kanin valeraskausko?

hkl9

meillä on leikkaamattomat 5kk ikäiset naaras- ja uroskani, eläneet siis eri häkeissä ja aina kun toinen vapaana on toinen häkissään. Tarkoitus kuukauden päästä leikata molemmat ja yhdistää. Ollaan annettu kanien tutustua lattialla muutaman kerran koska uros ei aina ole heti kimpussa eli ei ole sekunnissa kiinni tytössä vaan joskus ei edes välitä tästä. pidetty aina toisesta niin kiinni ettei todellakaan ole päässyt astumaan, ei siis jätetty vahtimatta sekuntiksikaan. kuitenkin tyttö on alistunut uroksen yrittäessä tulla lähelle ja nostanut häntäänsä. Nyt tyttö ei eilisestä lähtien ole antanut uroksen tulla lähelle kun pidettiin taas yhdessä niitä, vinkuu murisee ja juoksee karkuun, ja on selälleen nostaessa alkanut murisemaan ja raapimaan hulluna, muuten normaali käytös. Epäilin ensin valeraskautta, koska mielestäni on mahdotonta että kanini olisi päässyt tulemaan tiineeksi silloin kun on vahdittu tarkasti eivätkä ole päässeet kosketukseen. Kuitenkin pointti oli miksi kerroin kanien tutustumisesta on että nyt ei siis tosiaankaan enää anna astua joka poikkeaa aikaisemmin huomaamastani käytöksestä. pesän rakentelua ei ole ollut. Onko tämä siis normaalia että valeraskaudessa naaras ei anna enää astua, vai tapahtuuko tätä vain tiineenä ollessa? kun tietoa en löytänyt vaikka kuinka etsin? Ainut vaihtoehto tiineyteen on ollut jos olen lähtenyt hetkeksi (max 2min) pois vapaana olevan kanin luota kun toinen ollut häkissä, ja he olisivat tehdashäkin reunan yli jotenkin päässeet tekemään temppunsa, eli uroksen olisi täytynyt kiivetä ja roikkua kaltereissa ja naaraan nostaa perä reunan yli...:D Kanit eivät koskaan edes yritä mitään kun seuraan jos toinen on vapaana vaan tekevät omia juttujaan. Kuulostaa minulle ainakin epätodennäköiseltä, mutta tahtoisin tiedon kuuluuko käytös valeraskauteen koska pesääkään ei ole näkynyt. Kani on kuitenkin vasta 5kk joten huolettaa jos poikaset jotenkin olisivat vatsassa...

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööppön

      No aika mielenkiintoinen tapaus. Mutta jos kerta eivät ole päässeet kosketuksiin toisiinsa luulisin että valeraskaus. Ei kaikki naaraat tee aina pesää tullessaan valerskaaksi tai sitten ei ole saanut sitä viellä tehtyä ja on jossain piilossa ja onkohan yleensä silloin että jos kani on tiineenä niin ei anna astua. Minusta kuulostaa kyllä ihan loogiselta. Eli kyseessä on todennäköisesti vaan tavallinen valeraskaus.

      • hkl9

        kiitos vastauksesta :) Joo näin olen lukenut että naaras ei anna astua tiineenä, mutten aluksi oikein löytänyt vastausta siihen että onko kanilla valeraskaana kaikki samat oireet kuin tiineenä, olen vain lukenut kuinka esim kanista tulee valeraskaana äkäinen tms eikä ole löytynyt kunnon tietoa näistä meidän tytön oireista... Tyttö suuttuu jos koskee mahaan, on poikkeavan rauhallinen mikä liittyy tiineyteen sekä valeraskauteen, ainut mikä mietitytti oli se ettei enää anna astua mutta loogisestihan ajateltuna kaikki tiineyden oireet pätevät siihen valeraskauteenkin. Haluan kuitenkin pelata varman päälle jos parittelu olisi jotenkin päässyt tapahtumaan vaikka tiedän että valeraskaudet ovat yleisiä varsinkin kastroimattoman uroksen ollessa läsnä, mutta haluan mahd. olla sitten vähän valmistautunut. Vielä mietityttää että kanit ovat kluppa ja pienirex, tuliskos näistä sitten rexluppia? vai jäiskö korvat jotenkin hassusti :o


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3464
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      85
      3326
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      1986
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1276
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      860
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe