Fedora palstan käyttäjät.

kraffi1

Taitaa olla Fedoran käyttäjät tyytyväisiä kun eivät paljon täällä kommentoi.Mullakin Fedora 24 dualboot Ubntu 16.04 LTS eikä kyllä valittamista kummastakaan.

15

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junttilauma

      Älykkäillä Fedoran käyttäjillä on parempaa tekemistä kuin kirjoitella täällä.

    • neroko

      Enlightenment 20, onkos tullut kokeiltua ?

      • Monta_jakelua_kokeiltu

        On nätti ja kevyt, mutta saahan se muihinkin kuin Fedoraan


      • neroko
        Monta_jakelua_kokeiltu kirjoitti:

        On nätti ja kevyt, mutta saahan se muihinkin kuin Fedoraan

        Tiedän hyvin että saa muihinkin jakeluihin, mutta tämä on Fedoran palsta.


    • trolli80

      Enpä tiedä.Vähän ristiriitainen tuo Fedora minulle.
      23 Lxde 32 bit. toimii kyllä hyvin.Mutta tuki loppuu?
      Kun yritin asentaa 24 Lxde,oli buginen.Missä luuraa Yum extender?
      24 Xfce ei suostunut vanhempaan koneeseeni asentumaan.
      Kde on kokeilematta.
      Work Station vaatii jo vähän järeämmän koneen Gnomeineen.

      • löytänyt

        Yum extender on nykyään nimellä Yum Extender(DNF)


      • Joo nimi on vaihtunut,toisaalta en kylläkään sitä käytä.Pääte auki ja dnf install paketin nimi ja enter.


      • XFCE4

        Miksi uudelleen asennus, kun käytettävissä on päivitys versiosta seuraavaan? Fedoran kyllä pitäisi toimia vaatimattomammassakin koneessa myös Gnomella, johon voi halutessaan asentaa keveämmän työpöydän. LXDE:n sijaan käytän XFCE:tä, joka tarjoaa kuitenkin aivan riittävän keveän alustan myös vanhoihin 32-bittisiin järjestelmiin.


    • kgjryr

      Fedora ongelmat loistavat muilla sivustoilla. Joissa myös luuraa ne osaavammat auttajat.

      Omasta mielestä Fedora on mainio käyttis ja toivoisin että siitä tulisi edes kerran vuodessa vakaa ja joka long term support versio. Mutta Fedora ei ole tarkoitettu siihen. Redhat ja CentOS ovat niitä tarkoituksia varten. Mitäpä ne olisivat ilman Fedoraa ;)

      • FedoraCore1

        Enpä tiedä ongelmistasi, mutta itse pidän Fedoraa sopivimpana edistyksellisenä jakeluna. Kernelit/ohjelmat/ajurit ovat tuoreita. Mitään ongelmia ei ole ollut.
        Vain uusiin laitteisiin asennan Fedoran, muuten vain päivitän versiosta toiseen.
        Redhat Enterprise tai CentOS ovat ihan muuhun käyttöön kuin tavan kotikäyttäjä tarvitsee.


      • kgjryr
        FedoraCore1 kirjoitti:

        Enpä tiedä ongelmistasi, mutta itse pidän Fedoraa sopivimpana edistyksellisenä jakeluna. Kernelit/ohjelmat/ajurit ovat tuoreita. Mitään ongelmia ei ole ollut.
        Vain uusiin laitteisiin asennan Fedoran, muuten vain päivitän versiosta toiseen.
        Redhat Enterprise tai CentOS ovat ihan muuhun käyttöön kuin tavan kotikäyttäjä tarvitsee.

        En tarkoittanut että Fedorassa on ongelmia. JOS ON niin niitä setvitään muualla kuin täällä.

        Kyllä. kaikki uusi on Fedorassa testattavissa ja hyvä niin, pitää pugien raportoijillekin olla jotain.

        Kaikista tuorein ei tarkoita kaikista toimivinta.

        Asenna Fedora mihin haluat. Sitä ei sinulta kielletä.

        Redhat ja CentOS asiassa voit olla oikeassa. Itse käytän Debiania ainostaan joka tilaanteessa, mutta rakastan Fedoraa ja sitä mitä se edustaa. Itse käytin Fedora Corea 3 versioon 7 asti ja olin aika tyytyväinen. Tosin päivitysten jälkeen työpöytä ei ilmestynyt ryydylle. Asenna uudestaan kun ei kukaan auta ja kaikkea muuta pientä.
        Jonkin aikaa tappelin ja siirryin siihen dubulubuun, vai mikä se oli. Toimi, kunnes raha sai vallan. Nyt olen 8 vuotta Debianin toimivassa maailmassa. Testiksi käy sitten testing tai vaikkapa Sid. Kunhan toimii.


    • vanha_ukko

      Ymmärrän hyvin, ettei suomi24:n palstalle viitsi kirjoittaa, kun finninaamaiset M$ - urpot puuttuu keskusteluun

      • neroko

        Äläs muuta viserrä, onhan sitä ittekin ollut kovin kauan sitten nuori hormonien sekoittama murkku,mtta....
        ps yli 70v


    • apt_get_eikusiis_dnf

      Ubuntun kanssa oleskelu vaihtui Fedoraan koska uusin Gnome versio tulee päivityssyklin takia todella myöhään Ubuntuun (ainakin stabiilina) ja pienen yrityksen resurssien turhan tuhlaamisen takia. Tuhlaamisella tarkoitan Canonicalin oma ristiretki Mir-standardi ja W10:n integraation komentoterminaaliin, mitä ikinä sitten saavuttavatkin sillä. Kuitenkin, Ubuntu ei ollut kehittynyt pitkään aikaa ja kaikki lupaukset siirtyivät aina "se ja se LTS-versioon suattaapi tulla, tai suattaapi siirtyä tai suattaapi olla tulematta".

      Fedoran tarjoaman alkujärkytyksen häivyttyä olen ollut tyytyväinen. Fedorassa kun kaikki tuntuu olevan alkuasetuksena täysin open source only -politiikkaa, jonka takia lähes mikään ei toiminut (johon olin tottunut, totta kai ne jotka ovat open source toimivat). Myöhemmin löysin Fedyn, jonka jälkeen tututkin softat löytyi/toimivat.

      Uutta distroa vielä opettelen ja ihmettelen. Jotkut sanovat että Fedy on jopa malware, en tätä juuri usko. Fedy kuitenkin löytyy nonfree lähteestä. Ymmärtääkseni tämä tarkoittaa ettei ole täysin avoin? Onko näin, en tiedä. Tästä huolimatta useat Fedoran käyttäjät käyttää nonfree-lähdettä?

      Fedoraa asentaessa, huomasin jälkeenpäin automaattiasennuksilla distron varaavan kovalevystä osan itselleen /dev/fedora/root -osioon. Mikä tämä on, ihan mielenkiinnosta?

      Innolla odotan F25, toivottavasti siihen mennessä Wayland on kehittynyt huomattavasti. Omien kokeilujen jälkeen olen todennut ettei tarpeeksi hyvin vielä toimi. esim Gnome shellin restarttaus ei onnistu, joka haittaa extensioiden rakentelua :(

    • trolli80

      Meneekö Fedora vähän sellaisessa jälkijunassa koko ajan?
      Nyt toimii hyvin ainakin itselläni 23 versiot.
      24 sensijaan ongelmallinen.
      Yritin asentaa ensin 24 Lxde.Sitten 24 Xfce.
      Ei alkaneet päivityksiä asentamaan.Bugeja tuli.
      23 Lxde ja -Xfce sitten asensi kaiken.
      Ensi vuonna voi ottaa tuon 24 vasta bugittomana,minulle on informoitu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe