Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Karkaaminen

thatonekid

Oon joskus miettiny karkaamista, kun jotenki ei vaan jaksa enää ja haluisin lähtee ns. Seikkailulle.
Haluisin siis tietää mitä seurauksii siitä on ja miten kannatais valmistautuu, jos päätän karata.

Eikä sit pliis mitään sellasii "vitu tyhmä teini parempi ois et et karkaa" viestei koska oon nähny niit jo tarpeeks muiden keskusteluista.

15

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V_niinkuin_Veriperse

      Karkaisitko kotimaahan vai ulkomaille?

      • thatonekid

        Varmaa vaa kotimaahan


    • Siinä on neljä vaihtoehtoa.

      1. Otat kirotusti rahaa mukaan
      2. Karkaat vaan tuttujen luokse
      3. Pummit kaduilla (päättyy yleensä lyhyeen kun ei saa mistään ruokaa)
      4. Et karkaa

      Mitä itse olet ajatellut? :'D

      • thatonekid

        Oon kaverin kaa miettiny et säästetään rahaa kesään asti ja sit lähetää ja ottettais muutenki hitosti ruokaa mukaan, mut kattoo nyt et karataanko ees.


    • Joo, olen joskus ajatuksen tasolla miettinyt karkaamista, tosin en itse ole sellaista koskaan todellisuudessa aikonut toteuttaa. Näin syksyllä ei kannata karata, sillä yöt ovat kylmiä ja on huono juttu jos ei pääse sisälle nukkumaan. Kesällä karkaaminen poistaa tämän ongelman, silloin tarvitsee vain löytää rauhallinen paikka nukkumiseen. Ruokaa nyt saa kerjäämällä tai varastamalla (itse en tosin suosittele jälkimmäistä). Siinäpä tärkeimmät. Karkaaminen voisi aluksi tuntua hyvältä idealta, mutta kun miettii pitemmän päälle, niin loppujen lopuksi sellainen elämä saattaisi käydä varsin epämukavaksi. En ymmärrä miksi kenenkään ala-ikäisen pitäisi karata kotoaan.

    • JuuEiNäin

      Kannattais vaan kuitenki kasvaa henkisesti ensin vielä, usko pois, jos noin aattelet vaa mennä "seikkailulle" niin tuskinpa kauaa haluat olla ilma ruokaa ja rahaa ja aattele sun porukoitas myös....

    • hävinnyt

      mä karkasin yhesti kaikki hmetteli minne hävisin

      • thatonekid

        Jäitkö kiinni vai tulitko ite takasin?


    • Hei.

      Karkaaminen tulee monella nuorella mieleen jossain vaiheessa elämää. On hyvä juttu että mietit itse seurauksia. Karkaaminen ei kuitenkaan ole koskaan ratkaisu mihinkään ongelmaan, varsinkaan jollei ole mitään turvaverkkoa mille laskeutua. Lisäksi karkaamisesta seuraa aina huoli ihmisen lähimmäisille, vanhemmille ja ystäville. Myöskin luottamus lähimmäisten kesken kärsisi siitä. Ennemmin suosittelen miettimään mitkä asiat elämässäsi tuovat sinulle tunnetta että haluat karata ja mitä niille voisi tehdä. Seikkailulle ihminen voi lähteä ihan ilman karkaamistakin, sovitusti lomalla tai vapaalla, ihan vain irtiottona arjesta. Se on lisäksi paljon turvallisempaa.

      Kaikkea hyvää elämääsi
      Matti, nettisaapas.

      • "Ei koskaan ratkaisu mihinkään" on ihan helvetin harvoin ratkaisu mihinkään.


    • kokenuttyttö

      joku kummiski soittaa poliisille ku näkee yksinäisen lapsen/nuoren yöllä. Sossu tulee vaa kimppuun ku sossus ajatellaa ett jos nuori karkaa kotoa sillä ei ole kotona aiat hyvin. Olen kokenut tälläistä. ja pahinta on että sut voidaan ottaa johonkin laitokseen jos karkaat kotoa ja ne ajattalee ett et voi olla kotona.

      • kokenuttyttö

        korjaan asiat hyvin.


    • caiz

      Mäki oon miettiny karkaamista, mut mun tilanne on vähän erilainen ku asun lastensuojelulaitoksessa... Varmana vielä karkaanki täältä joku päivä ku en yksinkertaisesti enää kestä >:( Niillä ei ollu mitään syytä laittaa mua tänne tai pitää mua täällä enää! Tää ei todellakaan oo mitään lastensuojelua vaan kiusaamista ja elämän pilaamista. Mut mul on vaa se ongelma etten yhtään tiiä mihin mennä ja nyt on jo niin jäätävän kylmää ulkona ja mut saatettas kumminki löytää ja se taas viivyttää mun kotilomien saamista ym. ja voin joutuu johonki tiukempaan paikkaan.

      Mutta siis niin, mä en näe mitään syytä miks joku haluis karata _kotoa_ (jos sitä nyt karkaamiseks voi kutsua), siellä sul on katto pään päällä ja ilmasta ruokaa ja tuskin siel kotona nyt niin hirveetä on (ellei vanhemmat oo jotain alkoholisteja)

    • Joo lähde vaan, eksy yöllä tule kaapatuksi ja tapetuksi, ketään ei oikeastaan varmaankaan kiinnosta.

    • Jos on karkailuongelmia suosittelen kokeilemaan imukykyisiä alusuhousuja aka vaippoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe