1.0 Ecoboostilla yli 50tkm?

Fordiaharkitseva

Onko kukaan onnistunut pääsemään yli 50tkm Fordin Ecoboostilla? Ei ole kuulemma helppoa. Sinänsä outoa, että 1.0-litrainen moottori kuluttaa enemmän kuin muiden paljon isommat ja tehokkaammat.

24

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pieneterot

      Fordin sijaan kannattaa hankkia auto. Fordin Ecoboostit on valittu vuoden moottoriksi jo monta kertaa, koska se kestää juuri sen yhden vuoden. Kulutus on samaa luokkaa kuin 2-litraisilla vapareilla.

    • VariableCompressionTurbo

      Eiköhän noilla ole jo ajettu melko paljonkin, sillä eihän tuo moottori mikään uutuus enää ole. Kulutuslukemat voivat herkästi kasvaa vähänkin reippaammalla ajotavalla.

      Juuri tuli postilaatikkoon Fordin mainos ja esitteen automallit olivat suunnilleen laitanaan 1.0 Ecoboosteja. Itse en merkeistä riippumatta luota noihin uusiin pikkukoneisiin joista lisäksi on otettu suurempien tehot irti.

      Valitettavasti kaikki autonvalmistajat tuottavat päästö-ekologisuuden pakottamana nykyisin tekniikoita joille ei voi ennustaa luotettavaa ikääntymistä.

      Ps. Kiinnostava nähdä sitten aikanaan millaiseksi tuo Nissanin uusi moottri osoittautuu käytännössä.

      "Tappaako Nissanin keksintö dieselmoottorin?" - 15.08.2016

      "Japanilainen autonvalmistaja Nissan on kehittänyt uudentyyppisen bensiinimoottorin, jonka se kertoo syrjäyttävän dieselmoottoreita."

      "Reutersin haastatteleman konsulttiyhtiö IHS:n edustajan James Chaon mukaan autotehtaat ovat yrittäneet jo viimeiset 20 vuotta kehittää uuden teknologian moottoria, mutta Nissan ehti ensimmäisenä."

      - http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tappaako-nissanin-keksinto-dieselmoottorin/6028924

    • kestäähän_ne

      Kestäähän ne vähän pidempään, mutta mitä järkeä on kitkuttaa paljon kuluttavalla heikkotehoisella autolla? Sitä en ymmärrä.

      • VariableCompressionTurbo

        Kas kun monessa EU-maassa tulee (monelle) liian kalliiksi auto joka ylittää tietyt päästöarvot ja se pakottaa monia vähemmän optimaaleihin vaihtoehtoihin.

        Eri valmistajien vaihtoehtojen tarjontakin kapenee päästöpolitiikasta johtuen.

        Myös päästöihin perustuvat ajokiellot monilla alueilla lisääntyvät.


      • lastuiks

        Totta puhut. 52 tonnii ja totaalituho.


    • laatukoneToimii

      Kestää sen 200tkm jos haluaa. Tietysti kierrosherkkä ja pikkuterhaka kone houkuttaa painamaan kaasua turhan syvään ja kulutus kasvaa tietenkin ja kun tarpeeksi on konetta kierrättänyt ja unohtaa sen tärkeimmän, eli jälkikäytön niin saahan sen turbon rikki turhan aikasin.

      • xkr

        Nyt puhutaan nykyautoista.


    • tyhmätToyotamyyjät

      Ainakin myynnissä on useita 50-100tkm ajettuja ja nykyään saa viiden vuoden takuun ja eiköhän se kone kestä ajella enemmänkin kun 10tkm vuodessa tuon ajan.
      Fiesta on muuten Euroopan myydyin pikkuauto.

      • 2013Ecomies

        Alkaa olemaan jo yli 180tkm ajettujakin myynnissä! Ja hyvin näyttävät kestävän, ei huoleta yhtään etteikö 200tkm menisi helposti ja vielä paljon enemmänkin!!


    • VariableCompressionTurbo

      Onhan se loogista etteivät pinet koneet voi olla yhtä kestäviä kuin vastaavatehoiset isommat moottorit.

      $

      "Auto Bild Suomi: Moottorivikojen määrä kasvanut, uusilla pienillä turbokoneilla mahdollisesti osuutta asiaan"

      "Moottorivaurioiden osuus käytettyjen autojen vahingoista on noussut yli neljänneksellä vuodesta 2011 vuoteen 2015, kertoo tuore Auto Bild Suomi.
      Asia käy ilmi saksalaisen laatutakuuyhtiö CG Garantien suorittamasta analyysistä, Auto Bild kirjoittaa ja siteeraa myös moottoriasiantuntija Bernd Liebigiä, jonka mukaan osasyynä kehitykseen saattavat olla ”yhä kuluttavammat lataus- sekä pakokaasujenpuhdistusjärjestelmät”."

      "Liebigin mukaan niin sanottu downsizing eli tässä polttomoottorien iskutilavuuksien pienentymiskehitys on saattanut heikentää moottorien kestävyyttä, ”koska esimerkiksi mäntien materiaali kuluu ennenaikaisesti korkeiden termisten ja mekaanisten kuormitusten seurauksena”."

      - http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001254460.html

    • automasentaja

      Suurin vaara täystuhoon on kun puustin jäähdystysjärjestelmä pettää. Esimerkiksi letkuja on hajonnut ajossa. Silloin ei autoa ehdi sammuttaa niin nopeasti, etteikö moottori tuhoutuisi täysin ja vaikka ehtisikin, ilman jäähdytystä sekä moottori että turbo ylikuumenevat ja ne joutuu vaihtamaan. Kannentiivisteviat ja haljenneet kannet ovat kuitenkin yleisin vika litran puusteissa.

    • Suuret_odotukset

      Ei kannata odottaa suuria, jos Fordin pikkukoneen ostaa. Syytä ei ainakaan ole.

      • tässäfaktat

        Eikö jengi tiedä mitään Fordin historiasta. Fordin riitaisa suku ei ole koskaan edes tähdännyt laatuun. Siks kertakäyttökamaa tehnyt. Vain mainokset on tehty ammattitaidolla ja myyntiä saatu... ja rahat puhallettua firman kassasta. Liittovaltio(veronmaksajat)useammankin kerran pelastanut Fordin konkurssilta.


      • VariableCompressionTurbo
        tässäfaktat kirjoitti:

        Eikö jengi tiedä mitään Fordin historiasta. Fordin riitaisa suku ei ole koskaan edes tähdännyt laatuun. Siks kertakäyttökamaa tehnyt. Vain mainokset on tehty ammattitaidolla ja myyntiä saatu... ja rahat puhallettua firman kassasta. Liittovaltio(veronmaksajat)useammankin kerran pelastanut Fordin konkurssilta.

        Mitä mahtanet koettaa sanoa tuolla tunnepitoisilla väittämillä ja harhaisella populisti-medleylläsi?

        Kuinka monta kertaa Suomessakin veronmaksajat ovat maksaneet ja maksavat toisten viuluja, kuten pankkien pelastamiset & Co.

        En ole perehtynyt Fordin eri aikakausien omistusuhteisiin, mutta mahtaneeko myös liittovaltio ollut yhtenä osakkaana. Monilla autonvalmistajilla on kunkin valtion sijoitusrahastot merkittävinäkin osakkaina EU:ssakin.

        Ford: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford

        Yleensä yrityksen osakkeen- ja obligaatioiden, sekä muiden johdannaisten omistajat ovat ovat ensimmäisä, jotka joutuvat kuvettaan kaivamaan kun yritys on taloudellisissa vaikeusissa.

        Tämä on myös asia jonka sijoitetun pääomariskin lisäksi mm. osinkoja kadehtivat (punertavat) sivuuttavta sujuvasti. Osikoja kadehtievien tulee vain itse alkaa sijoittaa ja ottamaan riksiä myös sijoitetulle pääomalleen, mutta siihen he eivät ole valmiita.

        Kaikilla yrityksillä on pitkässä juoksussa sekä ylä, että alamäkiä josta voidaan ottaa esimekkinä vaikkapa Nokia varsin vaiherikkaalla historiallaan ja nahkansa aina uudelleen luomisillaan.

        Ford on ollu tpikemminkin hyvässä syklissään suunnilleen ajasta jolloin alkoi uudistaa mallitosaan, kuten ensimmäinen modernimpi kolmannen sukupolven Mondeo https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo ja vire on vain ahvistunut.


    • Fordiaharkitseva

      Ei tullut tähän taloon Focusta, vaan vastaava kilpailevan merkin malli.

      Koeajo ei vakuuttanut ja aika lailla taitaa pikkuvikaa olla. Yös huollot olivat kalliimmat kuin merkissä johon päädyimme. Kiitos kaikille kommentoijille!

    • Fordisti

      Hyvin on 1.0 focus rullannut, 2v sillä mennyt työmatkoja ja muita huviajeluita yht jo 60tkm (diiseli olis jonkun mielestä halvempi, mutta periaate on bensa ja eipä se edes kallista ole, vielä). Keskikulutuksen ollen 6.5l pintaan, moottoritietä aika paljon, jossa pienimoottori hieman haittaa.

      Toki 99.9% matkasta on hinurin kyydissä koska eihän noin pieni moottori voi kestää. Mutta saapahan hinurikin rahaa kun ajeluttaa minua töihin ja norjaan lomailemaan. Mut ompahan varaa ajella näinkin toisinkuin jotkuut saksalaisia tukevat, kun ei ole varaa käyttää edes vilkkuja risteyksissä.

    • MBest

      Kannattas kattoo öljyt välil idari :D

    • konetakuu

      Kyllä on riskit liian suuret, ostaessa varmaa pommia? Koska Tumpelot runkanneet paskaksi!

    • Ostin rehdisti suuremman koneen omaavan fiestan kun tuon 1.0n. 1.6 ja 120 hv vm12 sen jälkeenhän nuo pikkukoneet tulivat.ja bensan kulutus riippuu kaasujalan raskaudesta.

    • MinullaAINAtoyota

      hihihihihihihihihi!!! 50 tkm, eihän niillä selviä aina edes huoltoväliä ilman moottorin peruskorjausta.

    • VariableCompressionTurbo

      "Moottorivaurioiden osuus käytettyjen autojen vahingoista on noussut yli neljänneksellä vuodesta 2011 vuoteen 2015, kertoo tuore Auto Bild Suomi."

      "Liebigin mukaan niin sanottu downsizing eli tässä polttomoottorien iskutilavuuksien pienentymiskehitys on saattanut heikentää moottorien kestävyyttä, ”koska esimerkiksi mäntien materiaali kuluu ennenaikaisesti korkeiden termisten ja mekaanisten kuormitusten seurauksena”."

      - http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001254460.html

      • Turbollamennään

        Kummasti ne vaan tuntuvat kestävän!!
        Omalla Focuksella on ajettu 120tkm ja matka jatkuu ilman oljyn syöntiä!!

        Ompa näillä jo ajettu isompiakin määriä, tässä 186tkm ajettu 1.0 Focus!!
        http://www.nettiauto.com/ford/focus/8336073


      • VariableCompressionTurbo
        Turbollamennään kirjoitti:

        Kummasti ne vaan tuntuvat kestävän!!
        Omalla Focuksella on ajettu 120tkm ja matka jatkuu ilman oljyn syöntiä!!

        Ompa näillä jo ajettu isompiakin määriä, tässä 186tkm ajettu 1.0 Focus!!
        http://www.nettiauto.com/ford/focus/8336073

        Onhan toki normaali aetteivät ne kaikki hajoa ennen aikojaan, mutta on myös jo teknologisesti loogista etteivät pienet tehokoneet voi olla yhtä luotettavia kestävyydeltään kuin vastaavan tehon isommat koneet.

        Onko 120tkm ajettu pikkutubo kiinnostava auto käytettynä ostettavaksi vs. vastaavan tehoinen isompi koneinen, onkin sitten ostajien harkittavissa.

        Turboja tulee osata myös käyttää ja osa rikkoo ne virheellisillä käyttötavoilla.

        Oudoksuttaakin yhdistelmä turbokone (mikä tahansa) ja stop & start-teknologia, jonka olettaisi riskeeraavan turbon kestävyyden.

        Kuitenkin auto kuin auto, niin olen perinsteisten huoltovälien kannalla, eli kerran vuodessa tai 10tkm (maksimi 15tkm) välein hyvät uudet öljyt ja laadukas suodatin ja tämä markkinamiesten puheista riippumatta.


      • lct
        VariableCompressionTurbo kirjoitti:

        Onhan toki normaali aetteivät ne kaikki hajoa ennen aikojaan, mutta on myös jo teknologisesti loogista etteivät pienet tehokoneet voi olla yhtä luotettavia kestävyydeltään kuin vastaavan tehon isommat koneet.

        Onko 120tkm ajettu pikkutubo kiinnostava auto käytettynä ostettavaksi vs. vastaavan tehoinen isompi koneinen, onkin sitten ostajien harkittavissa.

        Turboja tulee osata myös käyttää ja osa rikkoo ne virheellisillä käyttötavoilla.

        Oudoksuttaakin yhdistelmä turbokone (mikä tahansa) ja stop & start-teknologia, jonka olettaisi riskeeraavan turbon kestävyyden.

        Kuitenkin auto kuin auto, niin olen perinsteisten huoltovälien kannalla, eli kerran vuodessa tai 10tkm (maksimi 15tkm) välein hyvät uudet öljyt ja laadukas suodatin ja tämä markkinamiesten puheista riippumatta.

        "Oudoksuttaakin yhdistelmä turbokone (mikä tahansa) ja stop & start-teknologia, jonka olettaisi riskeeraavan turbon kestävyyden."

        Onko sinulla tiedossa että alle 200000km kyseisenlaisilla ajetuilla autoilla olisi ollut turbojen kanssa ongelmia? Minä en ole ainakaan kuullut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      274
      2445
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1314
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1211
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1211
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1165
    6. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1106
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      972
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      907
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      777
    Aihe