Kolleega otti projektin nimiinsä

juniorWWW

Minut palkattiin tekemään kiireessä kotisivuprojektia osana tiimiä. Teinkin ihan kunnolla ja minun työsuhde loppui kun kuukausi vaihtui ja projekti oli melkein valmis. Sain ihan hyvän työtodistuksen. Kuitenkin sivu oli tehty loppuun ja lähdekoodiin oli merkitty tekijäksi vain yksi nimi.

Kannattaako CV-hen merkitä työnäytteenä kyseinen WWW-sivu? Jos rekrytoija katsoo sivun lähdekoodia, hän voi kummastella sitä, että otin toisen projektin nimiini. Toisaalta minulla on työtodistus firmasta, mutta siinä ei ole tietenkään asiakkaan nimeä mainittu.

1

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaajaei

Realismia: Jos ajatellaan että väitteille on löydettävä todellisuuspohja, kuka takaa että työnantajasi suostuu kertomaan uudelle työnantajallesi olleesi mukana projektissa. Ehkei hän yksilöikään tehtäviä, joita teit. Ehkä sinua joku luulee plagioijaksi tai valehtelijaksi (vaikka tietysti se joku muu on, et sinä). Pitäisi saada kirjalliset tiedot, vai?

Uskoon perustuvaa: Jos ajatellaan että kaikki kannattaa mainita niin eihän siitä voi sinua syyttää jos kerrot totuuden ja työnantajasi kertoo toisin. Jos ajattelet että se kohta cv:ssäsi nousee joskus esiin, kannattaa tietää mitä kertoa. Päästä ei kannata keksiä, mutta sitäkään ei kannata ihmetellä tai valitella että miksei sinun nimeä näy. Tai, ehkä hän paljastaa että olit siinä projektissa, mutta nimi kysymykseen vastaa vain sen että se on talon tapa.

Todellisuus: realismiin vetoamalla et saa mitään aikaiseksi sillä jos toiset ovat uskoon perustavia ajattelultaan ja luottavat toisiinsa, ei merkitystä jos heistä jompikumpi valehtelee. Joka tapauksessa häviät. Työnantajat laativat myös niin vaativia työpaikkailmoituksia, ettei niitä kriteereitä voi täyttää kukaan ellei usko itse olevansa itse ukko ylijumala kaikkitietävä. Jos kuitenkin saat paikan, todellisuus on se että mielikuviin, tunteisiin ja uskomuksiin johdateltaessa ihminen on harmaalla alueella. Ammatillisesti tietoinen on aina valoisalla puolella ja tietää mitä tehdä, mutta harmaalla alueella on aina hyväksikäytön mahdollinen kohde ja uhri. Sen tiedän sanoa että työnantajat haluavat ihmisiä, jotka saavat siirtymään ajattelussa harmaalle puolelle, ohjata kohti vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa, nöyryyttämistä jne... Näin työnantaja haluaa kertoa sinulle että hän on itse ukko ylijumala ja sinä vain pieni hiiri, joka saata ruokaa vain jos työnantajasi niin haluaa. Näin myös siinä että jos haluat vaihtaa työnantajaasi: et saa kehuja ellet nuole. Mut tänä oli vain mun mielipide. Maailma perustuu ihmistemielissä uskomuksille, mutta aina asiakeskeisyyteen kannattaa sijoittaa sillä vain tieto on olennaista, ja aika näyttää miten fysiikanlakien käy. Ehkä kaikki on jatkuvassa muutoksessa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      948
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe