Pajupalloblogi

Aurinkoista viileää tiistaiaamua Korvesta.

Olen keskittynyt laittamaan parvekettani valomereksi pimeitä syysiltoja piristämään. Kesällä timpuroimani parvekeritilä on saanut koukkuihinsa kynttilälyhtyjä. Petzellä oli aikoinaan parvekkeella kaunis pajupallo johon oli kiinnitetty kynttilävalosarja. En ollut nähnyt sitä vuosiin joten kysyin pajupallon kohtaloa. Se löytyi hänen autotallistaan joten otin sen kunnostettavaksi. Valot toimmivat, mutta muuntaja oli rikki. Muistin, että minulla oli mökillä muuntaja joka voisi sopia valosarjaan. Sopihan se ja nyt pitää ideoida miten kiinnitän pajupallon roikkumaan yläpuoleisen parvekkeen tukirautoihin. En uskalla nousta kaahuilemaan jakkaralle joten jokin muu konsti pitää löytyä.

Eli lie aika jutustella taas tästä jokavuotisesta pimeiden aikojen valojutskasta.

37

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko palstalaiset depressiossa kun somat pajupallot eivät saa kynttilöitä syttymään. No, pitäkää kynttilänne vakan alla ; )

• bessie-

Ai että mahdollinen depressio kun somat pajupallot ei saa kynttilöitä syttymään. Tykkään pajuista ja tykkään pajuista tehdyistä jutuistakin, mihin sopivat. Tähän ympäristöön eivät minun makuni mukaan sovi, lukuunottamatta paria vasua.

Ei ole pimeää, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, ei ole viileäkään.

Vastasin kun tavallaan pyysit, noin muuten tuo 'blogin' pitäminen yhteisellä keskustelupalstalla ärsyttää. Toki ymmärrän että ärsyttääksesi sanaa käytätkin, mutta on siinä kai kuitenkin tietty asenne ja suhtautuminen palstaan taustalla ja se on se mikä minua ärsyttää.

• korppis1
        bessie- kirjoitti:

Ai että mahdollinen depressio kun somat pajupallot ei saa kynttilöitä syttymään. Tykkään pajuista ja tykkään pajuista tehdyistä jutuistakin, mihin sopivat. Tähän ympäristöön eivät minun makuni mukaan sovi, lukuunottamatta paria vasua.

Ei ole pimeää, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, ei ole viileäkään.

Vastasin kun tavallaan pyysit, noin muuten tuo 'blogin' pitäminen yhteisellä keskustelupalstalla ärsyttää. Toki ymmärrän että ärsyttääksesi sanaa käytätkin, mutta on siinä kai kuitenkin tietty asenne ja suhtautuminen palstaan taustalla ja se on se mikä minua ärsyttää.

Blogi sinänsä ei ole tarkoituksella tehty ärsyttämään. Siitä voi tunnistaa minut, aloittajan. Asenne palstaa kohtaan on minulla vilpittömästi avoin. Miksi kirjoittaisin ja osallistuisin keskusteluihin jos suhtautumiseni palstaa kohtaan olisi vihamielinen.

Palsta on minulle eräänlainen harrastus. On aikoja jolloin osanottoni jää vähiin ja aikoja jolloin osallistun aktiivisemmin.

Älä ärsyynny sanasta blogi, ei ole syytä.

• bessie-
        korppis1 kirjoitti:

Blogi sinänsä ei ole tarkoituksella tehty ärsyttämään. Siitä voi tunnistaa minut, aloittajan. Asenne palstaa kohtaan on minulla vilpittömästi avoin. Miksi kirjoittaisin ja osallistuisin keskusteluihin jos suhtautumiseni palstaa kohtaan olisi vihamielinen.

Palsta on minulle eräänlainen harrastus. On aikoja jolloin osanottoni jää vähiin ja aikoja jolloin osallistun aktiivisemmin.

Älä ärsyynny sanasta blogi, ei ole syytä.

Enhän minä "vihamielisyydestä" virkkanut mitään?

Ärsyynnyn sanasta blogi, koska tämä ei ole oikea paikka KENENKÄÄN pitää blogiaan, tämä on kaikille tarkoitettu keskustelupalsta ja sinä olet vain yksi keskustelija muiden joukossa. Vaikea kuvitella mahdollisen uuden palstalle eksyvän (voi tapahtua ihan yllättäin googlehaulla) tänne jäävän, jos täällä on voittopuolisesti blogeja ja "omia ketjuja" tai aloituksia joissa muutama nimimerkki kirjoittaa toinen toisistaan.

Tunnistaahan sinut nimimerkeistäsi, eikö se riitä? No, kieltämättä Suomi on väärällään korpikirjailijoita, mutta eiväthän he voi enää rekisteröidä sinun käytössäsi jo olevia nimimerkkejä. Ja tuskin kukaan sinua yhteenkään tunnettuun korpikirjailijaan sekoittaa (tai sellainen täällä kirjailisi), joten senkin puoleen luulisi nimimerkkien antaman tunnistettavuuden riittävän?

• bessie- kirjoitti:

Enhän minä "vihamielisyydestä" virkkanut mitään?

Ärsyynnyn sanasta blogi, koska tämä ei ole oikea paikka KENENKÄÄN pitää blogiaan, tämä on kaikille tarkoitettu keskustelupalsta ja sinä olet vain yksi keskustelija muiden joukossa. Vaikea kuvitella mahdollisen uuden palstalle eksyvän (voi tapahtua ihan yllättäin googlehaulla) tänne jäävän, jos täällä on voittopuolisesti blogeja ja "omia ketjuja" tai aloituksia joissa muutama nimimerkki kirjoittaa toinen toisistaan.

Tunnistaahan sinut nimimerkeistäsi, eikö se riitä? No, kieltämättä Suomi on väärällään korpikirjailijoita, mutta eiväthän he voi enää rekisteröidä sinun käytössäsi jo olevia nimimerkkejä. Ja tuskin kukaan sinua yhteenkään tunnettuun korpikirjailijaan sekoittaa (tai sellainen täällä kirjailisi), joten senkin puoleen luulisi nimimerkkien antaman tunnistettavuuden riittävän?

Kuka sitten ymmärtää mitäkin sanalla "keskustelu". Ei noi hunkszin musaketjut riimeineen myöskään edusta mitään "keskustelua". Tai puskalymyäjien pilkalliset huutelut. Sanoa aloitustaan blogiksi ja kertoa päivän kuulumisia on minun mielestäni ihan yhtä hyvä alustus keskustelulle kuin joku skandaaliblaskasta repäisty julkkisjuoru. Tai parempi. Ainakin rehellisempi, omalla nikillä ja omalla kuvalla.

Tee bessie joku hyvä aloitus joka ei ole blogi, riimi, tai musiikkilinkitys.

• bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kuka sitten ymmärtää mitäkin sanalla "keskustelu". Ei noi hunkszin musaketjut riimeineen myöskään edusta mitään "keskustelua". Tai puskalymyäjien pilkalliset huutelut. Sanoa aloitustaan blogiksi ja kertoa päivän kuulumisia on minun mielestäni ihan yhtä hyvä alustus keskustelulle kuin joku skandaaliblaskasta repäisty julkkisjuoru. Tai parempi. Ainakin rehellisempi, omalla nikillä ja omalla kuvalla.

Tee bessie joku hyvä aloitus joka ei ole blogi, riimi, tai musiikkilinkitys.

"Hyvä aloitus" ei ole minun juttuni. En tivaa niitä muilta, en ole niitä vailla, en edes tiedä millaisia ne ovat.
        Kun teen aloituksen, teen sen yleensä hyvin spontaanisti tullessani tähän touhuiltani vähän huilaamaan. Kovin taitavat olla arkisia minun aloitukseni tällä palstalla.

Huomasitko ja ymmärsitkö, etten arvostellut Korpikirjailijan aloitusta ja kirjoituksensa sisältöä. Kunhan kerroin, että sana blogi ärsyttää minua. Ketä ärsyttää mikäkin. Siinä vaiheessa kun palstalla on KoiruliininÄitiliinin hassutassublogi, Rakastakaamme Vanhuksia blogi, Entisen Ylihoitajan paremmat neuvot blogi, Humpappaahumpappaa musaketju, Lydia-Adalminan Tarinatupa, Säihkysäteen siivousblogi, Riimejä Tankaten ja Jankaten blogi, ja muutama MINÄMINÄ blogi jne., varmaankaan en enää jaksa ärsyyntyä.

• Korppis1
        bessie- kirjoitti:

"Hyvä aloitus" ei ole minun juttuni. En tivaa niitä muilta, en ole niitä vailla, en edes tiedä millaisia ne ovat.
        Kun teen aloituksen, teen sen yleensä hyvin spontaanisti tullessani tähän touhuiltani vähän huilaamaan. Kovin taitavat olla arkisia minun aloitukseni tällä palstalla.

Huomasitko ja ymmärsitkö, etten arvostellut Korpikirjailijan aloitusta ja kirjoituksensa sisältöä. Kunhan kerroin, että sana blogi ärsyttää minua. Ketä ärsyttää mikäkin. Siinä vaiheessa kun palstalla on KoiruliininÄitiliinin hassutassublogi, Rakastakaamme Vanhuksia blogi, Entisen Ylihoitajan paremmat neuvot blogi, Humpappaahumpappaa musaketju, Lydia-Adalminan Tarinatupa, Säihkysäteen siivousblogi, Riimejä Tankaten ja Jankaten blogi, ja muutama MINÄMINÄ blogi jne., varmaankaan en enää jaksa ärsyyntyä.

Juttuhan on niin, että jos ei tykätä niin miksi tupata.

Korpikirjailija-nimimerkkinikin ihan liian mahtipontinen niin ymmärsin. Ei silti on se vitun hyvä nimimerkki erottuu ei ole seinämaalinvärinen.
        Korppis on taas palstalaisten minulle antama lempinimi ; )

Onko sinulla palstalla mitään aihetta johon suhtautuisit sopuisasti?

• bessie-

Tupata... voi voi taas

Mahdollisten uusien palstan löytäneidenkö ei pidä tupata, vai minunko tarkoitit tupanneen? Kuinka tänne kirjoittaminen voisi tuppaamista olla?

" Onko palstalaiset depressiossa kun somat pajupallot eivät saa kynttilöitä syttymään. No, pitäkää kynttilänne vakan alla ; )"

Ylläolevan kirjoitit pari tuntia avauksesi jälkeen, ja sen takia minä vastasin.
        Ihan sopuisasti kerroin pitäväni pajuista jne..
        Sitten kerroin, että blogi sana ärsyttää minua ja vähän perustelinkin miksi. Edelleen sopuisasti.

Taashan sinä ymmärsit yhtä ja toista, kaikki väärin. Nimimerkistäsi olin samaa mieltä kuin itsekin olet, enkös minä kirjoittanut että tunnistaahan sinut nimerkistäsikin, ja ettei sitä kukaan muu voi rekisteröidä kun se on jo sinun käytössäsi ja tunnettuun Korpikirjailijaankaan ei kukaan sekoita kun tämä nyt ei varmasti täällä kirjoita. Mahtipontisuus tai mitään sinnepäin ei käynyt mielessänikään, se on sinun oma tuntemuksesi.

Sopuisasti? Aihetta? Nyt en minä ymmärrä.

• Korppis1
        bessie- kirjoitti:

Tupata... voi voi taas

Mahdollisten uusien palstan löytäneidenkö ei pidä tupata, vai minunko tarkoitit tupanneen? Kuinka tänne kirjoittaminen voisi tuppaamista olla?

" Onko palstalaiset depressiossa kun somat pajupallot eivät saa kynttilöitä syttymään. No, pitäkää kynttilänne vakan alla ; )"

Ylläolevan kirjoitit pari tuntia avauksesi jälkeen, ja sen takia minä vastasin.
        Ihan sopuisasti kerroin pitäväni pajuista jne..
        Sitten kerroin, että blogi sana ärsyttää minua ja vähän perustelinkin miksi. Edelleen sopuisasti.

Taashan sinä ymmärsit yhtä ja toista, kaikki väärin. Nimimerkistäsi olin samaa mieltä kuin itsekin olet, enkös minä kirjoittanut että tunnistaahan sinut nimerkistäsikin, ja ettei sitä kukaan muu voi rekisteröidä kun se on jo sinun käytössäsi ja tunnettuun Korpikirjailijaankaan ei kukaan sekoita kun tämä nyt ei varmasti täällä kirjoita. Mahtipontisuus tai mitään sinnepäin ei käynyt mielessänikään, se on sinun oma tuntemuksesi.

Sopuisasti? Aihetta? Nyt en minä ymmärrä.

Itseasiassa sinulla ja ystävälläni Palomalla on omituinen tapa jälkeenpäin selitellä kirjoituksiaan. Hovissa jutut usein muuttuvat. Asianosaiset tulkitsevat kirjoituksia ja muita liitteitä omalla tavallaan. Ensimmäinen kirjoitus on aina se oikein tulkittavissa oleva. Lopetin kirjoituksieni selittelyn jo vuosia sitten koska ne johtivat vain riitaan. Asia lie nyt loppuunkäsitelty.

• bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

Itseasiassa sinulla ja ystävälläni Palomalla on omituinen tapa jälkeenpäin selitellä kirjoituksiaan. Hovissa jutut usein muuttuvat. Asianosaiset tulkitsevat kirjoituksia ja muita liitteitä omalla tavallaan. Ensimmäinen kirjoitus on aina se oikein tulkittavissa oleva. Lopetin kirjoituksieni selittelyn jo vuosia sitten koska ne johtivat vain riitaan. Asia lie nyt loppuunkäsitelty.

Itseasiassa minä en koskaan selittele omia mielipiteitäni. En siis selittelymielessä, en ole selittelevä tyyppi yleensäkään, ja yleensä pyrin alunperin jo perustelemaan mielipiteeni. Huolimattomasti tai epäselvästi kirjoitettua/muotoiltua tekstiäni selitän jos kysytään, enpä juuri muuten vaivaudu.
        Nytkin lähinnä pyysin SINUA selittämään/selventämään että miksi tulkitset kirjoitukseni erityisen omalla tavallasi, kun voisit vain lukea tekstin. Joko vihdoin luit? Olen sinulle ennenkin maininnut, että rivien välissä ei minun tapauksessani lue mitään. Ei niin yhtään mitään.

Entäs se tuppaaminen, se nyt ainakin jäi käsittelemättä? Ja sopuisuus...

• sepelkyyhkyt

Minullekin oli oikein ilo kun naapuri oli laittanut pimeelle terassilleen lyhtyjä, oli niin mukavan näköistä.
      Mutta mitä sanotte köyhäinhopeasta, minä ihan koukussa ja ihastunut siihen.

• Korppis1

Köyhäin hopea? Tuntematon nimitys minulle, kerrotko mistä on kysymys?

• Korppis1 kirjoitti:

Köyhäin hopea? Tuntematon nimitys minulle, kerrotko mistä on kysymys?

Alpakkaa ,älä sotke eläimeen ,kuparia ,nikkeli ja sinkkiä.

• Laitoin keittiön ikkunaan valoja, alkaa olla niin pimeä, otin kuvankin ja laiton profiiliin.
      Mieli tekisi jotain uutta valosarjaa parvekkeelle ja mökille.

• Minä latasin paristot taskulamppuihin. Se on jokasyksyinen toimi.

• Korppis1

Tein esikoiselle ovikoristeen, sellaisen minijutskan. Sievän linnunpöntön johon askartelin tupakan filttereistä pienet kynttilät.

Pöydälläni on iltaisin myös kynttilöitä tunnelmaa luomassa ja olohuoneen ikkunalaudan alla valosarja.

• Rohkea.roikkuu.rajusti

Nouse vaan rohkeasti korkealle jakkaralle, siihen parvekkeen kaiteen ylle. Kerran se kirpaisee...ai niin, asut ensimmäisessä kerroksessa.

• Korppis1

Kuopus oli äskeen töitten jälkeen äiskän luona syömässä. Juttelimme asennuksesta. Hän kehoitti hakemaan kaupasta pitkän koukun jonka pystyn pujottamaan yläparketin rautoihin ihan jalat turvallisesti parvekkeella. Asun kolmannessa kerroksessa, joten en mä vielä haluu kuolla vaikka kuinka toivoisit ; ).

• ent.siivoojaparka
        Korppis1 kirjoitti:

Kuopus oli äskeen töitten jälkeen äiskän luona syömässä. Juttelimme asennuksesta. Hän kehoitti hakemaan kaupasta pitkän koukun jonka pystyn pujottamaan yläparketin rautoihin ihan jalat turvallisesti parvekkeella. Asun kolmannessa kerroksessa, joten en mä vielä haluu kuolla vaikka kuinka toivoisit ; ).

Jos siinä yläpuolellasi on parveke, niin miksi et tee niinkuin minun alapuolen naapurini ja mene soittamaan yläpuolella asuvan ovikelloa ja pyydä nätisti, saisitko sitä kautta kiinnittää sen arvokkaan pajupallosi nätisti keinumaan hänen parvekkeensa tukiraudoista.

• korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Jos siinä yläpuolellasi on parveke, niin miksi et tee niinkuin minun alapuolen naapurini ja mene soittamaan yläpuolella asuvan ovikelloa ja pyydä nätisti, saisitko sitä kautta kiinnittää sen arvokkaan pajupallosi nätisti keinumaan hänen parvekkeensa tukiraudoista.

Iltaa@ häkkyrä asennettu. Oli minulla mielessä käydä naapurin parvekkeella pujottamassa koukku alas omalle parvekkeelleni, mutta ideanikkarina onnistuin omin avun. Laitoin puolen metrin koulun teipillä parvekeharjan varteen. Nostin koukun yläparvekkeen rautatankoon. Kondiittorin pitkällä viimeistelyveitsellä irrotin teipin. Nostin pajupallon, jossa oli kettinki roikkumaan koukkuun. Ohuella rautalangalla sidoin pajupallon alaosasta kiinni parvekkeen kaiteeseen. Se on siinä 😊 ja pysyy😠

• korppis1

Toinen kiva jutska, jonka tänään keksin tylsien aikojen iloksi oli postikorttihaaste faceen. Edessäni on kenkälaatikollinen vanhoja postikortteja. Facessa minulla on monta kuus-seitkytluvun kaveria. Ensimmäisen korttihaastekuva oli saamani kortti vuodelta 1968. Asuin tuolloin Tukholmassa.

• ehdotellaan

Eikös sinulla ole heinähankoa jolla nostaisit pajupallosi paikalleen? Kalakoukkukin varmaan kävisi jos tarpeeksi pitkän löytäisit.

• En tunne varastojesi runsautta mutta mulla on vahvoja ovimagnetteja joilla pallot ripustaisin metallisiin kannakkeisiin .

• korppis1

Kiitos neuvoista ystäväni, mutta aina oon konstit keksinyt. Yksinhuoltaja äiskänä sitä on ollut pakko keksiä ratkaisut miestenkin hommissa. Otan illalla kuvan viritelmästäni ja laitan profiiliin 🔧🔨🔩

• Naisten ketju. Ei riitelyä. Mitähän tuohon kirjottaisi.
      No joo, huomenna ajattelin lämmittää savusaunan, saattaa olla tämän syksyn vimeisiä kertoja.
      Sen verran höperö olen, että siellä on myrskylyhdyt, tosis niihin on laitettu pienet polttimot, ja toimivat akulla, kun se petrooli kärysi, ja heikensi tunnelmaa.
      Joskusmuinoin, kun seurusteltiin Kainuusta päin olevan mamman kanssa, laitoin iltasella pienet tulipadat polun varteen. Jääköön ne tulipadat huomenna sytyttämättä.
      On siellä saunalla sellainen moderni teräksestä tehty jätkänkynttilä, jos siihen latoisi halkoja, sehän loimottaisi syysillassa komeasti.
      Nämä ei kerrostalonparvekkeelle käy.

• Korppis1

Josku aikoinaan kun vietimme talvisin ystäväperheen kanssa aikaa mökillä pruukasimme laittaa miesten tekemiä aitoja jätkän kynttilöitä pihapiirin polkujen viereen. On ne vaan kaunista katseltavaa.

• Jaajaa, luin taas vain aloituksen, sulla on homma hanskassa jo. Eiku etiäpäin....

• kesä.fi

Mulla on niin pieni koti ettei mitään valosarjoja tarvitse viritellä. Pari pöytälamppua ja "elävät" kynttilät riittää. Fillarin lamput tarkistin, että iltasella kun palaan harrastuksista, niin näkyilen ja näen.

• Viriteltiin pihavalot nyt ensteks toimimaan kun illat pimentyvät jo aikaisin ja saunalle ja pyykkituvalle pitäis päästä törmäämätä puskiin kuitenkin :) Aurinkokennot antavat vähän lisävaloa, vielä ainakin tämän kuun, sitten nekin saa poimia pois ja alkaa virittelemään halloweenlyhtyjä ja jokuinen valoketju puskaan.
      Syksyn tulon jo huomaa täälläkin ja koivuissa jo paljon keltaista. Hanhilaumat kokoontuvat joella suurissa parvissa ennen lentoon lähtöä. Olemme käyneet syyskalassa ja ajelemassa nyt kun vihdoinkin olemme saaneet veneelle paikan rannassa. Suuria ahvenia ja etenkin haukia paljon meidän lahdessa, mutta lohet eivät pääse tänne saakka kun on voimalaitokset välissä ja istutetut on kalastettu pois. Haukea tulisi kyllä ja siirtakin, mutta Lutunen pitää sitä roskakalana ja heittää pois. Kyllä meillä kotona äiti laittoi ruokaa hauestakin, mutta kun siinä on kuulemma niin paljon ruotoja.
      Kuhaa saa kuulemma myös hyvin täältä ja jos haluaa kalastaa lohta niin tuossa muutaman kilometrin päässä on kalastusleiri jonne tulee jengiä joka puolelta Eurooppaa kalastamaan lohea suurella hinnalla; kolme lohea päivässä on maksimi mitä saa kalastaa.

• Korppis1

Minulla kävi aloittajan tuuri, kurpitsan taimeni kukkivat runsaina ja penkki oli kaunis keltaisine kukkasineen, vaan kun eivät tehneet yhtään kurpitsaa Kekrijuhliin. Sain myöhäisiä ohjeita hipautella pullasutilla kukkasia, sillä pölytys ei luonnollisena muotona onnistunut.

Kalastus ei kuulu meidän perheen harrastuksiin. Ostan kalaa jos tarvitsen, mutta tiedän sen olevan hyvin monelle mieleinen harrastus.

Syksy on tullut Korpeen, nyt on aurinkoista joten lähden ajelemaan mökille. Mökillä olen tehnyt syystöitä jotka alkavat olla loppusuoralla. Selkä on alkanut säiden kylmetessä enempi vihoittelemaan joten parenpi olla vai jouten ja puuhastella lyhtyjen kanssa.

Toin mökiltä puissa roikkuneet lyhdyt parvekkeelle. Niiden sisällä on tekemiäni keraamisia lintuja. Tuikun laitan linnun viereen ja somia ovat katsella ; )

• Korppis1 kirjoitti:

Minulla kävi aloittajan tuuri, kurpitsan taimeni kukkivat runsaina ja penkki oli kaunis keltaisine kukkasineen, vaan kun eivät tehneet yhtään kurpitsaa Kekrijuhliin. Sain myöhäisiä ohjeita hipautella pullasutilla kukkasia, sillä pölytys ei luonnollisena muotona onnistunut.

Kalastus ei kuulu meidän perheen harrastuksiin. Ostan kalaa jos tarvitsen, mutta tiedän sen olevan hyvin monelle mieleinen harrastus.

Syksy on tullut Korpeen, nyt on aurinkoista joten lähden ajelemaan mökille. Mökillä olen tehnyt syystöitä jotka alkavat olla loppusuoralla. Selkä on alkanut säiden kylmetessä enempi vihoittelemaan joten parenpi olla vai jouten ja puuhastella lyhtyjen kanssa.

Toin mökiltä puissa roikkuneet lyhdyt parvekkeelle. Niiden sisällä on tekemiäni keraamisia lintuja. Tuikun laitan linnun viereen ja somia ovat katsella ; )

Minulle ei myöskään tullut yhtään kurpitsaa. Penkki kukki kauniisti ja kukkii vieläkin, mutta yksi ainoa emikukka oli ja se ei ollut pölyyntynyt ja palleroinen kukan alla mätäni pois :(
        Kahtena vuonna peräkkäin olen saanut halloweenkurpitsani omasta penkistä; tänä vuonna menee ostoon..
        Siveltimellä pölyttäminen on tarpeellista jos ei ole riittävästi mehiläisiä tai muita pölyttäjiä. Meillä on ollut tänä vuonna niitäkin. Yksi juttu voisi olla taimet oli istutettu liian tiheään: amrikkalainen ystäväni ja kurpitsankasvattaja sanoo että silloin ne tekevät vain poikakukkia.
        Minä tykkään kalasta ja lutunen kalastaa mielellään, mutta olemme juuri aloittaneet harrastuksen uudelleen.
        Nyt puolukoita keräämään niin saan tehdä muutaman pullollisen puolukkamehua talveksi ja pari rasiallista raakasurvottuja pakkaseen.

• "Paloma.se.co"

Ajattelin vaihtaa parvekkeen-oveeni toisen värisen valo-verhon.
        En kuitenkaan uskalla, julki-sivu-lauta-kunta on täällä niin tiukka.
        Ainoastaan lasten töherrykset sallitaan julkisilla paikoilla.
        -
        Joulua odottaessa on mielessäni herran jesses!
        Joutuukohan parveke-valoille laittamaan Niqapin.
        Sillee että vain hehku-lanka näkyy...
        -
        Blogista puheen-ollen.
        Haluaisitko kuulla miltä Voi-veitsessä tuntuu Voi-Levin vaihtuessa Voi-Mariiniin?
        Uskon pystyväni höpöttämään aika pitkästikin?

Hug

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Ajattelin vaihtaa parvekkeen-oveeni toisen värisen valo-verhon.
        En kuitenkaan uskalla, julki-sivu-lauta-kunta on täällä niin tiukka.
        Ainoastaan lasten töherrykset sallitaan julkisilla paikoilla.
        -
        Joulua odottaessa on mielessäni herran jesses!
        Joutuukohan parveke-valoille laittamaan Niqapin.
        Sillee että vain hehku-lanka näkyy...
        -
        Blogista puheen-ollen.
        Haluaisitko kuulla miltä Voi-veitsessä tuntuu Voi-Levin vaihtuessa Voi-Mariiniin?
        Uskon pystyväni höpöttämään aika pitkästikin?

Hug

H.

Kuule mä luen paljon mieluummin sun valoverhoista ilman väliviivaa ja muista arkipäivän jutuista kuin hippaheinähöyryistä pseudouskonnollista sepitystä jesseistä ja kaivannoista ja veren roiskumisesta.
        Kerro nyt vaikka mitä kaikkea näit aamukävelylläsi korttelin ympäri.

• Heikunkeikku

Pajupallo kuulostaa kivalta. Tykkään pajukoreista ja muista pajutavaroista. Mun parvekkeella on iiiiiso korituoli, johon oon kesällä laittanut valtaisan määrän kukkia, osa kämpii korkeanojaista selkänojaa pitkin. Vaikka itse sanon, niin meinaan on viimeisen päälle komia. Laitan pari kanervaa talveksi.
      Parvekkeen katto on pelksiä, sen alla on paksut tukipuut. Näihin tukipuihin laitan valosarjan. Kiemuroin ne tukipuiden ympärille. Pitkä lamppujohto riittää myös laskeentumaan siihen korituolin selkämykseen.
      Vielä en niitä laita, lähempänä joulua sitten.
      Oon saanut lahjaksi erikokoisia kärpässieniä. Posliinisia sieniä, joihin voi laittaa tuikun sisälle. Kärpässienen täplät on aukkoja, joista tuli mukavasti tuikahtelee.
      .
      Saari on sitten eri asia. Oon monesti kertonutkin, että syksyisin kun meen saareen, laitan älyttömästi tulia joka paikkaan. Myrskylyhtyjä on parikymmentä. Öljylamppuja myös monta, jotka laitan sisälle. Kynttilöitä toki myös.
      Ulkotulia polkujen varteen ja kivennokkiin ulkotulia ripotellen.
      Mitäs ne olikaan ne semmoset tikut (yli metrin pituiset), joissa päässä öljysäiliö. Niinku öljylamppumaisia, mut ei mitään lasikuupaa. Apua, en muista nimeä.
      No kuitenkin niitä mulla on ehkä 10 kipaletta. Ne tökkään rannan tuntumaan sinne tänne.
      Jos ilmoja piisaa, niin meen ens viikonloppuna saareen nautiskelemaan tulista.
      Viime saarireissulla, terassilla istuessani, seurailin lepakoita. Ne lentelivät ihan terassin edessä ees-taas. Tekivät U-käännöksen aina jokseenkin samassa kohdassa ja palasivat samaa lentoreittiä takaisin, jonka jälkeen taas U-käännös. Tuota samaa lentelemistä kesti useamman tunnin. Lepakot erottuivat hyvin, koska taustalla oli ei kauhean tumma taivas ja ei kauhean tumma meri.

• Heikunkeikku

Korjaus:
        Pelksiä. Jahas jassoo, mikähän sekin on, kysyn ma itteltäin.
        En osaa vastata, mutta pleksin tiedän ja semmonen katto parvekkeella on.

• korppis1

Istun mökin laituriolohuoneessa. Sauna on lämpiämässä. Kynttilöitä kaikkialla. Petze tulee pian, ensin hän syynää miniän joka on tulossa eka vierailulle❤ Iltapäivällä tein nuorelle parille kinkkupiirakkaa ja mansikkakääretorttua. Lämmin ilta, kaunis kuutamo. Olisikohan rakkautta ilmassa tai romantikkaa🍷🍒

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5850
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3497
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      157
      2023
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      223
      1938
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      170
      1697
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1475
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1011
    8. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      980
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      64
      964
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      917
    Aihe