Unihalvaus dokumentti

sleepparalysis

Netflixissa on hyvä dokumentti unihalvauksisa, The Nightmare.

Minulla oli lapsena pari vähän vastaavanlaista kokemusta. En toki nähnyt mitään varjomiestä, vanhaa eukkoa tai punasilmäistä, mutta heräsin eräänä aamuna niin etten voinut liikkua. Seinällä oli nukke: lappalaisukko pulkassa ja kuulin taustalla epämääräistä haitarin ölinää ja aina kun yritin liikkua, haitarin ölinä voimistui ja tuli tunne että se lappalaisukko hyökää päälle.

http://www.imdb.com/title/tt3317522/

Tässä 3 hyvää kertomusta. Etenkin toinen nauratti missä joku oli nähnyt youtubessa unihalvauksista videoita ja toivonut itsekkin kokevan vastaavan? Toive oli käynyt toteen, oli kuullu unessa: "Kohta hän nukkuu, sitten minä syön", unihalvauksen tullessa oli nähnyt kiiltävät silmät olohuoneen nurkassa, joka oli ollut riiviömäinen otus ja se alkoi syömään tämän kokemuksen toivojan varpaita samalla kun tämä pystyi liikkumattomana vain katsomaan sivusta.

https://www.youtube.com/watch?v=kDzkM-ygxUA

8

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli_liian_pelottavaa

      Mulla oli teininä tuollainen kokemus, siis voi helkkari että oli ihan hirveetä!!!! En pystynyt liikkumaan ja tuntui kuin joku olisi pidellyt käsistä ja jaloista kiinni. Levitoin myös siinä kohti kattoa. Eihän se tietysti todellisuutta ollut.... eihän? Sitä mietin pitkään kunnes kuulin näistä unihalvausjutuista. En halua enää kokea ikinä!!!!!

      • kevyesti_iltapäivällä

        On psykologista levitaatiota, jota joogit tekee suurella nautinnolla 3 v treenin jälkeen. Töiden jälkeen kattoon uinumaan...


    • amazin

      Tästä on aikaa vuosia oli oikea ongelma. Minua sidottiin, pidettiin kiinni ja tuntui kuin henkeä vietäisi. Halvas vaan kauheasti yritti rimpuilla irti. Sain sanottua mene pois joka kerta. Trauma. Se meni ohi.

    • inhottava.kokemus

      Kerronpa oman kauhutarinan. En tiedä oliko unihalvaus vai mikä, mutta muiden kertomuksia nyt lukeneena alan enemmän ymmärtämään omaa kokemusta, joka sattui ulkomailla. Ja tämä tietenkin lisäsi pelkokerrointa x 100:seen.

      Olimme siis ulkomailla ryhmän kanssa matkalla, en tässä nyt kerro missä, se ei ole niin tärkeää. Ennen "halvausta" oli seurannut jo sarja muitakin outoja tapahtumia, mitkä tavallaan kiihdytti minua tähän tilanteeseen.

      Joka tapauksessa, heräsin, tai siis tunsin olevani silmät kiinni valveilla hotellihuoneessani, mutten pystynyt yhtään liikkumaan paikoillani mihinkään. Pelottava ja outo tunne kun kuulee kaiken ympärillään, muttei mitään voi tehdä! Minulla välähti silloin päähän idea, ja näiden edellisten "tapahtumien" mukaan aloin mielessäni rukoilemaan. Sidoin mielessäni kaikki demonit ja henget jne jne Jeesuksen nimessä kunnes ei ollut enää varmasti mitään sidottavaa. Tässä oli jännää se, että jollain tavalla tiesin, että kun olen sitonut mielessäni ihan kaiken mahdollisen, niin pääsen vapaaksi. Ja niin kävikin. Mutta, kun aukaisin silmäni, ja katselin sitten ympärilleni niin huomasin pimeän hämärässä istuvani pehmeässä tuolissa jonkun muun hotellihuoneessa! Vieressäni oli parisänky ja sen vieressä tuoli jossa istuen nuokkui minulle ihan tuntematon vanhempi mies! No mullehan iski paniikki päälle, enkä tietenkään jäänyt analysoimaan paikalleni enempää. Mieleeni välähti että haluaako joku lavastaa minut varkaaksi ja joudun nyt kiinni ja vankilaan muka rikoksesta, vieraassa maassa? Helvetti. No, pomppasin pystyyn ja hiivin heti hiljaa ulos näitä ihmisiä(huoneessa oli varmaan miehen vaimokin nukkumassa, en jäänyt paikalle etsimään) herättämättä. Käytävälle päästyäni huomasin, että olen kaksi kertaa ylempänä olevassa kerroksessa missä oma huoneeni oli! Miten tämä oli mahdollista?

      En ole koskaan aikaisemmin kävellyt unissani. Kertahan se tietty ensimmäinenkin. Ja viimeiseksi on tämäkin jäänyt, jos se siis unissakävelyä oli?

      Tämän oudon tapahtuman jälkeen seurasi vielä lisääkin samanlaisia outoja tapahtumia siellä etelän maan kaupungissa jossa olimme lomalla, mutta selvittiinpä sieltä onneksi hengissä takaisin kotimaahan. Inhottavinta tilanteessa oli se, että oltiin ulkomailla minulle jokseenkin tuntemattoman porukan kanssa, kun alkoi sitten näitä tapahtua. Tuntui kuin fatalistisesti(=kohtalonomaisesti) kaikki asiat olisivat seuranneet toinen toistaan, enkä itse olisi pystynyt vaikuttamaan niiden kulkuun. Ja silti olin kaiken tapahtuvan keskiössä.

      Oliko se unihalvaus, ja kävelinkö unissani? Luultavasti ainakin unihalvauksen koin. Ja vilkas mielikuvituksenikin teki kai tepposen.

      • epäilijä

        Tyrmäystippoja, oliko alapääsi kipeä kun heräsit?


    • hiffibibifi

      jos olet ala-ikäinen ja saat unihalvauksen niin karhu tulee uniisi ja yhtyy sinuun takaa päin.

    • jaanananako

      Oma unihalvauskokemus toissakesänä, nukuin selkä oveenpäin ja joku halasi, otin sen käsistä kiinni ja huomasin tunnustellessani vain kaksi sormea, puristin lujaa ja kyseinen halaaja painoi yhden sormensa kynnen lujaa minun sormeen, sattui kovaa ja irrotin otteeni, en pystynyt kääntymään ja tunsin kuinka jokin kiipesi pois sängystä nojaten jonkun raajan tai polven kylkeeni.

    • Eienääkiitos

      Mulla on ollut useampia unihalvauksia.yhdessä jokin otus tuli taakseni ja raiskasi minut anaaliin.rukoilin enkeleitä avuksi ja se jokin katosi.sitten ollut vähemmän häiritseviä tapauksia.kerran heräsin lattialla ja en pystynyt kuin silmiä vähän avaamaan ja kauhea vilinnä kävi kuin koiria ja kissoja olisi juossut ympärilläni.sitten oli kamala kokemus mitä en oikein osaa selittää.heräsin ja en pystynyt liikkumaan ja tuntui kuin joku olisi repinyt mieltäni tuntui kuin tulen hulluksi joku siis yritti repiä järjen päästäni pois.ja kerran oli vain että heräsin enkä kyennyt liikkumaan ja tunsin pelkoa mutta ymmärsin että poikani istuu sohvalla lähelläni niin tiesin ettei ollut syytä pelkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe