Jos kiväärin luodin tai jonkinlaisen projektiilin voisi lähettää piipusta ylivalonnopeudella niin mitä tapahtuisi.
Jos tähtäät teertä latvaan ja ammut, niin luodin matkaan käyttämä aika olisikin negatiivinen eli luoti olisi kohteessa ennemmin kuin painat liipaisinta?? Näinkö siinä kävisi?
Ylivalonnopeus?
8
112
Vastaukset
- Pollo1212
Ne lääkkeet... Ne on määrätty sinulle ihan perustellusta syystä -> muista syödä ne!
- ammuskelija
Kannattaisi tutustua suhteellisuusteoriaan.
Yleisesti syyseuraussuhde toimii kaikissa tilanteissa, joten kuvailemaasi ei tapahtuisi. - miinus.2.sekuntia
Meinaatko että jos luodin nopeus olisi vaikkapa 100 kertaa yli valonnopeus niin mitään poikkeavaa ei tapahtuisi?
Sitä vaan ei ymmärrä tavis paitsi minä ymmärrän että jos luodin matkaan käyttämä aika on negatiivinen niin jotain kummallista siinä tapahtuu. - ajallaOnSuunta
Onkelma johtuu siitä, kun poliitikot päätöksillään ovat sitoneet ja päättäneet informaation suurimmaksi siirtonopeudeksi valon nopeuden.
Kun aikoinaan keksitään jokin suurempi informaation siirtymisnopeus, nuo valonnopeuden pohdinnat siirtyvät historian havinaan.
Rakenna pyssy, joka anpuu luotinsa ylivalonnopeudella niin pääset livenä testaamaan onkelmaa.- ammuskelija
Materia ei voi liikkua yli suhteellista valonnopeutta, mutta tämä ei rajoita informaatiota. Esim. supersymmetrisien parien on havaittu toimivan näin.
Suhteelisuusteorian mukaan liikkuvan kappaleen aika hidastuu suhteessa nopeuden kasvaessa. Myös kappaleen massa kasvaa liike-energian lisääntyessä, joten materia ei voi koskaan saavuttaa valonnopeutta. Kappale voi kylläkin siirtyä teorian mukaan paikasta toiseen näennäisesti valon nopeuden ylittämällä avaruuden geometrian vääristymää hyväksikäyttämällä.
Syy seuraussuhde ei kuitenkaan muutu miksikään. Esim. luoti ei voi osua maaliinsa ennen kuin se on ammuttu. Voimme kylläkin nähdä luodin osuvan maaliinsa ennemmin kuin näemme sen ammuttavan. Tämä johtuu valon rajallisesta nopeudesta. Mutta itse ampuminen on tapahtunut ennen kuin luoti on maalissa. Tapahtuman informaatio syntyy tietyssä järjestyksessä.
- etwert
Tätä voi kokeilla laserkynällä. laittaa kynän sähkömoottorin akselille poikittain, ja kun moottori pyörii 100000rpm miten valopiste käyttäytyy 100 metriin päässä.
- vyfye
Jos ampuu kiväärillä päiväntasaajalla myötä päivään kello 15.00 paikallista aikaa niin luoti on pian jo seuraavassa aamussa.
Tätä on kokeiltu!
Ps. toimii myös vastapäivään. - Vällykärmes
Joku teistä spedeistä voisi käydä vastaamassa kysymykseeni veden alla ampumisesta!
Varmaan on tämä "huippurealistinen skenaario", jossa aikamatkustetaan aseen avulla jo aika kaluttu, vai mitä luulette?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S202403Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3771391Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll711321Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun2041000Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.7961Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n187937Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras ja kenen puvusta et tykännyt?
Linnan juhlissa nähtiin pukuja laidasta laitaan. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras j88869Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o58859- 60843
Oulaskankaan päivystys loppuu
"Nyt on selityksen paikka alueen ihmisille, perussuomalaiset ja kokoomus: miksi ette puolustaneet Oulaskangasta?" Raa127780