Hajaannuksen syy?

äänitakapenkistä

Koko skismahan johtuu siitä, että Ruotsin Lapista tuli määräys Suomeen ottaa sakramentit itselle seurauksista välittämättä.
Ne saarnaajat, jotka eivät määräystä nielleet kakistelematta, hyllytettiin.
Eikö näin ollutkin?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salatuimpaansaakka

      Meidät Esikoiset Ry:n erottaa pelastuksesta vain se, että emme ole hengelliselle hallitukselle alamaisia, ja vielä tarkemmin tässä sakramenttiasiassa.

      Mikä luku ja jae se olikaan Raamatussa, joka sanoo näin.

    • Kansa_Joka_pimeydessä

      Syy löytyy lähtijöiden henkilökohtaisesta uskon puutteesta, jos on käsittänyt oikean uskon ja uudestisyntymän omalle kohdalleen tapahtuneen, silloin ei kelpaa väärä hengellisyys ja vääristynyt seurakuntaoppi. Kun uskon torni on rakennettu kullasta, hopeasta ja kalliista kivistä, silloin ei kelpaa muut rakennus aineet heinät ja oljet.

      • salatuimpaansaakka

        Tarkoitatko sittenkin uskoa Lapin vanhimpiin? Meillä Esikoiset Ry:ssä ei Jumala ole vielä sellaista uskoa synnyttänyt. Usko tulee sanan kuulosta. Varmaan evankeliumia Lapin vanhimmista ei ole saatu kuulla.

        Mitä olisi kulta. Viimeisin päätös sakramenteista?

        Hopea? Alamaisuus hengelliselle hallitukselle?

        Jalokivet: Lapin vanhimmat?


    • ihansikana

      V1tuttas olla sepataattori

      • KiekukaA

        nIIN TEKISI..


    • salatuimpaansaakka

      Meille Esikoiset Ry:n piirissä oleville on katumuksen jälkeen saarnattu Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi. Mutta tämä ei ratkaise nykyään enää. Vapahtajamme nimi, veri ja lunastustyö ei riitä. Viime kädessä pelastuksen ratkaisee kuuliaisuus Lapin vanhinten neuvoille.

      • KiekukaA

        EI OLE NIIN , SE ON IHAN SAMA MITÄ lv:t AJATTELEE HEHÄN ON PAHAN
        ALOITTAJIA JOKA ON POS HERRALTA.. JEESUKSELTA KRISTUKSELETA . . .
        JA ESKOISET EI TAJUU,, MISTÄ KIIKASTAA .
        -


      • NäinköSeMenee

        Mitä se hyödyttää, kun koira palaa oksennukselle ja pesty sika palaa kurarapakkoon.


    • Usko1223

      Uudestsyntymistä tapahtu kuin ei hyväksy sakramentit rukoushuneisaan
      Aasi voi jaka sitä mutta ei saarnaajat
      Usko peustu vihaan

      • salatuimpaansaakka

        Ahaa, uudestisyntyminen tapahtuu sillä hetkellä kun henkilökohtaisesti hyväksyy sakramentit omissa rukoushuoneissa.


      • teuta01

        "USKO 1223".
        -
        AASI VOI JAKAA ,TOTTA KUIN BILEMIN AASI , JOK APUHUI BILEAMILLE,.
        JA SANOI SUORAAN KUINKA TEIDÄN KÄY ISÄNNÄLLEEN..
        KYSYMYS EI OLE PERIAATTEESSA SAKRAMENTEISTA , VAAN SIITÄ
        KUINKA TE TEITTE KAIKEN LÄSKIKSI... LAHKOKSI, SE OLI SYNTI. EI JAKO.
        -
        MUTTA NYT ON KAIKKI , KOSKA ETTE OLE TEHNEET KIRKKOANNE. OLETE
        LAHKOLAISIA. (ETTE LÄHELLEKÄÄN SELLAISIA KUIN Luther ;SILLOIN .MISTÄ
        OLETTE KAILOTTANEET TE OLETTE PAHEMMAT KUIN SILLOISE KATOLI-LAISET..ETTEKÖ USKO JOS NYT TULEE MAAILMAN LOPPU,,MIHIN MENETTE
        KADOTUKSEEN ETTÄ PÄÄ KOLISEE,.
        -
        EN SANO PAEREMMIN.JOS NIINKÄÄN HYVIN,TE OLETTE KAUHEITA SANON
        VIELÄ KERRAN ,,TE OLETTE KAUHEITA ,,, VAI NOIT PITÄISI PITÄÄ KRISTIT-
        TYINÄ. HÄPEÄISITTE JO.. EN SANO MUUTA, OSAATTEKO ?TE HÄVETÄ. SI-
        TÄ MINÄ EPÄUILINKIN... EI TULE MITTÄÄN. SURVIAISEN PAIKKA ON ONGEN
        KOUKUSSA, TIEDÄTTEKÖ... TAKVIPILKISSÄ MINÄ OLEN KOVA PILKKIMÄÄN.
        -
        MEILLÄ ON HUOMENNA,ARKILOUNAS KLO 11:0-13;0 JA RUKOUKSET 12-13.
        RUOKAILU MAKSAA 5 e JA SAA SYÖDÄ VATSAN TÄYTEEN. . .
        SAMOIN VOI RUKOILLA , SYDÄMENSÄ TÄYDESTÄ. KAIKKIEN PUOLESTA.
        ESIM. O.PULAKAN , ETTÄ TOIPUISI HYVIN HÄNET ON LEIKATTU VIIME VIIKOLA , J AM ERUKOILEMME n, 12-13, AIKAAN SAA YHTYÄ KUKA VAAN
        SAIRAUS OLI SYÖPÄ, ALAVATSASSA . KYLLÄ HERRA TIETÄÄ. ,.
        -


    • Hajaannuksen laukaisija oli tuo määräys, jota myös suomalaisten omaksi päätökseksi kutsutaan. Kuitenkaan ei ole pystytty sanomaan milloin, missä ja kuka päätöksen teki, sen verran olen asiaa seurannut. Enää en tiedä mistään mitään, kun kuunteluyhteys lakkasi toimimasta. Ehkä se on ihan hyväkin.

      • PetteriLanta

        Hajaannuksen laukaisija oli tuo määräys, jota myös suomalaisten omaksi päätökseksi kutsutaan.vihne
        Sitä ennen täytyy lantapatteri olla housuissa, eikös juu.


    • syyjaseuraus

      Hajannuksen syy on vallanhimo epäonnistunut vllaankaappausyritys. pakko oli perustaa uusiyhdistys että kasvot ja maine säilyisivät. Katsokaa ketkä kuuluvat uuden yhdiatyksen hallitukseen itse itsensä sinne nimittäneet. näitäkö narsisti Tsauseskuja haluatte seurata

      • Syysseurat

        Nyt pitäisi olla kaikki hyvin, jätä siis muut rauhaan ja nauti rauhasta siionissa.

        Vai eikö sinulla olekaan rauhaa sielussasi?

        Kaiveleeko ero sinua omakohtaisesti, tuliko sanottua pahasti tai hyvästi?


    • Teollisuuslaiva

      Sama kokemus ja näkemys kuin Vihneellä.

    • Jumalan_on_kaikki_valta

      Avaaja on oikeassa. Tämä ei ole kuitenkaan koko totuus ja ainoa syy.

      Jellivaarassa nousi valtaan kaksi voimakkaasti lakihenkistä narsistista miestä Gunnar Persäter ja Odd Minde, jotka aloittivat välittömästi taistelun koko liikkeen valtaansa saamiseksi. He sanoivat palauttavansa alkuperäisen lestadiolaisuuden. Pelkkää valetta tämä vakuuttelu oli.

      Eihän tässä diktatoorisesti hallitussa liikkeessä ole mitään alkuperäistä enään.
      Paavin asema oli se, mitä he tässä "Kristuksen morsiameksi" nimittämässään yhteisössä tavoittelivat.

      Ilmeisesti tämä ei jää tähän, ihmiset alkavat heräilemään tästä sairaasta luottamuksen unestaan. He tulevat näkemään valtansa rajat omien kotiensa ikkunoista lopulta.

      • oiaikojavoifariseuksia

        Sitä rukoilemme, että alkaisivat nähdä. Jeesus sanoi että koska he sanovat näkevänsä, heidän sokeutensa pysyy. Tämän Hän sanoi fariseuksille.

        Fariseuksethan nytkin noudattavat ulkoisia sääntöjä ja mallia, vainoavat kristittyjä ja erottautuvat omaksi vainmepyhiksi jotka pelastuvat, - muusta kristikunnasta.


      • LEIFF01

        JOO NIIN SE ON , ,OLI 1996 HELLUNTAIN A KIIRUNASSA J A NÄIN JO VALLAN SIIRRON , SILLOIN SIELLÄ. KAIKKI EI OLLUT NIIN KAUNISTA ENÄÄ
        KOSK A,VIERAANA HAVAITSIN PAREMMIN KUIN RaH : HÄN EI NÄHNYT ,
        MITÄÄN , KUIN EI SE TYTTÖ KÄÄN JOK AALKOI KAILOTTAA BUSSISS A
        IHAILLEN MITÄ OLI SAANUT KOKEA ,,
        -
        SENTÄÄN MEILLÄ OLI KYYDISSÄ AH,VV,PK. LÄHETYS MIEHISTÄ J A JOKU
        TAVALLINENKIN. JOTK AEI YMMÄRTÄNEET MYÖS MITÄÄN . SEN TYTÖN .
        IHAILUSTA . OLIMME KUIN PUUSTA PUDONNEET , KERRON JOSKUS LISÄÄ.
        HÄN OLI KAI MIKKELISTÄ KOTOISIN. J ATOTTAKAI MUUT SEN TUNSI MUT-TEN MINÄ'. KUSKIMM EOLI PEKKA KEMPPAINEN. HYVÄ.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe