Kävin viikonloppuna iskällä. Ja isä sanoi lapsilisä kuuluu mulle. Miksi mun äiti tuhlaa siti?! Ne on mun rahat. Mä varmaan muutaan isän luo niin äiti ei saa mun rahoja.
Ja iskä sanoi että äiti käy töissä, ja sen pitä ostaa työrahalla mulle vaatteita ja ruoka ja elokuvin rahat. Ei mun lapsilisä raha!
T 12 v
Mun äiti ei anna mun lapsilisän
14
401
Vastaukset
- älkääkiusatkolastanne
Lapsilisä kuuluu laittaa lapsen jokapäiväiseen elämiseen ei elokuvalippuihin eikä muihin huvituksiin.Muuta vaan isälle joka sinulle näitä vääriä tietoja antaa niin sinulta voi ruoka loppua kun hänen kanssaan eläessä lapsilisä laitetaan huvituksiin.
- tolkun.tulkku
Herää kysymys, mitä isäsi tuolla hevonkukulla tarkoittaa? Yrittääkö ihan vaan piruuttaan lyödä kiilaa sinun ja äitisi väliin? Sillä kyllä isäsi täytyy tietää, mihin tarkoitukseen lapsilisä on oikeasti tarkoitettu, eli lapsen päivittäiseen kulutukseen, mm vaatteisiin jne.
- 90909090099090
Jos lapsi asuu 1/2 kuusta isänsä ja toisen puolet äitinsä luona, niin elatusmaksuja ei tarvitse maksaa ja se vanhempi jonka tilille lapsilisä on maksussa tulee antaa siitä puolet toiselle lapsen vanhemmalle.
Ei se voi niin mennä että toinen vanhempi ei saa lainkaan lapsilisää ja toinen pitää sen kokonaan itsellään jos lapsi asuu puolet ajasta molempien vanhempien luona.
Eri asia sitten jos esim. lapsen isä tapaa lasta vain harvoin tai alle puolet kuusta, jolloin lapsilisä kuuluu kokonaan sille vanhemmalle jonka luona lapsi suurimman osan kuusta asuu.- tiedän.tämän
Ei pidä paikkaansa. Lastenvalvojan luona lasketaan elatusmaksuohjelmalla kummankin vanhemman elatuskyky silloinkin kun lapsi asuu 50/50 vanhempiensa luona. Jos toinen tienaa enemmän kuin toinen, se isotuloisempi joutuu maksamaan pienituloiselle, vaikka ajallisesti lapsi viettäisi yhtä paljon aikaa kummankin luona.
Näin on. Soita huomenna kuntasi lastenvalvojalle ja tarkista asia, jos et minua usko.
- provopellenura
Trolliluokan kuopus vauhdissa? Ei oikein suomen kielikään ole hallussa!
- ei_mene_täydestä
Veikkaan, että tuo on etäisän tekemä trollaus. Raukka kadehtii jopa lapsilisiä.
- kysyvaikka
Lapsilisä kuuluu sille vanhemmalle, jonka luona lapsi asuu pääasiallisesti. Viikonloppuvierailut eivät vaikuta asiaan. 50-50-asuminen on hyvin harvinaista.
Lapsilisä siis kuuluu vanhemmalle, ei lapselle. Vanhemman kuuluu huolehtia lapsen tarpeista, mihin on hyvä käyttää lapsilisää. Lapsilisä maksetaan aina vanhemman tilille ja sieltä tililtähän kaikki kulut maksetaan asunnon vuokrasta alkaen ja lapsen kaikki kulut eli lapsen asuminen, ruoka, vaatteet, puhtaus, sairauskulut, matkat, huvit, harrastukset jne. Lapsilisä ei edes riitä tuohon kaikkeen lähimainkaan.
Eri asia on, että jotkut vanhemmat pystyvät tallettamaan lapsilisät lapsen omalle tilille tulevaisuutta varten.
En ole koskaan kuullut perheestä, jossa lapsilisät annettaisiin lapsen käsiin tuhlattavaksi. Kysypä ipana kavereiltasi, kuka saa lapsilisän tuhlattavakseen.- rikkaat.antavat
Kyllähän ne rikkaat tallettavat lapsilisät lapsen tilille opiskelua ja ajokorttia varten. Mutta eikö näistä talletuksista kuuluisi maksaa lahjavero, sillä ovathan ne yli tuon 4000 e, jonka saa verottomana antaa?
- rajojen_sisällä
Tuo määrä ei ylitä rajaa, sillä lapsilisä on alle satanen kuukaudessa, eli kolmessa vuodessa n. 3600.
- MopotSunMuut
rikkaat.antavat kirjoitti:
Kyllähän ne rikkaat tallettavat lapsilisät lapsen tilille opiskelua ja ajokorttia varten. Mutta eikö näistä talletuksista kuuluisi maksaa lahjavero, sillä ovathan ne yli tuon 4000 e, jonka saa verottomana antaa?
Ja auto ilmestyi myös heti pihaan.
- aj-aj-aj-aj
MopotSunMuut kirjoitti:
Ja auto ilmestyi myös heti pihaan.
Ja naapurissa kihistään kiukusta ja kateudesta!!!! :-D
- piirpaukett
Mun kersa kanssa tuossa iässä tuli vaatimaan että lapsilisä kuuluu hänelle itselle. Mä totesin siihen vaan että jos noin on niin miksi sitä ei sitten makseta sun omalle tilille vaan mun tilille, mietipä sitä. Loppu se rutina.
- kllllkkllllllllll
Lapsilisät kuuluu äidille ja moni käyttää ne lasten vaatteisiin tai laittavat lapsen omalle tilille säästöön.
- gdre4544gu
Monet äipät myös ryyppää sen lapslisän....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882