Airpro turvatarkastajan työ?

Onko kellään kokemusta airpron turvatarkastajana? Kuinka helposti pääsee? Millainen on työhaastattelu? Millainen palkka ja työympäristö? Hakemuksen olen laittanut, eikä toistaiseksi vastausta.
Ilmoita


49 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


??????
Ilmoita
Kokemuksella voi sanoa että kyllä aika helposti pääsee töihin. Työhaastis on ihan perus, kysytään mm. aikaisempi työhistoria, oletko sosiaalinen ja tulet toimeen muiden ihmisten kanssa. Taustat tulee olla kunnossa kaikilla hakijoilla.
Työ on vuorotyötä ja paljon ns. hyppyvuoroja ja palkka on huono. Harrastuksille ja sosiaaliselle elämälle saat heittää hyvästit sillä epäsäännöllinen työvuoro vaatii veronsa.
2 VASTAUSTA:
Kuinka huono on palkka? Oliko kielitestiä ?
Mmeeeeee kirjoitti:
Kuinka huono on palkka? Oliko kielitestiä ?
Suuntaa antava palkkataulukko löytyy netistä Airpro työehtosopimus pardia.
Ei ollut kielitestiä.
+Lisää kommentti
Pääsee helposti, koe ratkasee työllistymisen, paska yritys, paska palkka.
Ilmoita
minkälainen on tässä air prossa esim logistiikan puolella ne työvuorot? ja turvatarkastuksessa? onko ne samat? ja paljon suurinpiirtein jää käteen palkkaa näistä töistä?
kertokaa hyvät puolet myös.
Ilmoita
Työehdot ovat heikot ja palkka huono. Sopii kesätyöpaikaksi tai opiskelun oheen.
Palkka ei kuitenkaan päätä huimaa, etenkin kun ottaa huomioon turvatarkastajien viikon kestävän palkattoman kurssin mikä on intensiivinen ja hyväksytyt kokeet on ehtona työsuhteen alkamiselle. Lakkoilevat ja aiheuttavat turhaa stressiä työntekjöille ja matkustajille. Älkää menkö halpaan.
2 VASTAUSTA:
Laita vähän vuoromalleja niistä viikoista? Ja kerro hyvät puolet kans.
Ei ole mitään hyviä puolia. Unohda Airpro ja hae muualle töihin.
+Lisää kommentti
hyvästi kesätyöpaikka, eivät valinneet minua. sinne meni kesälomarahojen keräys opiskelua varten. vittua että masentaa!
2 VASTAUSTA:
Ole vain tyytyväinen ettet ko. paskalafkaan joutunut. Suosittelisin kaikkia muitakin pysymään visusti erossa tästä lentokenttien syövästä. Paska palkka, paskat työajat, paskat työehdot, tuntityöläisenä työtunteja ihan miten sattuu, ja viimeisimpänä sitten tietenkin tämän lakkohomman myötä vielä vuodenvaihteen jälkeen maakuntakentillä paskempi työehtosopimus mitä Helsingissä ja Oulussa.

Kunnon orjafirma kyseessä.
Enemmän sua masentaisi jos olisit päässyt Airpro`lle ja nähnyt sen touhun.
Siitä lafkasta kannattaa pysyä kaukana.
+Lisää kommentti
onko muille tullu vielä vastauksia että pääsettekö kesätöihin??
3 VASTAUSTA:
Unohda Airpro ja hae muualle töihin.
kyllä mä menisin mielelläni sinne tai johonkin kentän hommiin, alkaa tämä työttömänä oleskelu vituttaa ja rahattomuus.
vituttaa lukea noita teijän tekstejä kun tietää et äijät on saanut noi hommat. tuskin ne jälkeenpäin soittelee pitkin kesää, onhan noi kentän hommat suosittuja ja paikkoja ei tule usein.
Saa sitä rahaa muustakin työstä! Mikä ihmeen pakkomielle toi lentokenttä on sulle?? Liksakaan kovin hääppöinen ole.
Siivoajista, bussikuskeista, vanhusten hoitajista yms. huutava pula. Niistäkin töistä maksetaan palkkaa , ja aika kuluu joutuisasti. Mitä siellä piipität jonkin turvatarkastajan homman takia!
+Lisää kommentti
onko nämä airpron palkat oikeasti ihan paskat? lueskelin ja katsoin palkkavertailua niin moni airpro:lla oleva tai ex työntekijä kertonut palkan olevan 1700e/kk? ja jos vuorot on vielä kuulemma pitkiä välillä niin luulisi nyt edes 2000e/kk saavan. jos 12h päiviä joutuu tekemään.
1 VASTAUS:
Kai nyt osaatte itsekin tessiä lukea. Kuukausipalkalla työskentelevät kokoaikaiset (111.5h/3vk) saavat 1771.46€/kk ja siihen lisät päälle. Itsellä tämä tarkoittaa kuussa 350-450€ lisää palkkaan. Perustuntipalkka taisi olla 10.87€/h mistä ne lisät lasketaan. Työajat on mitä on, mutta niinhän ne on kaikissa kolmivuorotöissä. Tessistä vielä sen verran, ettei siellä ole kahvitaukoja merkattuna. Oikeasti kuitenkin turvassa ainakin pääsee aina tauolle sitä pyytäessä ellei ole vitullinen ruuhka. Vessassa toki annettaan käydä.
En tiedä mikä on muiden käsitys paskaduunista, mutta eipä tuo nyt omalla kohdalla ole ollut mitään muuta kun plussaa kassaduunien ja puhelinmyynnin jälkeen.
+Lisää kommentti
Kukakohan vittu täälä kirjoittelee Airprosta jotain hyvää hahaha :D Puhuu pelkkää paskaa ja komppaan sitä joka kehotti pysyä erossa koko vitun syövästä. Tulee elinikäset paskat sun elämään.. Jos vaan itse olisin uskonut sillon näitä palstoja olisin varmaan vieläkin elämäniloinen ja aivan jossain muualla töissä.
1 VASTAUS:
Komppaan. Elämänilon sain takaisin vaihtamalla työpaikkaa. Toki loistavat työkamut on plussaa, jos sattuu hyvä tuuri heidän suhteen. Mielestäni työ sopii opiskelijoille, en suosittele jäämään pitemmäksi aikaa.
+Lisää kommentti
Voin sanoa että Airpro on firmana täysi vitsi. Organisointi todella heikkoa, kaikki tekee kaikkia hommia. Tarkoittaa sitä että sinua voidaan pompottaa hommasta toiseen. Tauot ovat todella nihkeitä. Lähes kaikki asiakaslentoyhtiöiden koneet ovat irtotavararuumaisia, eli todella rankkaa ja vastenmielistä työtä. Katsonut ikkunasta kun Finnairin koppikoneita hoitaa 4-5 äijää joista yksi työntää koneen, niin Airprolla konetta hoitaa enemmän äijiä ja työntöön osallistuu 2-4 äijää :DD Toiminta on siis vielä lapsen kengissä.
Ilmoita
Työpaikkakiusaajia täynnä
Ilmoita
Ai kauheita kommenteja! No onneks luin en sitten hae sinne :D pysyn mielelläni vastaanottovirkailijana kun palkkakin parempi
Ilmoita
Näiden kommenttien perusteella ei tiedä ketä uskoa kun on sekä positiivisia että negatiivisa kommentteja kyseisestä firmasta. Itse aloitan siellä huhtikuun puolella kuukausipalkalla kokoaikaisena ja luvattiin peruspalkkaa 1771,46 + lisät (rekrytoijan mukaan 600€/kk)?
Nykyinen paikka vastaanottovirkailijana kyllästyttää kun vartiointifirmat maksaa niin helvetin huonosti.
3 VASTAUSTA:
600e lisät😂😂 niinhän ne sanoo, tosiasiassa saat olla tyytyväinen niihin kuukausiin kun lisiä tulee ~200€. Sanoivat myös että silloin tällöin saattaa olla 12h vuoro. Niitäkin sitten tosiasiassa useampi viikossa...
Täälläkin yksi joka alottaa Airprolla turvatarkastajana huhtikuussa ja oon kyllä tosi innoissani! Ehkä olen sitten tyhmä mutta en kuuntele muiden mielipiteitä firmasta, itsehän se on koettava :)!
Olisi kiva kuulla, miten nämä pari kuukautta menneet? Onko niin kauheaa kuin niin moni kirjoittanut?
+Lisää kommentti
Mites onko kellään kokemusta Securitasin turvatarkastustyöstä lentokentällä? Onko tosiaan niin, että se koulutus 1-3 viikkoo on palkatonta? Ja löytyykö omalle autolle parkkipaikkaa siellä?
Ilmoita
Omissa pienissä kuppikunnissa rinkirunkkaavien sisäänpäin kääntyneiden ja ahdistuneiden orjien tyyssija. Jopa firman omat barometrit kertovat karun faktan: Kyseessä on pahoinvointityöpaikka. Ja tämän jos jonkun voi kyllä töissä aistia, ennemmin kuin arvaatkaan. Toki mitään parannuksia firman puolesta ei tehdä/ole tulossa.

Sanokaa minun sanonneen, välttäkää Airprota kuin ruttoa! Parasta olisi jos koko firman olemassaolo lopetettaisiin.
Ilmoita
Hyvät ihmiset! Kiertäkää kaukaa turvatarkastus-, lähtöselvitys-, kuormaus- ja muut sellaiset lentokenttähommelit olipa työnantajan nimi mikä hyvänsä. Ketjussa ylempänä kerrottu pitää paikkansa.
Ilmoita
Kiertäkää tämä saatanan paskalafka ainakin turvatarkastusten osalta kaukaa, ellette ole ensimmäiseen työpaikkaanne hakevia, vielä kotona asuvia teinejä. Muuten nimittäin ei erkkikään kestä kovin pitkään työkavereiden enemmistön paskaa asennetta, hirveitä tappovuoroja ja sitä, että jos haluaa tehdä yhtään mitään muuta kuin elää kädestä suuhun, siellä täytyy käytännössä asua ja painaa ylityöt tappiin.

Peruspalkka on surkea ja lisiä lupaillaan 500-600 euroa kuukaudessa. No, sainkohan sen verran edes yhteensä siinä neljässä kuukaudessa, minkä ehdin tuolla olla. Työaika on "keskimäärin 111,5 h/vko", mutta voivat teettää jonnekin 125 tuntiin saakka per jakso ilman, että täytyy maksaa ylityökorvauksia. Ja kun joskus tulee se tasausjakso, jossa on vähemmän tunteja, se ei suinkaan tarkoita että olisi enemmän vapaita. Ei, silloin tehdään kusista aamupätkää 04-08 tai 05-09 ihan yhtä monta vuoroa kuin normaalijaksossa. Taseessa olevat plussatunnit maksetaan kerran vuodessa ja ylimääräisiksi vapaiksi niitä ei saa, koska henkilökuntaa on jatkuvasti liian vähän firman pohjattoman paskuuden aiheuttaman järjettömän vaihtuvuuden vuoksi. Eräälläkin työkaverilla oli teetetty puoli vuotta lähes koko ajan ylipitkää jaksoa, taseessa oli tunteja aivan helvetisti ja niitä ei yksinkertaisesti suostuttu maksamaan ulos eikä muuntamaan vapaiksi.

Vapaatoiveita saa tehdä 4/jakso, ja niiden lupaillaan menevän läpi "98-prosenttisesti". No, oma osumaprosentti oli jotain ehkä 50. Loman jatkaminen itse pyydetyillä vapailla, mikä on aika lailla normi kaikissa muissa epäsäännöllisissä vuorotöissä mistä minä mitään tiedän, on kielletty koska ei koska ei vaan käy.

Mainitsinko jo hyppyvuorot? Sehän se saatanan mukavaa vasta onkin, kun työpäivä alkaa 04:00 ja kotiin pääsee heti 18:00. Ellet ole omalla autolla liikkeellä ja asu melko lähellä, sieltä ei 4-5,5 tunnin hyppyjen ajaksi oikein kannata poiskaan lähteä.

Niin ja se turvatarkastajien asenne. Osa on siellä vain seurustelemassa kavereidensa kanssa ja töitä ei tehdä, ellei ole aivan pakko ja silloinkin pitkin hampain. Vuoroesimiehet puuttuvat laiskotteluun hyvin epätasaisesti. Hyviä ja tasapuolisia esimiehiä on, mutta monella on selkeä suosikkijärjestelmä, eikä ole tavatonta nähdä vuoroesimiestä mukana jossain jutteluringissä, kun ympärillä painetaan töitä.

Tää on siis epäsäännöllinen vuorotyö ilman epäsäännöllisen vuorotyön tavallisimpia etuja, eli kohtalaista palkkaa ja pidempiä vapaajaksoja. 1/10, ja se piste tulee siitä, että osa työkavereista on ihan kivoja.
Ilmoita
Eienääikinä kirjoitti melko tyhjentävästi yrityksestä nimeltä Airpro ja työstä siellä turvatarkastajana. Ikinä en ole ollut töissä yrityksessä, jossa työntekijöiden vaihtuvuus olisi lähellekään samaa luokkaa. Valehtelematta yhtään varmasti 90% työntekijöistä etsii tai miettii työpaikan ( minä mukaan lukien) vaihtoa kokoajan, ja max 1% viihty edes joten kuten työssä. Syyt siihen voi lukea "eienääikinä"-nimimerkin tekstistä. Toivon totisesti, että joku Finavian päättävissä elimissä oleva henkilö lukisi näitä tekstejä täältä.
Moni ajattelee, että tämä palsta on vain valittajille mutta nyt täyty sanoa, että valitettavasti näin ei ole tällä kertaa.
1 VASTAUS:
Finavia nimenomaan on asiat näin järjestänyt. Konsernissa on huikea määrä isopalkkaisia pomoja asistentteineen ((ja sukulaisineen)) pohtimassa, millä keinoin henkilöstöstä saisi vielä enemmän irti. Se mikä saadaan revittyä duunareiden selkänahasta, siirtyy bonuksina pomojen rahastoihin.

Jos nyt joku vielä hinkuu lentokentälle töihin, niin kannattaa hankkiutua management-osastoille. Siellä palkkaus, työehdot ja -ajat sekä uranäkymät ovat ok. Ainakin jos ymmärtää hankkiutua oikeisiin ryyppyporukoihin.
+Lisää kommentti
Jos haluat menettää mielenterveytesi, toiveet/unelmat tulevaisuudesta niin uran suhteen kuin harrastuksien, kaverit, unirytmin, elämänhalun, toivon ihmiskuntaa kohtaan. Tottakai, hae ihmeessä turvatarkastajan hommaa. En lähe täysin haukkumaan, on hetkiä jolloin sielä joskus on ihan "kivaa" jotkut työkaverit ihan mukavia, jotkut taas ei. On niitä kuppikuntia jne. Etenkin aloittelevat turvatarkastajat ovat käytännössä orjia, ja tarkoitan siis oikeasti ORJIA! Tyyliin keskitysleiriorjia, heitä käytetään hyväksi koska heitä on peloteltu ja selitetty haastattelussa vaikka mitä ja kuinka sielä helvetin lentokentällä pitää käyttäytyä ja olla ja miten asiakkaita palvellaan. Ensimmäiset kuukaudet teet käytännössä kaikkea paskaa ja muut "vanhemmat" turvatarkastajat huilii kahvilla ja jutustelee jossain kuppikunnissa kun muut painaa lima niskassa hommia, (heittopää LOL) sekä kaikkea muuta alokkaan paskahommaa, kuvalupa saadaa sitten ehkä joskus jos osoitat että olet sen "arvoinen" se turvatarkastajan ainoa paikka jossa hän pääsee vuoron aikana istumaan, varaa myös jotkut supermiehen kengät, sillä joudut seisomaan koko päivän jalat paskana, selkä paskana, pää hajalla ja ainoa toivo on että kuha nyt pääsis edes sekunniks itkee johonki ja juomaan kahvia tai vetää yhen röökin.

Ruuhkat ovat aivan mielipuolisia ja niitä on 98% lähes aina, mitänä hiljaisia huilihetkiä on turhaa toivoa. Sen lisäksi sun tekee mieli kuristaa joka ikinen asiakas, aluksi tottelet ja olet asiakaspalvelija kun alokkaita seurataan ja hengitetään niskaan, kaikkia liikkeitäsi seurataan, jotkut kouluttajat suoraan nazi keskitysleiriltä. Matkustajista 99% on kehitysvammaisia teneriffalle lähteviä "en minä ole TERRORISTI" matkustajia, aluksi luulet että "suojelet" lentoliikennettä ja teet "helvetin tärkeetä duunia". Tosiasia on kuitenkin se että sä poistat jatkuvasti mehupurkkeja ja shampoo pulloja, sen päälle asiakkaiden jatkuva vittuilu jatkuvilla ruuhkilla. Mitään "vaarallista" et tulee koskaa kohtaamaan, ainoastaan silloin jos on niitä "testejä" kun joku saatanan pomo yrittää kuljettaa "pommia" turvan läpi jolloin nähdään että osaako nämä elämänhalun menettäneet turvatarkastajat tehää hommansa. Muuten poistat päivästä toiseen mehupurkkeja lapsilta ja piimää vanhuksilta.

Kaiken lisäksi ne työolosuhteet ja palkka, paskat työvuorot jne mistä täällä on jo puhuttu vaikka ja kuinka.

Ite vietin 3 vuotta turvatarkastajan hommissa, toki oli hetkiä (sanotaan eka vuosi) ihan ok, kun oli vielä se "alkuhuuma" ja ai että kun nyt olen kansainvälinen, pikkuhiljaa alkoi kuitenkin paljastumaan se fakta että tämä ei poikeea millään tavalla mistään muustan ns "paskaduunista" Jos haluat jotain ylimäärästä palkkaa, tarkoittaa se sitä että sun pitää asua siellä ja painaa ylitöitä, mikä johtaa taas siihen että olet jatkuvasti väsynyt, masentunut, uniongelmia joka johti mun tapauksessa loppuunpalamiseen ja masennukseen ja se toipuminen kestää vielä tänäkin päivänä. Loppuunpalaaminen teki sen että en pysty ottamaan vastaan mitään kokoaiaka työtä, sillä päässä kummittelee edelleen lentokentän suorastaan oksettavat NAZI olosuhteet enkä enää ikinä altista itseäni mihinkään tommoseen ja se on fakta, elän mielummin koko loppuelämän penneillä ja leivänmuruilla kun että altistaisin itseäni johonki niin paskaan kun TURVATARKASTAJA.

Toki jos aloitat työt, tässä muutama vinkki:
1: Aluksi muista totella ja tottele kun orja ja koira, tee kaikkea ja suostu kaikkeen mitä esimiehet käskee.
2: Nuole persettä, muista nuolla niin paljon perseitä kun mahollista, siis nuole niitä että kielesi on niin ruskea ja paskan makuinen että alkaa jo oksettaa.
3: Jatka sitä perseen nuolemista, mutta muista kuitenkin totella ja teet kaiken mitä esimiehet käskee, kaikkea paskaa siis PALJON!
4: Jos olet selvinny koeajan yli, voit ehkä hieman alkaa huilii, mutta muista kuitenkin vielä totella ja muista se perseennuoleminen!
5: Jos hyvin käy, ja jos olet hyvin hoitanut sun kielellä sen perseenuolemisen sut voidaan ehkä jopa harkita/laittaa esimiehen hommiin.
6: Jos niin käy, tämä on hyvä alku. Se tarkoittaa sitä että olet päässy irti ns: "paskahommista" nyt sinä seisot paskantärkeenä joku helvetin lappu kädessä jossain nurkassa ja sun tehtävä on käskyttää näitä jotka ei ole niin hyviä perseennuolijoita kun sinä, tehtäväsi on laittaa heitä eri tehtäviin, lähettää heitä niille saatanan lyhyille kahvitauoille/ruokatauoille. Ite tietenkin voit olla vaikka tunnin tai pari jossain röökillä ja kahvilla ja puhuu paskaa.
7: Olet siis asteen ylempänä ja koska duuni on niin paskaa, asemaa käyttää hyväksi.
8: Voit valita myös toisen tavan, eli olla se hyvä ja "normi turvareiden" suosikki ylimies, eli se reilu joka myös osallistuu duuniin ja on taukojen suhteen reilu. Tämmösiä esimiehiä toki on harvassa mutta niitä aina on, useimmiten esimieheksi pääsee yleensä ne jotka tykkää pomostella, ne joiden lapsuudessa äiti ei halannut tarpeeks ja ne jotka tykkää nazisaksasta. Niin, ja se perseenuolenta.

Tervetuloa!
2 VASTAUSTA:
Amen to that! Olihan realistinen kuvaus!
Ei jumankauta että sä olet sekaisin :D katkera työtön, maistuuko aktiivimalli I ?
+Lisää kommentti
En suosittelisi turvatarkastajan uraa paholaisellekkaan.
Komppaan täysin ''tervetuloa''-nimimerkin analyysiä. En olisi itsekkään paremmin sitä osannut ilmaista. Alkoi vähän yököttää suussa kun muistelin työtä.
Oma rakas pikkuveljeni kysyi multa että 'Kannattaako mennä töihin turvatarkastajaksi'.
Selitin hänelle, että ei missään nimessä, mutta veli innostunut jostain syystä siitä.
Etsittiin täältä netistä muidenkin mielipiteitä ja täältä löytyikin hyvää analyysiä.
Kiitos siitä.
Veli uskoo nyt.
Mielummmin vaikka työntäisin neuloja kaluuni työkseni.
Olkaa kilttejä itsellenne, ja älkää harkitko turvatarkastajan työtä.
Turha olla jälkiviisas sitten kun maito on jo pöydällä.
''Ai tää onki oikeesti ihan perseestä''
Niimpä.
Ilmoita
Joku sama ihminen selvästi kirjoittanut nämä kaikki pitkät litaniat tänne😂😂 jos sä et viihtynyt se ei tarkoita etteikö joku muu voisi viihtyä! Sitä paitsi toi on hyvä duuni jos miettii esim. Lentoemännän/stuertin hommaa, sillä asiakaskuntahan on tismalleen sama kuin siellä lentokoneissakin.

Jos tulee paljon ongelmia asiakkaiden kanssa ja matkustajat ovat ärsyttäviä niin siinä näkee hyvin ettei sovikaan sitten lentoemännän tai stuertin hommaan. Koneessahan niitä matkustajia vasta palvellaankin. Jos jo turvatarkastus tuottaa ongelmia matkustajien kanssa ja hermot menee, niin mitäs sitte lentokoneessa. 😂
1 VASTAUS:
En ole kirjoittanut tähän aikaisemmin, mutta nyt kirjoitan.

Koko turvallisuusalalla on todella, todella törkeä kiusaamisen ja syrjimisen kulttuuri. En suosittele ollenkaan olkoon se sitten turvatarkastusta, vartijan töitä, poliisin ammatti, tullivirkailija tai vaikkapa lentokoneisiin jotenkin liittyvää!
+Lisää kommentti
Samaa mieltä entisten airprolaisten kanssa. Sopii kyllä joo työnarkkarille, joka haluaa asua töissä. Ylitöitä saa kyllä helposti kysymällä kaverilta. Varsinki jos sulla on vähääkää mitään ahdistus/uupumus/masennus taustaa.. No okei yhtään mitäään... Niin ei kannata edes ajatella töitä tuolla. Palkka on näin kahdenkin vuoden jälkeen (mitä nyt joku sano sen 2017 1771,45€) ei oo vaihtunut miksikään.
Koomisinta koko tossa firmassa on se, että ku sä lähet turvarina "ansaitulle vuosilomalle", ja ku tuut takasin, niin et tunne enää ketää koko firmasta, koska kaikki työkaverit on lähteny menemään ja uudet tilalla. Siis valehtelematta en ole ikinä nähnyt näin suurta vaihtuvuutta. 2 viikon sisällä 10 ihmistä irtisanoutunu.

Teettää työnantaja joo TYÖNKUORMITTAVUUSKYSELYITÄ. Ja sit viikkoa ennen kyselyn loppua, tulee meili työnantajalta, "EI OLE KUORMITTAVIA TEKIJÖITÄ". Niin siinä näkee sen mitä työntekijöiden mielipiteet merkkaa.

Kyllä ei tarvii osata englantia kun tonne menee, kun ei kukaan siellä puhu englantia, varsinkaan non-shengen puolella. Viittomakieli on ihan jees osata.

Pahimpia kuormittavia tekijöitä on tossa työpaikassa
1. Työvuorot, on oikeasti todella raskasta seisoa 12h putkeen.
2. Jatkuva kuumotus, kun natsi kouluttajat kyttää sitä, että ootko ollu 20min kuvalla vai 24min jolloin kouluttaja saattaa naputtaa olalle, "sulla lähti sit kuvaluvat". Vaikka sä et ole kiireen takia saanu ketään siihen paikalle.
3. Ammattiliitot taistelee työntekijöistä keskenään pahimmat on IAU ja JHL, riittää, että kuulut jompaan kumpaan, niin jos työkaveris onki just vastakkaisessa ammattiliitossa niin, ei oo enää sun työkaveri.
4. Työpaikkakiusaaminen, työkavereiden kaksnaamasuus, selän takanapuhuminen ja suoranaista hiljaista kiusaamista.
5. Paljon sääntöjä, joita yli puolet ei noudata. Varotuksia jaetaan todella epätasasesti varsinkin pukeutumissäännöstä. Valkosen paidan alla ei saa olla ku valkonen aluspaita.. Paskan vitut siellä on esimiehilläki kuviopaitoja. Pitkät hiukset pitää olla kiinni.. No ei ole..
6. Tauot.. Sulla kun on tasan 6h työpäivä.. Sulla ei ole taukoja, ellet oo onnekas ja esimies päästä 10min kahvitauolle. 10h päivä, 1 ruokatauko. 11,5h päivä, kaks ruokkista. Woohoo.
7. Sosiaalinen elämä kuolee totaalisesti, kun vapaapäivät menee töistä palautumiseen, etkä ehdi palautua edes seuraavaan työpäivään mennessä.

Lisäks miljoona muuta asiaa.

Mitä hyviä puolia koko työnkuvassa on..
Noh, kyllä sillä palkalla, elää, mut varmaan muiden kuormittavuustekijöiden kannalta alat miettimää päivittäin itsemurhaa.
No joo, jos oot aikasemmin ollu työpaikassa, jossa työterveyshuolto on kunnalla, niin tässä se on yksityisellä. Työnantaja tarjoo hepatiitti rokotteen. Mut ei oo sen arvosta..

Koko ajan kuulet työkavereilta ku kaikki ettii uutta työpaikkaa, koska toi työ tappaa sun yksityiselämän, liian pitkät työpäivät.

Osa työporukasta miettii missä lentokentällä voi käyä panemassa.

Työntekijöiden keskimääränen ikä on 20v. Suurimmalle osalle ensimmäinen työpaikka. Niin enemmän työkokemusta omaavalle paikka on ku lasten tarha. Työtehtäviä hoidetaa tosi pitkin hampain.
2 VASTAUSTA:
Ns. esimiehet kuulemma työpaikkakiusaa näitä nuoria siellä. Ns. esimiehet on täysin vailla minkään sortin esimieskoulutusta jotain tyyliin 30-vuotiaita kielitaidottomia imbesillejä.
Että jos airpro haluaisi vähentää työntekijöiden vaihtuvuutta ja saada fiksut nuoret pysymään töissä edes opiskeluaikansa niin ns. esimeihissä ja ns. supervisoreissa olisi vaihtamisen varaa. Pistäis ne takas töihin vaan ja otais uudet fiksut esimiehet.
No missä siellä voi käyä panemassa? Ihan muuten vaan kysyn varmuuden vuoksi
+Lisää kommentti
Pakko sanoa että nämä jutut ei ole pelkää kitinää, vaihtuvuus on karmeaa tasoa
ja uusia koulutetaan jatkuvalla liukuhihnalla sisään. Ei luulisi olevan kannattavaa touhua..
Airpro ei anna työntekijöilleen oikeastaan mitään tietoa lisistä, työvaatteiden pesusta yms. normaaleista asioista.
Kaikki pitää aina kysyä kollegoilta. Korkeampia esimiehiä ei näy koskaan siis niitä konttorin puolella lymyileviä lusmia.
Taukotila on hirveä haiseva ahdas läävä johon pissikset on jättäny mikropaska ruoanjämät pöydästä pyyhkimättä kun suusta valuu puolet ulos.
En ole nähnyt aiemmin näin hälläväliä firmaa työntekijöitä kohtaan, AP on umpisurkea paikka olla töissä ainakin turvarina.
Ja ne työvuorot! Miten niitä voi tänä päivänä vielä arpoa, ihan kuin ei olisi mitään ATK ohjelmaa niiden suunittelussa käytetty. Täysin amatöörimäistä toimintaa tältä orjafirmalta.
En suosittele jollet halua tehokkaasti ja nopeasti oppia näkemään muut työt myönteisessä valossa ja millaista on ns.liukuhihnapaskaduuni.
1 VASTAUS:
Eiks siis kannata hakee tonne kesäduunii, liksa on on lisinee ihan ok?
Eiks siel oo paljon nuorii ja bileitä?
+Lisää kommentti
Tempperamenttisista sävyistään huolimatta tän ketjun kommentit ei valitettavasti oo tuulesta temmattuja.

Joo, ehkä ensimmäisenä kesäduunina tai osa-aikaisena työntekijänä firma viel menettelee.
On sitä huonomminkin pohjapalkattuja kesäduuneja nuorille. Jos saa tehtyä todella reippaasti ylityötunteja, ni lisät on jees (mut ylkän hamstraus viekin sitte kaiken sosiaalisen elämän).
Yksityinen työterveys kentän kupeessa on kiva puoli.
Kansainvälisessä ympäristössä pääsee käyttämään niitä koulussa vuosia päntättyjä kieliä, joskin hyyyvin suppeilla puheenaiheilla.

Kolleegoja on niin pirusti, että väkisinki saa uusia kavereita - mutta vain muista uudemmista työntekijöistä.
Bileet pitää sitte ihan keskenään järjestää.
Vakkarit pitää vuosilomia kesällä, mikä onki iso syy kesätyöntekijöiden tarpeelle missä vaan firmassa. Tää meinaa myös sitä, ettei kesäduunarilla ole mitään takeita saada vapaata firman (harvoja) bileitä varten.
Todennäköisesti saa heittää hyvästit myös festareille yms juhlaviikonlopuille, koska kaikki muutki yrittää toivoa just niitä vapaiksi. Siinähän sitte yrität kikkailla saikkuja työterveydestä, tai vuoronvaihtoja kolleegoiden kanssa.

Taukotila on pieni ja surullinen viritys, ihan tuurista kii että mahtuuko istumaan ja safkaamaan, vai joudutko käytäville matkustajien sekaan "nauttimaan" breikistäs.
Jos ei tee omia eväitä mukaan, maksaa ittensä kipeäks kentän rafloissa (jos ehdit tauollas edes moisessa asioida), vaikka nimellisen henksualen niihin saakin.

Safkikset on lyhyitä ja esim tasan 10h työvuoroon niitä on ruhtinaalliset 1kpl.
Kahvitaukojen kinuminen on taiteenlaji, joka pitää opetella duunin ohessa - joskus niitä tullaan tarjoamaan, mutta siihen ei kannata liikaa luottaa. Ja toivo aina että pistettä johtaa yks niistä mukavista esimiehistä, eikä joku kokovartalok*rpä.

Jos liikkuu julkisilla, niin aamuiset henksutaksit kustannat itse. Jos liikkuu autolla, niin onnea vaan parkin löytämiseen ruuhka-aikoina.

Miks sit vanhempi väki on niin tylyjä uusille?
Noh, se henksun älyttömän suuri vaihtuvuus. Heti kun oot kaverustunu jonkun kanssa, niin se jo irtisanoutuu. Harmillisen monen vakkarin vaiettuna mottona on, että jos et oo ollut vuosia talossa, suhun on turha tutustua kun kuitenkin kohta otat loparit.
Tästä syntyy vihamielisen olonen työympäristö, jonka takia jengiä irtisanoutuu lisää, ja taas tulee tuoreita tilalle. Ikuinen oravanpyörä, eikä firmaa tunnu kiinnostavan korjata oloja.

Turvarit jakautuu karkeesti kolmeen kastiin:
Uudet - eli kaikki kesäduunarit, plus tuoreet vakkarit koska kaikki alottaa pohjalta.
Perussakki - eli ne jotka hallitsee jo pelin, mut ei oo kuitenkaan menettäny vielä täysin sielujaan. Tän ryhmän enemmistö on mukavia jotka jeesaa ihan mielellään myös uusia.
Gonahtaneet - eli jo vuosia sitten hommaansa kyllästyneet, joille kenttä on pelkkää palkallista notkumista frendien kanssa. Laumastaan irrallisina näistäkin toki löytyy hyviä tyyppiä, mutta omissa ryhmissään ovat aika sietämättömiä.

Työvuorolistat on ihan arvontakoneesta vedettyjä. Joskus käy mäihä, toisinaan ei. Joillain on parempi tuuri, ja saattaa viikkokaupalla pukata mukavia listoja.
3 viikon listassa pitäs olla aina(kin) 1 vloppu vapaata, mutta eipä se joka kerta onnistu. Itteä ei haitannut paahtaa kaikkia vloppuja ja pyhiä (koska lisät), mutta työsopimuksen mukaan moisista puuttuvista vloppuvapaista voi soittaa ja valittaa - useimmiten ongelma korjaantuu.
Hyppytunneista saa pienen korvauksen. Hypyt on aivan hanurista jos ei satu asumaan lähellä kenttää että ehtis kotiin pariks tunniks, tai saamaan "hyppyjä kiinni" eli tehtyä töitä.

Tossa firmassa pitäs johdon vilkuilla peiliin. Hyvät työntekijät ei helpolla jätä hyvää työpaikkaa. Ja tuolla iskettiin onnitteluksi ylävitosia päivittäin, kun joku aurinkoisesti hihkuen ilmotti käyneensä just irtisanoutumassa, tai olevansa vikaa päivää töissä...
Ilmoita
Täältä ihanasta taukohuoneesta ”Taukotila on hirveä haiseva ahdas läävä johon pissikset on jättäny mikropaska ruoanjämät pöydästä pyyhkimättä kun suusta valuu puolet ulos” varastetaan myös kaikki, eli sinne ei kannata jättää mitään omia tavaroita.
Ilmoita
Hain nyt avoinna olevaan paikkaan ja sain soiton tänään 10 aamulla - ajattelin sen olevan haastattelukutsu. En ehtinyt juuri vastaamaan, soitin takaisin numeroon ja jätin yhteystietoni. Nyt kuitenkin tuli sähköposti, missä sanottiin, ettei valinta kohdistunut muhun? Onko airprolla tapana ensin soittaa ja kertoa hylkypäätös, vai päättivätkö vaan olla soittamatta uudestaan? :D vähän kummallista..
2 VASTAUSTA:
Tai sitten et vastannut heti niin se on automaattisesti hylky.
Kun jotkut työnantajat ajattelee tähän tyyliin, että jos et heti vastaa puhelinsoittoon aamulla niin olet automaattisesti laiska ja olet nukkumassa. Ja mitä pidempään on ollut työttömänä niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä valvoo yöt ja nukkuu pitkälle aamuun. Sen takia osa laittaa työhaastatteluajan mahdollisimman aamuun niin testaavat osaatko herätä ajoissa vai onko tapanasi nukkua puoleen päivään.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Airpro turvatarkastajan työ?

Onko kellään kokemusta airpron turvatarkastajana? Kuinka helposti pääsee? Millainen on työhaastattelu? Millainen palkka ja työympäristö? Hakemuksen olen laittanut, eikä toistaiseksi vastausta.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta