mutta ihan vaan omalla käsi- ja suutuntumallani ilman mitään reseptejä. Ainahan ne syötyä tuli.

• Jaska oli mukava mies

Satuin tuntemaan Kolmosen Jaskan oikein hyvin, sillä hän vieraili aina maakuntamatkoillaan Essolla. Jaska nimittäin oli Einari Essosen vanha koulukaveri. Einari ja Jaska olivat käyneet samaa oppikoulua Keski-Suomessa (Suolahdessa) joskus 50-luvun loppupuolella, ja heidän ystävyytensä oli peräisin siltä ajalta.

Jos Einari halusi joskus tarjota ystävilleen jotakin oikein hyvää, niin silloin hän kutsui Jaskan kokkaamaan sapuskoita. Viimeksi me miehekkäät essolaiset söimme Jaskan keittämää lohisoppaa noin 20 vuotta sitten Einarin rantasaunalla, ja se olikin aivan ikimuistoinen ilta. Sää oli leppeä, mestarikokki jutteli leukavia ja muu yleisö alkoi loppuillasta olla jo melko viehkeässä kunnossa. Se oli todellinen herrasmiesten ilta, jota feministinaiset eivät päässeet pilaamaan pahantahtoisilla puheillaan.

Jaska oli miehistä parhaita, ja hänen erityisosaamisensa korostui sopivassa herraseurassa. Hänelle olisimme toivoneet vielä lisävuosia, mutta meidän essolaisten toiveilla ei ole paljoa merkitystä, kun isommista asioista päätetään. Kaikkien essolaisten lämmin osanotto Jaskan omaisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6850
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4328
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3176
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      179
      3047
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1998
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1568
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1510
    Aihe